iTunes foutmeldingen 3014 en 3194. Is er echt geen fix?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:35
Mijn vraag

Ik wilde een versie installatie van iOS 9.1 doen bij mijn iPhone 5 (waarom geen 9.2? Omdat ik de reservekopie in iCloud heb gemaakt met iOs 9.1 en ik wil geen risico nemen dat ik de kopie niet kan terugzetten omdat er een nieuwere versie op de telefoon staat.)

Belangrijk te vermelden is dat de iPhone 5 niet gejailbreakt is of ooit is geweest.

Bij het updaten in DFU modus kreeg ik eerst de foutmelding 3014. Inmiddels krijg ik die niet meer (door iets in mijn Comodo Firewall uit te schakelen) maar krijg ik de melding 3194. Ik zal hieronder aangeven wat ik allemaal al geprobeerd heb.

Relevante software en hardware die ik gebruik

- Laatste versie van iTunes.
- alle belangrijke en optionele Windows Updates (Windows 8 ).
- Comodo Internet Security

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Als je gaat googlen kom je op veel sites tegen dat je in je hosts file moet kijken. De ene site zegt echter dat je alles wat verwijst naar gs.apple.com moet verwijderen. De andere site zegt weer dat je daar juist wat moet toevoegen. Hoe dan ook. Ik heb beide geprobeerd. Geen resultaat.

Op het forum van Comodo vond ik de fix om bij de firewall "Website Filtering" uit te zetten. Dat had meteen effect, want daardoor was de foutmelding 3014 verholpen. Daar kwam echter foutmelding 3194 voor terug.

Ook bij die foutmelding wordt geadviseerd je hostsfile aan te passen. Al dan niet met alles wat naar apple verwijst eruit of juist erin. Beide geprobeerd. Geen resultaat.

Vanmorgen heb ik alle antivirus en firewall van mijn laptop gehaald en de laptop direct aan mijn modem bekabeld aangesloten (zonder router ertussen dus). Resultaat:"foutmelding 3194"

Wat heb ik verder nog gedaan?

Ik heb ook een Iphone 6 geprobeerd te updaten (niet in DFU modus, dus gewoon zoals je het "normaal" zou doen), maar ook daar kreeg ik 3014 en later 3194.

Ik heb het ook op een andere laptop geprobeerd. Geen resultaat.

In een ander topic hier op tweakers: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1637323 las ik dat iemand het uiteindelijk maar opgelost heeft door van iemand een Mac te lenen. Maar dat kan toch nooit echt de enige oplossing zijn?

Jullie hulp is dus zeer gewenst. Ik ben er namelijk inmiddels al 2 dagen mee bezig ;(

Beste antwoord (via kadoendra op 14-02-2016 12:16)

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Nou haal dan gelijk iOS 9.2.1 van ipsw.me dit is de enige die op dit moment word gesigneerd. Probeer eens met dns adressen van Google of OpenDNS in je router en reboot deze ook even voordat je in DFU mode gaat restoren met iTunes.

NRG

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat gebeurd er als je je iPhone een OTA update laat doen (via WiFi of 3 / 4G) ?

9.1 is dan helaas niet meer mogelijk maar ik zou ook echt niet weten waarom je die versie nog zou willen installeren. Een back-Up van de instellingen van 9.1 doet 't ook perfect op 9.2.1 .

iTunes zal overigens ook 9.2.1 binnen willen gaan halen en niet 9.1.

[ Voor 65% gewijzigd door Will_M op 14-02-2016 10:42 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Dat heb ik alleen geprobeerd met de iPhone 6 (waar het dus eerder ook niet mee lukte via iTunes) en dat ging prima (via Wifi).

Waarom doe je dat dan niet met die iPhone 5 vraag je je misschien af? Omdat ik daar per se een clean iOS install op wil hebben.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Nou haal dan gelijk iOS 9.2.1 van ipsw.me dit is de enige die op dit moment word gesigneerd. Probeer eens met dns adressen van Google of OpenDNS in je router en reboot deze ook even voordat je in DFU mode gaat restoren met iTunes.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Ik krijg bij 9.2.1 ook dezelfde meldingen (overigens zonder dat ik die Google DNS en OpenDNS heb geprobeerd hoor, dat zal ik nog checken). Levert dat overigens (mocht dat wel werken) geen problemen op met het feit dat ik de iCloud reservekopie heb gemaakt met ios 9.1?

[ Voor 21% gewijzigd door kadoendra op 14-02-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

kadoendra schreef op zondag 14 februari 2016 @ 10:54:
Ik krijg bij 9.2.1 ook dezelfde meldingen (overigens zonder dat ik die Google DNS en OpenDNS heb geprobeerd hoor, dat zal ik nog checken). Levert dat overigens (mocht dat wel werken) geen problemen op met het feit dat ik de iCloud reservekopie heb gemaakt met ios 9.1?
Dacht het niet. Andersom wel een backup terugplaatsen van iOS 9 op een iOS 8 device kan niet en een backup van iOS 9.1 op een iOS 9.0.1 weet ik niet zeker. Maar met een nieuwere iOS versie op een device moet kunnen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Om dat voor de zekerheid uit te sluiten doe ik eerst wel een OTA update naar ios 9.2, maak dan een reservekopie in iCloud en probeer dan een clean install van 9.2 met die Google DNS servers.

Aanvullende vraag; je gaf aan dat ik die Google of Open DNS in mijn router moest regelen. Ik weet niet precies hoe dat moet ,dus ik ging weer even googlen en daar kwam ik op dit; http://www.howtogeek.com/...wsing/?PageSpeed=noscript

Daar gaat het via de netwerkinstellingen in Windows en niet via de router. Maakt dat verschil?

[ Voor 51% gewijzigd door kadoendra op 14-02-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Problem Solved!! Het probleem was dus gewoon versie 9.1. Wat dom dat ik daar niet eerder aan dacht. Ik had ook wel al 9.2 geprobeerd, maar toen stond "website filtering" nog aan in mijn Comodo Firewall. Dat is dus de truc. Dank voor het meedenken in ieder geval.
Pagina: 1