Toon posts:

Foutmelding 3014

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe IPad Air 2 gekoppeld aan mijn ITunes en vervolgens de reservekopie teruggezet.
Niks aan de hand, totdat ik met instellen bezig ben op de IPad en opeens valt deze uit en ITunes geeft aan dat deze niet herstelt kan worden (code 3014).

Het vervelende is dat mijn vorige IPad hetzelfde probleem gaf en ik deze vervolgens heb geprobeerd te herstellen naar fabrieksinstellingen en ook steeds code 3014 in beeld kwam.

ITunes heb ik opnieuw geïnstalleerd toen. De reservekopie was van september 2014 en probleem met vorige IPad is pas in januari 2015 ontstaan.

Waardoor ontstaat dit probleem? Zit het in mijn laptop? In ITunes? In mijn Apple account? Mijn telefoon heeft het probleem niet, maar die heb ik ook al heel lang niet geupdate naar een nieuwe Ios en dat durf ik nu ook zeker niet meer.

Ik durf geen IPad of IPhone meer aan ITunes te hangen.
En dan heb ik het nog niet eens over het probleem van de gloednieuwe IPad.
Mijn vorige iPad kon niet meer gerepareerd worden, hij bleef geheugenproblemen geven zeiden ze bij zo'n reparatiewinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:06

talin

ES-MA

wat voor type was de oude iPad?
kan me niet voorstellen dat er "geheugenproblemen" zijn, welke reparatie winkel was dat?
ik zou hem aanmelden bij Apple en kijken wat die er van zeggen, slechter kan het niet worden.

je kan de iPad ook updaten zonder iTunes, bij algemeen en dan updates etc.

vaak zit een probleem in het profiel wat is aangemaakt op een ander apparaat dan waar deze op gezet word.
dus een backup van een iPad 1 op een iPad2 zetten is vaak een probleem, ( let wel! niet altijd maar wel bij grote profielen, 3 mail accounts ingesteld en veel apps etc. )

ik heb het zelf ook, zakelijk we hebben onlangs voor ongeveer 200 medewerkers de overstap gemaakt van de iPhone 4 naar de iPhone 5c na 10 mensen een backup van profiel terug gezet te hebben was het een en al drama, dus ik heb ze voorzien van een schone iPhone met alleen de zakelijke instellingen, de rest mochten ze zelf doen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 19:01
Toen ik mijn iPad 2 wilde updaten kreeg ik op enig moment ook de 3014 melding. Vervolgens was er met geen mogelijkheid meer leven in te krijgen. Op de iPad bleef het logo dat er met iTunes verbonden moet worden permanent in beeld, waarna iTunes de melding geeft dat er een iPad in herstelmodus is aangesloten.

Na verloop van tijd steeds melding 3014, zelfs in DFU mode. Ik heb meerdere andere (Windows) PC's geprobeerd, ook bij anderen thuis om de internetverbinding uit te sluiten. Volgens Apple duidt melding 3014 namelijk op verbindingsproblemen.

Om te controleren of het probleem niet apparaatgebonden was mijn iPhone 4 ook aangesloten voor een update met als resultaat nog een apparaat dat niet meer werkt :'(

Uiteindelijk bleek voor mij de oplossing om te updaten via een Apple apparaat (MacBook) van een kennis. Hierbij werd de update niet onderbroken en was ik uiteindelijk zelfs geen data kwijt.

Misschien ken je iemand met een MacBook o.i.d. en is het voor jou ook een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Restanten vanuit een jailbreak kunnen absoluut in een backup of profiel achterblijven! Of misschien een ander jailbreaked i-Device via die computer ooit een backup gemaakt?

Tip, sla via je iPhone je belangrijke data op. Delete oude backups. En configureer je iPad als nieuw apparaat.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
En mocht dit niet werken, download dan de firmware los en flash het in DFU mode.