Axewi schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 17:06:
[...]
Wat mij betreft is dat precies waar deze wet voor bedoeld is. Je koopt op afstand een apparaat waarvan je van te voren niet hebt kunnen voelen hoe dit apparaat aanvoelt, wat voor jou langzaam is kan voor een ander snel genoeg zijn.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Alleen "stinkt" dit zaakje een beetje te veel voor die logica. Immers de stabiliteit in nooit gekwalicieerd (ook al hebben diverse posts er nog een opmerking over geplaatst) en we weten allemaal dat alleen de update naar Windows 10, zonder download en first time setup, al 20 minuten duurt.
In een fysieke winkel kan je dit ook maar tot een bepaalde hoogte testen. Dus je koopt in dit geval de laptop/tablet met de inschatting dat het voldoet (aan de hand van de specs) en achteraf blijkt het niet te voldoen en kan je het dus terug sturen mits je alles nog compleet en onbeschadigd hebt.
Op dat punt zijn we het dan oneens. Wat mij betreft kun je in dit specifieke geval eigenlijk alles wat relevant is in de winkel testen. Ga gewoon eens naar de Mediamarkt en je hebt nog een leuke middag ook

. Het enige wat je daar niet kan doen is benchmarks draaien, maar die staan online.
Mocht het onverwachts echt tegenvallen dan ben ik het helemaal met je eens. Echter Computer hardware als schoenen gaan bestellen gaat er bij mij niet in.
Als jij een product koopt en deze ontvangt zonder seal dan kan je deze natuurlijk direct terugsturen met de melding dat het gekochte product niet nieuw is (mits je wel een nieuw product hebt gekocht en geen refurbished oid). Het is voor de webshop gewoon risico van ondernemen. Zodra teveel mensen op deze manier gekochte producten terug sturen dan gaan webshops vanzelf de prijzen verhogen of andere maatregelen nemen! (overigens heb ik zelf nog nooit iets terug gestuurd onder koop op afstand voordat je me aanziet als iemand die de hele dag producten koopt en retour stuurd

)
Klopt. In dit geval had waren beide bestellingen bij CDromland geplaatst. CDromland had mij deze producten niet moeten opsturen. Gekukkig zit deze winkel binnen 20KM van mijn woonplaats. Ik ben er dus beide keren zelf maar heen gereden om vervolgens te ruilen. De winkel werkte gelukig mee (voor hetzelfde geld krijg je een welles/nietes discussie over wie heeft geopend). Voortaan zet ik in de opmerkingen er maar bij dat ik een gesealed product wens (of ik bestel bij Alternate)...
Nogmaals het gaat er niet om dat een I3 sneller is, dit wist de TS hoogstwaarschijnlijk zelf ook wel. Als ik deze laptop had gekocht met de gedachte om een aantal wordt documenten te typen en een filmpje op youtube te kijken, en na ontvangst blijkt dat het openen van een beetje document een 3 minuten duurt en een youtube filmpje alleen wil spelen als ik daarnaast geen andere applicaties open heb staan dan zou ik deze ook terug sturen.
Je doet nu wel heel erg je best om de ts te verdedigen. Ik heb de T100 weleens overwogen en getest (demo model in de winkel). Het duurt echt geen 3 minuten om word te starten. Je kan er zelfs Diablo 3 op spelen, zie
YouTube: Asus Transformer Book T100 Review 
. Bovendien hebben de "T100Tam" 2 GB ram, waar de eerste versie het met slechts 1 GB moest doen. Grootste voordeel van deze apparaten is dat de accu ongeveer 11 uur mee gaat. Verder is het natuurlijk niet te vergelijken met een Surface Pro.
Volgens mij is het binnen de 14 dagen niet aan de koper om te bewijzen dat het product niet stabiel is! De koper mag het product retour doen zonder opgave van een rede.
Helemaal correct. Ik ageer dan ook vooral tegen het verhaal zoals dat door de TS wordt geïntroduceerd en ik verdedig ook zeker niet het "gedoe" van 4 Launch. Sterker nog, 4 launch moet wat mij betreft niet zonder overleg die laptop ineens retour gaan sturen aan de TS. Maar laten we aub niet gaan aanraden laptops gaan bestellen alsof het T-shirts zijn.