Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Afwerking binnendeur in nieuwbouwwoning

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• p.dorn
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 05-04 15:28
Hallo tweakers,

Hopelijk plaats ik dit hier goed. Zo niet dan hoor ik het graag.

Mijn vriendin en ik hebben een nieuwbouw woning gekocht en gister hebben we de vooroplevering gehad. Over twee weken is de officiële oplevering en moet alles klaar zijn.

Veel zag er allemaal al goed uit, maar er was ook iets waar wij het niet mee eens zijn en ons is verteld dat we het maar hebben te accepteren:

Onze woning heeft een split-level. Het keuken gedeelte ligt 50cm dieper. In dit diepere gedeelte zit een deur naar de trap kast op een wand met een hoogte van +- 310cm. In het andere gedeelte zijn de muren dus +- 260cm hoog.

Bij alle lagere muren zijn de binnendeuren voorzien van stalen kozijnen met bovenlicht. Maar de aannemer gaf aan dat bij die éne deur de leverancier niet zulke hoge kozijnen kon leveren. Als 'oplossing' heb ze het gat boven de deur dicht gemaakt door een houten plaat OP de muur te spijkeren. Toen wij aangaven dat we dit niet accepteren zei hij dat we dan pech hebben omdat ze dit zo hebben bedacht en overal zo hebben gedaan.

In de brochure van de woning staat het volgende:

[quote]
Binnenkozijnen
De binnendeurkozijnen in de woning zijn fabrieksmatig afgelakte stalen montagekozijnen. De montage kozijnen worden standaard voorzien van fabrieksmatig afgelakte opdekdeuren. Het hang- en sluitwerk van de binnendeuren is afgestemd op de functie van de ruimte achter deze deur. De binnenkozijnen in de woning zijn waar mogelijk voorzien van een bovenlicht, met enkel oatglas. Bij de binnendeurkozijnen van de toiletruimte en de badruimte worden aan de onderzijde kunststenen dorpels aangebracht. Bij de overige binnendeurkozijnen worden geen stofdorpels aangebracht. De prefab meterruimte is ingericht conform de eisen van de nutsbedrijven. De meterkast bestaat uit een houtenframe met geplasti ceerde plaatdeur. De binnendeuren worden voorzien van een loopslot. De deur van de meterkast wordt voorzien van een kastslot. De deuren van de toiletruimte en de badkamer worden voorzien van een vrij- en bezetslot voorzien van grootte draaiknop. De binnendeuren worden afgehangen aan paumelles. De binnendeuren voorzien van nemef 1200 serie sloten.[/quote

Dit is de bewuste deur:

Ik vraag me af wat jullie hier van vinden? En wat zouden jullie hiermee doen?

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 12:21
Ik zou dit zelf ook niet accepteren, niet netjes qua afwerking. Kunnen ze het niet netjes dicht stuccen?

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 12:33

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ziet er niet uit. Ze kunnen een latei plaatsen en de gibo wand erboven doortrekken, wat dus normaal gedaan wordt in dit soort gevallen. Gewoon een blunder in de voorbereiding.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• p.dorn
Wat scheelt is dat er nog een stukadoor door het huis heen gaat. Maar het ligt nu OP de muur, dus dat blijft altijd een onderbreking en is gewoon lelijk. Ik heb ook voorgesteld dat hij het dicht maakt met blokken maar hij vond het zo wel mooi.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Het argument " het is overal zo gedaan" is natuurlijk gewoon geen goede. Een houten plaat op de muur spijkeren slaat ook nergens op.

Hoe hoog is deze betrefende deur, kan wel even aan mn vrouw vragen of ze bestaan in een bepaalde hoogte (ze is makelaar/bouwontwikkeling/meerwerk begeleidster).

Als je het er niet mee eens bent gewoon laatste gedeelte wat je notaris achterhoud niet vrijgeven.
Wij hebben daar ook 8 maanden mee gewacht ivm krassen in de verf van de voordeur. We hadden ook een punt bij de oplevering waarvan ze ook letterlijk zeiden "dit is overal zo en u bent de eerste van 24 appartementen die hier over valt dus pech". Helaas is het nooit opgelost (radiator die tegen de muur zat en daardoor niet ontlucht kon worden).

Ik zeg niet accepteren!

Edit: nieuwbouw en stuccen? Niet bang voor krimpscheuren ?

sapphire wijzigde deze reactie 12-02-2016 13:21 (3%)

Gabriël Ryzen

• Kaasplank
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Kaasplank

Vake bu-j te bang!

tsjah, de term "waar mogelijk" geeft nogal wat ruimte voor eigen interpretatie door de aannemer.

Ik ben tof want van meuk die ik gekocht heb maak ik een lijstje in mijn handtekening!

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:18

Illusion

(the art of)

quote:
Kaasplank schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:28:
tsjah, de term "waar mogelijk" geeft nogal wat ruimte voor eigen interpretatie door de aannemer.
Het is ook prima als dat bovenlicht niet lukt, maar dat betekend dan wel dat de muur netjes afgewerkt moet worden.
Lijkt me hier zeker niet het geval.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• p.dorn
Ik heb de hoge heren een mail gestuurd met wat we er van vinden. Ik laat nog even weten wie er aan het langste eind heeft getrokken!

• Rob-T6
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11:53
Idd. deze oplossing hoort niet.
Wat is de hoogte van vloer tot het plafond ?

(De standaard stijllengte van dit soort kozijnen gaat tot ca. 2700)

Rob-T6 wijzigde deze reactie 12-02-2016 14:49 (31%)

• croxz
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 11:00
quote:
Rob-T6 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:47:
Idd. deze oplossing hoort niet.
Wat is de hoogte van vloer tot het plafond ?

(De standaard stijllengte van dit soort kozijnen gaat tot ca. 2700)
Dat staat in de beginpost:
quote:
Onze woning heeft een split-level. Het keuken gedeelte ligt 50cm dieper. In dit diepere gedeelte zit een deur naar de trap kast op een wand met een hoogte van +- 310cm. In het andere gedeelte zijn de muren dus +- 260cm hoog.
In mijn nieuwbouwwoning hebben we op de zolder een muur van pak'm'beet 3,5 - 4 meter hoog met een deurkozijn zonder bovenlicht. Daar loopt de muur (gipsblokken) boven het deurkozijn gewoon netjes door. Een houten plank is een pruts oplossing...

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 08:21
Ga de eindoplevering in ieder geval niet zelf doen, maar neem een deskundige mee. Bijvoorbeeld een bouwkundige van de VEH. Dit soort geklungel kan alleen maar een voorbode zijn van meer gebreken die je zelf pas gaat opmerken als het te laat is.

Ik ben toch malle pietje niet!

• p.dorn
We hebben gister na de vooroplevering direct een boeking gedaan voor een oplevering bij Vereniging Eigen Huis! Hier hadden we ons al over laten tippen en hebben na gister dus besloten om dat direct aan te vragen, precies om de reden die jij noemt.

• Bartjoo71
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14-03 15:10
Dit is geen gezicht. "Lekker snel klaar" oplossing.

We hebben in onze nieuwbouwwoning bij iedere deur een bovenlicht. Als het een deur van een kast is, zit er hout in het bovenlicht en anders glas.
Of dat mooi is? Het is in ieder geval consequent doorgevoerd in het hele huis.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11:35

vhal

ಠ_ಠ

Je hebt ws nog wel 10% van je bouwdepot ergens staan. Ik zou zeggen, laat deze lekker staan totdat meneer de aannemer de moeite neemt om het fatsoenlijk op te lossen.

ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• p.dorn
Laatste termijn gister binnen gekregen om te betalen. Er is een 5% regeling, staat in depot bij notaris. Ik denk dat ik dat laatste termijn gewoon moet betalen om andere problemen te voorkomen.

Bij de oplevering wordt (zoals ik het heb begrepen) een officieel process verbaal opgemaakt met alle tekortkoming. Daar moet dit dan vermeld worden dat het nog wordt aangepast en anders maar de oplevering weigeren en niet tekenen?

• Axente
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 10:12
quote:
p.dorn schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:11:
Laatste termijn gister binnen gekregen om te betalen. Er is een 5% regeling, staat in depot bij notaris. Ik denk dat ik dat laatste termijn gewoon moet betalen om andere problemen te voorkomen.

Bij de oplevering wordt (zoals ik het heb begrepen) een officieel process verbaal opgemaakt met alle tekortkoming. Daar moet dit dan vermeld worden dat het nog wordt aangepast en anders maar de oplevering weigeren en niet tekenen?
Zoals Señor Sjon al aangeeft wordt normaal een latei toegepast en daarboven de wand doorgezet. De kozijn hoogtes loopt max tot 3m1 hoog. Dit ziet er niet uit en zou ik zeker niet accepteren.

Indien je dit doet zou ik het duidelijk omschrijven op de overleverpuntjes en zeker die 5% vasthouden.

edit. Staat er iets in je kopersboekje over afwerkingsniveau wanden? en type wanden?

Axente wijzigde deze reactie 12-02-2016 16:15 (67%)

• p.dorn
Axente: Goede! Er staat:
quote:
De niet dragende binnenwanden in de woning worden uitgevoerd als massieve lichte scheidingswanden.
Deze constructie is niet massief maar hol, gezien het aan weerszijde met een houten plaat is afgewerkt.

• Axente
quote:
p.dorn schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:24:
Axente: Goede! Er staat:

[...]

Deze constructie is niet massief maar hol, gezien het aan weerszijde met een houten plaat is afgewerkt.
Staat er nog iets in over afwerkingsniveau van de wanden?

• Rob-T6
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11:53
Als het een standaard werkbeschrijving is, zal er ook mogelijk nog een passage in staan dat de kozijnen met bovenlicht uitgevoerd worden. Mogelijk staat daar ook nog iets over verdiepingshoog :/

Ik zou het inderdaad ook op het opleverdocument laten zetten, en de 5 % laten vasthouden bij de notaris.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12:03

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Rechtsbijstand afsluiten is ook niet onverstandig als je dat nog niet gedaan hebt. Gaat je met dit voorval niet meer helpen (ze werken niet met terugwerkende kracht, anders kan je immers net zo goed pas klant worden als er wat is), maar als je nog meer van dit soort dingetjes tegenkomt dan is het wel handig.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• p.dorn
quote:
De binnendeurkozijnen in de woning zijn fabrieksmatig afgelakte stalen montagekozijnen. De montage kozijnen worden standaard voorzien van fabrieksmatig afgelakte opdekdeuren. Het hang- en sluitwerk van de binnendeuren is afgestemd op de functie van de ruimte achter deze deur. De binnenkozijnen in de woning zijn waar mogelijk voorzien van een bovenlicht, met enkel oatglas. Bij de binnendeurkozijnen van de toiletruimte en de badruimte worden aan de onderzijde kunststenen dorpels aangebracht. Bij de overige binnendeurkozijnen worden geen stofdorpels aangebracht.
Dit is het volledige technische document:
http://issuu.com/frisobou...mschrijving_oeverwoning/0

• Axente
quote:
Gevonden, ", enkel float glas" dat is één dus geen houten plaat zoals nu. En twee bij behangwerk " De niet betegelde binnenwanden worden "behangklaar"afgewerkt, met uitzondering van de meterruimte, berging en onbenoemde ruimten. "

pagina 66 staat ook afwerkingsniveau per ruimte omschreven. Keuken behangklaar

Axente wijzigde deze reactie 15-02-2016 16:32 (7%)

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
p.dorn schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:04:
Toen wij aangaven dat we dit niet accepteren zei hij dat we dan pech hebben omdat ze dit zo hebben bedacht en overal zo hebben gedaan.
Zorg dan ook dat jullie niet de enige zijn die er een klacht over indienen. Als de kopers van de overige panden uit het project deze kunstgreep ook niet accepteren is er een stuk grotere kans dat er wat aan gedaan wordt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• p.dorn
Axente: Duidelijk verhaal eigenlijk. Niets omschrijft dat er een houten plaat wordt gebruikt als opvulling.

Orion84: Ik heb inderdaad al wat buren gecontacteerd die het ook niet mooi vinden en dit ook zullen aangeven bij de oplevering. Nou is het wel zo dat de aannemer aardig overtuigend kan overkomen, dus hopelijk houden de buren dan ook voet bij stuk. Ik ben de laatste woning die wordt opgeleverd, dus in zekere zin ook aardig afhankelijk van de buren.

• Axente
quote:
p.dorn schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:37:
Axente: Duidelijk verhaal eigenlijk. Niets omschrijft dat er een houten plaat wordt gebruikt als opvulling.

Orion84: Ik heb inderdaad al wat buren gecontacteerd die het ook niet mooi vinden en dit ook zullen aangeven bij de oplevering. Nou is het wel zo dat de aannemer aardig overtuigend kan overkomen, dus hopelijk houden de buren dan ook voet bij stuk. Ik ben de laatste woning die wordt opgeleverd, dus in zekere zin ook aardig afhankelijk van de buren.
Als de buren het accepteren dat de aannemer ingebreken blijft betekend niet dat jij het ook moet accepteren Orion bedoelt er mee dat je dan sterker staat. Als je als 1 groep bewoners iets doet 5% van meer huizen doet meer pijn dan van 1 huisje.

• Jarlian
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 13:38
Je kunt nog snel even lid worden van vereniging eigen huis. Eenmaal lid kun je een expert laten komen die met de aannemer de oplevering doorneemt. Kost iets van 200 euro maar bij ons waren er 15tal behoorlijke aandachtspunten die de aannemer eerst moest oplossen. Dit is daarom echt geen weg gegooid geld! Ik sluit me daarom helemaal aan bij The Legend even hiervoor.

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

• p.dorn
Hoi Jarlian: Dit hebben we al geregeld inderdaad!

• p.dorn
Ondertussen zijn we een aangetekende brief en een paar mails verder, maar helaas wordt nergens op gereageerd. Enige wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat de deurbel niet aan staat en er geen rook uit de schoorsteen komt, dus het stroom is er bij ons af. Zouden we een 'vervelende' klant zijn?

• nare man
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22-04 23:40
Met één aangetekende brief en een paar mails ben je echt nog niet vervelend. Begin eens met dagelijks te bellen tot er een oplossing komt, dat is veel lastiger te negeren dan mails of brieven, die mik je zo in de prullenbak.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• p.dorn
Vanochtend een poging gedaan om te bellen. Receptioniste zou me eerst doorverbinden, na lang wachten kwam ze tot de conclusie dat de beste man die ik moet spreken er niet is. Zo nog maar eens proberen en anders vragen wanneer hij er wel is en of hij me wil terugbellen.

• Axente
quote:
p.dorn schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:24:
Vanochtend een poging gedaan om te bellen. Receptioniste zou me eerst doorverbinden, na lang wachten kwam ze tot de conclusie dat de beste man die ik moet spreken er niet is. Zo nog maar eens proberen en anders vragen wanneer hij er wel is en of hij me wil terugbellen.
Vragen wanneer hij weer aanwezig is of zijn mobielnr vragen desnoods en dan terug bellen. Laten bellen zal wel op niks uit lopen als ze ander contact niks mee gebeurd verwacht ik.

• p.dorn
Zelf twee keer gebeld en was hij niet aanwezig. M'n vriendin net laten bellen en toen was hij gelukkig opeens aanwezig. Hier heeft hij aangegeven dat hij het niet leuk vind dat ik via aangetekende brieven en serieuze mails contact heb opgenomen en daarom dat hij niet heeft gereageerd. Zeer onprofessioneel als je het mij vraagt.

Inhoudelijk: we mogen dingen vinden maar het is wat het is. Bij de oplevering mogen we opnieuw aangeven dat we het niet mooi vinden en vanuit daar zien we dan wel verder. Toen m'n vriendin aangaf dat we niet blij zijn met de manier waarop en dat we een bak met geld neer leggen en dat we vervolgens niets hebben te vertellen was het antwoord: dan had je een perceel moeten kopen.

Wat heb ik nu al zin in de oplevering volgende week vrijdag!

• Speedmaster
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

Spreek van tevoren met de externe deskundige af waar de grenzen liggen en laat hem/haar vervolgens tijdens de oplevering het woord doen. ben jij niet de gebeten hond en de aannemer weet dat hij met de externe deskundige een lastige kluif heeft.

• p.dorn
Thanks voor de tip Speedmaster. Zullen we zeker gaan doen nu

• croxz
Had je nog 5% bij de notaris gestald? Let dan op dat dit automatisch vrijvalt (na 3 maanden dacht ik) tenzij je zelf bij de notaris aangeeft dat er nog conflicten zijn.

• p.dorn
Ja de woning wordt gekocht met woningborg. Er staat 5% in depot. Volgens mij wordt deze sowieso niet vrijgegeven als bij de oplevering niet alles juist is, hiervoor wordt er ook officieel een process verbaal opgemaakt zoals ik het heb begrepen. Maar ik denk dat Vereniging Eigen Huis me hier ook goed over kan informeren bij de oplevering.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Een externe deskundige van bijvoorbeeld VEH heeft echt niet meer autoriteit dan de koper zelf. In het ergste geval vindt hij het een technisch goede oplossing en sta je nergens.

Die 5% blijft na 3 maanden alleen nog een deel van over om een eventueel probleem te verhelpen. In dit geval zal het een paar honderd euro kosten om dicht te zetten, daarvoor kan je geen 10k achterhouden.

• Axente
quote:
p.dorn schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:27:

Wat heb ik nu al zin in de oplevering volgende week vrijdag!
:| wat een reactie en het gek vinden dat aannemers een slechte naam hebben. Je betaald een vermogen voor iets maar dan moet je wel alles slikken. Gelukkig zie je dat de markt hier wel in het veranderen is en dit niet meer de standaard is.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Zie de werkvoorbereider als oldskool ICT-er, die worden niet aangenomen voor hun commerciële instelling of klantcontact. ;)

• Axente
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:10:
Zie de werkvoorbereider als oldskool ICT-er, die worden niet aangenomen voor hun commerciële instelling of klantcontact. ;)
Zoals ik merk bij het bouwbedrijf waar ik werk spreekt een werkvoorbereider een koper ook niet en is er een kopersbegeleider voor contact. En moet de koper hetzelfde gevoel krijgen als bij een auto dat ze bij een "merk "kopen.

• croxz
quote:
p.dorn schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:57:
Ja de woning wordt gekocht met woningborg. Er staat 5% in depot. Volgens mij wordt deze sowieso niet vrijgegeven als bij de oplevering niet alles juist is, hiervoor wordt er ook officieel een process verbaal opgemaakt zoals ik het heb begrepen. Maar ik denk dat Vereniging Eigen Huis me hier ook goed over kan informeren bij de oplevering.
Je kan het beter aan de makelaar notaris vragen. Bij mij gaf hij dus aan dat het automatisch vrij valt tenzij je actief bezwaar maakt. Zoals iemand anders al aangaf moet je daarbij wel aangeven wat ongeveer het bedrag is dat betwist wordt.
quote:
4. Wanneer valt het depot c.q. de bankgarantie vrij?

Het depot/de bankgarantie valt na 3 maanden na oplevering van het huis/privé-gedeelte vrij, tenzij de koper voortijdig aan de notaris kenbaar maakt dat hij verdere betaling van bedragen wil blijven opschorten (opschortingsrecht). Dit opschortingsrecht heeft de koper alleen indien er tegen het eind van de 3-maandstermijn (nog) gebreken bestaan. De koper dient de notaris in dat geval aan te geven tot welk bedrag het depot/de bankgarantie gehandhaafd moet blijven. Het te handhaven bedrag dient in redelijke verhouding te staan tot de kosten van herstel van de resterende gebreken.
Heeft de koper (tijdig) gebruik gemaakt van zijn opschortingsrecht, dan valt het resterende bedrag vrij wanneer de koper daarin toestemt, dan wel wanneer ‘een partijen bindende uitspraak’ dit als zodanig bepaalt.
http://www.woningborggroe.../het-5-opschortingsrecht/

• p.dorn
quote:
Axente schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:12:
[...]
Zoals ik merk bij het bouwbedrijf waar ik werk spreekt een werkvoorbereider een koper ook niet en is er een kopersbegeleider voor contact. En moet de koper hetzelfde gevoel krijgen als bij een auto dat ze bij een "merk "kopen.
Op dit moment heb ik eerder het gevoel dat ik keihard de gek wordt aangestoken.
quote:
croxz schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:14:
[...]

Je kan het beter aan de makelaar notaris vragen. Bij mij gaf hij dus aan dat het automatisch vrij valt tenzij je actief bezwaar maakt. Zoals iemand anders al aangaf moet je daarbij wel aangeven wat ongeveer het bedrag is dat betwist wordt.
[...]

http://www.woningborggroe.../het-5-opschortingsrecht/
Nou als we straks 3 maanden verder zijn dan is het al te laat want dan is de stukadoor al langs geweest en moet het al opgelost wezen. Ik ben daarom dan ook bang dat ik sowieso al aan het kortste eind trek, want mochten we volgende week tot de conclusie komen dat het anders moet, dan zullen ze dat vast niet doen binnen het tijdsbestek dat ik voor ogen heb.

• Den_S85
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11:28
Ik zie dat de aannemer Friso Bouw is, zij staan niet bekend om hun kwaliteiten m.b.t. planning en projectmanagement.

Toch vooral een hatsie batsie aannemer die voor een lage prijs inschrijft en zijn eigen calculatiefouten op een ander probeert af te schuiven.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ik zie het. Succes met die stugge Friezen. Begrijp gelijk waarom je geen respons kreeg op je aanschrijving. :X

• Coffeemonster
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online

Coffeemonster

Uncommon sense

quote:
p.dorn schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:19:
[...]

Op dit moment heb ik eerder het gevoel dat ik keihard de gek wordt aangestoken.

[...]

Nou als we straks 3 maanden verder zijn dan is het al te laat want dan is de stukadoor al langs geweest en moet het al opgelost wezen. Ik ben daarom dan ook bang dat ik sowieso al aan het kortste eind trek, want mochten we volgende week tot de conclusie komen dat het anders moet, dan zullen ze dat vast niet doen binnen het tijdsbestek dat ik voor ogen heb.
Als het gebrek wordt gerepareerd nadat de stukadoor is langsgeweest, dan zal de stukadoor daarna nog een keer langs moeten komen om dat wandje opnieuw netjes af te werken,lijkt me. Dan is dat onderdeel van de herstelwerkzaamheden.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08:44

ardana

Moderator General Chat

Army of undead unicorns

Ik zou ook kijken of je niet het volgende kan doen:

Je stelt de bouwer in gebreke en geeft hem 2 weken de tijd om het op te lossen. In die brief geef je ook aan dat als hij het niet oplost, je zelf iemand in de arm neemt om het op te lossen en de kosten daarvan inhoudt op de som die je hem verschuldigd bent. Bij mijn weten is dat toegestaan.

Gezocht: woonruimte in Leiden eo, t/m € 750 all in

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:01

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Paar balkjes en een gipsplaat kosten toch niet de wereld? En daarna pas de stukadoor er overheen laten gaan, zie je niks meer van. Rare jongens die aannemers, je zou denken dat ze tevreden klanten willen...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• FFF
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 29-03 13:45
Dit is niet correct, maar gelijk hebben is anders dan krijgen.
Ik kan je daarin niet adviseren.
Wel wil ik aan alle mede tweakers de tip geven bijvoorbeeld een expert van Vereniging eigen huis direct mee te laten kijken. Dan heb je geen enkele discussie want die partijen weten wat ze aan elkaar hebben.
De opleverende aannemers zijn in de meeste gevallen niet klant gericht namelijk.

Misschien kan je bij een aannemer aangeven dat je voor oplevering eerst een nieuwe voor oplevering wil met een onafhankelijk expert er bij om de situatie te beoordelen?

• turtles3
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 27-03 20:52
Alles wat je niet zint moet je niet accepteren. Bij de echte oplevering neem je een goede zaklamp mee. Laat de rondgang niet leiden in snelheid door de aannemer of nog liever, neem een kritisch professional mee. Bekijk goed het kit werk in de natte ruimte en tegelwerk. Bekijk heel goed eventueel krassen op de ramen. Alles opschrijven op de oplevering bon. Gegarandeerd dat je toch iets over het hoofd ziet. Die plank boven de deur vind ik schandalig en on-professioneel en is eenvoudig en niet duur mooi recht te trekken met de muur. Na ondertekening is er niets meer te verhalen dan echte gebreken. Ze weten dat je staat te springen om erin te trekken, daar maken ze grof misbruik van.

• chime
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10-04 13:23
Dat had veel properder opgelost kunnen worden door de bezetter.
Plaatje in de opening waarover dan gipst gesmeerd wordt. Dan had je er niks meer van gezien.

Nu is het gewoon een goedkope rommel-oplossing.

Maar valt dit ook niet onder
quote:
De binnenkozijnen in de woning zijn waar mogelijk voorzien van een bovenlicht, met enkel oatglas.
Hoor even bij een bezetter/stukadoor wat het zou kosten om dat proper op te lossen => dan heb je een idee over welk bedrag je spreekt.
Ook maakt dat het onderhandelen wat tastbaarder.

• 50Miles
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:53
quote:
masterslave schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:52:
Ik zie dat de aannemer Friso Bouw is, zij staan niet bekend om hun kwaliteiten m.b.t. planning en projectmanagement.

Toch vooral een hatsie batsie aannemer die voor een lage prijs inschrijft en zijn eigen calculatiefouten op een ander probeert af te schuiven.
Waar wordt deze woning opgeleverd? Ik zie nu pas dat we het hier over regio Sneek hebben. Ik woon in die regio :9 .

Zit nu in een nieuwbouwwoning, dus kan je eventueel wat tips geven. De belangrijkste heb je echter al gedaan, opleverkeuring! Mijne werd door een andere aannemer gebouwd. Volgens mij moet de aannemer wel tekenen voor het proces verbaal bij oplevering, als hij dit vertikt te doen heb je nog een probleem.

50Miles wijzigde deze reactie 18-02-2016 15:26 (4%)

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• p.dorn
Bedankt allemaal voor de reacties! We zijn ondertussen wat wijzer en weten zoals zonoskar ook aangeeft dat het inderdaad niet de wereld kost om het zoals gewenst te herstellen. Geluk is dat de stukadoor er nog doorheen moet, dus we kunnen dit prima zelf herstellen.

Uiteraard gaan we dit niet zo communiceren en gaan we er eerst alles aan doen om het de aannemer netjes te laten maken. Mogelijk dat we het kunnen gebruik als 'wisselgeld' voor andere zaken welke komende vrijdag naar voren gaan komen. Nog een paar dagen en dan horen jullie hoe het er aan toe is gegaan!

@50Miles: De woning wordt opgeleverd in Leeuwarden

• Axente
quote:
p.dorn schreef op maandag 22 februari 2016 @ 13:00:
Bedankt allemaal voor de reacties! We zijn ondertussen wat wijzer en weten zoals zonoskar ook aangeeft dat het inderdaad niet de wereld kost om het zoals gewenst te herstellen. Geluk is dat de stukadoor er nog doorheen moet, dus we kunnen dit prima zelf herstellen.

Uiteraard gaan we dit niet zo communiceren en gaan we er eerst alles aan doen om het de aannemer netjes te laten maken. Mogelijk dat we het kunnen gebruik als 'wisselgeld' voor andere zaken welke komende vrijdag naar voren gaan komen. Nog een paar dagen en dan horen jullie hoe het er aan toe is gegaan!

@50Miles: De woning wordt opgeleverd in Leeuwarden
En is er al nieuws ? }:O

• p.dorn
Hoi allemaal!

Het is uiteindelijk door de aannemer nog aangepast. Ze hebben de houten plaat welke er op lag vervangen met een gipsplaat welke gelijk loopt met de muur. Hieronder het resultaat nadat de stukadoor klaar was:

We hebben het werk 'geruild' met andere werkzaamheden welke nog moesten gebeuren waar ik voor heb gekozen dit zelf te doen. Heb 't dus toch een soort van zelf betaald, maar het resultaat is er in ieder geval!

Bedankt allemaal voor het meedenken.

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07:36

CeesKees

I rest my Kees

Heb jij nu een glazen hek/ballustrade in je kamer?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• p.dorn
quote:
CeesKees schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:40:
Heb jij nu een glazen hek/ballustrade in je kamer?
Jep, inclusief ene hoogte verschil van 50cm:

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07:36

CeesKees

I rest my Kees

Ah, kijk aan.
Vraag mij af of ik geen trapje had gemaakt ipv een hek, maar dat is een heel andere discussie.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True