• Joeritje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09-2019
Hey,

Ik schets even mijn vraag.

Ik wil zowel Mobistar als Telenet als internet provider bij mij thuis.
Ik zal dus 2 modems moeten plaatsen die het signaal binnen trekken.

Nu wil ik 1 Router met 2 wan poorten die op zijn beurt alles doorsturen naar mijn switch.
Eigenlijk wil ik mijn snelheid verdubbelen en niet de bedoeling om een failsafe te hebben.
Ik weet dat het mogelijk is om routers te verkrijgen met 2 WAN Ports maar ik ben niet zeker of we de snelheid kunnen samen doorlussen zodat de snelheid verdubbeld?

Is dit mogelijk ?
Welk betaalbaar product heb ik hiervoor nodig?
Wan poorten moeten 1000mbps aankunnen!

alvast bedankt

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:56
Wat je zoekt is een dual wan router.
Deze zijn er in alle soorten en maten, maar wij kunnen niet voor jou gokken wat betaalbaar is.
De technologie kost gewoon meer, maar een optie zou pricewatch: DrayTek Vigor 2925ac Dual WAN Gigabit Router kunnen zijn

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06 20:32
en hou er rekening mee dat als je bv 2 WANs hebt van 50 Mbit je nooit een enkele download (één sessie) kan krijgen die 100Mbit haalt..

Voor zover ik weet moet je met de betreffende routers ook Loadbalance regels opstellen waarbij je bv aangeeft dat bv SIP verkeer over WAN1 gaat en al het andere verkeer over WAN2.

Als je hier trouwens op een goedkope manier mee wilt hobbyen dan kun je ook PFsense gebruiken op een oude computer met meerdere netwerkkaarten

[ Voor 18% gewijzigd door Roxsman op 11-02-2016 13:09 . Reden: pfsense info ]

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:43

Rmg

Trunken tussen verschillende providers kan je vergeten. Doen ze niet aan, VPN trunken zou nog een optie zijn maar dan heb je een VPN/Dedicated server nodig met minimaal gigabit up en down.

Loadbalancen is wel te doen. Betaalbaar product? een PC met 3 gigabit netwerkkaarten.

Anders kom je in dit soort producten Netgear SRX530

[ Voor 70% gewijzigd door Rmg op 11-02-2016 13:13 ]

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-07 19:58
Of het überhaupt mogelijk is om 2 abonnementen op 1 adres via dezelfde kabel af te sluiten durf ik je niet te garanderen. Ik kom wel een topic tegen waarbij het in ieder geval in NL wel is gelukt, maar dit is alweer even geleden: Vraag opsplitsen internet verbinding Ziggo

Wat betreft Dual WAN, behalve de punten die hierboven al zijn genoemd kan je ook naar een ASUS router kijken, bijvoorbeeld een AC68u of iets in die richting, die kunnen in de software ook Dual WAN doen (in ieder geval via de merlin firmware, niet 100% zeker of dit ook in de standaard asus firmware kan).

• Joeritje
Als ik het goed begrijpt is het perfect mogelijk om deze constructie op te zetten?

Telenet Modem 200mbps -> WAN 1 -> SERVER PC
Mobistar Modem 100mbps -> WAN 2 ->DESKTOP PC / TABLET /enzo...

uiteindelijk krijgt mijn server een rechtstreekse verbinding maar als ik via mijn desktop een download uitvoer mag ik geen snelheid verlies hebben bij mijn SERVER PC?

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:33

nexhil

BAM!

De ASUS RT-68U ondersteund een 2e WAN poort. op 1GB
http://www.techpoy.com/20...c68u-dual-wan-set-up.html
met standaard firmware.

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-_hTt0QM9Phw/VFj3Njpc-4I/AAAAAAAAE68/a9JTg9eu49Q/s1600/Wan2.png

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-cdIEkpSdyvc/VFj-_ZftE2I/AAAAAAAAE7U/i2zl81rM_ws/s1600/WAN4.png

[ Voor 97% gewijzigd door nexhil op 11-02-2016 13:44 ]

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06 20:32
in dat geval heb je niet eens een dual wan router nodig.. als de modems ook een routerfunctie hebben kun je je server gewoon een andere default g/w geven..
Wan1 router heeft bv 10.0.0.254
Wan2 router heeft bv 10.0.0.253
Server default g/w naar 10.0.0.253, overige apparaten naar 254. Ben je ook klaar

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

• Joeritje
Rmg schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 13:09:
Trunken tussen verschillende providers kan je vergeten. Doen ze niet aan, VPN trunken zou nog een optie zijn maar dan heb je een VPN/Dedicated server nodig met minimaal gigabit up en down.

Loadbalancen is wel te doen. Betaalbaar product? een PC met 3 gigabit netwerkkaarten.

Anders kom je in dit soort producten Netgear SRX530
bedankt!
Ik snap wat je bedoeld.
Een server heb ik reeds staan dus een 2 tal extra netwerkkaarten kan ik proberen.
Pagina: 1