Nieuwe subwoofer voor bij Klipsch RF speakers

Pagina: 1
Acties:

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Hoi,

Momenteel in het bezit van een klipsch reference setje + sub-10..

Aangezien m'n woofer uit de 'instap' reeks is, ben ik op zoek naar een nieuwe woofer...

Ik gebruik m'n surround setje eigenlijk enkel voor games + films.. (muziek in mindere mate)

Ik kwam al volgende modellen tegen :

- RS-12 SW : https://www.bol.com/nl/p/..._all&originalSection=main

- R-110 SW : http://www.smitsarnhem.nl/audio/subwoofers/r-110sw

De RS-12 sw is niet veel over te vinden op internet.. wat waarschijnlijk wijst op een 'minder' goed model?

De R-110 sw is ook niet super veel van terug te vinden maar een duitse website (areadvd) is wel redelijk positief.

Na wat gemail met Smits Arnhem, zeggen ze mij dat de B&W ASW 610 een zeer goede subwoofer is & beter of de klipsch..
Moet ik hen geloven? Ik zie dat deze subwoofer een lager wattage heeft, of speelt dit helemaal geen rol?

Graag jullie advies :)

Met vriendelijke groeten,

Ninian

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar misschien kan het onderstaande topic je helpen qua informatie met je toekomstige keus. :)

Het Grote Subwoofer Topic]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06

FeaR

In GoT we trust

Klipsch hoort tot de merken met een behoorlijk goede prijs-/kwantiteitsverhouding. Voor 600 euro haal je ook een gepoort 15" model in huis. Daar zitten veel andere merken pas met 10"-12". Al zegt de grootte van de driver niet alles, maar puur als voorbeeld. Opbouw van de kast is iets waar je vooral naar moet kijken (gesloten of gepoort of passieve radiator) en of het een Front Fire dan wel Down Fire. Vermogen zegt niet direct iets, dat hangt samen met de gevoeligheid van de gebruikte woofer. En daarnaast hangt de keuze vooral van het budget af, dat mis ik in de TS.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
FeaR schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:23:
Klipsch hoort tot de merken met een behoorlijk goede prijs-/kwantiteitsverhouding. Voor 600 euro haal je ook een gepoort 15" model in huis. Daar zitten veel andere merken pas met 10"-12". Al zegt de grootte van de driver niet alles, maar puur als voorbeeld. Opbouw van de kast is iets waar je vooral naar moet kijken (gesloten of gepoort of passieve radiator) en of het een Front Fire dan wel Down Fire. Vermogen zegt niet direct iets, dat hangt samen met de gevoeligheid van de gebruikte woofer. En daarnaast hangt de keuze vooral van het budget af, dat mis ik in de TS.
Bedankt voor de info!!

Het budget was ik inderdaad vergeten te vermelden...
Budget is iets van 450 euro nettoprijs :)

De klipsch die ik nu heb is down fire & de opgesomde zijn front fire...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat verwacht je van een nieuwe sub dat je er een wilt kopen?
Staan me een hoop topics van je bij waarbij je eigenlijk niet goed wist wat je nou wilde of moest gaan verwachten.

Die sub 10 heb ik ook en is een prima sub. Doet het goed bij films en bij muziek. Een sub van 450 euro gaat misschien wel een iets strakkere bas geven, maar ik vraag me af of dat het waard is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=45820485,noline]Vermogen zegt niet direct iets, dat hangt samen met de gevoeligheid van de gebruikte woofer.
De kwaliteit van het geluid zit 'm in de eerste paar Watt.
Elke 3 dB meer verdubbelt het vermogen.
2x20 Watt RMS kan echt oorverdovend klinken.
Pagina: 1