Verwijdering V/A beoordeling.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.176 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 21:51
Hallo,

Heb laatst een deal gesloten met tweaker Linqed.
Deal was goed, maar helaas was ik zelf als de verkopende partij, niet in de gelegenheid hem het verkochte ding tijdig op te sturen.

Hierdoor mijn buurman gevraagd dit te doen.
Videokaart werd verstuurd in de originele doos (waarin hij in de plastic houder zat en dus compleet veilig tegen schokken is).

Zie impressie hieronder:
http://www.tweaktown.com/image.php?image=imagescdn.tweaktown.com/content/7/2/7246_03_evga-geforce-gtx-980-ti-superclocked-acx-2-video-card-review_full.jpg

Deze doos zat weer in een iets grotere doos van Bol.com. Helaas had mijn buurman vergeten de lege ruimte die ontstond tussen de videokaart doos en de Bol.com doos op te vullen met iets waardoor de videokaart doos ruimte had om wat te bewegen in de Bol.com doos..

Zou het zelf eigenlijk niet zo verstuurd hebben maargoed, ik kan het mijn buurman ook niet echt kwalijk nemen. Hij werkt bij een postbedrijf.

Ik kreeg een review van Linged, deze is overwegend positief. Dus tot zo ver geen issue.
Linged schreef in zijn feedback echter wel dat ik de videokaart los in een boos zou hebben verstuurd. Dit is gelogen en zou kwalijk zijn als het echt het geval zou zijn. Ik zou me wel even achter de oren kwabben als ik in een review lees dat iemand spullen zo denkt op te kunnen sturen.

Heb Linged tweemaal netjes gevraagd of hij het 'geschrevene' kan aanpassen naar de werkelijkheid maar daartoe is hij niet bereid. Wat ik daarvan vind laat ik even in het midden maar denk dat het in ieder geval een verkeerde indruk achter laat van hoe ik zaken doe en deals afhandel.

Daar Linged niet bereid is even een zinnetje aan te passen, heb ik liever dat zijn hele feedback naar de digitale prullenbak wordt bewogen.

Sorry dat ik voor zoiets pietluttigs een topic aan moet maken maar soms is zelfs de simpelste samenwerking al te moeilijk voor sommige mensen in bepaalde situaties, fact of life helaas.

Bij voorbaat dank voor de hulp en/of gedachtes.

Edit: Dank Doris.

Ik had Linged al even op de hoogte gebracht van dit topic, hoop dat hij bereid is wat toe te voegen aan het topic.

Volgens richtlijnen hierbij de huidige beoordeling:
Verpakking van de videokaart kon zeker beter, zat los in een vrij grote doos, verder erg nette communicatie en snel verzonden!
En mijn voorgestelde aanpassing:
Verpakking van de videokaart kon zeker beter, de videokaart zat in de originele doos maar deze zat in een grotere doos zonder opvulling, dit had beter gekund. Verder erg nette communicatie en snel.verzonden!

[ Voor 11% gewijzigd door procyon op 10-02-2016 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:39

John Doos

ClaudZaque

Ik wil niet vervelend doen, en indien deze reactie ongewenst is mag die verwijderd worden.
Maar bij een product, met zeker de waarde van een videokaart, zou ik hem toch echt zelf willen verzenden en verpakken.

Dit om eventuele gebreken die kunnen onstaan tijdens transport te beperken.
Ik weet niet op hou goede voet je met de buurman staat, misschien woon je al 20jaar naast meneer, en drinken jullie elke vrijdag een pilsje ;) maar ik zou het niet aan mijn buurman toevertrouwen.

Mijn inziens is de voorgestelde bewerking fair, en nogmaals mocht niemand waarde hechten aan deze comment mag die getrashed worden.

Nee

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die aanpassing akkoord, maar dan moet de beoordeling voor verzenden wel naar 2 sterren. Het versturen van een 970 zonder enig verpakking materiaal vind ik echt beneden ieder peil. Het is zo'n kleine moeite en gewoon normaal fatsoen om even iets van opgepropte oude kranten o.I.d. in een doos te doen.

Ik dacht vriendelijk te zijn en gezeur te vermijden door hem een voldoende te geven omdat alles door een godswonder werkend is aangekomen, maar als deze tweaker er zo'n issue van wilt maken dan vind ik dat ik onterecht te mild ben geweest met die voldoende. Deze verpakkingswijze was namelijk zeker niet voldoende.

Wat betreft de buurman, m.i. is de verkoper verantwoordelijk, het is wel erg makkelijk iemand anders de schuld te geven. In die zin beschouw ik het dus ook alsof hij hem zelf verstuurd heeft.

• procyon
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:31:
Ik vind die aanpassing akkoord, maar dan moet de beoordeling voor verzenden wel naar 2 sterren. Het versturen van een 970 zonder enig verpakking materiaal vind ik echt beneden ieder peil. Het is zo'n kleine moeite en gewoon normaal fatsoen om even iets van opgepropte oude kranten o.I.d. in een doos te doen.

Ik dacht vriendelijk te zijn en gezeur te vermijden door hem een voldoende te geven omdat alles door een godswonder werkend is aangekomen, maar als deze tweaker er zo'n issue van wilt maken dan vind ik dat ik onterecht te mild ben geweest met die voldoende. Deze verpakkingswijze was namelijk zeker niet voldoende.

Wat betreft de buurman, m.i. is de verkoper verantwoordelijk, het is wel erg makkelijk iemand anders de schuld te geven. In die zin beschouw ik het dus ook alsof hij hem zelf verstuurd heeft.
Ik geef niemand anders de schuld, zeker niet mijn buurman. waar heb je dat gelezen vraag ik me af? Ik moest onverwacht voor werk naar Noorwegen. Tweakers admin zal dat kunnen beamen door de door mij gebruikte IP's te herleiden toen ik je berichten stuurde. Het was juist super relaxed dat mijn buurman alsnog kon zorgen dat jij je pakket op tijd kreeg, hij heeft het daarbij persoonlijk afgegeven op het sorteercentrum daar hij daar werkt.

Als we het toch over "gezeur" hebben; als jij het een "godswonder" vind dat de videokaart doos ongeschonden is aangekomen omdat hij 5cm vrij kon bewegen in een iets grotere doos (welke ongetwijfeld ook in ongeschonden staat is aangekomen) zegt dat meer iets over jouw vermogen om dingen te relativeren in het leven.

Anyway, ik ben blij dat je je kan vinden in de voorgestelde wijziging. Wil je 2 sterren geven voor verzending dan vind ik dat prima, het gaat hier ten slotte over jouw idee en perceptie van de werkelijkheid.

Zo lang jij maar niet opschrijft dat ik de videokaart los in een doos heb verstuurd en je gewoon beperkt tot de waarheid (en niets dan de waarheid) vind ik het prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-10 07:56
Jullie hebben beide gelijk. Had beter ingepakt moeten worden door de verkoper zelf.
Maar reviews moeten wel eerlijk en de waarheid zijn. Wij zijn best wel afhankelijk van deze reviews.

Dus beide even kusje erop :)

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

• procyon
John Doos schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 01:05:
Ik wil niet vervelend doen, en indien deze reactie ongewenst is mag die verwijderd worden.
Maar bij een product, met zeker de waarde van een videokaart, zou ik hem toch echt zelf willen verzenden en verpakken.

Dit om eventuele gebreken die kunnen onstaan tijdens transport te beperken.
Ik weet niet op hou goede voet je met de buurman staat, misschien woon je al 20jaar naast meneer, en drinken jullie elke vrijdag een pilsje ;) maar ik zou het niet aan mijn buurman toevertrouwen.

Mijn inziens is de voorgestelde bewerking fair, en nogmaals mocht niemand waarde hechten aan deze comment mag die getrashed worden.
Dat ligt er inderdaad natuurlijk helemaal aan of je je buren vertrouwd inderdaad.
Mijn buurman is baasje bij de TNT. Dus bij een probleem, is er geen probleem geloof me :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

procyon schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:52:
[...]

Ik geef niemand anders de schuld, zeker niet mijn buurman. waar heb je dat gelezen vraag ik me af? Ik moest onverwacht voor werk naar Noorwegen. Tweakers admin zal dat kunnen beamen door de door mij gebruikte IP's te herleiden toen ik je berichten stuurde. Het was juist super relaxed dat mijn buurman alsnog kon zorgen dat jij je pakket op tijd kreeg, hij heeft het daarbij persoonlijk afgegeven op het sorteercentrum daar hij daar werkt.

Als we het toch over "gezeur" hebben; als jij het een "godswonder" vind dat de videokaart doos ongeschonden is aangekomen omdat hij 5cm vrij kon bewegen in een iets grotere doos (welke ongetwijfeld ook in ongeschonden staat is aangekomen) zegt dat meer iets over jouw vermogen om dingen te relativeren in het leven.

Anyway, ik ben blij dat je je kan vinden in de voorgestelde wijziging. Wil je 2 sterren geven voor verzending dan vind ik dat prima, het gaat hier ten slotte over jouw idee en perceptie van de werkelijkheid.

Zo lang jij maar niet opschrijft dat ik de videokaart los in een doos heb verstuurd en je gewoon beperkt tot de waarheid (en niets dan de waarheid) vind ik het prima.
OK man, daarom stond er in je advertentie "Te koop, in nieuwstaat inclusief aankoop bon en doos.
Daar ik voorlopig een aantal maanden in het buitenland ga werken gaat deze in de verkoop. Ik had voorheen al nauwelijks tijd voor gamen maar nu is het even totaal over". Erg onverwacht. ;w

Ter referentie, de betreffende bol.com doos was zo'n 60x40x30cm. Flink groter dan de videokaart doos.

Als die buurman van je bij de post werkt zou hij weten hoeveel er met dozen gesmeten wordt. Wederom, buiten het feit dat het letterlijk 1 minuut duurt om even wat kranten in de doos te doen. Als je dan nog steeds denkt dat dit acceptabel was dan heb ik medelijden met iedereen die nog iets van jou koopt. Hoop smoesjes en gezeur. Beetje misplaatst die slachtoffer rol.

• procyon
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:20:
[...]
OK man, daarom stond er in je advertentie "Te koop, in nieuwstaat inclusief aankoop bon en doos.
Daar ik voorlopig een aantal maanden in het buitenland ga werken gaat deze in de verkoop. Ik had voorheen al nauwelijks tijd voor gamen maar nu is het even totaal over". Erg onverwacht. ;w
Dat heb ik in de advertentie gezet omdat ik inderdaad voor langere tijd in Rusland zal gaan werken. Dat staat los van de zakenreizen die ik normaal maak. Ik werk voor een telecom bedrijf dat actief is in vele delen van de wereld en in Amsterdam het hoofdkantoor heeft. (waar ik nu ook weer ben)
Als die buurman van je bij de post werkt zou hij weten hoeveel er met dozen gesmeten wordt. Wederom, buiten het feit dat het letterlijk 1 minuut duurt om even wat kranten in de doos te doen. Als je dan nog steeds denkt dat dit acceptabel was dan heb ik medelijden met iedereen die nog iets van jou koopt. Hoop smoesjes en gezeur. Beetje misplaatst die slachtoffer rol.
Geen slachtoffer rol, nogmaals ik wilde dat je alleen de waarheid op zou schrijven.
Het aantal sterren maak ik geen punt van! (zoals je kan lezen! right?)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• borgdrone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 12:10
heren bewaar beide het fatsoen alsjeblieft.

simpele feit is dat een review of beoordeling moet reflecteren met de werkelijkheid.
zoals eerder gezegd zijn andere tweakers hier afhankelijk van.

Koper heeft niets te maken met zaken reis noch kan hij oordelen hoe en waar en wat de verkoper doet en hoort hier ook niet over te oordelen.

Hou je aan de feiten.
Grafische kaart zat in originele doos.
Ik heb menig videokaart gekregen die verstuurd werd in originele doos.
Zie het probleem niet zo, meeste dozen voor videokaarten zijn voldoende voor transport.
Door waar de doos inzat was "te" groot en niet bij gevuld.
Dus? de doos met videokaart werd toch gelimiteerd in beweging waar het om gaat.

Hou je bij de feiten, is het goed aangekomen?
is de originele doos ongeschonden?
werkt de videokaart naar behoren?
was de communicatie naar behoren?

allemaal ja dan hoort hij gewoon positief te zijn in sterren en bewoording

• procyon
Could not agree more.

Zijn initiele reactie naar mij was dan ook, en ik citeer:
Hey,

Ik heb de kaart binnen en net even getest, alles ziet er netjes uit. Ik zou de volgende keer de doos wel voorzien van wat verpakkingsmateriaal (of desnoods kranten), zodat de doos van de videokaart niet vrij rond kan stuiteren.

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Toch weer jammer dat, ondanks dat ik de link naar How to - Feedback laten aanpassen hierboven nog geplaatst heb, meerdere mensen hier niet in staat zijn om te lezen, maar zich wel overal mee willen bemoeien.
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen.Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent.. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruikers.
(En omdat ik de eerste was die dat deed, wat voor andere het mogelijk aanlokkelijk maakte om ook te reageren, voel ik mij nu genoodzaakt even de regels te citeren.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 10:02
Het is vrij simpel. JIJ verkoop het product dus JIJ bent verantwoordelijk voor hoe deze verzonden word. Dat de buurman een foutje maakte is natuurlijk balen, maar jij word er op aangekeken.

• procyon
Ik heb die verantwoordelijkheid toch nooit ontkend? Waar lees je dat? Of waar reageer je op?
"Alles ziet er netjes uit" was de conclusie van de koper zelf. Alles is OK. Het boeit mij ook niet hoeveel sterren hij het waard vind. Dat is zijn recht als koper. Ik wil alleen dat hij de waarheid opschrijft in de review.

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Zelden iemand zo andersom zien denken echt waar.. Waar zit jij met je hoofd man?

• sven240
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09 21:03
Verpakking van de videokaart kon zeker beter, zat los in een vrij grote doos, verder erg nette communicatie en snel verzonden!
Als ik dit zo lees is de woorkeuze van Linqed een beetje ongelukkig geweest. Dat terzijde gelaten geeft hij je een prima score.

Dit terwijl jij hier de verantwoordelijke bent voor de verzending, zoals de anderen al aangeven.
So pull yourself together!

Iets met muggen en olifanten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 10:02
procyon schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:31:
Ik heb die verantwoordelijkheid toch nooit ontkend? Waar lees je dat? Of waar reageer je op?
"Alles ziet er netjes uit" was de conclusie van de koper zelf. Alles is OK. Het boeit mij ook niet hoeveel sterren hij het waard vind. Dat is zijn recht als koper. Ik wil alleen dat hij de waarheid opschrijft in de review.
Jij zegt dat in de beoordeling werd gezegd dat jij het niet goed verpakt hebt, en ondanks dat je buurman het stuurde ben JIJ verantwoordelijk.

Ik zie het probleem niet, de beoordeling is verder goed alleen een klein minpunt is dat het niet goed verpakt was (wat ook de waarheid is).

Dus vertel, wat is nou exact je probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
In principe had de verkoper ook de videokaart alleen in zijn oorspronkelijke doos kunnen verzenden, dus zonder een extra doos eromheen, was het dan wel een probleem geweest ? Want dat komt echt vaak voor hoor... En diezelfde doos "stuitert" dan ook overal, niet in een andere doos maar wel tegen andere verpakkingen, in het busje, op de transportbaan enz enz....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procyon
sven240 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:01:
[...]

Als ik dit zo lees is de woorkeuze van Linqed een beetje ongelukkig geweest. Dat terzijde gelaten geeft hij je een prima score.

Dit terwijl jij hier de verantwoordelijke bent voor de verzending, zoals de anderen al aangeven.
So pull yourself together!

Iets met muggen en olifanten...
Nee, al geeft hij me 0 sterren.. gaat het niet om.. heb ik het niet over, is aan hem.

Ik wil niet dat hij in zijn beoordeling zegt dat ik een videokaart los in een grote doos verstuurd heb...!! LEES alsjeblieft voor u reageert/bijdraagt.

Dat is namelijk pertinent ONWAAR en zou erg KWALIJK zijn. (dit staat overigens in mijn startpost !! )

Ik duik niet voor verantwoordelijkheden, ik geef mijn buurman nergens de schuld van. Ik erken volledig dat het zonder opvulling is verstuurd en dat dat mijn verantwoordelijkheid is..

Laatste maal : Het gaat mij hier niet om, het gaat mij erom dat de waarheid verteld wordt in de beoordeling. niets meer niets minder

Verwijderd

TIGER79 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:21:
In principe had de verkoper ook de videokaart alleen in zijn oorspronkelijke doos kunnen verzenden, dus zonder een extra doos eromheen, was het dan wel een probleem geweest ? Want dat komt echt vaak voor hoor... En diezelfde doos "stuitert" dan ook overal, niet in een andere doos maar wel tegen andere verpakkingen, in het busje, op de transportbaan enz enz....
Dus omdat anderen het doen is het opeens ok? Iets van die brug en als anderen er vanaf springen? Kom op zeg. Dit is marktplaats niet.

• procyon
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:28:
[...]

Dus omdat anderen het doen is het opeens ok? Iets van die brug en als anderen er vanaf springen? Kom op zeg. Dit is marktplaats niet.
Ik stel voor dat je de beoordeling aanpast zoals je overeen bent gekomen.
Dan kan een admin hier een slot op zetten want dit draagt niets bij.

Elke minuut dat jij niet handelt gaat deze discussie door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sven240
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09 21:03
procyon schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:40:
[...]

Nee, al geeft hij me 0 sterren.. gaat het niet om.. heb ik het niet over, is aan hem.

Ik wil niet dat hij in zijn beoordeling zegt dat ik een videokaart los in een grote doos verstuurd heb...!! LEES alsjeblieft voor u reageert/bijdraagt.

Dat is namelijk pertinent ONWAAR en zou erg KWALIJK zijn. (dit staat overigens in mijn startpost !! )

Ik duik niet voor verantwoordelijkheden, ik geef mijn buurman nergens de schuld van. Ik erken volledig dat het zonder opvulling is verstuurd en dat dat mijn verantwoordelijkheid is..

Laatste maal : Het gaat mij hier niet om, het gaat mij erom dat de waarheid verteld wordt in de beoordeling. niets meer niets minder
ik heb mij goed ingelezen in het verhaal. Zo zie ik in uw advertentie tekst het volgende staan (door Linqed eerder aangehaald):
Te koop, in nieuwstaat inclusief aankoop bon en doos.
Deze passage uit jou advertentietekst naast de reactie van Linqed gelegd, snap ik de verwoording 'los in een grote doos' Ik voel mij hier even zo vrij de zaak vanuit het perspectief van Linqed te bekijken.

Dat is ook de reden dat ik dit eerder beschreef als een ongelukkige woordkeuze van Linqed.

Niet weggelaten het kinderachtige niveau waarop jij hier een enorm probleem van maakt alsof de wereld zal vergaan. Je hebt verdorie nog steeds een 5 sterren rating.

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:39

John Doos

ClaudZaque

procyon schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:40:
[...]

Dit begrijp ik, echter kun je dit beter met de schrijver zelf opnemen in plaats van dit forum. Je krijgt hier hoe dan ook ongewenste comments van medetweakers. Mijn advies regel het verder in DM verkeer.

Nee

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dicht. Het blijft toch erg lastig om niet te reageren voor sommigen....

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.