Build kennelijk misgegaan | Verkeerde combinatie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263611

Topicstarter
Ik zoek een?
Geprobeerd een Skylake build te maken (zie onder). Ik ondervind coil whine uit het socket-gebied van het moederbord. Ik heb me laten vertellen dat dit door een verkeerde combinatie van componenten komt. Danwel de goedkope VRM's in het moederbord. Zie topic hier. Verschillende voedingen geprobeerd. Uiteindelijk op zoek gegaan naar een nieuw bord. Ik heb lang nagedacht voordat ik het Asus bord haalde en ben er eigenlijk tevreden over. Het elektrische gezoem is echter zorgwekkend. Ik zoek dus een moederbord voor m'n Skylake setup dat dit soort problemen niet heeft.

Wat is je budget?
+/- hetzelfde bedrag als de Asus, zo ongeveer 150 euro. Echter als de enige oplossing voor dit probleem een duurder bord is, dan heb ik denk ik geen andere keus dan het omhoog gooien van mn budget.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben verder erg tevreden met het Asus bord. Als iemand me zou vertellen dat het geluid een defect is in het Asus bord, dan zou ik die meteen weer bestellen (hopende op een goed werkende versie). Als het echter niet anders kan dan zal ik genoegen nemen met een ander merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#Product
1Intel Core i5-6600K Boxed
1Asus Z170 PRO GAMING
1Fractal Design Define R5 Zwart
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16
1Corsair RM650x

Zoals je ziet ontbreekt de videokaart. Deze build is echter uiteindelijk bedoeld om op te gamen en studie.

Geteste voedingen:
#Product
1Corsair RM550x
1Corsair RM650x
1OCZ ModXStream Pro 600W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:35
Het is geen defect. Je hebt simpel weg pech gehad. Coilwhine komt tegenwoordig steeds meer voor en heeft niks met defecte componenten te maken. Probeer de CPU eens een paar in uur in een stresstest te zetten word dit dan minder? Zo nee dan is een RMA of ander moederbord zeker aan te raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Met de combinatie lijkt me niets mis. Onderstaand tref je een stuk van mijn systeem aan en heb nul problemen met coil whine.

Ik zou echt proberen om je moederbord te vervangen voor een nieuw exemplaar van hetzelfde type.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 249,50€ 249,50
1Asus Z170 PRO GAMING€ 150,95€ 150,95
1Fractal Design Define S€ 79,-€ 79,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 89,95€ 89,95
1Seasonic G-series 550 watt€ 89,95€ 89,95

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263611

Topicstarter
Dank! Ga ik zeker doen!