Toon posts:

Op zoek naar een totaal oplossing

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Allereerst dank aan de mensen welke de tijd en moeite nemen om mijn verhaal te lezen.

Ik heb kort geleden een huis gekocht waar behoorlijk veel aan verbouwd moet worden.
Uiteindelijk wil ik middels Domoticz zo veel mogelijk automatiseren in het huis.
Omdat alles nu open ligt kan ik overal gemakkelijk bij als het gaat om kabels etc.

Maar goed ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer en ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven over wat nou de beste en/of makkelijkste manier is om alles te bedienen op mijn Iphone ( het liefste met 1 app )

Hieronder een kort overzicht over de situatie en/of wensen:

- 2x zonnewering op afstand te bedienen
- 6x rolluik op afstand te bedienen
- 2x camera op afstand te bedienen
- Huiskamer verlichting 6x dimbaar op afstand te bedienen
- Keuken verlichting +/- 10 spots dimbaar op afstand te bedienen
- Hal plafondlamp niet dimbaar op afstand te bedienen
- Toilet 1x spot niet dimbaar op afstand te bedienen
- Slaapkamer 1 plafondlamp niet dimbaar op afstand te bedienen
- Slaapkamer 2 plafondlamp niet dimbaar op afstand te bedienen
- Hal plafondlamp niet dimbaar op afstand te bedienen
- Badkamer 4x spot niet dimbaar op afstand te bedienen
- Synologie Nas
- Samsung 65 inck 4K tv woonkamer op afstand te bedienen
- Samsung 46 inch Led tv slaapkamer op afstand te bedienen
- Pioneer Home Cinema set
- Playstation 3 of 4
- Nintendo WII
- PC woonkamer
- PC kantoor
- Vloerverwarming op afstand te bedienen
- Internet radio op afstand te bedienen

Ik ben nog helemaal in het beginstadium en ik heb tot zover nog niets aangeschaft.
Ik heb ondertussen wel al redelijk veel gelezen over:

- KlikAanKlikUit
- Zwave
- Domoticz
- RFXcom receiver
- Raspberry Pi
- Rolluikmodules

Ik zou wel graag een open systeem willen zodat ik later elektronica kan toevoegen zonder beperkt te worden.

Wie oh wie kan en wilt mij helpen als het gaat om welke producten heb ik nodig en waar moet ik eventueel bekabeling naartoe trekken?

Mijn dank ik groot!

Met vriendelijke groet

Dennis

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hoi, welkom op Tweakers!
Helaas mis ik iets in je post..... je dropt alleen een boodschappenlijstje hier :/ Wat er compleet mist in je post is: wat heb je zelf al gevonden/geprobeerd?
Het is de bedoeling dat je zelf eerst op onderzoek uitgaat en daarna hier evt. komt vragen. Eigen initiatief tonen is belangrijk hier op Tweakers.net

Een tijdje geleden heeft Tweakers al eens een aantal artikelen geschreven over domotica, waarin jouw vraag waarschijnlijk prima wordt beantwoord:
reviews: De opkomst van domotica: intelligentie sluipt de woning in
reviews: Slimmer omgaan met energie: domotica helpt de consument besparen
reviews: Slimme verlichting in de woning: led wint terrein op domoticamarkt
reviews: Spiedende ogen en slinkse sensors
reviews: Dirigenten voor het domotica-orkest
De in die artikelen genoemde controllers/software zijn ook wel topics van te vinden in het DED-subforum: Duurzame Energie & Domotica

Voor algemene vragen over domotica is er het topic Domotica. Ervaringen en vragen. en voor Domoticz is ook een eigen topic: Domoticz - open source domotica systeem - deel 2
Met wat zoeken had je die topics best zelf kunnen vinden. Graag de volgende keer wat meer energie erin steken.

Omdat je met bovenstaande links prima zelf kunt vinden waar je naar op zoek bent, sluit ik dit topic

Dit topic is gesloten.