[openSUSE Thumbleweed] libcurl4-32bit of 64 behouden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:08

silverball

De wagen voor moderne mensen

Topicstarter
Hallo allen!

Ik heb mijn laptop een tijdje geleden van openSUSE Leap naar Thumbleweed (rolling release) geupgrade. Dit werkt op een aantal bugs die blijkbaar niet kwaad kunnen best goed. Maar ik zit wel met het volgende: Zypper wil libcurl4-32bit installeren. Ik heb echter een oudere versie op mijn computer die wel amd64 is. Moet ik mijn pakket vastzetten of gewoon de nieuwere versie binnenharken? Ik heb behalve de bumblebee repo nooit andere repo's gehad, en heb gewoon de tumbleweed repo' s uit de wiki gehaald .

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Beste antwoord (via silverball op 09-02-2016 09:09)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit soort praat kan beter in NOS Kroeg - Deel 2. Het probleem met Suse is niet helemaal opgelost, maar goed. Met meer ervaring komt silverball er wel uit als het weer eens zover komt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welke architectuur draai je primair en heb je multi-arch ingeschakeld? Welk package heeft die libcurl4-i386 als dependency?

Het lijkt mij toch wel redelijk logisch wat je moet doen. Is er overigens een bepaalde reden waarom je Zypper gebruikt, ipv Yast2?*

* Heb is al even geleden dat ik met OpenSuse heb gewerkt, maar volgens mij doet Yast nog steeds dienst als package manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Topicstarter
Hero of Time schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:55:
Welke architectuur draai je primair en heb je multi-arch ingeschakeld? Welk package heeft die libcurl4-i386 als dependency?
Ik gebruik primair amd64 en heb multiarch ingeschakeld .
Hero of Time schreef op maandag 08 februari 2016 @ 20:55:

Het lijkt mij toch wel redelijk logisch wat je moet doen. Is er overigens een bepaalde reden waarom je Zypper gebruikt, ipv Yast2?
Ja. Ik gebruik(te) thumbleweed, dus kon niet updaten met Yast2 Eeh het zal best logisch zijn maar ik zie het momenteel niet :| Ik ben pas sinds een maand serieus linux gaan gebruiken :)

Dit topic mag dicht. Ik heb debian op mijn laptop geinstalleerd omdat :
Virtualbox is in thumbleweed niet ondersteund, de afhankelijkheden van vmware workstation kunnen niet worden voldaan. Door die afhankelijkheden uit de factory repo te halen kreeg ik nog een hele hark met afhankelijkheden, en na die geïnstalleerd te hebben kreeg ik een hoop foutmeldingen tijdens het booten, en was mijn systeem duidelijk een stuk minder stabiel.

Dank je wel voor je antwoord.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eh, huh? VirtualBox, gemaakt door Innotek, overgenomen door Sun Microsystems, toevallige bijkomst naar Oracle is een heel ander product dan VMware Workstation. Wat kan nou waar niet op draaien? Dat VMware niet op Tumbleweed werkt vanwege dependencies is geloofwaardiger dan dat VirtualBox er niet op kan werken. Zeker als het gewoon open source is en in de SuSE repo kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Topicstarter
De vbox kernel module wordt niet ondersteund in thumbleweed vanwege de frequente kernel updates. Het is teveel werk voor het team om dat te ondersteunen blijkbaar.

" Greg KH explained he had to drop Virtualbox from Tumbleweed, because it was too much work to support the Virtual Box kernel modules required for the regular kernel updates. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ok, en de versie uit de officiële VirtualBox repo of hun site? Met dkms zou juist dat hele gezeur om kernel module compilatie niet meer moeten gelden.

Misschien dat ik eens Tumbleweed in een VM trap en VB erin installeer voor die kernel module testen (het draaien van een VM gaat toch niet werken, maar who cares).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Topicstarter
De installatie bleef hangen. Bij deze stap "Removing existing VirtualBox non-DKMS kernel modules" Ik heb niet uitgezocht hoe dat kwam.

Toen kwam het idee op dat ik ook een vmware workstation licentie heb, dus daar maar mee aan de slag gegaan.

Mijn systeem werd erg instabiel. Dus omdat alle pc's het nu draaien hier ben ik maar voor Debian testing gegaan.

Moet er wel bij zeggen dat het nogal haast had. Heb morgen mijn eindtoets Linux server. (Wat eigenlijk gewoon Ubuntu server downloaden is en webmin installeren mbo niveau 4 semester 3 kom op! )

[ Voor 22% gewijzigd door silverball op 08-02-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Webmin installeren? Dat meen je niet, moet je die bende installeren waardoor je uiteindelijk geen fatsoenlijk systeem meer over houd? WTF!

Is nog wel beter dan wat ik op 't MBO kreeg, daar wist de 'leraar' niets en het 'boek' was ook niet erg verhelderend. Het is dankzij het HBO dat ik nu met Linux werk, anders zat ik nog steeds op Windows, op servertjes aan het rond klikken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Topicstarter
Tja.

We kregen Linux desktop. Dat was : Ubuntu installeren en de achtergrond aanpassen en " The Gimp " installeren. Linux server is inderdaad Webmin. Windows server heb ik niet zo lang geleden afgerond. Daar werd wel een stuk dieper op ingegaan. Ik haalde alleen maar 8en tot onbegrip van de leraar, ik maakte immers geen enkele opdracht.

Het ergste is nog dat de Linux docent helemaal weg is van Ubuntu. Ik doe applicatieontwikkeling (wat ook een aanfluiting is) en moet het verplicht gebruiken, ondanks dat veel mensen last hebben van instabiliteit, en niet kunnen wennen aan unity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Blokker_1999

Full steam ahead

De docent mag weg zijn van Ubuntu, als hij je verplicht om het te gebruiken hoort hij imho evenwel niet thuis in de FOSS wereld waar keuze net 1 van de belangrijkste pijlers is.

Zelf heb ik 2 jaar Paul Cobbaut gehad, tesamen met een goede groep hebben we 2 jaar lang leuke dingen gedaan met Linux. Zijn cursus staat trouwens gewoon onlne. Eerste deel: http://linux-training.be/linuxfun.pdf .

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit soort praat kan beter in NOS Kroeg - Deel 2. Het probleem met Suse is niet helemaal opgelost, maar goed. Met meer ervaring komt silverball er wel uit als het weer eens zover komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Blokker_1999 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:28:
Zelf heb ik 2 jaar Paul Cobbaut gehad, tesamen met een goede groep hebben we 2 jaar lang leuke dingen gedaan met Linux. Zijn cursus staat trouwens gewoon onlne. Eerste deel: http://linux-training.be/linuxfun.pdf .
Ik heb er even door heel gebladerd en het ziet er geweldig uit. Het is heerlijk compact en toch compleet maar het blijft wel simpel. Allemaal kleine, overzichtelijke stukjes die op zichzelf goed zijn te begrijpen. Erg mooi, ik heb doorgestuurd naar iemand die Linux aan het leren is.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball

silverball

Topicstarter
Bedankt allen!

[ Voor 88% gewijzigd door silverball op 26-02-2016 17:58 ]

Pagina: 1