Verschillende varianten Moto E 4G

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09 14:58
Edit Glaanie: Afgesplitst van Motorola Moto E 4G/LTE (2de gen.)

Categorie Pricewatch, topic MOTOROLA Moto E (2e Gen.) 4G, dus plaats ik mijn vraag/opmerking hier.

Ik heb op 13 januari een Moto E 2015 (vind ik ook een handiger naam) bij MediaMarkt Alexandrium gekocht voor 99,99.
In de Pricewatch stond het ding toen voor een stuk hoger bedrag en dat is nu nog steeds / weer zo.
Op de site van Mediamarkt staan echter onder elkaar twee vermeldingen van dit toestel:
  • MOTOROLA Moto E (2e Gen.) 4G Zwart Prijs 135,99
  • MOTOROLA Moto E 4G (2e Gen.) Zwart + Lebara Prijs 99,99
Het gaat om exact hetzelfde simlockvrije apparaat, alleen krijg je bij de ene aanbieding er een een prepaid simkaartje van Lebara bij. Dat was ook zo toen ik 'm kocht voor eveneens 99,99.

Wie kan me uitleggen hoe dat nou zit?
Is een reden om in de Pricewatch niet de goedkopere prijs van 99,99 te vermelden?

Overigens ben ik tevreden met dit toestel. Het is m'n eerste smartphone (m'n Nokia 2310 was eindelijk overleden :P ) en ik moet zeggen dat de leercurve me werkelijk alles is meegevallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Glaanie op 08-02-2016 15:35 ]

Onderweg naar Tertius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Barcht schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:14:
Categorie Pricewatch, topic MOTOROLA Moto E (2e Gen.) 4G, dus plaats ik mijn vraag/opmerking hier.

Ik heb op 13 januari een Moto E 2015 (vind ik ook een handiger naam) bij MediaMarkt Alexandrium gekocht voor 99,99.
In de Pricewatch stond het ding toen voor een stuk hoger bedrag en dat is nu nog steeds / weer zo.
Op de site van Mediamarkt staan echter onder elkaar twee vermeldingen van dit toestel:
  • MOTOROLA Moto E (2e Gen.) 4G Zwart Prijs 135,99
  • MOTOROLA Moto E 4G (2e Gen.) Zwart + Lebara Prijs 99,99
Het gaat om exact hetzelfde simlockvrije apparaat, alleen krijg je bij de ene aanbieding er een een prepaid simkaartje van Lebara bij. Dat was ook zo toen ik 'm kocht voor eveneens 99,99.

Wie kan me uitleggen hoe dat nou zit?
Is een reden om in de Pricewatch niet de goedkopere prijs van 99,99 te vermelden?
Omdat het hier om een andere variant gaat, je krijgt er immers een accessoire bij in de vorm van een prepaid simkaart. En dat maakt het nog iets specialer, want dan hoort het bij ons in de categorie Prepaid Telefoons thuis.

Deze specifieke uitvoering is overigens wel terug te vinden in Pricewatch Unsorted: pricewatch unsorted: Motorola MotoE zwart simlock vrij - inclusief Lebara sim..., ik zal in de loop van de middag een entry maken in Prepaid telefoons (dan kan je gewoon dezelfde URL volgen).

Waarom het goedkoper is, geen idee. Waarschijnlijk zit er een stukje subsidie op vanuit Lebara, waardoor ze een bepaalde korting kunnen geven op dit toestel. Is iets wat je wel vaker ziet met prepaidpakketten, maar het is zeldzaam dat een telefoon dan niet gesimlocked is, waar je als eindgebruiker je voordeel mee kan doen. Dat het op deze manier niet overzichtelijker wordt voor de potentiële koper van een Moto E 4G ben ik met je eens, maar daar moeten we het helaas mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-09 14:58
Glaanie schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:34:
[...]Dat het op deze manier niet overzichtelijker wordt voor de potentiële koper van een Moto E 4G ben ik met je eens, maar daar moeten we het helaas mee doen.
OK, het is niet anders. Bedankt voor je antwoord ieg.

Onderweg naar Tertius