Motorola Moto E 4G/LTE (2de gen.)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.394 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is het niet handiger 2015 in plaats van 2de gen. neer te zetten?
Generaties zijn lastig te onthouden / vergelijken.

http://tweakers.net/produ...-moto-e-4g-lte-(2de-gen)/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

In dit geval heb ik ook lopen twijfelen, maar Motorola noemt het zelf ook zo: http://www.motorola.com/o...rola_WE-Site/en/Home-Show (zie de menubalk). Daar gebruiken ze zelfs GEN 2 als onderscheid, maar ik vond 2de gen. netter staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat betekent niet dat Tweakers het niet beter kan doen toch? ;)

reviews: Moto E 2015: bijna een Nexus met goede accuduur

Hier wordt gewoon 2014 en 2015 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ik vraag even aan Arnoud waarom hij daar de jaartallen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
En? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Arnoud zat mij te negeren ;( Eens kijken of hij morgen IRL aanwezig is voor een fysieke schop, euh vraag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
Is dit nou het officiële topic voor de Moto E 2015?

Heb deze telefoon nu 2 weken in bezit, mijn oude Sony Xperia SP had heel veel last van freezes en restarts en daar was ik klaar mee.

Nu dus deze E voor een schappelijk prijsje aangeschaft en meer dan tevreden. Snappy telefoon en een verademing ten opzichte van de prestaties van de Sony. Als de Sony net zo snel was had ik het ook een toptoestel gevonden.

Dan gelijk maar even de voor en nadelen van deze Moto E:

+ Goedkoop
+ Goede prestaties
+ Android 5.0 die bijna kaal is, dus geen overbodige meuk

- Matige camera / geen flits
- Geen status LED
- Ribbels aan de zijkant pakken vuil ( witte versie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Vlassie1980 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:00:
Is dit nou het officiële topic voor de Moto E 2015?
[...]
Nope. Als er een algemeen topic zou zijn, zou deze hier staan: Android Smartphones. Maar zo te zien bestaat deze (nog) niet.

Reviews kan je overigens hier kwijt: http://tweakers.net/produ...la-moto-e-(2015)/reviews/ (klik op de button rechts op "Review schrijven ->")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:58:
Arnoud zat mij te negeren ;( Eens kijken of hij morgen IRL aanwezig is voor een fysieke schop, euh vraag :p
Wanneer is het morgen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Bij mij weet je het nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-09 21:21
Glaanie schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:10:
[...]

Nope. Als er een algemeen topic zou zijn, zou deze hier staan: Android Smartphones. Maar zo te zien bestaat deze (nog) niet.

Reviews kan je overigens hier kwijt: http://tweakers.net/produ...la-moto-e-(2015)/reviews/ (klik op de button rechts op "Review schrijven ->")
Reviewtje had ik inderdaad al neergezet, jammer dat er geen algemeen topic is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Vlassie1980 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:48:
[...]

Reviewtje had ik inderdaad al neergezet, jammer dat er geen algemeen topic is :(
Wat let je om een nieuw topic te openen? Lees wel even voor je dat doet de lokale regels door, neem bij twijfel even contact op met de lokale mods (gekoppeld aan het bericht met de lokale regels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:26:
[...]

Bij mij weet je het nooit :P
Zeg dat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

*O* Ik heb antwoord! Of eigenlijk niet, want er is geen officiële benaming, Arnoud vond de 2015 toevoeging mooier staan in de review. Het ding heet gewoon Moto E (of new Moto E als we de marketingafdeling volgen, maar dat is helemaal stom), die is uitgekomen in 2015. Dussss, aangepast dan maar :) http://tweakers.net/product/423882/motorola-moto-e-(2015)/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nog een paar puntjes:
Resolutie 1920x1080i (5 phones) moet waarschijnlijk gewoon 1920x1080 zijn.
"176 x 220": spaties? ;)
Wat is het verschil tussen 1280x720 en 720x1280?

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-06-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Olaf van der Spek schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:48:
Nog een paar puntjes:
Resolutie 1920x1080i (5 phones) moet waarschijnlijk gewoon 1920x1080 zijn.
Done
"176 x 220": spaties? ;)
Spaties weg
Wat is het verschil tussen 1280x720 en 720x1280?
Er is een tijd geweest, dat resoluties in de PW werden ingevoerd als breedte x hoogte. Maar, omdat het alleen maar verwarring oplevert in vergelijking met andere categorieen en omdat fabrikanten ook steeds meer de resolutie in landscape-formaat vermeldden (zeker toen de overschakeling werd gemaakt naar HD), is dat beleid veranderd. Je ziet her en der nog 'foute' resoluties staan en waar we deze tegenkomen, passen we dit aan.

Ik heb het voor de telefoons met 720x1280 als resolutie iig aangepast. Er staan nog enkele tientallen telefoons in met een resolutie in de verkeerde volgorde, maar die zijn veel minder populair dan de rest van de telefoons, dus daar ga ik niet extra tijd in steken. Zodra wij beter beheer krijgen over specificaties, kan ik het in een keer geautomatiseerd doen en staat alles meteen goed.

[ Voor 0% gewijzigd door Glaanie op 23-06-2015 00:01 . Reden: Ik bedoelde natuurlijk b x h 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan en Netty
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-09-2023
De motorola moto E 4G lite 2nd edition 2015 hoe je het ook noemen wilt sinds maart 2015 in mijn bezit.
Sinds een paar maanden last van wegvallen gesprek voor de tegenpartij.
De één zegt, ik versta je niet, een ander zegt wat klink je raar en weer een ander zegt je valt weg.
Iemand anders ook dit probleem?
Ik heb het hoesje al aangepast door er een hap uit te halen bij de speaker, dit hielp niet. De laatste tijd zonder hoesje gebruikt maar dan blijft het euvel.
Vandaag opgestuurd naar de reparatieafdeling van motorola, gelukkig garantie.
Ik lees nergens iemand met hetzelfde probleem, vreemd.
Heb ik misschien een maandagproduct.
Hoop wel dat het te repareren is want ik vind het verder een fijn toestelletje. Mis alleen een flitser bij fotograferen maar dat wist ik bij aanschaf.
Ben benieuwd of iemand hier ook last van heeft of heeft gehad.
Provider is KPN dus moet goed zijn, met andere telefoons hier nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarom staat pricewatch: Samsung E1200 Zwart onder Smartphones?
Glaanie schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:43:
Ik heb het voor de telefoons met 720x1280 als resolutie iig aangepast.
Er zijn er nog een aantal:
http://tweakers.net/categ...CpLzFGyilayMDEyV4qtra0FAA

[ Voor 60% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-07-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan en Netty
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-09-2023
Glaanie schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:46:
[...]

Zie Glaanie in "Motorola Moto E 4G/LTE (2de gen.)" ;)

Tja zie maar 1 persoon met hetzelfde probleem, domme pech of ????
Niemand klaagt hier verder over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Als je mijn aangehaalde post had gelezen, zag je dat ik probeerde te zeggen dat dit topic niet de juiste plek is voor je vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

De categorie heette eerst "Mobiele telefoons". Omdat er (veel) meer smartphones dan 'gewone' mobiele telefoons in staan, is vanwege de herkenbaarheid besloten de categorienaam te veranderen.
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:24:
De categorie heette eerst "Mobiele telefoons". Omdat er (veel) meer smartphones dan 'gewone' mobiele telefoons in staan, is vanwege de herkenbaarheid besloten de categorienaam te veranderen.
Right
En weer een paar nieuwe ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-08-2015 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:43:
Ik heb het voor de telefoons met 720x1280 als resolutie iig aangepast.
Er zijn er weer wat opgedoken. ;)
http://tweakers.net/categ...VKaRuJdQ_9dBqlGb84RpbKeUD

Waarom staat die "Gratis vanaf" kolom nog steeds als default?

Kan CPU/SoC misschien bij populaire specs en als optie in de kolommen?

[ Voor 14% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-11-2015 22:21 ]

• Glaanie

Glaanie

Sorry voor de late reactie, ik had jouw post deels al afgehandeld, kon even niet verder en vervolgens in mijn hoofd opgeslagen als 'volledig afgehandeld', zonder te reageren :p
Ik ga een ticket aanmaken om alles via een scriptje om te zetten, dit wordt wat teveel :p Geen idee wanneer het gefixt gaat worden, ik kan niet in de dev-agenda kijken.
Waarom staat die "Gratis vanaf" kolom nog steeds als default?
Omdat dit hard-coded staat, kan ik niet aanpassen. Hier is de hand van een devver nodig en er is al een tijdje geleden besloten hier geen tijd aan te besteden. Maar, zoals ik hier Glaanie in "Onjuiste prijzen abo + toestel" ook meld, gaat er de komende tijd gedevt worden en gaan die prijzen ook weer kloppen.
Kan CPU/SoC misschien bij populaire specs
Ga ik uitzoeken, die posities kan ik niet zomaar aanpassen. Nou ja, kan ik wel, maar er zijn andere mensen die er ook wat over te zeggen hebben :+
en als optie in de kolommen?
Done. Dat was het ene dingetje wat ik wel al gedaan had, toen ik anderhalve week geleden je post wilde gaan behandelen :)

Overigens, als je verder nog issues hebt die verder niets met dit de problemen in dit topic te maken heeft, maak dan even een nieuw topic aan ;) Het is een beetje een vergaarbak geworden van verschillende vraagjes en dat maakt het wat onoverzichtelijk. Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Nogmaals een reactie, ditmaal met updates. Leek mij even makkelijker om het zo te doen:
We gaan het toch anders doen. Omdat je een telefoon in portrait gebruikt, willen we ook de portrait resolutie gebruiken. Dus geen 1920x1080, maar 1080x1920. Deze policy was gewijzigd, maar was mij niet bekend, vandaar dat ik het eerder wel heb aangepast.

Voor nu gaan we even niet alles omzetten naar ons huidige beleid, we wachten op de nieuwe tools die ons beschikbaar komen, hopelijk volgend jaar. Met deze tools kunnen we beter specificaties beheren, bijvoorbeeld het verplaatsen of mergen van specs. Als deze tools er eenmaal zijn, willen we deze en nog veel meer specificaties aanpakken en deze beter organiseren.

Nieuwe telefoons worden in ieder geval al in het nieuwe format gezet, de rest pakken we massaal volgend jaar aan.
Kan CPU/SoC misschien bij populaire specs en als optie in de kolommen?
Dit blijkt praktisch niet mogelijk te zijn. Het rijtje populaire specs is gekoppeld aan de eerste 6 filters in de productlisting (behalve de standaard-filters zoals prijs, score en trefwoord), dus elke wijziging die wij aan de populaire specs willen doen, moeten we doen vanuit de filters. De filters willen we graag houden zoals ze nu zijn, CPU/SoC past daar niet tussen. Helaas pindakaas dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Glaanie schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:14:
We gaan het toch anders doen. Omdat je een telefoon in portrait gebruikt, willen we ook de portrait resolutie gebruiken. Dus geen 1920x1080, maar 1080x1920. Deze policy was gewijzigd, maar was mij niet bekend, vandaar dat ik het eerder wel heb aangepast.
Lijkt me erg onhandig maar okay
Dit blijkt praktisch niet mogelijk te zijn. Het rijtje populaire specs is gekoppeld aan de eerste 6 filters in de productlisting (behalve de standaard-filters zoals prijs, score en trefwoord), dus elke wijziging die wij aan de populaire specs willen doen, moeten we doen vanuit de filters. De filters willen we graag houden zoals ze nu zijn, CPU/SoC past daar niet tussen. Helaas pindakaas dus :)
Jammer. Sowieso is een productrij best groot maar kan er toch maar weinig info in. Dat moet toch beter kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Hoi,

Ik heb dit toestel goedkoop aan kunnen schaffen, en ben er tevreden mee.
Maar heb een vraagje over een instelling, die ik niet kan vinden:

--> als ik gebeld wordt of gebeld heb komt het automatisch in het snelkeuze menu te staan.
Ik heb al een paar keer gehad dat het scherm niet vergrendeld was en ik spontaan iemand belde uit de lijst. Nu kan ik die iconen elke keer wel verwijderen zodat ik er verder geen last van heb, maar wil het automatisch plaatsen, of gewoon het gehele snelmenu, uit zetten.
Iemand een idee hoe dat doen ??

Overigens heeft Motorola een update gedaan m.b.t. display meldingen.
Hiermee wordt het gemis van een status LED opgelost en kan je je meldingen op het display instellen per app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Slotje om te voorkomen dat dit topic een verzamelbak wordt van algemene vragen over de Moto E 4G. Bij vragen over het product zelf, graag hier een topic maken: Android en bij vragen over de vermelding in de Pricewatch een nieuw topic in dit (Pricewatch)forum maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.