Toon posts:

Aanschaffen nieuwe pc (1800-2200)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen!

Zou iemand mij kunnen adviseren in het aanschaffen van een nieuwe pc?

Ik zoek een?
Gaming Pc wat Ultra/high-end games kan draaien in 2016/2017 en degelijk zal blijven in de jaren daarna. Het mooiste zou zijn als er uitbreidingsmogelijkheden zijn om een extra video kaart of meer ram in te zetten. Dus semi future-proof.

Wat is je budget?
Ik heb een max budget van 1800-2200 eu.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
Primair zal dit een gaming PC zijn en blijven met uitzondering van wat werk dingen (office enz.).
Draai voornamelijk RTS, RPG maar ook wel eens een FPS voor de fun.

Heb op dit moment een oudere PC
(Zal specs later posten) maar het lijkt me handig om iets van scratch aan te schaffen. Dit zal dan ook gelijk mijn ‘laatste’ pc zijn voor de komende jaren.
Verwachting is dat dit de komende jaren de games goed zal draaien en dat na loop van tijd er een milde upgrade ingezet kan worden (extra video kaart of meer ram).
Overklokken is iets wat niet perse hoeft, maar ik sta er open voor.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf gekeken naar de High-end gamesystem van januari 2016. Heb zelf ‘ish’ kennis van hardware, maar zou graag als leek beschouwd willen worden in dit proces, indien men wil helpen.
De rig die Tweakers aanbood lijkt me een mooie starting point maar ik sta open voor suggesties een aanpassingen. Zelf hoeft het voor mij niet ‘trendy’ en ‘mooi’ te zijn qua kast en materiaal (Dichte kast mag ook). Behoefte is voornamelijk prestatie/koeling op de eerste plaats en energiezuinig/stil op de tweede plaats.

Welke vragen heb je hier nog over?
1. In hoeverre is de rig die aangeboden is ‘future proof’
2a. Is er een extra slot voor meer ram/2e video kaart in de toekomst
2b. Zo ja, trekt de pc het dan qua stroom of moet deze alvast aangepast worden?
3. Zijn in deze build de onderdelen voornamelijk uitgezocht op design en kleur, of is dit echt ook een van de betere builds op dit moment. (Excuses als dit een stomme vraag is).

Gr, Ruyin

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Het is wel de bedoeling dat je zelf wat meer onderzoek doet en even bedenkt wat je nodig hebt.
Kijk daarvoor even in dit topic : [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
En hoe je een mooie pricewatch lijstje maakt lees je hier : Handleiding Pricewatch

Ik ga er op gamen. Er zijn zoveel verschillende games. (voorbeelden ?) En op welke resolutie ?

Verwijderd

Topicstarter
In principe wilde ik de laatste high-end build van Tweakers gebruiken (jan 2016). Ik wil deze onderdelen gerust in een lijstje zetten als het zo overzichtelijker wordt dan wat er op die pagina staat.
reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2016

Voorbeelden games vind ik lastig om te omschrijven aangezien ik hem future-proof wil maken.
Maar denk maar aan;

-GTA
-The Witcher 3
-Crusader Kings II
-Rome total war II
-Xcom II
-Dishonored II
-No man’s Sky.

Resolutie is afhankelijk van wat men hier aanraad. Zelf gewend om 1680 x 1050, maar mag prima wat hoger.

• MichaelvD
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 189,95€ 189,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 87,95€ 87,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 363,95€ 363,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1NZXT S340 Zwart€ 62,95€ 62,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 27,95€ 27,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 86,50€ 86,50
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 165,95€ 165,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.126,10

Alle bovenstaande games ga je met dit systeem op de hoogste settings kunnen draaien. Grafische kaarten zijn het minst future proef te houden ik zou het geld dat je nu bespaard door bijvoorbeeld niet voor een pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G (echt een monster van een kaart maar zonde als je niet op 1440p of 4k speelt.) Investeren in een beter scherm.

Je zou ook kunnen wachten op de nieuwe GPU's va zowel Nvidia als AMD die na verwachting halverwege dit jaar uit komen. (of nu een 970 kopen en deze later weer verkopen en upgraden)

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
MichaelvD2203 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:34:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 189,95€ 189,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 87,95€ 87,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 363,95€ 363,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1NZXT S340 Zwart€ 62,95€ 62,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 27,95€ 27,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 86,50€ 86,50
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 165,95€ 165,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.126,10

Alle bovenstaande games ga je met dit systeem op de hoogste settings kunnen draaien. Grafische kaarten zijn het minst future proef te houden ik zou het geld dat je nu bespaard door bijvoorbeeld niet voor een pricewatch: MSI GTX 980 Ti GAMING 6G (echt een monster van een kaart maar zonde als je niet op 1440p of 4k speelt.) Investeren in een beter scherm.

Je zou ook kunnen wachten op de nieuwe GPU's va zowel Nvidia als AMD die na verwachting halverwege dit jaar uit komen. (of nu een 970 kopen en deze later weer verkopen en upgraden)
+1 voor deze build.

Is "futureproof" aangezien het het nieuwste platform van Intel is (Skylake) met ondersteuning voor de nieuwste technologieën.

Als je budget toch zo hoog is KAN je overwegen om een GTX 980 erin te stoppen. Als je op Ultra hoge resoluties en instellingen wil spelen.

Je kan voor een moederbord gaan dat SLI ondersteunt, zo kan je later een tweede GTX 970 of 980 erin stoppen. Dit moederbord is het goedkoopste Skylake moederbord met SLI blijkbaar: pricewatch: ASRock Z170 Extreme3
ASRock is een goed merk. Dus dit zal in orde zijn. Let wel dat SLI niet altijd probleemloos werkt in alle games, dus soms is het beter om meer uit te geven aan 1 videokaart.

Met 4 Ram sloten kan je nadien nog 2x 8GB geheugen erbij steken indien nodig om te upgraden naar 32GB (hoewel dit zeer lang niet nodig zal zijn).

• MichaelvD
lazershark schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:31:

Als je budget toch zo hoog is KAN je overwegen om een GTX 980 erin te stoppen. Als je op Ultra hoge resoluties en instellingen wil spelen.
980 Is niet een heel interessante kaart Verschil met de 970 is ''maar'' 20 % sneller maar je betaald wel veel meer. 980ti is daardoor interessanter maar onnodig als je op 1080p speelt.
Je kan voor een moederbord gaan dat SLI ondersteunt, zo kan je later een tweede GTX 970 of 980 erin stoppen. Dit moederbord is het goedkoopste Skylake moederbord met SLI blijkbaar: pricewatch: ASRock Z170 Extreme3
ASRock is een goed merk. Dus dit zal in orde zijn. Let wel dat SLI niet altijd probleemloos werkt in alle games, dus soms is het beter om meer uit te geven aan 1 videokaart.
Je raad SLI zowel aan als af :P. SLI scaling wordt steeds beter maar wordt door veel games niet of slecht ondersteund. Je kan beter upgraden naar een nieuwe serie kaarten dan voor een SLI optie gaan.

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
MichaelvD2203 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:41:
Je raad SLI zowel aan als af :P. SLI scaling wordt steeds beter maar wordt door veel games niet of slecht ondersteund. Je kan beter upgraden naar een nieuwe serie kaarten dan voor een SLI optie gaan.
:) Tja, aangezien de threadstarter expliciet vraagt naar een oplossing om later een videokaart bij te steken... dat is dus SLI. Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen, maar veel mensen doen het toch wel...

De 970 is inderdaad de beste prijs/kwaliteit, maar als je budget toch 2000 EUR is... Met zo'n budget heb je nooit de beste prijs/kwaliteit, die zit altijd rond de prijs van de build die jij voorstelt. Ik zou dan ook geen build van 2000 aanraden... maar het is maar wat je wil natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door lazershark op 08-02-2016 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah! Top voor de vele reacties.

Dus jullie zouden aanraden dat ik de focus moet leggen nu op 1 kaart en hem gewoon swap zodra deze begint te onderpresteren?

En hoeverre zijn latere kaarten nog wel compatibel voor mijn pc dan?

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Die zullen altijd compatibel zijn zolang je voeding goed genoeg is. Ik zou persoonlijk gewoon met de hele wachten als je al een beetje een degelijke pc hebt die het nog tot september volhoud. Dan komen de nieuwe AMD kaarten uit en Nvidia zal vast niet te lang wachten ermee.

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

rickbovenkamp schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:18:
Die zullen altijd compatibel zijn zolang je voeding goed genoeg is. Ik zou persoonlijk gewoon met de hele wachten als je al een beetje een degelijke pc hebt die het nog tot september volhoud. Dan komen de nieuwe AMD kaarten uit en Nvidia zal vast niet te lang wachten ermee.
Misschien enigszins off-topic, maar waar haal jij vandaan dat de nieuwe AMD videokaarten in september uitkomen? Gewoon nieuwsgierig, want zelf kan ik hier weinig meer dan speculaties over vinden.

Ik vraag het omdat ik mijzelf ook graag wil trakteren op een volledig nieuwe 1440p PC en eigenlijk duimen zit te draaien totdat de nieuwe videokaarten uitkomen. Hoe eerder, des te beter voor mij.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:57
AMD heeft zelf aangegeven dat ze de eerste kaarten van Polaris willen releasen voor dat het back to school seizoen begint. Dus zo ongeveer tussen juni - oktober. Ik zit op dit moment op mijn mobiel dus ik kan niks linken. Maar het werd besproken/gelinked in het AMD gpu nieuws topic.

Nvidia heeft nog niks gezegd over een release date.

• MichaelvD
MightyPenguin schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:30:
[...]

Misschien enigszins off-topic, maar waar haal jij vandaan dat de nieuwe AMD videokaarten in september uitkomen? Gewoon nieuwsgierig, want zelf kan ik hier weinig meer dan speculaties over vinden.

Ik vraag het omdat ik mijzelf ook graag wil trakteren op een volledig nieuwe 1440p PC en eigenlijk duimen zit te draaien totdat de nieuwe videokaarten uitkomen. Hoe eerder, des te beter voor mij.
http://wccftech.com/amd-c...-season-desktops-laptops/ hier over AMD.

Maar ik zou afwachten op wat zowel het rode als het groene kamp hun nieuwe kaarten laten zien en daar dan op wachten. (Waarom duurt wachten zo lang :X )

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

MichaelvD2203 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:45:
[...]

http://wccftech.com/amd-c...-season-desktops-laptops/ hier over AMD.

Maar ik zou afwachten op wat zowel het rode als het groene kamp hun nieuwe kaarten laten zien en daar dan op wachten. (Waarom duurt wachten zo lang :X )
Nu ik weer op de nieuwe generaties gewezen ben, kan ik alleen maar aanraden wat rickbovenkamp ook al zei: ik zou nu geen high end videokaart gaan aanschaffen, of je moet echt heel erg graag willen upgraden, OP. Misschien kun je tweedehands iets leuks vinden en die dumpen zodra de nieuwe reeks uitkomt? Je lijkt er het geld wel voor te hebben in ieder geval. :P

Vooral dit ziet erg spannend uit(uit het artikel dat Michael stuurde):
We’re referring to the chip that AMD demoed against the GTX 950 running Star Wars Battlefront at 60FPS and nearly half the power.
.

Verder horen we van NVIDIA allemaal beloftes over 1,5x de prestaties voor dezelfde prijs als de huidige videokaarten. Het lijkt alsof het de moeite waard gaat worden om te wachten.

(Bedankt voor de link, trouwens)

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• MichaelvD
MightyPenguin schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:52:

Verder horen we van NVIDIA allemaal beloftes over 1,5x de prestaties voor dezelfde prijs als de huidige videokaarten. Het lijkt alsof het de moeite waard gaat worden om te wachten.

(Bedankt voor de link, trouwens)
Beloftes en geruchten. Dingen waar je dus helemaal niks mee kunt . 8)7

Zelf heb ik in september een nieuwe PC gebouwd met een 970 en het begint nu al te kriebelen om misschien te upgraden naar de 1070. (?) De toekomst zal het uitwijzen.

Het blijft natuurlijk een gok maar je kunt die 970 dan waarschijnlijk weer verkopen voor zo'n 250-300 en het geld dat je nu bespaart erbij leggen voor een 1070 of 1080 (als ze zo gaan heten natuurlijk.
Pagina: 1