Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• royvanmarrewijk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11 15:42
Goedemorgen,

Binnenkort wordt mijn nieuwbouwhuis opgeleverd en natuurlijk ben ik bezig om een domotica systeem op te zetten. Nu werd mij in eerste instantie het systeem van JUNG geadviseerd maar omdat ik het veel leuker vindt om het zelf op te zetten en ik JUNG simpelweg te duur vindt ben ik verder gaan zoeken. Zo ben ik via Tweakers terecht gekomen bij het Domoticz platform i.c.m. Z-Wave +.

Mijn eerste vraag is of jullie mij zowel Domoticz als Z-Wave + zouden aanraden?

In mijn woonkamer wil ik 5 dimbare secties hebben, omdat ik deze vanaf één locatie fysiek wil kunnen bedienen en geen zin heb ik 5 van die ronde knoppen boven elkaar ben ik op zoek naar een bediening die overeenkomt met http://www.jung.de/nl/online-catalogus/63916267/. Dus de tweede vraag die ik heb is of jullie een vergelijkbare bediening weten die werkt met het Z-Wave protocol.

met vriendelijke groet,
Roy van Marrewijk

Alle reacties

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:00

HeroS

SmartHome Nerd

Lees eens dit topic door:
Domoticz - open source domotica systeem - deel 2

Je andere vraag. Volgens mij bestaat dit niet in z-wave. Je kunt wel wat doen met een Qubino dimmer/schakelaar (heeft 2/3 inputs).

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25
Tweakers heeft al eens een aantal artikelen geschreven over domotica, waarin jouw vraag waarschijnlijk prima wordt beantwoord:
reviews: De opkomst van domotica: intelligentie sluipt de woning in
reviews: Slimmer omgaan met energie: domotica helpt de consument besparen
reviews: Slimme verlichting in de woning: led wint terrein op domoticamarkt
reviews: Spiedende ogen en slinkse sensors
reviews: Dirigenten voor het domotica-orkest
De in die artikelen genoemde controllers/software zijn ook wel topics van te vinden in het DED-subforum: Duurzame Energie & Domotica

Voor algemene vragen over domotica is er het topic Domotica. Ervaringen en vragen. en voor Domoticz is ook een eigen topic: Domoticz - open source domotica systeem - deel 2
Met wat zoeken had je die topics best zelf kunnen vinden ;) Graag de volgende keer wat meer energie erin steken.

Omdat je vraag verder weinig discussiewaarde heeft, sluit ik dit topic

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 08-02-2016 11:49 ]

Dit topic is gesloten.