Toon posts:

Vervanger voor mijn CPU, HDD en RAM

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Hey Tweaks, Ik heb een vraag: Een aantal jaar geleden heeft een vriend van me een computer voor me samengesteld. De exacte componenten die in de pc zitten zal ik hieronder weergeven. Ik heb geen geld voor een nieuw systeem dus ik dacht aan het upgraden van mijn huidige systeem. Het probleem is echter dat ik op dit moment niemand in mijn omgeving heb die verstand heeft van computers samenstellen en dergelijke. Ik ben ook nog eens student en daarom gaat al mijn geld op aan bier en kan ik dus niet naar een dure computertoko. Maar gelukkig bestaan jullie!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+, 3014 MHz, 2 core('s)
Moederbord: ASUS M2N-SLI DELUXE
RAM: 4 GB. DDR2. (Ik zie 4 reepjes in mn moederbord zitten, dus ik neem aan dat het 4x1 gb is.
Voeding: Ik heb er een foto van, maar die kan ik niet toevoegen dus daarom zal ik zoveel mogelijk info van het stickertje opsommen: Coolermaster 80plus. 520W, Product no. RS-8520-ASAA-A1
Videokaart: ATI Radeon HD 5770

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nu wil ik sowieso graag een SSD in mijn systeem plaatsen i.p.v. de 500gb HDD die ik nu heb. Ik weet dat componenten afhankelijk zijn van de capaciteit van de voeding maar daar houd mijn kennis op. Kan ik dus gewoon elke SSD pakken of moet ik zoeken naar een bepaald type. En moet ik mijn BIOS ook updaten als ik mijn HDD vervang voor een SSD. En ben ik dan al mijn bestanden kwijt? is er een manier om dat fatsoenlijk over te zetten?

Volgens mij is mijn processor de zwakste schakel in het systeem. Ik ben er al achter dat ik een AM2 socket heb op mijn moederbord. Maar ik heb geen idee welke betaalbare alternatieven er op de markt zijn voor mijn processor. Ik kon sowieso heel weinig processors vinden voor een AM2 socket maar dat ligt misschien aan mij. Wat adviseren jullie? Is een processor upgrade de moeite waard? En zo ja? Welke dan?

Als laatste was ik aan het kijken of ik mijn werkgeheugen kon upgraden. Ik heb 4 slots als ik het goed heb. Stel dat ik 8gb ram wil. Is het dan te adviseren om 4 maal 2gb DDR2 te kopen?

Ik hoop dat ik de vragen op de juiste manier op de juiste plek heb gesteld :*)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groet Hans.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) gemist? Je topic hoort dus thuis Componenten Aankoopadvies, maar niet zonder eigen input. Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guides van september en november en januari.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje maken of naar je eigen profiel importeren en zelf gebruiken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Dit topic is gesloten.