Vraag aankoop 4k-scherm (gamen, films kijken etc)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 652427

Topicstarter
Hoihoi, Ilfana weer, en weer met een hardwarevraagje!

Ik ben op zoek naar een 4k-scherm, het liefst groter dan 30-32' inch. Eigenlijk geef ik de voorkeur aan 40. Ik wil het vooral gebruiken voor gamen, werk en films/series kijken. Ik ben geen professioneel grafisch designer of iets in die richting; extreme kleurprecisie is minder relevant dan dat dingen er erg mooi uit zien. Ik speel niet die-hard/competetief (Ik speel vooral RPG's). Ik wil op den duur mijn set-up uitbreiden naar drie monitors. Mijn budget is maximaal 850 euro (per scherm.)

Nou ben ik een totale noob met beeldschermen; Ik weet er vrij weinig van. Ik ga samen met mijn monitor GeForce GTX 980 Ti gebruiken, eventueel uitbreiden met nog eenzelfde kaart (SLI) als ik er nog twee extra koop. Welke dingen moet ik op letten? Ik heb termen als IPS voorbij zien komen; Is dit een belangrijke kwestie? En gezien ik de monitors wil uitbreiden naar een multi-monitor setup, moet ik nog ergens op letten (bepaalde aansluitingen, etc.)?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

*Algemeen Advies* Welke monitor moet ik kopen? Dit is een mooie plek om te beginnen met inlezen. Alles wat je wilt weten over monitoren is daar wel een beetje te vinden.

IPS slaat op het paneeltype, en is tegenwoordig een van de populairste, en best betaalbare optie. Persoonlijk zou ik wegblijven bij TNschermpjes, tenzij je echt niets geeft om kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Als je voornamelijk RPG's speelt is een MVA/PVA-achtig scherm misschien een goede optie. Qua kleur echtheid iets minder dan IPS over het algemeen, maar wel beter dan TN. Kijkhoek ook goed. Reactie snelheid wat minder....maar de zwart waardes zijn echt veel beter.