Toon posts:

Waarom werkt mijn pc niet optimaal? Laatste redding

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-01 18:12
Het klinkt alsof je je monitor op een uitgang van je moederbord hebt aangesloten!

Verwijderd

Verder kun je even http://www.cpuid.com/downloads/hwmonitor/hwmonitor_1.28.exe downloaden, het programma aanzetten, dan een game gaan spelen voor een kwartier ofzo. Als je de game afsluit zie kun je achteraf de maximum temperaturen van je videokaart en processor zien. Wellicht dat iets te warm wordt en zichzelf terugklokt. Post te resultaten hier (screenshot).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2016 18:53 ]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:07

OMD

rickbovenkamp schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:41:
Het klinkt alsof je je monitor op een uitgang van je moederbord hebt aangesloten!
Is 200fps in CS-GO niet een beetje veel voor een IGPU?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-01 18:12
Geen idee, TS zegt dat het er slecht uit ziet dus ga er vanuit dat de settings heel laag staan.

Verwijderd

Topicstarter
Ben net thuis. Windows 10 er opnieuw opgezet. Zo naar de amd site en de nieuwste drivers downloaden van me videokaart. Verder nog niks.
Horen jullie het zo

Verwijderd

"Boostersoftware" is vaak niets meer en minder een check of je de laatste drivers voor je PC hebt geinstalleerd ofniet. Toegegeven, op oude laptops die niet zijn gemaakt voor bijv. Windows 7 of hoger, kunnen de juiste driver updates krijgen zodat je toch Windows 7 kunt draaien. Ik heb zo mijn oude notebook werkend met alle apparaten weten te krijgen dankzij zo'n 'tool'. Slecht zou ik het niet bestempelen, het neemt een beetje werk voor je uit handen op gebied van drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze optie naar mijn weten gemist vorige keer.

Maar ik zie bij AMD autodetect dat er geen chipsetstuurprogramma's in het pakket zitten.
Eronder staat een link die me verwijst naar : http://support.amd.com/en-us/download/chipset?os=Windows .

Geen idee welke ik nodig heb, als iemand een idee heeft? :) Graag

oh nvm

staat er 1 van windows 10, dus is duidelijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 01:25 ]

Verwijderd

Waarom wil je koste wat kost 300 fps halen? Ik zou daar niet zo op focussen. Je hebt er in veel spellen niets aan en voegt ook niets toe aan de ervaring.

Daarnaast, meten is weten. Wat heb je al gemeten en wat kwam daaruit? Heb je niets gemeten, ga dan eerst eens de belasting van de CPU en GPU meten (en hier posten) voordat je nieuwe hardware gaat kopen. Gokken is leuk, maar zonder te weten waar je mee bezig bent kom je niet snel verder.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 01:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 01:18:
Ik heb deze optie naar mijn weten gemist vorige keer.

Maar ik zie bij AMD autodetect dat er geen chipsetstuurprogramma's in het pakket zitten.
Eronder staat een link die me verwijst naar : http://support.amd.com/en-us/download/chipset?os=Windows .

Geen idee welke ik nodig heb, als iemand een idee heeft? :) Graag

oh nvm

staat er 1 van windows 10, dus is duidelijk :)
Je moet drivers voor de R200 series halen. Chipset heb je niet, want die zijn er niet voor Intel platform ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 01:44:
Chipset heb je niet, want die zijn er niet voor Intel platform ;)
Wacht, wat?

Verwijderd

AMD Chipset voor intel platform? GPU graag niet verwarren met moederbord aub.

AMD brengt zelf chipsets uit voor moederborden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 02:19:
AMD Chipset voor intel platform? GPU graag niet verwarren met moederbord aub.

AMD brengt zelf chipsets uit voor moederborden.
Ah, dat bedoelde je. Door je staccato communicatie leek het net alsof je beweerde dat er voor Intel-platforms geen chipsets bestaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 02:26:
[...]

Ah, dat bedoelde je. Door je staccato communicatie leek het net alsof je beweerde dat er voor Intel-platforms geen chipsets bestaan.
Je kunt op de website van AMD gewoon chipset drivers (All-in-one) downloaden. Deze zijn voor de APU met name, maar ook voor moederborden in combinatie met GPU / graphics drivers.

M.a.w voor een AMD videokaart moet je gewoon de standalone drivers pakken, voor de 200 series. Eenvoudiger kan het niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 02:50:
M.a.w voor een AMD videokaart moet je gewoon de standalone drivers pakken, voor de 200 series. Eenvoudiger kan het niet.
Als mensen je eenmaal begrijpen inderdaad niet :+

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-01 17:27
Hoe is de koeling van je pc en wat zijn de temperaturen van je cpu en gpu? Kan best dat dit door de warmte automatisch gedowngrade word.

Verwijderd

Topicstarter
Ohh ok thanks dan weet ik dat.

Heb windows er weer opnieuw opgezet.
Comp opnieuw opgestart, moet ik even wachten ivm me videokaart dat die gelijk installeerd.
Drivers gedownload
http://support.amd.com/en...esktop?os=Windows+10+-+64

Opnieuw opstarten na installatie en dan krijg ik deze melding
http://postimg.org/image/amiyctjah/

Steam geinstalled -> CS GO.

Kijken of grafisch verbetered is -> ziet er niet uit. Traag ook allemaal als wat.
Welke drivers kan ik nu het beste downloaden?

Niks van moederbord want dat kreeg ik te zien in topic.
Intel drivers gekeken maar daar is niks om te downloaden als die mijn computer scant

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 03:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 03:05:
Kijken of grafisch verbetered is -> ziet er niet uit. Traag ook allemaal als wat.
Eerst meten, screenshots maken en resultaten posten. Zonder een goed omschreven probleem is en geen oplossing te verzinnen. Wat ziet er niet uit, op welke manier, wat doet je hardware en hoe is die belast - et cetera. Heb je daarnaast al vastgesteld dat het daadwerkelijk je videokaart is die gebruikt wordt en niet de IGP?

Wat je nu doet is een beetje als naar de garage bellen en zeggen dat je auto stuk is. Leuk, maar zonder verdere omschrijving kunnen ze je niet vertellen wat er mis is :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 03:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://postimg.org/image/5hqvzbo6b/

http://postimg.org/image/gi6s7nmzb/

Bij deze, sorry :)

Ik heb niet aan mijn computer verder gezeten, alles is zoals het altijd was.
Kabel zit achter in de poort van me videokaart. IGP?

Lijkt alsof heel die kaart niet werkt zo slecht.. Console werkt niet waar ik me fps kan bekijken maar het voelt aan als 50. En dan hebben we het over het spelletje cs go wat normaal 300fps was. Snap het allemaal niet hoor.

Iemand nog een r9 kopen met moederbord, 150 euro

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 04:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 03:45:
Ik heb niet aan mijn computer verder gezeten, alles is zoals het altijd was.
Kabel zit achter in de poort van me videokaart. IGP?
Er zit een simpele videochip in je i5. Het klinkt alsof je spellen daarop draaien, in plaats van daadwerkelijk op je videokaart zelf. Dat zou de performance wel verklaren.

Ga in je BIOS/EUFI naar het kopje Peripherals. Daar vind je een kopje Internal Graphics. Zet die op Disabled. Ga dan naar het kopje Save & Exit en kies Save & Exit Setup zodat je keuze opgeslagen wordt. Je computer start als het goed is daarna op.

Indien je daarna geen beeld hebt, moet je de kabel even in een andere poort pluggen totdat je wel beeld hebt. Download daarna GPU-Z, start het en maak een screenshot van de eerste pagina met het menuutje onderin uitgeklapt (AMD Radeon R9 200 Series > klikken op het pijltje omlaag daarnaast). Dat screenshot moet je dan even posten.

Daarna kan je testen of er iets veranderd is. Zo niet, open dan GPU-Z weer, maar nu op de tweede pagina Sensors. Open ook Windows Task manager op de Performance tab. Speel daarna even (laten we zeggen vijf minuten) een van de spellen waarbij de performance slecht is. Maak tijdens het spel een screenshot van het spel zelf. Sluit het spel af en maak een screenshot van GPU-Z en Task Manager samen. Post beide screenshots.

We zouden dan al iets meer moeten kunnen zeggen over hoe of wat :)
Ja, hoor. Kom maar op })

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 04:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bovenstaande gedaan
http://postimg.org/image/g21boxomd/

Als ik em niet aan de praat krijg, issie voor jou :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 04:29:
Bovenstaande gedaan
http://postimg.org/image/g21boxomd/

Als ik em niet aan de praat krijg, issie voor jou :)
Heb je nog steeds last van slechte performance? Dan is het tijd voor deel twee van mijn vorige post :)

Verwijderd

Topicstarter
http://postimg.org/image/lqh8319nn/

Performance dramatisch, 0 :) in game print screen vergeten.. Het is zo moeilijk uit te leggen wat je in game ziet. Het is gewoon niet vloeiend, scherpte is erniet, lijkt gewoon of heel die kaart niet werkt. Teveel dingen tegelijk, als voorbeeld escape en terug in game, dat is schokkerig

Verwijderd

http://www.amd.com/en-us/ > met je muis over "Drivers & support" > Latest AMD GPU Drivers > Windows 10 (selecteer of 32 bit of 64 bit afhankelijk van welke windows 10 je hebt), downloaden, installeren en gaan ...

Verwijderd

Topicstarter
En gaan :), was het maar zo'n feest. Me videokaart sputtert tegen :P Dalijk sputter ik em zo het raam uit :D

Console deed het trouwens, even fps check gedaan en die was rond 180-280 etc.. Ding gaat zo snel maar daar tussen schommelt het dus, wat eigenlijk gewoon prima is.

Maar het beeld, overlay etc is zo slecht. Hoe kan me fps zo zijn, terwijl het beeld oh zo slecht is. Het niet scherp zijn, randen.. Ziet er gewoon niet smooth uit nogmaals.

Schiet mij maar lek :X

Verwijderd

Hoe heb je je scherm aangesloten, HDMI? Is dat wel een juiste kabel? Eentje die de bandbreedte ook bieden kan? Of een HDMI > DVI-D connector?

Als je 200FPS haalt in console, maar je beeld niet in orde is, dan zou het zo maar eens aan de verbinding tussen monitor en pc kunnen liggen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 05:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
HDMI high speed. Volgens mij nog steeds dezelfde die hierbij geleverd is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 04:56:
Maar het beeld, overlay etc is zo slecht. Hoe kan me fps zo zijn, terwijl het beeld oh zo slecht is. Het niet scherp zijn, randen.. Ziet er gewoon niet smooth uit nogmaals.
Heb je wel de juiste resolutie ingesteld? Het klinkt bijna alsof je op de verkeerde resolutie draait of supersampled. Zorg dat je in de AMD Radeon Settings (op desktop rechtermuisklik en dan bovenaan) in de tab Display de opties Virtual Super Resolution en GPU Scaling uit hebt staan.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 04:56:
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden :)
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 04:48:
http://www.amd.com/en-us/ > met je muis over "Drivers & support" > Latest AMD GPU Drivers > Windows 10 (selecteer of 32 bit of 64 bit afhankelijk van welke windows 10 je hebt), downloaden, installeren en gaan ...
Drivers lijken in orde, zie GPU-Z-screenshot.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 05:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gekeken, staan beide uit

Maar een aantal posts terug had ik aangegeven dat na het installeren van de videokaart drivers me comp opnieuw had opgestart en een melding kreeg. Weet niet of dat iets kan zijn waardoor die videokaart niet optimaal werkt om 1 of andere rede.
Daarna windows weer opnieuw geinstalleerd om te kijken of die het weer zou doen na de videokaart installatie, en gaf weer die melding.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 05:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik merk het eigenlijk met alles. Kijk zelf regelmatig iets op rtlgemist terug. Ook dat ziet er minder uit. (scherpte, schokkerig gevoel) Arghhh kut kaart maakt me gek ^^

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 05:21 ]

Verwijderd

Het is niet je kaart, die functioneert. Anders had je geen 2D of 3D beeld.

Chipset drivers van je moederbord geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nee niks geinstalleerd. Intel utility gedownload, geeft niks weer om te updaten of installeren.

Moederbord die ik heb G1.Sniper B6

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 05:20:
Maar ik merk het eigenlijk met alles. Kijk zelf regelmatig iets op rtlgemist terug. Ook dat ziet er minder uit. Arghhh kut kaart maakt me gek ^^
Post eindelijk eens een screenshot, dan kunnen we het hopelijk zelf zien :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik print screen doe in game dan maakt ie een screen van me bureaublad :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 05:38:
Als ik print screen doe in game dan maakt ie een screen van me bureaublad :X
Met F12 maak je in Steam een screenshot. Kijk ook even goed of dat er achteraf niet beter uitziet dan in het spel zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks.

http://postimg.org/image/gktqhyg1r/

Het is niet te zien. Je ziet het pas hoe lelijk het is als je loopt. Sluit niet aan, loopt een beetje over elkaar heen als het ware. een 25 euro kaart zeg maar ^^

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 05:49:
Thanks.

Het is niet te zien. Je ziet het pas hoe lelijk het is als je loopt. Sluit niet aan, loopt een beetje over elkaar heen als het ware. een 25 euro kaart zeg maar ^^
Ik zie inderdaad niet veel mis in dit plaatje (behalve het Nederlands :+ ).

Verwijderd

Topicstarter
Hehe ;) .

Neh tis allemaal vreemd. Zal morgen nog een windows reinstall doen ofzo, weet het anders ook niet meer.
Me kaart en moederbord gaan er dan overmorgen uit. Maandag zit er een nieuwe moederbord en kaart in.. En dan zien we wel weer.

Nog aan te raden welke videokaart en moederbord op mijn huidige systeem?
Liefst een nvidia kaartje van +-300 + moederbord dan ernaast

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 06:00:
Neh tis allemaal vreemd. Zal morgen nog een windows reinstall doen ofzo, weet het anders ook niet meer.
Als je dat al twee keer hebt gedaan heeft dat weinig zin. Het is nuttiger om wat nieuwe dingen te proberen :) Heb je toevallig een andere videokaart liggen, of ken je iemand waarbij je de jouwe kunt proberen?

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Lijkt mij een monitor probleem nu, vooral omdat het bij de bewegende beelden is.
Probeer eens een andere aansluiting ipv hdmi of een andere monitor

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Hehe ;) .

Me kaart en moederbord gaan er dan overmorgen uit. Maandag zit er een nieuwe moederbord en kaart in.. En dan zien we wel weer.

Hoezo een nieuw moederbord en kaart? Moederbord ligt dit probleem sws niet aan en kaart lijkt mij sterk dat die defect is.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:25
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 04:44:
http://postimg.org/image/lqh8319nn/

Performance dramatisch, 0 :) in game print screen vergeten.. Het is zo moeilijk uit te leggen wat je in game ziet. Het is gewoon niet vloeiend, scherpte is erniet, lijkt gewoon of heel die kaart niet werkt. Teveel dingen tegelijk, als voorbeeld escape en terug in game, dat is schokkerig
Dat klinkt eerder alsof je tearing van het beeld beschrijft en je in game v sync uit hebt staan. Dit vermoeden wordt ondersteund omdat je zegt dat je 180 fps haalt. Als je v sync zou hebben zou je fps op 75 gecapped worden in jouw geval.

Edit: probeer ook even je emotie buiten de posts te houden. Blijf feitelijk want dit leest erg vervelend.

[ Voor 7% gewijzigd door Lumics op 05-02-2016 08:03 ]

• slaapkopje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-11-2025
FPS en scherpte hebben niks met elkaar te maken. je ogen zien 25 frames per seconde en veelvouden daarvan geven je een vloeiende ervaring. Hoger dan 200 gaat ten koste van de rest van de performance op andere gebieden.

scherpte ligt vaak aan overscan en scaling, als je beeldscherm 1920 breed is stuurt hij 1930 uit, dan gaan pixels scalen en is niks meer scherp, stom dat dat by default aanstaat.

AMD raptor laat je settings optimaliseren voor bepaalde spelletjes. Het is een ilusie dat je 300fps op FullHD kunt halen zonder dat je op scherpte inlevert. Ik denk dat je op de verkeerde settings aan het focussen bent en dan meer stuk maakt dan je lief is.

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

Om ook nog toe te voegen is dat csgo een hele slechte indicatie is van hoe goed je videokaart presteert want csgo is geloofik heel erg cpu bound. Probeer eens een ander spel en kijk hoe die loopt.

• xscept
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:38
Probeer is met vsync of je 75 fps haalt, als het lager is staat je beeldscherm waarschijnlijk verkeerd ingesteld. Had ik ook en toen stond m'n beeldscherm op 25 Hz ingesteld(film modus).

• Kiet Stiemer
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-01 21:39
Inderdaad, test even een ander spel en kijk of dat er ook bagger uit ziet.

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:43

Xer0X

Gotha know??

Ik zeg zo maar eens wat hoor. Maar heb je niet toevallig "motion blur" aanstaan in de game. zet ik persoonlijk ook altijd uit, kan storend zijn als je dat niet gewend bent.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:19

Nemesizz

Untouchable

Lumics schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 07:55:
[...]

Dat klinkt eerder alsof je tearing van het beeld beschrijft en je in game v sync uit hebt staan. Dit vermoeden wordt ondersteund omdat je zegt dat je 180 fps haalt. Als je v sync zou hebben zou je fps op 75 gecapped worden in jouw geval.
Hier dacht ik eigenlijk ook al aan.

Als de framerate veel hoger is dan de refreshrate van je scherm kun je tearing krijgen. Soms krijg je dan zoveel tearing dat alles schokkerig lijkt te lopen.
Kijk ik bij m'n eigen scherm, als ik daar Vsync uitzet krijg ik als een malle tearing in m'n beeld, en dan lijkt alles ook schokkerig te lopen terwijl je dan 100+FPS hebt.

Daarnaast wat iemand anders al aangaf scaling.
Metname bij AMD icm HDMI kreeg je vaak last met de overscan/underscan, nu weet ik niet of dat gefixed is in de Crimson drivers, maar voorheen was dat vaak een issue icm Radeons.
Als je dat niet goed hebt staan krijg je altijd belabberd beeld te zien.

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04-2025
Wat wil je met 300 FPS? het menselijk oog ziet maar 60 FPS. dus als je 90-130 FPS haalt is het nog dik genoeg. En speel je online of offline? Bij online gameing kan het ook aan je connectie liggen. Is die bagger dan hapert het spel. Hapert het spel zakt de FPS mee.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

erwin26 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:13:
Wat wil je met 300 FPS? het menselijk oog ziet maar 60 FPS. dus als je 90-130 FPS haalt is het nog dik genoeg. En speel je online of offline? Bij online gameing kan het ook aan je connectie liggen. Is die bagger dan hapert het spel. Hapert het spel zakt de FPS mee.
*knip* doe eens niet op deze manier

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 05-02-2016 12:14 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04-2025
Jeroenneman schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:16:
[...]

Nu.
Van.
Tweakers.
Af.

Snel terug naar de VIVA comment sectie, of Nujij.nl.

:X
Mag jij eens vertellen waarom.

• Jeroenneman

Jeroenneman

erwin26 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:36:
[...]

"Het menselijk oog ziet maar 60 fps"

Het menselijk oog heeft niks te maken met frames per second. Een film is vloeiend op 24 fps. Games zijn acceptabel op 40 fps, maar de framerate intervals zijn veel belangrijker voor een vloeiend beeld. En "als we maar 60 fps zien", dan lijkt het me toch enigzins apart dat mensen in een blinde test bijna altijd voor het 144Hz paneel kiezen. En als je gaat kijken naar dingen onderscheiden in individuele frames, dan gaat het oog tot ~250 fps, waarbij je nog 1 frame eruit kunt halen met een afwijkend plaatje erop.

Je hebt kort door de bocht, en je hebt gewoon bagger.

Drie keer raden wat de stelling "het menselijk oog ziet maar 60 fps" is...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-01 11:56
erwin26 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:36:
[...]

Omdat je comment totaal de plank mis slaat. Een menselijk oog kan in theorie 24fps zien, geen 60 , doch zijn er genoeg testen te vinden die laten zien dat na wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het menselijk oog veel geavanceerde is dan wij überhaupt weten. Er zijn genoeg onderzoeken waarbij is gebleken dat mensen dus wél het verschil kunnen zien tussen bijvoorbeeld 60fps of 200fps.
Hierin zijn echter wel verschillende factoren zoals lichamelijke conditie, leeftijd, geslacht, bijvoorbeeld hoe moe iemand is etc.
Ask our friend Google en zie daar genoeg verdere informatie.

Ook is dit echt lekker totaal offtopic :)

Edit; Jeroenneman was me net voor :(

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Heb je een telefoon met een camera? Maak eens een "niet bewogen" foto als je het spel aan hebt staan?
Lijkt me idd het bovenstaande wat anderen ook al aan geven.

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-11-2025
Zou het geen stroombesparing optie kunnen zijn? Dat de gpu naar 50% van zn kloksnelheid gaat of iets in die zin?

En anders zou het best vsync kunnen zijn, maar je beschrijving is nogal vaag :P.

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-01 15:06

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Chaosstorm schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:50:
Zou het geen stroombesparing optie kunnen zijn? Dat de gpu naar 50% van zn kloksnelheid gaat of iets in die zin?
De FPS zijn strak in orde.. De GPU levert meer dan genoeg frames. Dat zal het dus niet zijn.
Check eerst inderdaad of V-Sync helpt. En eventueel een andere monitor testen indien mogelijk.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Arunia schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:49:
Heb je een telefoon met een camera? Maak eens een "niet bewogen" foto als je het spel aan hebt staan?
En camera werkt heel anders dan het menselijk oog.
Bij een scherm met 24 fps komt er bij een sluitertijd van een kwart seconde van een camera (4 fps) al 6 frames voorbij.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Arunia schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:49:
Beter nog: maak een filmpje!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Camera's (film/foto) werken met frames per seconde, net zo als de bron. Dus dat levert veel (leuke) bijeffecten op, zoals bijvoorbeeld stilstaande/achteruit draaiende wielen van een rijdende auto in film opnames. Dat is een kwestie van de juiste frame rate selecteren.
Een menselijk oog werkt niet met frames per seconde, het menselijk ook ziet constant. Het oog kan alleen minder dan 24 frames per seconde (bewust) onderscheiden van elkaar.

Beweeg je hand maar eens voor een scherm snel heen en weer, dan zul je zien dat je vingers raar gaan doen. Dit komt door het knipperende licht van het scherm. Beweeg je hand bij een natuurlijke lichtbron en je hebt dat effect niet.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 22:30
Hoe zit het met temperaturen en clockspeed van de kaart? Ik meen mij te herinneren dat de ASUS 290's berucht waren om het feit dat de VRM's niet goed gekoelt werden. Zodra die te heet worden zal de kaart zichzelf terugclocken om zichzelf te redden wat je gare fps zou kunnen verklaren. Dit testen is alleen een beetje lastig, Het makkelijkste zou zijn om een tweede scherm aan te sluiten en daarop real time de clockspeeds van je kaart in de gaten te houden terwijl je een game speelt die problemen geeft: Blijven de temps dan in orde EN je clockspeeds stabiel dan kan je dit probleem mogelijk uitsluiten. Ook het proberen waard is je kast open schroeven en een ventilator op je GPU mikken voor extra airflow, mogelijk lost dat ook je probleem op.

Ookal is de B700 niet de beste voeding, ik verwacht er geen echte issues mee. Toch zou je kunnen proberen of je van iemand een voeding kan lenen om te testen of dat een verschil maakt. (een goede 450 watt voeding zou hiervoor al moeten voldoen)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
LordSinclair schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:57:
[...]

En camera werkt heel anders dan het menselijk oog.
Bij een scherm met 24 fps komt er bij een sluitertijd van een kwart seconde van een camera (4 fps) al 6 frames voorbij.
Het ging mij om het uiterlijk van het spel op zijn scherm. Ofwel grafisch gezien.

• Jeroenneman

Jeroenneman

LordSinclair schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:10:
Camera's (film/foto) werken met frames per seconde, net zo als de bron. Dus dat levert veel (leuke) bijeffecten op, zoals bijvoorbeeld stilstaande/achteruit draaiende wielen van een rijdende auto in film opnames. Dat is een kwestie van de juiste frame rate selecteren.
Een menselijk oog werkt niet met frames per seconde, het menselijk ook ziet constant. Het oog kan alleen minder dan 24 frames per seconde (bewust) onderscheiden van elkaar.

Beweeg je hand maar eens voor een scherm snel heen en weer, dan zul je zien dat je vingers raar gaan doen. Dit komt door het knipperende licht van het scherm. Beweeg je hand bij een natuurlijke lichtbron en je hebt dat effect niet.
Dat is helemaal waar!

Ik wilde echter een beter beeld krijgen van de schaling/tearing zoals aangegeven door TS. Dat moet volgens mij wel redelijk vast te leggen zijn?

• Gerwin486741
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-01 20:48
Hehe ;) .

Me is geen bezittelijk voornaamwoord ;)

Andere build maken gaat je probleem misschien niet oplossen. Wat als je dezelfde issues krijgt? Probeer eerst dit op te fixen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 05:49:
Thanks.

Dat klinkt als een gevalletje screen tearing, dat je scherm meerdere beelden tegelijk probeert te tonen. Probeer het eens met vsync aan in de video-opties van je game.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-01 16:54
Voordat we je echt kunnen helpen zullen we toch een een voorbeeld moeten hebben. Dus maak, zoals aangegeven, een filmpje/foto's en post het hier.

(Ik koop je mobo+gpu voor 150 euro graag over :X)

• Kiet Stiemer
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-01 21:39
TS heeft al een tijd niet gereageerd, het is beter om af te wachten of hij zegt dat v-sync oid aanzetten werkt.

Verwijderd

slaapkopje schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 07:59:
je ogen zien 25 frames per seconde
erwin26 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 11:13:
het menselijk oog ziet maar 60 FPS.
Dit is niet waar :) Het zou onmogelijk zijn om 30, 60 en 75 Hz/fps van elkaar te onderscheiden als dit zo was, en toch lukt dat met gemak. De ene persoon is er wel gevoeliger voor dan de ander en hoe hoger je komt, hoe kleiner de verschillen. Maar ik zie dat andere mensen dat inmiddels ook al toegevoegd hadden.

Sowieso is het erg lastig het menselijk ook te vergelijken met een camera. De techniek, om het zo maar te zeggen, is te anders om dat tegenover elkaar te kunnen zetten. Niet in de laatste plaats omdat ogen ook behoorlijke beperkingen hebben, maar ons brein daar knap omheen manoeuvreert.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2016 19:47 ]

• slaapkopje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 19:41:

Het zou onmogelijk zijn om 30, 60 en 75 Hz/fps van elkaar te onderscheiden als dit zo was, en toch lukt dat met gemak.
Er is een vershil tussen onderscheid maken en kunnen zien ... 200Hz levert een rustiger beeld op, omdat je ogen niet digitaal lijntjes lopen te scannen. 25Hz is genoeg om vloeiende beelden te kunnen waarnemen, maar niet genoeg om het als stabiel te ervaren, dat zie je als flikkeringen en dat is erg onrustig, bij LCD monitoren is dat niet zo'n probleem, want daar blijft het beeld langer aan, bij CRT kreeg je gewoon hoofdpijn van het aan en uit geknipper.

Mijn punt is dan ook niet om het menselijk oog in twijfel te trekken, maar wel het feit dat 300 FPS overkill is bij een 75Hz monitor, terwijl er een probleem is wat zo niet opgelost gaat worden.

Het probleem is een niet scherp beeld en daar gaan meer FPS'en niet bij helpen. Mijn ervaring met een AMD is dat hij overscanned als je dat niet uitschakeld, dan wordt het vanzelf onscherp.Ook bij 300 FPS.. Overscannen is behoorlijk stom als je geen VGA kabel gebruikt maar HDMI of DisplayPort, Waarom AMD dat standaard heeft ingeschakeld is voor mij een raadsel.

Verwijderd

slaapkopje schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:25:
Er is een vershil tussen onderscheid maken en kunnen zien...
Ik zie niet hoe dat hier van toepassing zou zijn. Als je onderscheid kunt maken tussen verschillende framerates zie je verschil en vice versa.
Mijn punt is dan ook niet om het menselijk oog in twijfel te trekken, maar wel het feit dat 300 FPS overkill is bij een 75Hz monitor, terwijl er een probleem is wat zo niet opgelost gaat worden.
Dat hangt van het spel af. In sommige spellen zijn de physics gekoppeld aan de framerate. In de overige gevallen heeft het echter weinig zin.
Mijn ervaring met een AMD is dat hij overscanned als je dat niet uitschakeld, dan wordt het vanzelf onscherp.Ook bij 300 FPS.. Overscannen is behoorlijk stom als je geen VGA kabel gebruikt maar HDMI of DisplayPort, Waarom AMD dat standaard heeft ingeschakeld is voor mij een raadsel.
Standaard is het in ieder geval niet, want ik heb dat bij geen van mijn videokaarten gezien :)

Verwijderd

Ardjee schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:30:
Hoe zit het met temperaturen en clockspeed van de kaart?
Het is de powerlimit in combinatie met temperaturen. Zodra die te warm worden dan schakelt ie terug. Maar dan moet je vooraf de fan eerst knetterhard horen voordat zoiets gebeurd.

Even inhaken op de FPS discussie:

Alles boven 60 FPS kan je nog steeds waarnemen. In een FPS-game is het wenselijk de framerate zo hoog mogelijk te houden. Met vroegere CRT's die op 100Hz draaiden merkte je wel degelijk het verschil tussen 60 en 100 FPS. Een beetje gamer gefocussed weet precies wat ik bedoel

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:53
Mijn geld staat ook op gebrek aan Vsync.. maar dat zou nog niet verklaren waarom hij eerder 300 fps haalde, en nu maar 120.. Ik ben wel nieuwsgierig naar wat hier uit komt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:11:
Alles boven 60 FPS kan je nog steeds waarnemen. In een FPS-game is het wenselijk de framerate zo hoog mogelijk te houden. Met vroegere CRT's die op 100Hz draaiden merkte je wel degelijk het verschil tussen 60 en 100 FPS. Een beetje gamer gefocussed weet precies wat ik bedoel
Ook op een LCD is het verschil tussen 60 en 75 Hz vrij goed te zien :) 30 en 60 is inderdaad helemaal goed te onderscheiden.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
slaapkopje schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 21:25:
[...]
Overscannen is behoorlijk stom als je geen VGA kabel gebruikt maar HDMI of DisplayPort, Waarom AMD dat standaard heeft ingeschakeld is voor mij een raadsel.
Heel cru gezegd: omdat HDMI een stom protocol is ;). Er zit overscan in, en vaak genoeg komt het voor dat sommige computermonitoren door videodrivers worden beschouwd als televisie (!). Een televisie gebruikt vaker niet dan wel de standaard PC RGB zoals een monitor dat wel doet. En het zou zomaar kunnen dat de driver zoiets heeft van: 'tv? oh dan ander kleurenspectrum en overscan aan!'

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
Sorry heb eigen zaak dus was nogal druk. Ik heb Vsync geprobeert aan/uit, geen verandering. Heb eigenlijk alles geprobeert wat betreft instellingen. (Denk ik)

Had vanmorgen even mijn beeldresolutie van bureaublad en in game resolutie veranderd naar(weet ff niet welke, ben niet thuis) 1024x967? Zoiets.. Ivm dat
Ik dan van 60hz het op 75hz kan zetten. Maar ook dat veranderde niks.

Half jaar geleden had ik gewoon 1920x1080 300fps. Nu haal ik rond 200fps. Wat uiteraard prima is om het te spelen maaaaar hoe het beeld zelf eruit ziet, maakt het weer niet speelbaar. In de zin van dat niks scherp is. Als ik bijvoorbeeld langs een muur loop, dan zie je dat de volgende stap die ik doe niet vloeiend overloopt. Die videokaart geeft me het gevoel dat ie dan weer moet denken om het beeld weer scherp te krijgen. Moeilijk uit te leggen grrrr. Loopt gewoon niet smooth over. Speelt niet lekker. Terwijl je met deze kaart dat probleem niet zou moeten hebben.
Want ik weet hoe die het in het begin het wel heeft gedaan.

//
Jullie moeten ook niet denken dat het helemaal niet speelbaar is. Maar een beetje gamer weet dat je een goede videokaart koopt om smooth het spelletje dat je speelt te kunnen spelen met zoveel fps mogelijk (300max dus in cs go) . Beeld moet gewoon scherp zijn, netjes in elkaar overlopen dat je dat niet door heb.

En ik doe niks anders dan windows eropzetten -> videokaart drivers downloaden en gaan!

Maar niemand heeft nog iets gezegd over die foutmelding. (Zie aantal posts terug, link). Die foutmelding geeft die aan als ik me computer opnieuw heb opgestart ivm het installereren van mijn videokaart drivers
http://postimg.org/image/amiyctjah/full/

//

Zondag komt een maatje bij me langs met zijn monitor om te kijken of dat het probleem is? Lijkt me stug. Helaas heeft hij geen zin om zijn videokaart uit zijn 2400 euro pc te halen, en heb ik verder ook geen ander, anders zou je bepaalde dingen uit kunnen sluiten.

Weet wel dat als me comp zondag het nog niet doet, ik een nieuwe videokaart ga kopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2016 01:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 00:41:
Half jaar geleden had ik gewoon 1920x1080 300fps. Nu haal ik rond 200fps.
Houd je er wel rekening mee dat andere instellingen of updates van drivers of spel de performance kunnen veranderen?

Dat het er niet goed uitziet zou niet moeten gebeuren, maar dat de performance minder wordt kan gebeuren - al dan niet omdat er ergens meer complexiteit is toegevoegd (betere rendering, lichteffecten, et cetera).

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik zou straks ff windows opnieuw installeren als ik thuis ben. En dan download ik de drivers van toen die tijd. Kijken hoe dat dan gaat?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

spone schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 22:41:
[...]

Heel cru gezegd: omdat HDMI een stom protocol is ;). Er zit overscan in, en vaak genoeg komt het voor dat sommige computermonitoren door videodrivers worden beschouwd als televisie (!). Een televisie gebruikt vaker niet dan wel de standaard PC RGB zoals een monitor dat wel doet. En het zou zomaar kunnen dat de driver zoiets heeft van: 'tv? oh dan ander kleurenspectrum en overscan aan!'
Dat heeft geen ene reet met hdmi te maken !

Dat heeft te maken met oude analoge beeldbuizen en singalen die in het beeld "verstopt" zitten.
O.a. Vertikale en horizontale synchronizatie, color burs. Daarom werd nooit het hele beeld getoond omdat je dan de effecten van deze singalen zag. Later is daar nog teletekst bovenin bijgekomen, en macrovision heeft ook nog een deel misbruikt.

Tv's laten om die reden op resoluties waarvan zij denken dat het een tv uitzending is (ook al is volledig digitaal waar je helemaal niets ziet) overscan toepast. het beeld gaat over de rand waardoor je dat gedeelte niet ziet met je ogen
Bij een volledig digitaal beeld is dat niet handig, helemaal bij computers niet met halve logo's op je randen

Dan kun je dat op 2 manieren fixen.
A) de pc een rand om het beeld laten leggen waardoor je meer ziet. maar dit gaat altijd ten koste van de kwaiteit.
B) de tv zo instellen dat deze geen overscan toepast (screenfit/unscaled/etc) veruit het beste

Iperf

• SiempreFresh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-06-2021
Hoe zit het met instellingen in de BIOS zoals Intel EIST & C-States (Turbo Boost)? Deze willen nog wel eens verschil maken wat betreft FPS, omdat CS-GO ook een krachtige processor vereist Het kan goed zijn dat je processor zich terugklokt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 01:32:
Dus ik zou straks ff windows opnieuw installeren als ik thuis ben. En dan download ik de drivers van toen die tijd. Kijken hoe dat dan gaat?
Je blijft Windows steeds maar opnieuw installeren, maar ik denk dat dat na twee keer weinig zin heeft.

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-01 23:05
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 03:05:

Opnieuw opstarten na installatie en dan krijg ik deze melding
http://postimg.org/image/amiyctjah/
Je kan de foutmelding opzoeken, ik denk dat het probleem bij de amd driver ligt. Welke versie is er geïnstalleerd?

Om eventueel ongewilde driver updates in windows 10 tegen te gaan kan je het automatisch updaten van drivers via windows ook uitzetten. Hier een linkje naar het hoe en wat.

Verwijderd

Topicstarter
http://postimg.org/image/gfwvmmr9r/
http://postimg.org/image/gm2sw0rcr/
http://postimg.org/image/wqrp61xbp/

Pics van bios

//

Sorry, zie net dat de foto's niet recht staan

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2016 03:53 ]

Verwijderd

Zet die Intel Processor Graphics uit (Disabled), eerste plaatje, vlak onder je muiscursor. Ik dacht dat we dat gisteren hadden gedaan. Dat zou je probleem wel eens kunnen zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2016 04:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Stond ook nog op disabled. Zal per ongeluk het op enable hebben gezet met het bekijken.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:07
Electric Brainz schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 03:48:
Om eventueel ongewilde driver updates in windows 10 tegen te gaan kan je het automatisch updaten van drivers via windows ook uitzetten. Hier een linkje naar het hoe en wat.
Dat werkt niet. Die optie lijkt alleen bedoelt te zijn voor externe apparaten.
Op de paar laptops waarop ik dit op disabled heb gezet, wordt dit door Windows genegeerd.

In het register onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\DriverSearching
de waarde van "SearchOrderConfig" op 0 zetten lijkt beter te werken.

[ Voor 6% gewijzigd door wappiewappie op 06-02-2016 10:07 ]

• apocalypsa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01-2025
Nog even over dat fps: De Source engine is fps locked, wat betekend dat bij hogere fps je beduidend minder inputlag ondervind. Dit is de reden dat bij CS:GO een hoge fps prefereerbaar is, ook al zie je er op een normaal 60hz scherm niks van.

De hele "je ogen zien niet hoger dan X fps" discussie daargelaten.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Zit de nieuwe videokaart er al in?

Hoe werkt het nu?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:25
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 00:41:
Half

//
En ik doe niks anders dan windows eropzetten -> videokaart drivers downloaden en gaan!

Maar niemand heeft nog iets gezegd over die foutmelding. (Zie aantal posts terug, link). Die foutmelding geeft die aan als ik me computer opnieuw heb opgestart ivm het installereren van mijn videokaart drivers
http://postimg.org/image/amiyctjah/full/
http://www.amd.com/en-us/...are-technologies/security

1) Drivers voor een AMD processor. Deinstalleren dus
2) Gebruik de juiste drivers:
http://support.amd.com/en...esktop?os=Windows+10+-+64
3) je vergelijkt steeds met een half jaar geleden. heb je nog meer gewijzigd qua hardware dan enkel de gpu
4) zit de gpu in het juiste pcie slot?
5) voor de zekerheid: updat mobo bios naar f9
http://www.gigabyte.co.nl...t-page.aspx?pid=4594#bios

edit: ik zie in dit oude topic van jou dat je die 300 fps op een veel lagere resolutie draaide. Mijn Radeon R9 200 werkt niet optimaal? Is het wat anders?

Appels met peren dus... En een half jaar geleden was je ook al niet tevreden.

[ Voor 18% gewijzigd door Lumics op 08-02-2016 21:54 ]

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
YouTube: i5-4690k | R9 290 | CS:GO Benchmark

Hier zie ik iemand met een snellere processor en een AMD R9 290 ook tussen de 150 / 200 fps halen.

http://steamcommunity.com...ons/0/492378806388015011/

Lijkt erop dat de nieuwe crimson drivers wat problemen veroorzaken. Als CS:GO zo belangrijk is voor je installeer dan de laatste non-crimson drivers.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-01 15:45

Ryada

She/Her

Niet alleen de nieuwe crimson drivers veroorzaken problemen icm csgo. Csgo zelf heeft de laatste tijd een aantal updates gehad die de fps verlaagd hebben voor een hoop mensen. De exacte reden is niet bekend maar het had iets met player models te maken (kan het ff niet zo 1 2 3 vinden op reddit)

Zet in je console je rate ook op 128000 daardoor heb je ook geen last van de choke lagg die een hoop mensen tegenwoordig hebben.

Even inhalen op de discussie van het menselijkoog ziet maar x fps. Dit is helaas niet waar, het aantal fps wat een menselijkoog kan waarnemen is variabel. Dit hangt van meerdere situaties af, bijv licht afstand etc.

Even een quote:
"However recent studies have shown that the Retina actually juggles when processing information. In 2014, it was shown during research that the human eye could see at various frame rates varying from person to person. http://www.extremetech.co...ly-prefer-games-at-60-fps
It is still unsettled on what the average "frame rate" of the human eye is, but so far based on recent studies within the last decade, show the human eye seeing anywhere between 75 to 150 fps with an average of about 140 fps."

Steam: Ryada.

Verwijderd

Topicstarter
Geef het op, ga me comp verkopen, thnx voor hulp allen

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:42:
Geef het op, ga me comp verkopen, thnx voor hulp allen
Plaats nu eens een goede foto van hoe CS:GO er uit ziet op je beeld scherm? (geen print screen maar een directe foto met je telefoon / camera). Dat is al eerder gevraagd. Er is geen enkele reden waarom jouw pc het niet goed zou moeten doen.

Mijn PC doet iets minder FPS in CS:GO en zoals al eerder aangegeven is CS:GO een extreem slechte prestatie index voor je pc. Mijn vriendin haar nieuwe PC draait CS:GO met een 6th gen i5 en een geleende 960 er in minder FPS dan mijn setup. 3th gen i5 en 2x 660Ti.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Je moet het spelen wil je het merken.. Foto ga je het niet zien, dan is het beeld prima.
Speelt belabberd, niet strak, niet smooth.

Comp staat al in de verkoop met alles erop en eraan

V&A aangeboden: [Te Koop] Koopjes computer

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:24:
Je moet het spelen wil je het merken.. Foto ga je het niet zien, dan is het beeld prima.
Speelt belabberd, niet strak, niet smooth.

Comp staat al in de verkoop met alles erop en eraan

V&A aangeboden: [Te Koop] Koopjes computer
Een filmpje dan? Als je het niet kunt zien / vast leggen is het mogelijk niet een issue met de pc ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Kan bijna niet anders? Maar temperaturen etc etc etc geven aan dat er niks aan de hand zou moeten zijn. Zie het topic. Dus ben er klaar mee :)

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:28:
Kan bijna niet anders? Maar temperaturen etc etc etc geven aan dat er niks aan de hand zou moeten zijn. Zie het topic. Dus ben er klaar mee :)
Ben benieuwd of de nieuwe koper het probleem dan eindelijk kan vinden. Wel een zeer interessante casus dit.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat betreft CS:GO, je weet dat mappen meerdere iteraties hebben? Dus waar je eerst 300fps haalde kan het prima zijn dat je nu nog maar 200 haalt omdat Valve een aanpassing aan de map heeft gedaan.
Als dat in dit geval net een krat weghaalt waardoor er meer van de map zichtbaar is op een bepaalt moment dan moet de kaart ook veel meer renderen. Dit heeft o.a. te maken met de BSP tree die wordt gegenereerd voor een map.

Er zijn flimpjes te vinden die de verschillen op de map laten zien over een tijdsspan.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:36
Lol, je computer verkopen omdat hij geen 300 fps haalt terwijl je scherm nog geen derde van dat aantal kan laten zien 8)7

VSync en gewoon op de juiste resolutie spelen klinkt alsof dat de boel zou moeten fixen. Bovendien is CSGO behoorlijk nikszeggend als je het hebt over 'optimaal werken'...
Ik bied 160 ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Richh op 15-02-2016 15:46 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
1. Maak eens een filmpje, niemand kan je zo helpen
2. Ligt het niet aan je monitor en/of kabel?

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Ik speelde op een laptop cs go met 50 fps nooit geklaagd lol en ik was lem dus

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:27
Ik heb een i5 2500k en ook een r9 290, ik heb nog gewoon een Solid 300 FPS hoor.

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

Doe eens een benchmark op cpu en gpu en vergelijk die met soortgelijke systemen
Pagina: 1 2 Laatste