Toon posts:

Mijn Radeon R9 200 werkt niet optimaal? Is het wat anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb deze comp een aantal weken geleden gekocht maar het werkt niet naar behoren.
Althans comp zelf wel, maar videokaart niet.

Had me HDMI kabel nodig voor me xbox, haal em uit me monitor/comp. Savonds plug ik het weer terug in me comp en me beeldscherm gaat niet aan. HDMI cable to connected blabla. Ik kast opengemaakt, videokaart eruit en erin gedaan.. Denk mja moet wat proberen... Schijnt nou, had die HDMI kabel in verkeerde poort 8)7 .

Vanaf dat moment is het niet meer wat het was. Heb alle drivers van moederbord/videokaart/intel eraf gehaald. Alle nieuwe drivers geinstalleerd.. Maar krijg het echt niet als hoe het in het begin was.
Bios geupdate etc etc.

Neem als voorbeeld ARK: Survival evolved, durf dat spel geeneens meer op te starten zo slecht beeld. In Met elke resolutie, alles low.. niet om aan te gluren

CS GO, ik kan op 1280x960 spelen met 200/300 fps, maar moet ik ook settings op laag zetten.. Voelt gewoon aan of die k*t kaart niet werkt ofzo.

Heb 2 images hieronder, mocht iemand me kunnen helpen en nog wat willen zien dan vermeld ik het want ik heb geen idee.

Moet ik dan toch aan windows opnieuw installen denken?

Thanks alvast.

Sander

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/b7hut3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/30c4snq.jpg

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Begrijp ik er nou van dat je de HDMI kabel in een andere soort poort hebt gepropt?? Of had je hem op je mobo aangesloten??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zit de hdmi kabel nu niet gewoon op je moederbord zoals pwillemske aangaf? Betekend dus dat de Videokaart op de CPU gebruikt wordt. Op deze manier zijn resultaten die je aangaf zeker mogelijk.

Ben je er zeker van dat de hdmi kabel zit aangesloten op de R9 200?

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dxdiag geeft toch de R9 aan, ik zou een DDU gebruiken om de driver te deinstalleren, dan je vga kaart eventueel nog eens goed te reseaten, en opnieuw installeren en te testen, blijkbaar iets softwarematigs.

Hold on, je draait een 1600x900 reso volgens dxdiag, terwijl je scherm native 1920x1080 is, ik denk dat je dit ziet, een niet-native resolutie, en kan hij geen 1 :1 pixelmapping uitvoeren.

Kun je eens rechtermuis op het buroblad klikken, kiezen voor resolutie wijzigen kiezen, de schuif helemaal naar boven zetten, instellingen behouden en nog eens testen?

[ Voor 46% gewijzigd door SAiN ONeZ op 15-07-2015 22:17 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had em ergens anders ingepropt, toen gaf die aan dat HDMI cable not connected was.

Ik heb als huidige weergave modus staan op die dxdiag 1600x900, maar dat was om verschillende resoluties uit te proberen,

Toen me PC het nog normaal deed, koos ik er voor om 1280x960 te nemen ivm dat ik dan me monitor op 75 herz kon afstellen. Maar ook nu is het eigenlijk de enige resolutie die nog een beetje in de buurt komt van normaal kunnen spelen. (alles op low of normaal) en dan nog loopt niet echt alles soepeltjes over in game

Heb net me resolutie naar 1920x1080 (60hz kanniet hoger) gezet (bureaublad) en CS GO opgestart, resolutie ook op 1920x1080.. Maar komt dan gewoon schokkerig over. Terwijl me fps wel gewoon tussen de 200/300 was.

Maar ik heb het hier over het spelletje CS GO wat volgens mij meer over je CPU gaat dan kaart. Zoals ik de straks zei, spelletje ARK, wat best veel vraagt van je grafische kaart.. droevig :O .

Trackmania Nations krijg ik deze melding als ik op geinstalleerd heb en op wil starten.

"Could not retrieve your graphics device performance, Automatic graphics quality may be inadequate"

Als ik dan OK doe en hij start em op, krijg ik wit beeld.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Had je de kabel in de hdmi poort van je moederbord gedaan of echt in bijv een displayport aansluiting op je videokaart? :+

Zitten de 2 PCI-E kabels van je Seasonic voeding correct aangesloten op je Asus R9 290?

Al eventueel geprobeerd de monitor via DVI aan te sluiten om te kijken of dit beter draait dan HDMI ?

[ Voor 19% gewijzigd door stin00 op 15-07-2015 23:00 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
Nog ff gekeken, maar zit echt in de videokaart :) .

Die 2 PCI-E kabels, heb zelf er eigenlijk niet zoveel verstand van, een maatje heeft em in elkaar gezet. Zal zo is ff kijken of ik er achter kan komen.

Zag net dat DVI port idd naast HMDI zat.. Zal ff kabeltje zoeken en kijken of die beter draait, thnx!

• mobstaa
  • Niet online
Wat voor voeding gebruik je?

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Verwijderd

Topicstarter
700w coolermaster

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:50
Je weet dat het m'n is ipv. me hé? Het leest echt heel irritant zo... Beetje mierenneukerig, maar hopelijk leer je nog wat :p.

Verwijderd

Topicstarter
Zal proberen m'n best te doen ;) :P

• mobstaa
  • Niet online
Wat als je nu wel gebruik maakt van de interne grafische kaart en kijkt of cs go dan nog zo hapert? Dit spel is volgens mij niet al te zwaar. Kijk of het vloeiender lijkt te spelen op dezelfde instellingen, bij voorkeur "low".

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:19

Nemesizz

Untouchable

Misschien zeg ik wel iets raars hoor maar, kan het niet gewoon zo zijn dat je scherm de enorme framerate niet aankan? Bedoel, 200 of 300 fps is niet niks, en veel schermen zijn nog altijd 60Hz.

Bij sommige (veel zelfs) krijg je dan screen tearing als je daar wat boven zit, maar gezien 200 of 300 fps echt veel is, heb je misschien zoveel tearing dat het schokkerig lijkt?
(zoals gezegd, het is maar een gedachte, heb verder geen goede onderbouwing van de theorie ;) )

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Welke R9 is dit eigenlijk? Ik zie bij beeldscherm van dxdiag totaal 7,9GB geheugen, dan impliceert shared memory?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• pcman007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-01 16:07
SinergyX schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:40:
Welke R9 is dit eigenlijk? Ik zie bij beeldscherm van dxdiag totaal 7,9GB geheugen, dan impliceert shared memory?
Misschien een 390

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heb je die dvi port al eens geprobeerd, en indd eens vsync inschakelen kijken of het dan beter is, hoewel die melding "Could not retrieve your graphics device performance, Automatic graphics quality may be inadequate" duidelijk genoeg is, en wrs de oorzaak is van alles.

Driversweepen en opnieuw testen, wachten dat het vanzelf zich oplost gaat lang duren, sowieso zijn er al een hoop tips gegeven waarvan ik niet terug kan lezen dat je dit getest hebt, bv die dvi kabel :?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:19

Nemesizz

Untouchable

SinergyX schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:40:
Denk ook dat ie een deel van het RAM meerekent, want bij mijn 2GB 660Ti staat ook 4042MB.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nemesizz schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:34:
[...]

Denk ook dat ie een deel van het RAM meerekent, want bij mijn 2GB 660Ti staat ook 4042MB.
Je hebt gelijk, lijkt inderdaad het geval, mijne staat op zelfs 12GB met een 290X :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:52

ikt

Ga eens naar Schermresolutie en dan Geavanceerde instellingen? Staat daar dat je beeldscherm en je videokaart beide goed herkend worden?
Pagina: 1