Toon posts:

Wraak review verwijderen _Drake_

Pagina: 1
Acties:
  • 6.156 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wraak review beoordeling aub verwijderen.

Man had 60 geboden, vond ik al zeer laag toen was ik accoord gegeaan met 65, daarna reageerde er iemand die voor 80 euro mijn kaart wou overnemen

nu heeft hij een wraak review geplaatst kunt u deze weghalen.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult het stappenplan in How to - Feedback laten aanpassen moeten volgen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:19:
Wraak review beoordeling aub verwijderen.

Man had 60 geboden, vond ik al zeer laag toen was ik accoord gegeaan met 65, daarna reageerde er iemand die voor 80 euro mijn kaart wou overnemen

nu heeft hij een wraak review geplaatst kunt u deze weghalen.

8)7
Klinkt alsof je je afspraak niet na bent gekomen.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 14:03

ThunderNet

Flits!

Dus jij bent akkoord gegaan, en krabbelt daarna zelf terug?

Dan lijkt me de review zoals hij is volledig op z'n plaats :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dief van mijn eigen als ik niet inga op een hoger bedrag en we hadden geen tijd afgesproken of dag dus niets stons nog vast.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dat zijn details. Imo, zodra je akkoord gaat met een prijs, is er een deal. Zulke reviews zijn wel handig, ik zou mijn tijd niet willen verspillen met iemand die zich niet aan zijn/haar woord houdt.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hexta
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:23:
dief van mijn eigen als ik niet inga op een hoger bedrag en we hadden geen tijd afgesproken of dag dus niets stons nog vast.
accoord gegeaann

Hoe raar je het ook schrijft, het is duidelijk dat er een akkoord was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:25
Dit soort reviews zijn juist waar dat hele review systeem nuttig voor is. Als er enkel nog positieve reviews zijn omdat de negatieve worden verwijderd dan heeft het hele systeem geen waarde meer.

Volgende keer dus eerst denken en dan handelen. Afspraak is afspraak en verkocht is verkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 16:31

immetjes

HIER is BERN-E

Hij houdt het nog netjes. Review is helemaal terecht.

Waarom staat die kaart trouwens nog steeds te koop voor nu €100,-, je had hem toch verkocht voor €80,-? Of spaar je dit soort reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 16:39

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Probleem is wel dat er geen transactie heeft plaatsgevonden en alleen al op basis daarvan zou de review verwijderd moeten worden.

Los daarvan vind ik dat een redelijke onzinregel, want ook dit soort praktijken moet je kunnen beoordelen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, in principe heeft de transactie niet plaats gevonden, maar was er wel een bindende overeenkomst. Review laten staan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
staat nu op gereserveerd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-10 07:56
Je moet je gewoon aan je afspraak houden. Ik heb ook wel eens iets verkocht en een hoger bod gekregen.
Je afspraak is meer waard dan de extra die je kan vangen van een andere koper.

Geheel terecht dus die negatieve beoordeling.

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:23:
Afspraak = afspraak... heel normaal sociaal gedrag, als je er meer voor had willen krijgen had je dat gelijk moeten vragen.

Helemaal eens met eerdere reacties dat wanneer er geen transactie heeft plaatsgevonden dit soort acties toch beoordeeld mogen worden want je toont je zo geen betrouwbaar persoon die zijn afspraken nakomt.

[ Voor 22% gewijzigd door MicGlou op 04-02-2016 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:07
Die review zegt toch juist precies wat er gebeurt is ? Ik snap het probleem niet helemaal want dit is precies waar het review systeem voor is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
MicGlou schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:51:
[...]

Afspraak = afspraak... heel normaal sociaal gedrag, als je er meer voor had willen krijgen had je dat gelijk moeten vragen.
Ja maar het overkomt me vaak genoeg dat je een deal hebt met mensen maar dan alsnog niets meer van zich laten horen? wat moet je dan zeggen tegen die vijf anderen die ook interesse hebben? moet je talloze herinneringen sturen wat dagen duurt als je al reactie krijgt?

netjes? nee. begrijpelijk? ja
MicGlou schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:51:
Helemaal eens met eerdere reacties dat wanneer er geen transactie heeft plaatsgevonden dit soort acties toch beoordeeld mogen worden want je toont je zo geen betrouwbaar persoon die zijn afspraken nakomt.
mocht dat dan op een site als tweakers een negatieve review opleveren dan is dat maar zo.

Er is pas een transactie als geld en goederen uitgewisseld zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door RodeStabilo op 04-02-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Friespeuk schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:53:
[...]

Ja maar het overkomt me vaak genoeg dat je een deal hebt met mensen maar dan alsnog niets meer van zich laten horen? wat moet je dan zeggen tegen die vijf anderen die ook interesse hebben?

netjes? nee. begrijpelijk? ja

mocht dat dan op een site als tweakers een negatieve review opleveren dan is dat maar zo.
Ik begrijp je niet... bedoel je nou als verkoper omdat er een kans bestaat dat iemand nog niet komt opdagen dat je daarom maar akkoord gaat met meerdere personen zodat de kans groter is dat er wel iemand komt opdagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verkoop de kaart aan de beste man voor 65 euro, laat hem de review aanpassen en je bent je slechte recensie kwijt.

De beste man wilde hem notabene vanavond nog ophalen, heel veel sneller is gewoon niet mogelijk als je ook werkt. Zoals de review nu is is het erg nuttige voor toekomstige kopers als ze niet direct het product kunnen ophalen. Dan weten ze dat als je in de tussentijd een hoger bod krijgt ze kunnen fluiten naar de deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
MicGlou schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:56:
[...]

Ik begrijp je niet... bedoel je nou als verkoper omdat er een kans bestaat dat iemand nog niet komt opdagen dat je daarom maar akkoord gaat met meerdere personen zodat de kans groter is dat er wel iemand komt opdagen?
Laat ik het zo zeggen; als iemand na 24H na het laatste mailcontact niet meer reageert met bijvoorbeeld adresgegevens of wat dan ook dan ga ik in op andere biedingen, niet om meer geld te krijgen overigens maar omdat ik echt niet eeuwig blijf wachten totdat iemand weer reageert.

[ Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 04-02-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Friespeuk schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:01:
[...]
Laat ik het zo zeggen; als iemand na 24H na het laatste mailcontact niet meer reageert met bijvoorbeeld adresgegevens of wat dan ook dan ga ik in op andere biedingen.
Maar dan heb je ook een andere situatie. In dit geval is er een afspraak en was het contact ook geen probleem. Als je dan als verkoper een gemaakte afspraak niet nakomt is dat genoeg reden voor een slechte review. Het is je eigen keuze, of netjes oplossen, een goede review krijgen en iets minder geld of niet netjes oplossen, een slechte review en wat meer geld. En als je ervoor kiest om het niet netjes op te lossen moet je niet gaan klagen dat je een slechte review krijgt :)

Naar mijn idee behoort zo'n review dus niet verwijdert te worden aangezien er simpelweg precies in staat wat er gebeurt is. Die 'wraak review' vind ik dan ook nergens op slaan, het is gewoon een eerlijke review.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Laat ik het zo zeggen; als iemand na 24H na het laatste mailcontact niet meer reageert met bijvoorbeeld adresgegevens of wat dan ook dan ga ik in op andere biedingen, niet om meer geld te krijgen overigens maar omdat ik echt niet eeuwig blijf wachten totdat iemand weer reageert.
Als ik de review in kwestie lees, ging communicatie vrij vlot alleen kon hij pas in de avond langskomen, daar valt mijn 'begrijpelijk? ja' al meteen af, je hebt een deal met die persoon en diezelfde middag ga je alsnog in zee met een andere koper.

En jij laat geen reviews achter bij de mensen waar jij dagen niets meer van hoor?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 19:37

JT

VETAK y0

Het is je eigen keuze, of netjes oplossen, je afspraak nakomen een goede review krijgen en iets minder geld of niet netjes oplossen, een slechte review en wat meer geld.
;) Niet meer dan terechte review.

Edit: inderdaad zelfs nog netjes; je hebt nooit geleverd volgens de afspraak, hij had ook nog "aflevering" op 1 ster kunnen zetten. Je komt nog goed weg.

[ Voor 26% gewijzigd door JT op 04-02-2016 12:11 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:01
Ik heb genoeg spullen verkocht op Markplaats voor een afgesproken prijs, waarna ik later een beter bod kreeg. Je hoort je dan gewoon aan de afspraak te houden ook al krijg je later een beter bod.
Meer dan terecht deze negatieve beoordeling. Laat het een les zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
^^^

Zoals de meeste hierboven, een mondelinge afspraak is gewoon een geldige afspraak dus de deal was gemaakt en jij komt hem niet na. Dus de review is niet meer dan terecht...

Hoe zou jij het vinden als je naar een winkel belt voor een aanbieding en er is er nog één van het gewenste object. Je zegt tegen de man leg maar apart ik neem en je komt bij de winkel en het artikel is opeens verkocht en niet meer in voorraad omdat de nieuwe koper 10 euro meer bod dan de aanbieding? Denk ook dat jij gek gaat worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 13:08
Ten overvloede doe ik ook nog een duid in het zakje. ;)

Als je akkoord gaat met een bod, dan heb je het in principe verkocht. Dan moet je daarna niet nog eens een hoger bod accepteren.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
[...]

Als de koper netjes aangeeft dat het even iets langer duurt geen probleem lijkt mij, maar uiteraard als de gemaakte afspraak verloopt dan heb je ook geen afspraak meer en kan niemand het je kwalijk nemen dat je met een ander een afspraak aangaat.

Maar zoals genoemd is dat uiteraard heel wat anders, in dit geval was de afspraak gemaakt en de koper reageerde adequaat, maar de verkoper kwam vervolgens de afspraak niet na omdat er na het maken van de afspraak iemand was die ietsje meer bood... dat is niet netjes... afspraak = afspraak.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:38
Net als een hoop anderen sta ik achter mijn review, mocht de TS alsnog netjes de overeenkomst willen nakomen dan ben ik uiteraard bereid mijn review aan te passen.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 15:15

mutsje

Certified Prutser

Kan de koper niet anders dan gelijk geven, maak het vaak genoeg mee dat er meerdere mensen interesse hebben als ik iets te koop aan bied. Ik houd iedereen netjes op de hoogte als er overeenkomst is gesloten, met mededeling "mocht het niet doorgaan ze alsnog bericht krijgen". Mondelinge of per mail afspraak is geldig wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 09:48

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Alleen bij huizen mag je tegenwoordig terugkrabbelen en voor het hogere bod gaan :p Het is een kwestie van ethiek. Afspraak is afspraak.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Terechte review. Ik zou het lekker laten zitten _Drake_, hier wil je geen zaken mee doen. Zo te zien in zijn V&A historie heeft TS deze videokaart echt net zelf heeft gekocht, het lijkt er zelfs op dat TS zich daarvoor hier geregistreerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdrone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 12:10
Er is nog iets als Nederlandse wet.

Het is zelfs zo dat een mondelinge of schriftelijke(op papier of per mail) afspraak rechtsgeldig is.

Dus het feit dat jij de (TS) zich niet aan deze afspraak heb gehouden is zelfs voor de Nederlandse wetgeving al een punt die jij gebroken heb.

Buiten het feit om dat het gewoon respectloos is om op je deal terug te komen omdat je meer kon vangen dan je initieel akkoord mee was gegaan.

Dus ja de review is terecht.
Je had een overeenkomst, en brak deze door deze niet na te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
Ik vind beide partijen zielig handelen in deze. Ik krijg een "marktplaats werkwijze" gevoel... Binnenkort gaan we elkaar meteen negatief beoordelen, omdat iemand het jou niet voor een dubbeltje wil verkopen.

Aan de andere kant vind ik het ook wel goed dat je elkaar op voorhand kan beoordelen, zolang de review maar de werkelijkheid schetst. En dat lijkt wel het geval in deze.

Een koper die het uiterste uit zijn product wil halen is niet slecht, ik lees liever dit dan een verkoper die geld ontvangt en hem smeert. Zolang je er maar rekening mee kan houden in de toekomst, en door de review te laten staan, kan dat, tot zover my 2 ct ;w

disclaimer voordat je gaat roepen dat ik het voor de TS opneem of zijn wijze steun, ik heb ooit een socket 1156 moederbord verkocht voor 12 euro terwijl ik na een mondelinge deal biedingen kreeg tot over 60 euro, ik heb zelf de keuze gemaakt om het niet te doen omdat ik het een koper heb beloofd 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
makkie ;) schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:28:
Alleen bij huizen mag je tegenwoordig terugkrabbelen en voor het hogere bod gaan :p Het is een kwestie van ethiek. Afspraak is afspraak.
Dat ligt er helemaal aan in welke fase je zit van de aankoop, als het contract is getekend en de 3 dagen bedenktijd zijn verlopen zit je er ook aan vast.
adis schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:24:
Ik vind beide partijen zielig handelen in deze. Ik krijg een "marktplaats werkwijze" gevoel... Binnenkort gaan we elkaar meteen negatief beoordelen, omdat iemand het jou niet voor een dubbeltje wil verkopen.

Aan de andere kant vind ik het ook wel goed dat je elkaar op voorhand kan beoordelen, zolang de review maar de werkelijkheid schetst. En dat lijkt wel het geval in deze.
Ehh... huh? Wat is er zielig aan dat er terecht een negatieve beoordeling wordt gegeven over een verkoper die de gemaakte afspraak niet nakomt zonder een goede reden? Geheel terecht, dat de verkoper daarover klaagt en dan zelfs in het topic nog durft toe te geven dat er zo is gehandeld omdat er na het maken van de afspraak toch nog iemand was die ietsje meer bood... dat is heel erg jammer.

[ Voor 52% gewijzigd door MicGlou op 04-02-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:44
Je bood een product aan voor een bepaalde prijs. Daarop deed de andere gebruiker een bod.
In dit traject had jij de kaart nog aan iemand anders mogen verkopen, er was nog geen koopovereenkomst.

Vervolgens kom jij met een tegenbod. Andere gebruiker aanvaard het tegenbod.
Koopovereenkomst gesloten

Maakt niet uit dat je nog geen tijd en plaats had afgesproken, je bent een koopovereenkomst aangegaan.
Jij houd je dus niet aan de koopovereenkomst en besluit het product aan iemand anders te verkopen die meer bied, kan je niet maken.

Daarna maak je een post aan op het forum en bestempel jij de slechte review van een andere gebruiker als een "wraak review" en of die weggehaald kan worden? :S Het moet niet gekker worden.

Heel blij dat er een negatieve review op je account staat, weet ik dat ik nooit iets van je hoef te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 20:08

IQM

Als je zonder voorwaarde zegt 'Accoord' dan heb je een deal en pleeg je wanprestatie als je de spullen niet wilt leveren. Het is geen wraak review maar de objectieve waarheid. Deal with it.

Als je er liever meer voor wilt hebben dan zou ik reageren met: "Als ik voor vanavond 20.00 uur geen hoger bod heb gekregen dan mag je hem ophalen voor € 65,-."
Mocht je bang zijn dat een koper niet meer reageert dan kun je altijd een termijn noemen dat jouw 'Accoord' staat. Dus: "Ik hou hem tot morgenavond 20.00 uur voor je vast. Bij geen reactie biedt ik hem opnieuw aan."

Zelf heb ik onlangs ook wat discussie gehad over een telefoon. Ik had een bod uitgebracht en de verkoper reageerde met 'accoord.' Toen heb ik voorgesteld dat ik de telefoon wilde ophalen. Dat kwam niet uit. Dan maar opsturen. HE? WAT? Je hebt hem ondertussen al aan een bekende verkocht?! Daarop heb ik ook een negatieve review gegeven. Daarna kwam de verkoper met excuses en het verzoek of ik de review wilde aanpassen. Daarop heb ik hem uitgelegd dat ik dat alleen wilde doen als de telefoon alsnog geleverd werd. Maar blijkbaar had hij niet de ballen om met de billen bloot te gaan voor die bekende. Tja, wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.

Daarom koop/verkoop ik ook bij voorkeur via Tweakers. Het review systeem werkt. En een goede review is mij meer waard dan € 15,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bod op zich is niet bindend. Je bent zelf in onderhandeling gegaan door een tegenbod te doen zonder aanvullende voorwaarden. Dat bod is geaccepteerd, dus is het product verkocht.

Je gaat nu dus ineens niet meer akkoord met je eigen tegenbod en dat is natuurlijk vrij opmerkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:07
Als je afgesproken hebt akkoord te gaan met een bepaald bedrag, dan dien je je daar aan te houden. Als je later een hoger bedrag geboden krijgt, dan dien je gewoon je verlies te nemen. Ik krijg ook vaak biedingen, maar als ik het daar niet mee eens ben dan zeg ik dat ook gewoon. Je had meteen moeten zeggen "Sorry, maar ik wil er minimaal dit of dat voor hebben.".

De review is meer dan terecht en dit heeft helemaal niets met wraak of wat dan ook te maken. Hopelijk leer je hier iets van en doe je dit in de toekomst niet nog eens.

Ik zet mijn advertenties altijd zowel op Tweakers als op Marktplaats maar ik hecht een stuk meer waarde aan de V&A van Tweakers, juist vanwege de recensies.

p.s. Het erge is dat je nu met dit topic een negatief beeld van _Drake_ creëert terwijl _Drake_ een prima Tweaker is als ik zijn profiel en recensies lees. Iedereen ziet je topic-titel en denkt meteen dat _Drake_ de boeman is terwijl jij je gewoon niet aan de regels houdt.

[ Voor 16% gewijzigd door DedSec85 op 04-02-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-10 16:53
TgR_KILLER schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:41:
Ten overvloede doe ik ook nog een duid in het zakje. ;)

Als je akkoord gaat met een bod, dan heb je het in principe verkocht. Dan moet je daarna niet nog eens een hoger bod accepteren.
Dat heb ik ooit gedaan, en dat zie je aan mijn eerste beoordeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-09 20:27
Maar even buiten alle discussies om ethiek om. Er is toch geen verkoop geschiede, dus doen we toch niet aan beoordelingen? Ik heb ook wel eens een negatieve beoordeling gehad omdat ik niet meer reageerde, deze heb ik laten verwijderen omdat ik die onterecht vond. Volgens mij is het hier op Tweakers echt zo dat we pas beoordelen als de verkoop is afgerond. Als deze halverwege wordt gestopt ga ik in ieder geval niet reviewen. Werkwijze is namelijk geen punt van review, en op alle andere punten heeft de TS niets verkeerd gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 10:02
Akkoord gaan is een overeenkomst, dus je dient je aan de afspraak te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:20
Powergrim schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:41:
Maar even buiten alle discussies om ethiek om. Er is toch geen verkoop geschiede, dus doen we toch niet aan beoordelingen?
Volgens mij is er wel een deal gesloten, een overeenkomst waarbij afgesproken is om een bepaald artikel te leveren tegen een afgesproken prijs. Alleen de afronding van deze deal, de overdracht zelf, is niet tot stand gekomen omdat de verkoper zich bedacht. Waarom zou je daar geen feedback over mogen geven? Dat is nu juist de info die ik als potentiele koper weten wil, of de verkoper zich netjes aan gemaakte afspraken houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

Gewoon even tussendoor en wellicht ten overvloede. In principe werkt het Nederlandse overeenkomstenrecht, globaal, als volgt:

Een overeenkomst komt tot stand door het doen van een aanbod en aanvaarding daarvan.

In casu kunnen we het bod van 60 koper als aanbod kwalificeren. Dat vond de TS te laag. Daarna heeft de koper een bod gedaan van 65 en daarmee is de TS akkoord (Nb. niet met cc geschreven) gegaan. Daarmee heeft hij dus het bod aanvaard en is een koopovereenkomst tot stand gekomen. De afwikkeling daarvan is bij ontbreken van verdere afspraken irrelevant.

Ik ben van mening dat hier gewoon een negatieve review over geschreven mag worden..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is toch gewoon een schoolboekvoorbeeld waar reviews voor bedoeld zijn? Nu weten we dat je woord niet veel waard is, wat in de praktijk dus ook waar blijkt te zijn zoals je zelf al aangeeft. Ik mag hopen dat Tweakers de review dan ook niet verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:08

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Powergrim schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:41:
Maar even buiten alle discussies om ethiek om. Er is toch geen verkoop geschiede, dus doen we toch niet aan beoordelingen?
Zeker wel (met schaamteloze copy-paste van Wikipedia bij gebrek aan snellere en betere bron/woordkeuzes):
Een koopovereenkomst, met een ouderwetse term ook wel aangeduid als een overeenkomst van koop en verkoop, is een overeenkomst, waarbij de verkoper zich verbindt een zaak te geven en koper zich verbindt daarvoor een koopprijs te betalen. Het 'geven' van de verkoper houdt in het afleveren van het goed en het overdragen van de eigendom.
En van een overeenkomst was al sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 18:18
spuit 11 moet z'n mond houden :p

[ Voor 89% gewijzigd door Carpento op 04-02-2016 16:59 . Reden: spuit 11 enzo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hmr schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:56:
Een overeenkomst komt tot stand door het doen van een aanbod en aanvaarding daarvan.

In casu kunnen we het bod van 60 koper als aanbod kwalificeren. Dat vond de TS te laag. Daarna heeft de koper een bod gedaan van 65 en daarmee is de TS akkoord (Nb. niet met cc geschreven) gegaan. Daarmee heeft hij dus het bod aanvaard en is een koopovereenkomst tot stand gekomen. De afwikkeling daarvan is bij ontbreken van verdere afspraken irrelevant.

Ik ben van mening dat hier gewoon een negatieve review over geschreven mag worden..
Me beseffende dat ik niets nieuws in ga brengen in dezen:

BW: aanbod en aanvaarding. Wmb heel erg non-chique van TS en hij ontbindt op eigen houtje de overeenkomst. Terechte review dus, ik zou het ook doen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 16:31

immetjes

HIER is BERN-E

[quote]Powergrim schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:41:
[...] Ik heb ook wel eens een negatieve beoordeling gehad omdat ik niet meer reageerde, deze heb ik laten verwijderen omdat ik die onterecht vond.[...]

Normaal ga ik niet off-topic, maar dit zit me zo dwars... Waarom reageer je niet? Daar heb ik als verkoper zo'n @#$%^^ hekel aan!!!! Doe gewoon eerlijk, daar zit een goede verkoper niet mee. Maar niets laten horen vertraagt en verziekt dus het hele koop/verkoop process. aub Powergrim doet dat niet gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:13
Ik denk dat Skunkmaster lekker weer naar marktplaats moet gaan waar dit soort gedrag normaal schijnt te zijn. Hier op tweakers graag mensen die eerlijk handelen en aan de gemaakte afspraak houden. Review lekker laten staan.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
immetjes schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:19:
[quote]Powergrim schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:41:
[...] Ik heb ook wel eens een negatieve beoordeling gehad omdat ik niet meer reageerde, deze heb ik laten verwijderen omdat ik die onterecht vond.[...]

Normaal ga ik niet off-topic, maar dit zit me zo dwars... Waarom reageer je niet? Daar heb ik als verkoper zo'n @#$%^^ hekel aan!!!! Doe gewoon eerlijk, daar zit een goede verkoper niet mee. Maar niets laten horen vertraagt en verziekt dus het hele koop/verkoop process. aub Powergrim doet dat niet gewoon.
Jij mag daar een hekel aan hebben, deze persoon gaf aan dat hij een deal wilde sluiten voor een collega en dat de collega wel langs zou komen. Daarnaast was het een product met veel interesse. De laaste reden is nog niet eens een dringende reden om niet te reageren. Maar ik handel op Tweakers met de personen zelf, niet met derden. Dat heb ik hem ook duidelijk gemaakt, daarna ben ik de communicatie gestopt.

On-topic, ik vindt nog steeds dat je je twijfels kan hebben bij het plaatsen van een review voor berichtjes. Communicatie is gewoon goed gelopen, alleen goed fatsoen is ver te zoeken. Alsnog, het review-systeem biedt hiervoor geen ruimte. Dit is geen categorie die beoordeeld kan worden. Daarom vraag ik me af of de besproken beoordeling wel terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macura
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-10 12:34
Beste,

Heb eerste de review gelezen die er geplaatst is. Moet zeggen dat dit een eerlijke en nette review is. Als je aan afspraak maakt dat 65 euro akkoord is en vervolgens bied er iemand meer. dan heb je helaas pech. Op de basisschool leer je al, afspraak is afspraak en daar houd je je eigen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Powergrim schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 23:58:
[...]

Jij mag daar een hekel aan hebben, deze persoon gaf aan dat hij een deal wilde sluiten voor een collega en dat de collega wel langs zou komen. Daarnaast was het een product met veel interesse. De laaste reden is nog niet eens een dringende reden om niet te reageren. Maar ik handel op Tweakers met de personen zelf, niet met derden. Dat heb ik hem ook duidelijk gemaakt, daarna ben ik de communicatie gestopt.
Dat valt imo onder iets anders dan niet reageren.
Dat zou ik benoemen met veranderde voorwaarden waar je niet mee eens bent gegaan, waarna je de koop/verkoop op die gronden hebt geannuleerd.

En dan kan ik het wel begrijpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
hexta schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:16:
[...]

Dat valt imo onder iets anders dan niet reageren.
Dat zou ik benoemen met veranderde voorwaarden waar je niet mee eens bent gegaan, waarna je de koop/verkoop op die gronden hebt geannuleerd.
Maar daar ligt ook de dunne lijn tussen interpertatie en werkelijkheid van de situatie. Ik vond zelf dat dit ook niet meer als terecht was. De tegenpartij vond iets anders en draaide naar mijn idee de werkelijkheid om omdat zijn interpertatie anders was. Ik gok dat hij van mening was dat ik het gesprek niet mocht afkappen om die reden.

Brengt ons nog steeds terug op het feit dat het reviewsysteem hier op Tweakers geen ruimte biedt voor wat iedereen hier zegt. Er is geen sterretje te geven voor goed fatsoen of wat dan ook. Het gehele reviewpanel is gebouwd om te reviewen nadat je het product hebt optvangen. Je kan er een mooi verhaaltje van maken dat meneer niet goed gehandeld heeft. Maar punten geven doen we op basis van communicatie, verzending en omschrijving. Twee punten vallen af, dat maakt de review al kreupel. En daarna is het discutabel dat de communicatie niet goed is. TS heeft gewoon aangegeven wat hij er van vond en heeft gedaan. Ergo, de communicatie is goed. Dan kan je bijna geen slechte review geven van een product waar je niet voor betaald hebt en niet hebt ontvangen.

Dat alles laat mij geloven dat een review als deze gewoon misplaatst is, op z`n minst zou er dan wat aan het reviewpanel gesleuteld moeten worden om deze beter bruikbaar te maken voor deals die afgeblazen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Powergrim schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 10:25:
[...]
Maar daar ligt ook de dunne lijn tussen interpertatie en werkelijkheid van de situatie. Ik vond zelf dat dit ook niet meer als terecht was. De tegenpartij vond iets anders en draaide naar mijn idee de werkelijkheid om omdat zijn interpertatie anders was. Ik gok dat hij van mening was dat ik het gesprek niet mocht afkappen om die reden.
Als jij nog geen deal hebt mag je altijd stoppen ongeacht wat de andere partij er van vind.
Dat alles laat mij geloven dat een review als deze gewoon misplaatst is, op z`n minst zou er dan wat aan het reviewpanel gesleuteld moeten worden om deze beter bruikbaar te maken voor deals die afgeblazen zijn.
Ik zou zeggen deals die niet geleverd zijn. Er is een afspraak alleen komt de koper die niet na. Het kan zijn dat het reviewpanel dan moet worden aangepast, maar er moet altijd ruimte zijn voor de review zoals hier is gegeven.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:03
Voor toekomstige verkopen kan je beter het volgende schrijven aan de koper:

Bedankt voor jouw bod, maar ik vind het iets te laag. Indien ik geen beter bod ontvang voor morgen om 22.00 uur dan mag jij het hebben voor xx (65?) euro. Indien je geïnteresseerd bent, stuur een antwoord terug.

Natuurlijk wil je snel producten kwijt, maar ik denk dat het voor de verkoper handiger zou zijn geweest om minimaal 12 uur te wachten voordat je een (naar jouw mening) 'te laag' bod hebt ontvangen en nog hoopt dat andere mensen hoger bieden.

Als het bod vlakbij het vraagprijs zou zijn dan zou het een 'no-brainer' zijn om direct de deal te sluiten. Echter, bij een bod van 60 euro op een vraagprijs van 100 euro (hoewel marktplaats rond 75 euro ligt) zou ik als verkoper het gewoon rustig aan doen (immers niet iedereen is 24/7 online).

Maar het lijkt erop dat de review terecht is aangezien je hebt aangegeven of de potentiële koper het kan ophalen of dat het verzonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Afgezien dat er in dit topic tientallen personen ernstig solliciteren naar een ban, het volgende:
Koper: voor 5 euro meer doe ik het

Verkoper: Das prima wat mij betreft
Er was dus wederzijds overeenkomst over de prijs, dus een deal. Als jij dan ineens eenzijdig terugtrekt is een review op zijn plaats. Ik laat de review dus staan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.