GTX 970 water koelen

Pagina: 1
Acties:

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik zoek een?
Waterkoeling voor een GTX 970, het is deels om de temperatuur beter onder controle te houden in een klein formaat case (85 graden), het vermijden van de turbo jet geluiden van de blower, en als oefening op een iets kleiner systeem, om waterkoeling in de toekomst te gebruiken.

Wat is je budget?
150 - 200 EUR max

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Deze heb ik o.a. gevonden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Hydro H80i€ 106,90€ 106,90
1Corsair Hydro HG10 N970 Edition€ 40,80€ 40,80
1NZXT Kraken G10 Zwart€ 34,-€ 34,-
1NZXT Kraken X41€ 109,80€ 109,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 291,50

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb twee bottlenecks, een PSU van max 330 watt (mij is het niet onmiddellijk duidelijk op basis van de technische fiche welk energiegebruik met waterkoeling gepaard gaat) en een klein formaat systeem (het koelblok zal sowieso uit de case moeten zijn, kan dit kwaad en/of kan dit toch eventueel in de case; er is plaats voor als de optische drive uitgaat, maar dan komt het koelblok wel dicht bij de CPU).
#ProductPrijsSubtotaal
1PNY GeForce GTX 970 4GB€ 0,-€ 0,-
1Dell Alienware X51 (Core i5-2320)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Verwijderd

Kan je niet beter een nieuwe behuizing met goede airflow en een nieuwe voeding kopen?

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:19
Wordt het ook niet lastig om een waterkoeler in de kast te plaatsen? Vaak zijn OEM kasten sepciaal gebouwd voor alleen de producten die er al in zitten, ofwel, ze zijn niet gemaakt voor aanpassingen.

-

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05-2025
Heb zelf ook een MSI GTX 970 in een Bitfenix Phenom Micro ATX kast.
Mijn videokaart wordt onder het gamen ook flink warm, dit komt bij mij doordat de fans niet optimaal zijn geconfigureerd.

Installeer even MSI Afterburner, hierin kun je een profiel aanmaken voor je fans, ik heb hem van automatisch op altijd aan 50/60% moeten zetten, hier kun je mee spelen dat je op het punt zit wanneer je je fans niet meer hoort met een gesloten kast. Scheelt enorm veel qua temperatuur.:)

Laat me even weten of het heeft geholpen.

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
1. In de toekomst is het de bedoeling om gans een nieuw systeem te bouwen en mijn micro ATX louter te gebruiken als mobiel systeem. In mijn huidige setup (staat in de leefkamer) is het ook niet mogelijk om een grotere kast te plaatsen. Verder ondersteunt het moederbord een maximum van 330 watt en dan mag ik die gelijk ook vervangen mocht ik aan de PSU komen.

2. Voordien zat er een 3.5” harde schijf met beugel onder de grafische kaart, nu zit daar een SSD in die toch voor de nodige plaats winst zorgt. Het waterblok kan ik in plaats van de optische drive steken of net buiten de case.

3. Ik gebruik de software reeds om mijn GPU licht te onderklokken, anders krijgt de GTX 970 niet genoeg stroom. Momenteel staat de fan op 23% tot 40 graden, dan geleidelijk opbouwend tot 40% bij 85 graden. 40% is reeds een kabaal met dit model in een leefkamer. Hogere % scheelt slechts vijf graden.
Is een piekverbruik van 85 graden op lange termijn schadelijk voor mijn GPU en andere componenten?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-02 08:43
Tja als 40% al te luid is. Gaat een AIO koeler niet veel beter doen. Dan blijft een costum watercooling over. Maar dan zal je toch echt dieper in de buidel moeten tasten.

Nee 85 is geen probleem voor high end kaarten.

En verbruik van all in one setjes is niet veel.

Ik zou eerder een goede behuizing kopen met een betere PSU.

[ Voor 33% gewijzigd door loki504 op 04-02-2016 19:35 ]

Verwijderd

KS1987 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 18:39:
Verder ondersteunt het moederbord een maximum van 330 watt en dan mag ik die gelijk ook vervangen mocht ik aan de PSU komen.
Het moederbord heeft niets met het vermogen van de voeding te maken. Als de voeding de juiste aansluitingen heeft voor het moederbord gaat het werken.
Als je bijvoorbeeld pricewatch: Cooler Master N200 Closed en pricewatch: Cooler Master GM G450M koopt zal het probleemloos werken en ben je nog geen €100,- kwijt.

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
Als 80 - 85 graden op korte termijn geen kwaad kan en de PSU is onafhankelijk van het moederbord, dan denk ik dat ik binnen x aantal maanden ga opteren om een grotere case te nemen die mini ITX ondersteunt en gelijk een degelijke voeding nemen, dat ik even mee weg kan ongeacht mijn plannen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define R5 Blackout Edition€ 106,50€ 106,50
1Corsair HX750i€ 159,50€ 159,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 266,-

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik snap niet waarom je die producten linkt, je hebt het over uitwijken naar een ITX systeem en dat je huidige kast maar net kwijt kan. Die Fractal is een flinke kast en die voeding is qua vermogen meer voor een SLI/CFx setup.

Verwijderd

Die voeding is ook weer erg overdreven. Met een pricewatch: Corsair RM550x haal je ook een erg goede voeding in huis waar je in de toekomst alles op kan draaien en die een stuk minder kost.

• KS1987

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik maakt me zorgen voor de korte termijn, wat blijkt dat niet nodig is. Binnen x aantal maanden ga ik waarschijnlijk verhuizen en meer plaats hebben i.e. kan ik afstappen van het huidige formaat. Dus excuses voor de eventuele verwarring. De voeding is meer wat gemoedsrust, na de vele hoofdzorgen die gepaard gegaan zijn met een cap van 330 watt... Verder heb ik gezien dat ik met mijn huidige CPU (Intel Core i5-3330), normaliter meer demanding GPU configuraties (dus ook in stroom) zou moeten aankunnen, met de toekomst op het oog.

[ Voor 20% gewijzigd door KS1987 op 05-02-2016 14:10 ]

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07-2025
Er is een Voeding advies en informatie topic - Deel 32 op dit forum daar kunnen ze je perfect vertellen wat je nodig hebt. Kwaliteit is ook erg belangerijk niet alleen het vermogen, hoewel 330W wel vrij krap is.

• BramBiegstraate
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-01 21:58
Als je in de markt bent voor een m-itx case van fractal moet je even naar deze kijken:
YouTube: Fractal Design Define NANO S - Coolest New ITX Case Around?

Een fractal design R5/S maar dan een factor kleiner.
Nog even wachten tot hij te koop is!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-02 08:43
Pc's worden eigenlijk zuiniger met de jaren.(hier en daar een uitschieter). Dus voor de toekomst hoef je je ook geen zorgen te maken

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:25
Mijn god waarom neem je dan ook een stock koeler? Die van mij wordt circa 74-82 graden in een K380 kast die outdated voor deze kaart is en dan is hij nog stil.. Anyways een G550M voeding voldoet al ruim aan jou eisen met een simpele andere kast ben je zoo klaar!
Pagina: 1