Photoshop pc

Pagina: 1
Acties:

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Ik zoek een?
Een pc die geschikt is voor de dagelijkse taken zoals email etc. maar ook voor Photoshop het bewerken van video's

Wat is je budget?
Niet specifiek

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om te photo shoppen en de dagelijkse taken te kunnen doen.
Ik gebruik Adobe Photoshop elements 13
Ik ben ook een nieuw beeldscherm en toetsenbord nodig.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al een systeem samengesteld.

Hier een link: https://azerty.nl/winkelm...D=1&product%5B674614%5D=1

Ga je overklokken?
Nee

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vraag is is dit een goed systeem voor photoshop?
Of is het veel te zwaar voor photoshop en het bewerken van afbeeldingen?
Ben ik zon videokaart nodig of kan ik het onboard er ook mee af?
Ben ik perse een i5 nodig of kan ik het ook met een i3 af?
Ik wil er wel de komende 3 jaar mee vooruit kunnen
Skylake of niet? (toekomst gericht)

(eerste keer dat ik zo'n topic start)

Indien er nog vragen/opmerkingen zijn dan hoor ik het graag
Ik sta altijd open voor verbeterpunten

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
McFastFood schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:00:

Mijn vraag is is dit een goed systeem voor photoshop?
Of is het veel te zwaar voor photoshop en het bewerken van afbeeldingen?
Ben ik zon videokaart nodig of kan ik het onboard er ook mee af?
Ben ik perse een i5 nodig of kan ik het ook met een i3 af?
Ik wil er wel de komende 3 jaar mee vooruit kunnen
Skylake of niet? (toekomst gericht)

(eerste keer dat ik zo'n topic start)

Indien er nog vragen/opmerkingen zijn dan hoor ik het graag
Ik sta altijd open voor verbeterpunten
De regel op het forum hier is om zelf een lijst te genereren met de Pricewatch tool: Handleiding Pricewatch

- Je hebt geen videokaart nodig om te photoshoppen. Onboard is goed genoeg. Sommige taken in Photoshop maken wel gebruik van GPU acceleratie, maar ik denk niet dat dit de moeite is om extra geld in een videokaart te investeren.
- Photoshop bewerkingen kunnen redelijk zwaar worden, afhankelijk van wat je precies doet. Als het gewoon wat vakantiefoto's bewerken is... is een i3 misschien wel genoeg.
Als je heel grote bestanden bewerkt of wat meer geavanceerde dingen doet is een i5 Skylake zou ik toch aanraden. (i5 6400)

Je gebruikt fotoshop elements, dus ik veronderstel dat je enkel wat basistaken doet. Een i3 zal dus misschien volstaan. Skylake is wel aan te raden, compatibel met DDR4 geheugen.

De monitor die je gekozen hebt is goed denk ik, maar wel maar 1080p. Om veel aan foto en videobewerking te doen is een scherm met meer pixels wel leuk. Hogere resolutie geeft je meer werkruimte. Het geld dat je bespaart door een videokaart weg te laten kan je hierin investeren:

pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zwart

De Dell ultrasharps hebben ook zeer goede kleurreproductie, wat belangrijk is voor fotobewerking. Zo zie je op het scherm ook de kleuren die je daadwerkelijk uitgeprint zal zien.

• McFastFood
@Lazershark bedankt voor je snelle reactie en tips.

Ik heb de videokaart er uit gehaald dit dacht ik al maar ik wist het niet zeker.
Over de cpu ik ga toch voor de i5 6400 aangezien het wel grote foto's zijn en ook meer voor de toekomst gericht.
Verder heb ik een pricewatch tool aangemaakt.
Ik heb een ander alternatief beeldscherm uitgezocht van 24 inch met een hogere resolutie ook van Dell
Aangezien de gpu eruit is is het dan verstandig om ook voor een lagere voeding te gaan of deze te laten voor eventueel nog uitbreidingsmogelijkheden later?
Wellicht hebben andere tweakers nog verbeterpunten?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 189,95€ 189,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 52,95€ 52,95
1Cooler Master Force 500€ 36,75€ 36,75
1Dell P2416D Zwart€ 242,95€ 242,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,95€ 28,95
1Microsoft Wired Desktop 400 for Business€ 16,-€ 16,-
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 38,95€ 38,95
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 13,43€ 13,43
1Corsair 450 watt€ 45,90€ 45,90
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 750,74

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Graag gedaan. Dit ziet er al goed uit!

Inderdaad een i5 zal wat langer 'snel' blijven dan een i3. Is toch wel aan te raden.

Dat scherm is ook wel een goede keuze. QHD resolutie op 24' is wel fijn. Zal qua beeldkwaliteit en kleuren iets minder zijn dan de Ultrasharp reeks van Dell, maar over het algemeen maakt Dell geen echt slechte schermen.

Ik zou persoonlijk voor Logitech muis en toetsenbord kiezen, maar dat is persoonlijk. Logitech heeft uitstekende garantie e.d. pricewatch: Logitech MK120

De voeding... 450 Watt is in feite te veel voor je systeem, maar dan heb je tenminste de optie om later nog een videokaart bij aan te sluiten ofzo. Altijd wat marge nemen.

Succes ermee!

[ Voor 6% gewijzigd door lazershark op 02-02-2016 22:32 ]

Verwijderd

Een budget is wel belangrijk om te weten want voor foto/videobewerking kan het systeem zoveel beter. Een i7 met een lichte videokaart bijvoorbeeld zorgen ervoor dat de bewerkingen veel sneller verlopen. Ook is 16gb geheugen bij dat soort bewerkingen aan te bevelen. Daarnaast zijn de behuizing en voeding geen aanraders. Wat dan wel: behuizing pricewatch: Cooler Master N200 Closed of pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed en voor de voeding een pricewatch: Cooler Master GM G450M of pricewatch: Antec VPF Series 450W.

• McFastFood
@ACB2401
Bedankt voor je reactie.
Echter zal het alleen bij foto bewerking blijven en geen video bewerking.
En waarom is de behuizing niet aan te raden? Wat is de meerwaarde van dit product? n200 closed is weer een paar euro duurder en ik denk voor 800 euro alles bij elkaar toch een mooie photoshop pc heb voor mijn tante ( hij is immers niet voor mij)
Zelf heb ik geen slechte ervaringen met corsair voedingen.

• McFastFood
Edit: ze doet het de laatste tijd op een intel pentium met 4 gb werkgeheugen en een onboard videokaart loopt prima dus dacht dat dit voor de komende jaren wel voldoende moest zijn

[ Voor 3% gewijzigd door McFastFood op 02-02-2016 23:13 ]

• Ayyylias
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:18
voor fotobewerking is een GPU niet nodig en is de ingebouwde op de CPU meer dan genoeg, voor video Editing raad ik een GPU aan (eentje van NVDIA met cuda, recente kaart ;P ), voor video editing raad ik minimaal 8 GB ram aan (wat vaak al meer dan genoeg is (voor mij in sony movie studio) videoediting software heeft dan vaak ook support voor dingen als quicksync wat het allemaal een stuk sneller maakt (zo snel dat ik video kan editen op een G3258 ) en CUDA op de GPU om het uiteindelijke renderen een stuk sneller te laten verlopen :)

een I3 zal werken maar een I5 is aan te raden (laatste generatie, MET igpu voor quicksync ;). )

• McFastFood
Bedankt voor je reactie.
Mijn tante gaat zoals ik al eerder vermelde geen video bewerking doen ook niet in de toekomst het blijft bij foto bewerking.
Wat vind je nu van de laatste samenstelling? T enige wat er nog veranderd is een logitech muis en toetsenbord setje ipv van Microsoft

Verwijderd

De Force 500 raad ik af omdat het geen waar voor je geld bied. Laatst een systeem in gebouwd waar mij een aantal dingen negatief opvielen. Kabels zijn erg lastig weg te werken. Het plaatsen van een extra fan viel ronduit tegen omdat je voor de beste plaatsing van binnenuit moet schroeven wat niet gaat omdat de hd kooi in de weg zit. Voor de prijs kan de bouwkwaliteit beter. Daarbij is het ook een vrij forse kast want geschikt voor ATX moederborden. Het door jou gekozen bord is mATX en zit je met erg veel loze ruimte in de kast. Met een N200 en zeker met een Versa H15 haal je veel betere kwaliteit in huis.

Videobewerking haalde ik aan omdat je het in je OP noemt.

De Corsair voeding heeft geen ondersteuning voor de C6/C7 powerstates van de Intel Haswell/Broadwell/Skylake cpu's Voeding advies en informatie topic - Deel 32 en is intern niet van geweldige kwaliteit.

• McFastFood
Bedankt voor je reactie.

Ik heb de voeding en de behuizing aangepast.
Wat denken jullie hierover?
Heb een 400 watt voeding genomen ipv 450 watt
Graag jullie mening hierover.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 189,95€ 189,95
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 52,95€ 52,95
1Cooler Master N300 (Closed)€ 41,95€ 41,95
1Dell P2416D Zwart€ 242,95€ 242,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,95€ 28,95
1Logitech Desktop MK120€ 24,09€ 24,09
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 38,95€ 38,95
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 13,43€ 13,43
1be quiet! System Power 8 400W€ 40,95€ 40,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 759,08

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Prima systeem maar die processor koeler is niet echt nodig.
De stock koeler is prima.
Ik zou er nog wel een mooie grote hdd bij doen zoals de: pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB
Daar kan je dan mooi de foto's opzetten zonder je zorgen te hoeven maken om de opslag.
Verder een goed lijstje.

• McFastFood
@no_excuses bedankt voor je reactie.

Ik ga toch voor een aftermarket processorkoeler aangezien ze veel waarde hecht aan een stil systeem.
En die paar tientjes lijkt me ook een goeie investering
Een extra hdd is niet nodig aangezien ze al 2 externe hdd's heeft van 2 tb waar ze alle foto's etc heeft opstaan.
Dan ga ik het systeem voorstellen aan haar.

Bedankt voor jullie medewerking en advies allemaal.

Verwijderd

De System Power 8 400w is een redelijke voeding maar ondersteunt ook geen C6/C7. Wat is er op tegen om voor een paar euro extra een Antec VPF 450w te nemen?

De keuze voor een N300 begrijp ik niet helemaal. Dat is een 'update' van de Force 500 in de vorm van een 2e casefan die je niet nodig hebt en onnodig geluid produceert. Het moederbord heeft 1 systemfan header dus waar sluit je de 2e fan op aan. Splittertje kopen of op een molex van de voeding waarbij de fan steeds het max toerental draait of je haalt de fan eruit waarmee je eigenlijk weer een Force 500 hebt. Ook is de kast nog steeds onnodig groot.

Monitor is overigens een heel goede keuze. Heb hem zelf ook en ben meer dan tevreden.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-12 11:01
Er wordt genoemd dat de tante fotos bewerkt met een pentium..
Is dat een pentium van een hele oude generatie (P4 bijvoorbeeld) of hebben we het dan bv over een haswell pentium?

• McFastFood
Volgens mij is het een hasswell pentium.
In ieder geval geen p4

• Baloes
Oh... Kun je die dan niet gewoon vervangen door een i5?
Heb je niet toevallig de specs van haar hele pc bij de hand?
Misschien kun je door middel van upgraden met veel minder uitgaven nog steeds tot een prima pc komen..
Of gaat ze die van de hand doen?

[ Voor 66% gewijzigd door Baloes op 03-02-2016 13:15 ]

• McFastFood
Deze kan ik niet vervangen aangezien die pc niet van haar is en graag een eigen pc wil.
Ze had hiervoor een mac maar daar kon ze maar niet aanwennen.

• Baloes
ah..vandaar :)

als je voor stilte gaat (en het feit dat je een micro-ATX moederbord hebt) dan zou ik als behuizing de pricewatch: Cooler Master Silencio 352 willen aanraden.

Zeer fijne compacte kast met stoffilters op alle intakelokaties en geluidsdempend materiaal. Zit zelfs nog een kaartlezer in :)
Ik heb hem zelf voor m'n zoon in een gameconfiguratie zitten en hij is echt errug stil.

• McFastFood
Ja, daar had ik zelf ook al naar gekeken maar dan ga je gelijk weer 2 tientjes omhoog.
Het moet gewoon zon simpele behuizing zijn met eventueel nog uitbreiding voor extra schijven enz.
Eventueel nog een grafische kaart in de toekomst.
Ook een behuizing zonder scherpe randen enz met ruimte kabelmanegment.
Daarom had ik de n300 of de force 500 maar die word blijkbaar afgeraden..
Betreft de voeding zijn er nog iets goedkopere voedingen met die c6/c7 ondersteuningen van 400 watt?
be quiet zag ik op de lijst met aanbevolen voedingen daarom had ik die ook gekozen alleen die word ook niet aangeraden? ik wil wel rond dit bugdet blijven niet veel duurder ik denk dat het toch een aardig mooi systeem is zo.

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
Die N300 is gewoon een prima kast, hij doet z'n werk en zonder GPU is airflow toch al minder belangrijk. Doet z'n werk, beter kan altijd. Die Silencio is inderdaad een iets betere / mooiere kast, en ja ook duurder.
Voor voeding zou ik niet teveel besparen, die VPF450 is eigenlijk de goedkoopste voeding waar ik zelf nog achter zou kunnen staan om hem aan te raden.
Eventueel zelfs de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt
Deze is gold en lager wattage, maar ook weer iets duurder. Meer wattage heb je toch niet nodig zonder GPU. (En al zet je er een 750Ti in ofzo is dat ook nog geen probleem)

• Baloes
Wanneer je de silencio neemt heb je de dure aftermarket koeler van 28 euro echt niet nodig. Die boxed koeler ga je alleen horen als ie echt zwaar belast wordt.. zoals bij gamen en dat gaat je tante niet doen. Ook zijn de casefans van de silencio erg stil. Verder zijn die stoffilters stiekem best belangrijk. Scheelt echt een hoop.

Je kunt in de bios de c6/c7 power settings gewoon disablen. Heb je nergens last van.

• McFastFood
Bedankt voor de tip.
Maar ik ga toch voor de n300 met de aftermarket koeler aangezien de kast niet zo belangrijk is.
Wat ik nog wel steeds frapant vind is over cl6 en c7
Ik werk zelf ook in een pc zaak en we bouwen veel skylakes pc's maar heb nog nooit daarover gehoord.
Waar kan ik die optie uit zetten in de bios?
Is de be quiet voeding wel intern van goeie kwaliteit?
Heb zelf ook een be quiet en bevalt me prima

[ Voor 21% gewijzigd door McFastFood op 03-02-2016 14:25 ]

• Baloes
Juist uit ervaring weet dat de n300 geen echte stoffilters heeft (ook nog eens groot rooster bovenop zonder stoffilter) waardoor je wel degelijk na een tijdje stof gaat vinden in de kast. Of gaat je tante hem om de zoveel tijd schoonmaken van binnen?
En die kaartlezer is misschien handig voor de SD kaart(en) van het fototoestel?

Maar goed, inzichten verschillen natuurlijk, en het blijven allemaal suggesties :)

Tsja, de pc schijnt te kunnen crashen in hibernate mode wanneer de voeding niet c6/c7 compatible is. Weet niet of het ook massaal gebeurt eerlijk gezegd. Maar zoals ik al aangaf kun je het gewoon disablen in de bios. Niks aan het handje.

• McFastFood
Ik zorg wel dat de pc 1x in het half jaar of 1x in het jaar de pc uitblaas :D
Over de voeding zijn er nog andere voedingen van cooler master met een lager watt die c6/c7 compatible zijn? Bijv de Cooler Master B500 ver.2 ? En kun je dat dat bij elk moederbord van 1151 uitzetten? of maar bij een aantal beperkte moederborden?
En rare vraag maar word hier ook rekening gehouden in de bbg?
Bijv de be quiet pure power 350 watt die ook word aangeraden in de bbg maar dan de 300 watt versie of kom ik dan miss later te kort als ze een gpu nodig is?

[ Voor 28% gewijzigd door McFastFood op 03-02-2016 15:38 ]

• Baloes
In de best buy guide wordt naar ik weet niet echt rekening gehouden met de c6/c7 powerstates. Ik zie in de laatste bbg ook geen melding van het feit dat je die dus in de bios moet uitzetten...
In het Voeding advies en informatie topic - Deel 32 topic wordt aangegeven dat het alleen in bepaalde scenarios kan leiden tot instabiliteit/vastlopers en dat ook voedingen die niet c6/c7 compatible zijn over het algemeen er toch wel mee om kunnen gaan. Maar even in de bios uitzetten is natuurlijk toch ff handig.

Wanneer je rekening wil houden met een eventuele GPU dan zou ik de 400W gewoon laten zitten.

• McFastFood
Ah oke nu snap ik hem ik zal dan wel even kijken in de bios.
Ik ga dan voor de be quiet voeding denk ik.
Is die kwalitatief ook aan te raden? beter dan de corsair?

• Baloes
De be quiet is beter dan de cooler master B en de corsair VS series.
Nog wat beter dan de be quiet zou pricewatch: Antec VPF Series 450W zijn. Deze heeft een hoog rendement bij lagere vermogens (zoals pc's zonder GPU :) ) en door de betere interne bouwkwaliteit mag je ook een langere levensduur verwachten dan voor de be quiet.

• McFastFood
Ik heb de aangeraden antec voeding er bij toegevoegd en de onderdelen gisteravond besteld.
Bedankt allemaal voor het advies en de medewerking:D
Pagina: 1