Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming rubber keys vs mechanical

Pagina: 1
Acties:

• Nyltje
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-11 22:51
Ik heb nu een pricewatch: Steelseries Apex Raw (Qwerty) , een niet mechanisch gaming keyboard. Nu kan ik wel wat verschillen vinden op internet, maar dit gaat alleen maar over een standaard toetsenboord en een mechanical gaming toetsenboord. Ik heb dus een rubber gaming toetsenboord. Zit er dan alsnog heel veel verschil in als het dus Gaming rubber vs Gaming mechanical is?
Het enige verschil wat ik weet is dat bij een mechanisch toetsenboord alle toetsen ingedrukt kunnen worden en dat hij dat dan leest en bij een normaal toetsenboord niet (of minder). En verder misschien het geluid? Ik bedoel dus echt een rubber gaming toetsenboord en geen standaard toetsenboord.

Nyltje

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je echt goed gaat zoeken, zal je zien dat een normaal toetsenbord vs een zogenoemd gaming toetsenbord dat van dezelfde mechaniek gebruik maakt (dus beide rubber dome) eigenlijk maar minimaal verschil zit. De 'gaming' variant komt vaak met extra (macro) toetsen, aparte verlichting en/of anders uitziende WASD toetsen.

Ga je dezelfde vergelijking maken tussen een normale en gaming mechanisch toetsenbord, dan kom je op bijna dezelfde verschillen uit. Je kan de vergelijking rubber dome vs mechanisch bekijken en aan de hand daarvan besluiten wat je voor toetsenbord neemt. Ben je bijvoorbeeld iemand die relatief snel een tobo slijt, dan is een mechanische misschien een goede investering. Die zijn namelijk gemaakt om veel aanslagen aan te kunnen. De levensduur is ook langer als je 't helemaal niet zo veel gebruikt, simpelweg omdat het niet afhankelijk is van een rubbertje dat het uiteindelijke contact maakt (net het deel wat het snelste slijt en mankementen vertoont bij rubber dome).

Lees je dus goed in, ga bij een MM oid langs om het verschil te voelen en neem een kijkje in Het grote mechanische toetsenborden topic.

Commandline FTW | Tweakt met mate