Hey Tweakers,
Afgelopen weekend verhuisd naar een leuk appartementje in Velp.
50m2, maar toch ingedeeld op een manier dat er genoeg ruimte is.
Aangezien ik nu toch verhuist ben wil ik meteen op energie gaan besparen.
Ik heb een A+ koel-vries combinatie aangeschaft. Gebruik geen wasdroger en vaatwasser meer.
Echter heb ik gisteren tussen 16:00 en nu (10:43) toch ruim 12 kwh gebruikt!
Dat zou dus betekenen dat tegen de 15-16 kwh per dag (5475 kw/jaar) zou uitkomen, en daar schrok ik behoorlijk van. Dat krijgen mijn ouders thuis in een eengezinswoning bijna niet voor elkaar.
Ik heb het volgende hier staan:
Woonkamer 4 lampen met led lampen, staan bijna de hele dag uit. s'nachts 2 aan.
Rest van de lampen staan ook vrijwel altijd uit.
Het enige wat ik me kan bedenken is de boiler (Daalderop 80 liter duo koper).
Ik heb de boiler op warmte stand '1' staan en heb de snel opwarmen knop nog niet aangeraakt.
Zo ver ik weet zou deze boiler zich s'nachts moeten opladen maar hij is gisternacht niet aangesprongen. Overdags wel een paar keer.
Als ik op de meter kijk is ook alleen het dagstroom verbruikt. Nachtstroom is geen milimeter versprongen.
In de meterkast hangt ook een kastje.. Hier staat 'Reservoir' op, en verder 'Voor opwarming met dagstroom'
Twee knopjes 'In' en 'Uit' beiden zijn niet ingedrukt. Misschien moet ik hier iets mee?
Verder douchen mijn vriendin en ik beiden ~10-15 min. Dus samen 20-30 min per dag.
Ik kook op gas. Verwarming gaat via blokverwarming.
Ik ben nu natuurlijk maar aan het zoeken. Zou graag wat tips krijgen waar ik nog extra op kan letten of wat ik kan doen.
Afgelopen weekend verhuisd naar een leuk appartementje in Velp.
50m2, maar toch ingedeeld op een manier dat er genoeg ruimte is.
Aangezien ik nu toch verhuist ben wil ik meteen op energie gaan besparen.
Ik heb een A+ koel-vries combinatie aangeschaft. Gebruik geen wasdroger en vaatwasser meer.
Echter heb ik gisteren tussen 16:00 en nu (10:43) toch ruim 12 kwh gebruikt!
Dat zou dus betekenen dat tegen de 15-16 kwh per dag (5475 kw/jaar) zou uitkomen, en daar schrok ik behoorlijk van. Dat krijgen mijn ouders thuis in een eengezinswoning bijna niet voor elkaar.
Ik heb het volgende hier staan:
- Marantz SR7002 versterker (Zal flink wat energie slurpen)
- Samsung UE40F7000 (Valt wel mee)
- PS4 (geen idee)
- Game PC (Heeft nog niet aangestaan. Wordt eigenlijk niets mee gedaan)
- Pelgrim Electrische Oven (Ook nog niet aangestaan)
- Indesit biaa 12p (A+ Koelvriescombinatie)
- Ziggo router/Settopbox.
Woonkamer 4 lampen met led lampen, staan bijna de hele dag uit. s'nachts 2 aan.
Rest van de lampen staan ook vrijwel altijd uit.
Het enige wat ik me kan bedenken is de boiler (Daalderop 80 liter duo koper).
Ik heb de boiler op warmte stand '1' staan en heb de snel opwarmen knop nog niet aangeraakt.
Zo ver ik weet zou deze boiler zich s'nachts moeten opladen maar hij is gisternacht niet aangesprongen. Overdags wel een paar keer.
Als ik op de meter kijk is ook alleen het dagstroom verbruikt. Nachtstroom is geen milimeter versprongen.
In de meterkast hangt ook een kastje.. Hier staat 'Reservoir' op, en verder 'Voor opwarming met dagstroom'
Twee knopjes 'In' en 'Uit' beiden zijn niet ingedrukt. Misschien moet ik hier iets mee?
Verder douchen mijn vriendin en ik beiden ~10-15 min. Dus samen 20-30 min per dag.
Ik kook op gas. Verwarming gaat via blokverwarming.
Ik ben nu natuurlijk maar aan het zoeken. Zou graag wat tips krijgen waar ik nog extra op kan letten of wat ik kan doen.