Drivexone Vodafone ervaring

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Per toeval ben ik er achtergekomen dat vodafone een auto tracking dienstverlening levert, genaamd drivexone.
Heel veel is op de website nog niet te lezen, maar kort komt het erop neer dat je een obd apparaat krijgt met een ingebouwde sim en een app (android en ios) waarmee je de boel kan tracken en foutcodes van je auto kan uitlezen.

Het mooie is dat dit allemaal eenmalig 39 euro (normaal 79 euro) plus maandelijks 3 euro kost. Hierbij heb je wel in heel europa roaming.

Ik heb er 1 bestelt en zal mijn ervaring hier delen, heeft iemand anders al de drivexone in gebruik. Voor de genoemde kosten lijkt mij dit een no-brainer, maar misschien is er een catch die ik nog niet heb kunnen vinden.

http://xone.vodafone.com/nl/product/drivexone/

Afbeeldingslocatie: http://xone.vodafone.com/nl/wp-content/uploads/sites/31/2015/06/product_hand11-e1434382526929.png

Wat is drivexone?

drivexone™ maakt van je auto een Smart Car. Het is een apparaatje met een ingebouwde M2M-simkaart en GPS-ontvanger die je koppelt aan het diagnosesysteem (OBD-Diagnosepoort) van je auto. Vrijwel alle auto's vanaf bouwjaar 2001 hebben zo'n poort.Dankzij de GPS-ontvanger van drivexone weet je waar jouw auto zich bevindt. Als de auto zich verplaatst in jouw afwezigheid ontvang je een notificatie en kan je jouw (gestolen) auto snel terugvinden. De M2M-simkaart verstuurt daarnaast belangrijke informatie, zoals ritgegevens en rijstatistieken naar je smartphone.

Hoe werkt drivexone?

Sluit het kastje aan op het diagnostische systeem van je auto en je kan met de drivxone app precies bijhouden waar je auto is en waar ‘ie heen gaat. Bovendien ben je altijd op de hoogte van wat er zich onder de motorkap afspeelt, zonder je handen vuil te maken.

Daarnaast kan je met drivexone:

Zakelijke ritten overzichtelijk bijhouden en exporteren als pdf. Erg handig voor bijvoorbeeld je belastingaangifte of onkostendeclaratie.
Een melding ontvangen als je auto ergens rijdt waar dat niet zou moeten - of als het kastje zelf wordt verwijderd. Zo let drivexone op je auto.
Met inzicht krijgen over je rijstijl. Niet tevreden over je bochtenwerk? Of zuiniger rijden? drivexone werkt ook als rijschool op zakformaat met statistieken over je rem- en rijgedrag.

(in Xone Engeland hebben ze veel meer tracking apparaten oa fiets, motor, tas http://xone.vodafone.com/uk/#product_range)

[ Voor 41% gewijzigd door B0MBACI op 31-01-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Koppelen aan je OBD poort vind ik een beetje kansloos om eerlijk te zijn. Probleem is dat veel auto's (vooral VAG) gestolen worden door de startonderbreking kraken/omzeilen via de OBD poort. Als in de OBD poort je tracker zit moet men die er wel uit trekken (en die gooit men dan natuurlijk gelijk weg) waardoor je er niets meer aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
GoldenSample schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:59:
Koppelen aan je OBD poort vind ik een beetje kansloos om eerlijk te zijn. Probleem is dat veel auto's (vooral VAG) gestolen worden door de startonderbreking kraken/omzeilen via de OBD poort. Als in de OBD poort je tracker zit moet men die er wel uit trekken (en die gooit men dan natuurlijk gelijk weg) waardoor je er niets meer aan hebt.
Dat dacht ik dus ook meteen, maar er staat dat je dan ook een melding krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

TweakTweet schreef op maandag 01 februari 2016 @ 06:27:
[...]

Tja, het moet voor iedereen wel plug&play zijn, anders maak je het voor de particulier te ingewikkeld.

Wat overigens wel kan (heb ik bij mijn auto ook gedaan) is een OBD verdubbelstekker kopen, en de originele OBD naar achteren verhuizen en de verdubbelaar op de plaats van de originele monteren. Zo zie je er niets van (Ik heb een vergelijkbaar trackingsysteem maar uit china, nu ik die zie wil ik eigenlijk we graag overstappen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
GoldenSample schreef op zondag 31 januari 2016 @ 23:59:
Hier dacht ik ook aan, maar de app geeft idd een melding op het moment dat het uitgetrokken wordt. Wat ik niet precies weet is of de tracking wel actief blijft, want het apparaat heeft een ingebouwde accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dat apparaat is te groot om in de OBD poort te laten zitten, tenminste in mijn auto.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

warhamstr schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:10:
Dat apparaat is te groot om in de OBD poort te laten zitten, tenminste in mijn auto.
Dat zal in veel auto's het geval zijn. Ik ken maar een enkeling waar hij in kan blijven zitten, vanwege de klepjes/bakjes/hoezen waar ze vaak onder verstopt zitten. Ik verwijs nogmaals naar de (zeer goedkope) OBDII verdubbel/verlengstekkers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 18:58
Ik kwam het idd vandaag ook tegen. Ik ben in bezit van Golf 4 waardoor hij deels wel zichtbaar komt doordat de klep er af moet. Wat is het beste oplossing? Want wil het waarschijnlijk wel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04 20:13
Hallo allemaal,

Heb nu een tijdje de drivexone in mijn auto. Los van een wat knullige details in de app, werkt het functioneel erg goed. Het is erg handig om je ritten terug te zien en de inzichten daarvan.
TweakTweet schreef op maandag 01 februari 2016 @ 06:27:
[...]
Vergeet dan niet om deze optie in te schakelen in de drivexone app 'security mode'. Ik heb deze by default aan staan.
Soppyscroll schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:41:
Ik kwam het idd vandaag ook tegen. Ik ben in bezit van Golf 4 waardoor hij deels wel zichtbaar komt doordat de klep er af moet. Wat is het beste oplossing? Want wil het waarschijnlijk wel nemen.
Ik heb een Astra MK4 een hetzelfde probleem, obd poort zit onder de handrem. Maar heb het via een OBD extension cable opgelost, deze kabel neemt minder ruimte in beslag en kost geen drol :+ Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31DkmmcJdSL.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door hjw-001 op 02-02-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hem besteld, ik ben benieuwd.
Soppyscroll schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:37:
[...]

Kan de klep dan ook gewoon dicht en is het ontzichtbaar?
En waar kan ik deze kabel bestellen? die hier nu zichtbaar is.
Zou dit ook werken in een Ford Fiesta 2011
http://www.dx.com/nl/s/obd+extension

[ Voor 82% gewijzigd door fredkroket op 02-02-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
hjw-001 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:44:
Ik heb een Astra MK4 een hetzelfde probleem, obd poort zit onder de handrem. Maar heb het via een OBD extension cable opgelost, deze kabel neemt minder ruimte in beslag en kost geen drol :+ [afbeelding]
Kan de klep dan ook gewoon dicht en is het ontzichtbaar?
En waar kan ik deze kabel bestellen? die hier nu zichtbaar is.
Zou dit ook werken in een Ford Fiesta 2011

[ Voor 5% gewijzigd door Soppyscroll op 02-02-2016 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kabel is universeel, werkt altijd, link in de post boven je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:45
Wat ik mij afvraag, hang je hier niet je auto(management) via de OBD direct aan het internet? Want dat betekend dus dat je auto een stuk kwetsbaarder wordt voor manipulatie van buitenaf.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
De Drivexone wordt verstuurd vanuit de UK.

Package 1 location: Kingston Park, Peterborough UK
In transit

Date and time: 03 February 2016 11:17

Location Status: Kingston Park, Peterborough UK

Parcel has been handed over to the carrier and is in transit

Overigens lijkt de Motoxone me ook wel interessant, echter heb je natuurlijk een veel beperktere set data tot je beschikking (eigenlijk enkel track and trace). Helaas werkt de Motoxone nog niet met iOS apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:54

Chakotay

Lick here to continue

Hmm, leuk idee, maar Vodafone heeft ook meteen toegang tot je lokatie-info, en gebruikt die ook:
. Wij zullen ons toegang tot deze gegevens over jouw apparaat verschaffen indien wij hiertoe wettelijk verplicht zijn of indien dit nodig is ter bescherming van onze rechten of eigendommen, jouw veiligheid of de veiligheid van anderen, voor onderzoeksdoeleinden of het oplossen van problemen. Ook kunnen wij de gegevens geaggregeerd en/of geanonimiseerd gebruiken voor statistische doeleinden, of voor gebruik door derden om bijvoorbeeld routes te optimaliseren en veilige en onveilige gebieden weer te geven. .

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 04-02-2016 07:56 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Sinds gisteren is de drivexone binnen, ik heb meteen de app gedownload en de obd dongle in mijn Golf 6 gestopt (bij de golf zit de obd poort onder het stuur links net onder de ontgrendeling van je motorkap).

Eerste ervaring:

- Auto is goed te tracen, geeft bijna op een meter nauwkeurig aan waar het staat.
- Na de eerste rit (15min) krijg ik in de app ook mijn route te zien incl duur en gemiddelde snelheid.
- Status info van mijn auto is beperkt, ik zie dat er geen foutcodes zijn (althans alles is groen) maar branstofniveau, accuniveau e.d. niet. Maar dit ligt waarschijnlijk aan mijn golf.

Verder lijkt het allemaal leuk te werken en is het een mooie gadget om je ritten en je auto in de gaten te houden. Je kan alles in csv of pdf exporten (mailen naar jezelf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
B0MBACI schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:02:
Sinds gisteren is de drivexone binnen, ik heb meteen de app gedownload en de obd dongle in mijn Golf 6 gestopt (bij de golf zit de obd poort onder het stuur links net onder de ontgrendeling van je motorkap).

Eerste ervaring:

- Auto is goed te tracen, geeft bijna op een meter nauwkeurig aan waar het staat.
- Na de eerste rit (15min) krijg ik in de app ook mijn route te zien incl duur en gemiddelde snelheid.
- Status info van mijn auto is beperkt, ik zie dat er geen foutcodes zijn (althans alles is groen) maar branstofniveau, accuniveau e.d. niet. Maar dit ligt waarschijnlijk aan mijn golf.

Verder lijkt het allemaal leuk te werken en is een mooie gadget om je ritten en je auto in de gaten te houden. Je kan alles in csv of pdf exporten (mailen naar jezelf)
Zou je mij via DM eens zo'n CSV kunnen sturen? Ik kan dan kijken of ik op spam een CSV import kan maken hiervoor :)

[ Voor 1% gewijzigd door PWM op 04-04-2016 15:56 ]

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Chakotay schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:56:
Hmm, leuk idee, maar Vodafone heeft ook meteen toegang tot je lokatie-info, en gebruikt die ook:

[...]
Die data word onder andere gebruikt voor TomTom LiveTraffic :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Heb vandaag contact opgenomen met Drivexone. daar is uit gebleken dat de actieprijs tot eind deze maand geld!. dus dat is ook wel fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
LordSinclair schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 09:08:
Wat ik mij afvraag, hang je hier niet je auto(management) via de OBD direct aan het internet? Want dat betekend dus dat je auto een stuk kwetsbaarder wordt voor manipulatie van buitenaf.
Dit is wel een goeie vraag mijn aanname is dat de vodafone dongle alleen kan lezen en je niet iets kan wegschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdman
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-05 15:54
Even een korte vraag, je moet de eerste aankoop met creditcard betalen. Verloopt de verdere incasso per maand ook via de creditcard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Birdman schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 08:24:
Even een korte vraag, je moet de eerste aankoop met creditcard betalen. Verloopt de verdere incasso per maand ook via de creditcard?
Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 733719

Kun je met elke provider (dus ook niet Vodafone) gebruik maken van de app ?
Kun je met meerdere telefoons de status van de auto volgen ?
Ik heb beide vragen ook gesteld bij Vodafone (via de link, email), maar na een week nog steeds geen antwoord gekregen. Alleen "standaard" engels mailtje dat mijn vraag in behandeling is genomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
Anoniem: 733719 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 09:41:
Kun je met elke provider (dus ook niet Vodafone) gebruik maken van de app ?
Kun je met meerdere telefoons de status van de auto volgen ?
Ik heb beide vragen ook gesteld bij Vodafone (via de link, email), maar na een week nog steeds geen antwoord gekregen. Alleen "standaard" engels mailtje dat mijn vraag in behandeling is genomen....
De app kan je idd ook met niet vodafone toestellen gebruiken.

Je 2de vraag kan volgens mij ook, maar heb dit nog niet geprobeerd ga er wel naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116231

Dat zou fijn zijn.
In ieder geval iemand die reageert; van Vodafone nog steeds niet gehoord!
Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Ik heb de App geinstalleerd op de iPad en op de iPhone; op beide apparaten zie je dezelfde informatie. De OBD connector heeft een serienummer, deze wordt gekoppeld aan een bepaald account.

Verder heb ik hem nu 3 dagen in de auto zitten en ik ben echt enthousiast, uiteraard zijn er wel wat opmerkingen.

Bijvoorbeeld vannacht vanuit Breda teruggereden, getankt en vanmorgen vroeg weer naar het werk gereden. Na het tanken de dagteller gereset, naar huis gereden en daarna dus naar het werk gereden en nu staat de dagteller op 93,3.

Echter, kijk ik in de Vodafone app dan zijn die 2 ritten bij elkaar slechts 89,6 kilometer (0,4 en 89,2). Het is dus niet helemaal betrouwbaar om het zo als kilometer registratie te gebruiken.

Ik ga dan ook een suggestie indienen dat ze ook de kilometerstand uitlezen, dan is het voor mij echt perfect.

Overigens kan je een rit enkel taggen als "personal" of "business", maar een gecombineerde rit is dus niet via de app aan te geven.

Verder is zoals eerder al aangegeven de status monitor beperkt. Je ziet in mijn V40 MY16 dat alles netjes groen is, maar ik had misschien wat meer details verwacht zoals je deze in Torque Pro te zien kan krijgen.

Ik heb ook de security mode op on gezet; met de opties "device connected" en "device disconnected" ingeschakeld. Als iemand dan het apparaat verwijderd krijg je inderdaad binnen enkele ogenblikken\minuten daar een melding van. Ik heb wel "Car Moving" en "Car Stopped" uitgezet (ik ga ze nog wel even testen, maar ik rijd 9 vd 10 keer zelf).

Verder heb ik privé geen mobiele telefoon, wel van mijn werkgever op het KPN netwerk. Ik heb zelf gewoon de drivexone besteld en ga via mijn creditcard gewoon de € 2 per maand betalen.

/edit: Zojuist weer naar huis gereden, dagteller staat nu op 185,2 (91,9 km) en de drivexone heeft er 88,6 km van gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door fredkroket op 08-02-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de feedback !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 30-04 15:47
fredkroket schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:03:
....

Bijvoorbeeld vannacht vanuit Breda teruggereden, getankt en vanmorgen vroeg weer naar het werk gereden. Na het tanken de dagteller gereset, naar huis gereden en daarna dus naar het werk gereden en nu staat de dagteller op 93,3.

Echter, kijk ik in de Vodafone app dan zijn die 2 ritten bij elkaar slechts 89,6 kilometer (0,4 en 89,2). Het is dus niet helemaal betrouwbaar om het zo als kilometer registratie te gebruiken.

Ik ga dan ook een suggestie indienen dat ze ook de kilometerstand uitlezen, dan is het voor mij echt perfect.
....

/edit: Zojuist weer naar huis gereden, dagteller staat nu op 185,2 (91,9 km) en de drivexone heeft er 88,6 km van gemaakt.
Is de kans niet groter dat je afwijking in je dag/km teller zit? Heb je bijvoorbeeld niet ook een afwijking op je snelheidsmeter t.o.v. GPS? Al bedenk ik mij nu dat ik niet weet waar Drivexone zijn afstandsdata vandaan haalt, maar mocht dat op de een of andere manier via GPS zijn, zou ik daar meer vertrouwen in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die afwijking is normaal. Als je auto 100 aangeeft, rijdt vrijwel elke auto in werkelijkheid ergens rond de 95km/u. Daar komt dan ook het verschil vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Nu is wel de grote vraag accepteert de belastingdienst ook deze gegevens? Zeker omdat het afwijkt ten opzichte van de kilometerteller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Minneyar schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:02:
[...]

Is de kans niet groter dat je afwijking in je dag/km teller zit? Heb je bijvoorbeeld niet ook een afwijking op je snelheidsmeter t.o.v. GPS? Al bedenk ik mij nu dat ik niet weet waar Drivexone zijn afstandsdata vandaan haalt, maar mocht dat op de een of andere manier via GPS zijn, zou ik daar meer vertrouwen in hebben.
De app haalt de afgelegde route uit de GPS data. Echter is mijn route echt ongeveer de afstand die de auto aan geeft. Google Maps geeft aan 92,3 km en de auto maakt er 91,9 km van. In mijn ogen zit de drivexone er dan toch echt te ver naast (88,6 km).

Ik denk overigens dat het deels komt door hoe bepaalde GPS data wordt opgeslagen. Als ik naar een van mijn ritten kijk, dan lijkt de GPS af en toe een shortcut te nemen (overigens was ik zelf even verkeerd gereden ;)).

Drivexone-gps

Drivexone-shortcut

Ik heb in ieder geval mijn suggesties ingediend bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Laatst online: 30-04 15:47
Ah zo, ja dan lijkt het idd wel in de app te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Nòg een update; inmiddels al reactie gehad van Vodafone. Ze geven inderdaad aan dat bij het vertrekken de GPS nog niet altijd de ideale fix heeft en zo meters verliest. Ze zijn daar al aan bezig. Of bijvoorbeeld een stuk zonder GPS dekking (lange tunnel, etz).

De andere suggesties zijn meegenomen naar het ontwikkelteam.

Positief :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inmiddels onderstaande officiële reactie van Vodafone gehad:

Je kan de app op meerdere mobiele telefoons installeren en inzicht krijgen in de auto waarop de drivexone is geinstalleerd. Daarnaast hoef je niet over een mobiel abonnement van Vodafone te beschikken (alhoewel je altijd welkom bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Anoniem: 733719 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 11:22:
inmiddels onderstaande officiële reactie van Vodafone gehad:

Je kan de app op meerdere mobiele telefoons installeren en inzicht krijgen in de auto waarop de drivexone is geinstalleerd. Daarnaast hoef je niet over een mobiel abonnement van Vodafone te beschikken (alhoewel je altijd welkom bent).
Zelfde mail die ik ook kreeg. Dit had ik al eerder gemeld hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Te Laat: prijs is nu weer € 79,00 ipv € 39,00 ondanks de melding hierboven dat de actie tot eind februari zou duren !!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:45
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:21:
Die afwijking is normaal. Als je auto 100 aangeeft, rijdt vrijwel elke auto in werkelijkheid ergens rond de 95km/u. Daar komt dan ook het verschil vandaan
Zolang je met de originele onderdelen van de auto rijdt zijn de dagteller en de kilometerteller aardig nauwkeurig. De boordcomputer weet namelijk wel precies hoe hard/ver je rijdt. Met de aansturing van de snelheidsmeter wordt er gewoon een x % bij opgeteld.

Als je een boordcomputer hebt moet je dit maar eens proberen:
- Een weg opzoeken waar je (op de cruisecontrol) een constante snelheid kan rijden
- De gemiddelde snelheid resetten.
- Een stuk constant rijden
- Dan zie je dat de gemiddelde snelheid lager is dan wat de snelheidsmeter aan gaf. Dit omdat deze wel met de correcte waardes berekend wordt.

Dit kan je ook zien door met een app als torque de OBD uit te lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 11-02-2016 13:37 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 12:38
Anoniem: 733719 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:57:
Te Laat: prijs is nu weer € 79,00 ipv € 39,00 ondanks de melding hierboven dat de actie tot eind februari zou duren !!
Als je het apparaat in de winkelwagen plaatst, zie je dat daar als introductie-aanbieding, €40,- korting in mindering gebracht wordt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 11:31
Wild Chocolate schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 23:23:
[...]

Als je het apparaat in de winkelwagen plaatst, zie je dat daar als introductie-aanbieding, €40,- korting in mindering gebracht wordt.
Nope :/

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Hmm interessant, ik begon al aan mezelf te twijfelen...
Maar wat blijkt, als je de bestelknoppen bovenaan de pagina gebruikt. komt er inderdaad geen korting in je winkelmand. Neem je echter de bestellink onderaan de pagina:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eHPb912YNA182QcZcZ3hXbkF/full.png

Dan gaat er in de winkelwagen wel degelijk korting van af:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NMUwHsUD30Z7oVvNGOCx4Ytx/thumb.png

:?

:*)

EDIT:
Krijg alleen wel een foutmelding als ik hem probeer af te rekenen :(

[ Voor 5% gewijzigd door Wild Chocolate op 14-02-2016 00:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 11:31
Wild Chocolate schreef op zondag 14 februari 2016 @ 00:02:
[...]

Hmm interessant, ik begon al aan mezelf te twijfelen...
Maar wat blijkt, als je de bestelknoppen bovenaan de pagina gebruikt. komt er inderdaad geen korting in je winkelmand. Neem je echter de bestellink onderaan de pagina:
[afbeelding]

Dan gaat er in de winkelwagen wel degelijk korting van af:
[afbeelding]

:?

:*)

EDIT:
Krijg alleen wel een foutmelding als ik hem probeer af te rekenen :(
Onder of bovenaan de pagina maakt voor mij in IE11 geen verschil. :?
En ik zie ook een heel ander plaatje bij de bestelling, misschien even je cache refreshen? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Mixpower op 14-02-2016 00:13 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Mixpower schreef op zondag 14 februari 2016 @ 00:12:
[...]

Onder of bovenaan de pagina maakt voor mij in IE11 geen verschil. :?
En ik zie ook een heel ander plaatje bij de bestelling, misschien even je cache refreshen? :+
Ik zowel in Opera als in Edge hetzelfde verhaal, inclusief server error bij betalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Inderdaad, met onderste link wel korting, maar bestellen lukt nog steeds niet => server error.
Mailen heeft niet zo veel zin; duurt minimaal een week voor je antwoord krijgt (bij mij althans).
Toch lastig zo'n service vanuit het buitenland. Vodafone Nederland weet er nauwelijks iets van (zowel de telefonische helpdesk als in de winkel niet).
Misschien toch maar eens over nadenken alvorens te bestellen. Gaat allemaal wat stroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hieronder officiele reactie van Vodafone UK nadat ik (in het Engels) mijn beklag had gedaan over het niet functionerende bestelproces en het feit dat een mail pas na 1 week beantwoord wordt.
Overigens had ik hierop WEL binnen 234 uur onderstaand antwoord:

Dear Mr. ............,

thank you for your message.

Our technical support team is already working on solving the problem you are describing.
We will inform you as soon as these issues have been solved.

Untill then we ask you for your patience.

We apologize for the delay in answering your request and are working on avoiding delays like this in the future.

Thank you,
Vodafone xone Support Team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Hoe is de ervaring nu na een paar weken? Jammer dat ik nu pas hoor over dit kastje, want vind het erg interessant om te gebruiken en mijn auto in de gaten te houden. 40€ korting was leuk geweest. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-05 10:22
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen na een maandje rondrijden. Vooral of de ritten een beetje overeenkomen zodat zakelijke ritten goed te declareren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Nu iets meer dan 3 maanden de DriveXone en ik dacht ik zal weer eens wat gebruikers ervaringen delen.

Voor het doel waarvoor ik de drivexone gekocht heb, volstaat hij prima. Ik wil globaal vastleggen (op dit moment) waar ik geweest ben. Daarnaast is het wel grappig als ik af en toe mijn auto uitleen (bv collega's zonder auto van de zaak, collega's van de werkplaats die bijvoorbeeld een beurt uitvoeren aan de auto of winterbanden wisselen) dat je dan eenvoudig kunt zien wanneer en waar ze gereden hebben.

Je kunt een rit achteraf taggen als privé of zakelijk, echter kan je niet een rit "delen". Wel kun je 2 ritten samenvoegen, ook kan je ritten achteraf verwijderen.

Echter, ik had niet alle ritten achteraf getagged en daardoor klopt dan het overzicht totaal, privé en zakelijk niet (zoals hieronder).

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/LNDSPL26yXI4ejbj2QGMcL06/medium.png

Gisteravond heb ik dus even alle ritten getagged (waarbij ik dus gecombineerde privé \ zakelijk ritten naar redelijkheid heb ingedeeld) en daarmee krijg je een goed overzicht van de verhouding privé \ zakelijk. Voorheen dacht ik dat het wel mee zou vallen wat ik met de leaseauto privé zou rijden, echter is dit beeld van slechts 3 maanden (6 februari tot en met 15 mei) :).

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/fp7HnGLWivVKo2YUzEjxysQj/medium.png

Heel betrouwbaar is de GPS helaas niet altijd. Aan het begin van een rit duurt het af en toe even voordat de GPS zijn fix heeft, daardoor rij ik af en toe "dwars" het dorp uit. Daarnaast had ik pasgeleden helemaal een rit waarbij hij ernaast zat. Op de A15 had ik afrit 28 (Arkel) genomen, vervolgens de N214 bereden en dan via de N3 naar de A16. Hieronder is te zien wat hij ervan gemaakt heeft (de rode lijn is de route die ik zelf even heb getekend).

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xlGxjAu6UfKAOmbGjp9RU4Gx/medium.png

Voor een sluitende rittenregistratie zou hij op dit moment dan ook niet geschikt zijn. Ik heb Vodafone al een suggestie gestuurd dat ze ook de ODO-meter uit zouden moeten lezen en de stand daarvan ook moeten opslaan.

Leuk is ook dat je via een map kunt zien welke locaties je bezocht hebt. Alleen de locaties waar je gestopt bent ziet hij als een bestemming. Soms dan registreert hij ook als je een tijd hebt staan wachten (waarbij de motor uit geweest is dmv start \ stop), echter gebeurd het ook wel eens dat hij ineens midden op de snelweg een nieuwe rit start (terwijl je daar dus niet in de file stond of stil stond bijvoorbeeld).

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/06Le9HAFw0mp7KXmJ48h99r3/medium.png

Helaas is het bij het onderdeel "inzichten" enkel mogelijk om te kiezen voor laatste week, laatste 4 weken en laatste 6 maanden. Ik zou daar liever een langere periode zien (ook nog) of een vrij te selecteren periode.

Daarnaast had ik eind april ook een rit vanaf ons vakantie adres. We waren in Denemarken en zijn naar West-Brabant gereden. We zijn daarbij gestopt boven Hamburg, in de Lutte en langs de A1. De rit zou dus in 4 stukken op de portal moeten zijn gekomen. Echter ontbrak een hele tijd de rit van boven Hamburg tot aan de Lutte. Een aantal dagen daarna mistte ik ook bij 2 of 3 lokale ritten een rit. Echter sinds van de week zijn deze ritten toch zichtbaar geworden en is het nu "compleet" (ik heb het redelijk gecontroleerd, op het oog lijkt er nu niets meer te missen). Dit is dus wel wat vreemd en gaf me (zeker op dat moment) wel een wat onbevredigend gevoel.

Doordat ik de laatste dagen iets meer gebruik heb gemaakt van de app, ben ik toch ook wel een aantal keer tegen onderstaand scherm aangelopen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oigJupCYE3bWAA0a6EKTlFaC/medium.png

Al met al ben ik best tevreden met het apparaat.

Zelf heb ik €39 betaald voor het apparaat en betaal nu maandelijks € 3. Ik ben van mening dat dat de juiste prijsstelling is. Ik zou (zeker gezien de schoonheidsfoutjes) dan ook niet meer willen betalen voor een dergelijk product. Zeker omdat je dus ook nog € 36 per jaar (12 maanden x € 3) betaald, moet de prijs laag gehouden worden (van de initiële aanschaf). Die €36 per jaar is misschien vrij veel, maar ik heb zelf daarbij nog de verwachting dat Vodafone het beter waar maakt (of zou moeten maken) op het gebied van functionaliteit en bijvoorbeeld het opslaan van je data. De drivexone wordt overigens door Vodafone ook gewoon ingekocht bij Scope Technologies en er is slechts een deel van de mogelijkheden geactiveerd (zie hier oa de case study http://www.scopetechnology.com/case-study/vodafone/). Daardoor heb ik dus hoop dat bijvoorbeeld de ODO-meter functie binnenkort toch werkend wordt gemaakt.

Overigens zou je ook een alternatieve GPS-tracker kunnen kopen en daar zelf een SIM-kaart in kunnen zetten. De tracker zelf kan je ruim goedkoper kopen (€28,72 vs € 79) en ook de SIM-kaart kan je zelf voordeliger regelen. Echter zit de kracht bij de SIM van Vodafone dat je daarmee ook internationaal voor die maandelijkse € 3 gedekt bent. In mijn ogen zit Vodafone met de €79 op dit moment echt te hoog, een klant die betaald immers ook nog per maand aan Vodafone.

Inmiddels heb ik gezien dat Vodafone het portfolio uit gaat breiden met een horloge voor kinderen: http://xone.vodafone.com/global/product/hereo/
Echter denk ik dat daar de prijsstelling helemaal losgeslagen is (zowel de eenmalig kosten (199 dollar) als de maandelijkse kosten (4,95 dollar)). Uiteraard kan het label "kind" in deze misbruikt worden en zal het door veel mensen er toch voor betaald worden. Daar moet ik nog eens over nadenken... :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Update - zojuist ontvangen per e-mail:

Beste drivexone klant,

Bedankt voor het gebruiken van drivexone. Wij hopen dat je het product met plezier gebruikt en het je leven een beetje makkelijker maakt.

Vodafone heeft besloten om de drivexone niet verder te ontwikkelen en te focussen op een nieuwe generatie ‘connected producten’. Waarbij we natuurlijk blijven kijken naar de auto.

Je hoeft je geen zorgen te maken, want je kunt jouw drivexone gewoon blijven gebruiken. Als dank voor je bijdrage aan de Vodafone productontwikkeling community hoef je vanaf 17 mei geen maandelijkse kosten (€3 per maand) meer te betalen voor de drivexone. De facturering zal automatisch stoppen per deze datum.

In de toekomst kun je feedback en problemen het beste delen in de drivexone app bij support. Email support blijft bestaan via plaza.nl@vodafone.com. Telefonische support zal stoppen.

We zullen je spoedig informeren over sneak previews van onze nieuwe producten en diensten.

We wensen je nog veel plezier met drivexone.

Jouw xone team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Topicstarter
kreeg ik ook vandaag binnen vind het bijzonder jammer, mijn verwachting is ook dat ze na een jaar compleet de stekker eruit trekken. Nu kunnen ze het niet maken omdat er voor de device betaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaw
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-04 15:24

jaw

Wordt nu aangeboden voor €49 eenmalig zonder maandelijkse kosten:
https://directsales.vodafone.nl/plaza/orderform/13919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
jaw schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 14:50:
Als ik het topic doorlees is dat niet de moeite waard.

Een auto uitlezen via OBD poort middels universele tools levert vaak teleurstellende resultaten. Mijn auto is OBD compliant voor zover de Europese wet dat eist. Maar zonder de software die de dealer heeft kan je nooit alle functies of instellingen uitlezen. Veel automerken hebben op een dusdanige manier hun software ingericht.

Als het gaat om GPS tracking dan zijn daar ook betere manieren voor. Het idee van een tracker is dat deze verstopt zit ergens waar de dief deze niet meteen kan vinden. Een tracker die je zo los haalt en uit het raam gooit biedt weinig waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
CMD-Snake schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 15:09:
[...]

Als ik het topic doorlees is dat niet de moeite waard.
Wellicht interessant omdat er een M2M simkaart in zit, die ook nog eens wereldwijd beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-04 09:59

donny007

Try the Nether!

oohh schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 18:15:
[...]

Wellicht interessant omdat er een M2M simkaart in zit, die ook nog eens wereldwijd beschikbaar is?
Waarschijnlijk geeft die simkaart alleen toegang tot de Drivexone service, voor een ander project heb je er niet zo veel aan.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Anoniem: 217290 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:24:
Nu is wel de grote vraag accepteert de belastingdienst ook deze gegevens? Zeker omdat het afwijkt ten opzichte van de kilometerteller?
Sorry voor de bump.

Als je een kilometerregistratie bijhoudt, moeten ook de tellerstanden erin. Je blijft anders met een (steeds verder oplopend) gat zitten, wat je alleen als priveritten kan wegboeken. Als je niet bijtelt, kan dat grote problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Voor dat geld had ik er best nog wel een bij willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Laatst online: 12:29
Besteld, ontvangen en geïnstalleerd. Werkt perfect. Bedankt voor de tip!

Ter info nog de productinformatiepagina: https://directsales.vodaf...a/details/13919/drivexone

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
Anoniem: 116231 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:02:
Dat zou fijn zijn.
In ieder geval iemand die reageert; van Vodafone nog steeds niet gehoord!
Alvast bedankt !
zo lang je de inloggegevens maar hebt kan je inloggen op meerdere apparaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 02-05 12:01
kun je op de drivexone eigenlijk niet gewoon op de 12V van je accu zetten (geschakeld). dan kun je hem alsnog achter de radio of in de kofferbak leggen en als tracking gebruiken.
Je zou dan alleen de GPS gegevens van de drivexone hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
weertenaar schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:16:
kun je op de drivexone eigenlijk niet gewoon op de 12V van je accu zetten (geschakeld). dan kun je hem alsnog achter de radio of in de kofferbak leggen en als tracking gebruiken.
Je zou dan alleen de GPS gegevens van de drivexone hebben.
Dan mis je wel alle informatie vanuit je boordcomputer zoals status van aantal zaken. Maar verder zou het misschien wel werken. Weet iemand de PIN-layout?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

Waar gebruiken jullie de Drivexone nu precies voor? Lijkt me wel een leuke gadget maar veel meer dan locatiebepaling van de auto kun je er niet echt mee wat ik zo lees? Wel handig om mijn vrouw in de gaten te houden.. :)
hjw-001 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:21:
[...]

Dan mis je wel alle informatie vanuit je boordcomputer zoals status van aantal zaken. Maar verder zou het misschien wel werken. Weet iemand de PIN-layout?? :+
Je kunt gewoon de layout van de OBD pakken. Op basis daarvan kun je wel zien waar de voeding op moet.
Eenmalig €49,00, per maand €0,00,-. De maandelijkse kosten zijn nu niet van toepassing daar we als Vodafone aan een nieuw product werken. Zodoende geven we bij deze huidige versie de maandelijkse kosten weg.
Neem aan dat niemand hier meer van weet? Ik vraag me eveven af of er zeer binnenkort niet een nieuw product komt wat weer een nieuw kastje zou betekenen.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 105569 op 08-08-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
[...]

in dit topic staat de layout van OBD II
ODB2 uitlezen met Raspberry PI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 02-05 11:44

Jimbolino

troep.com

Heb die van mij zojuist opengemaakt. Het was een flinke klus omdat ie rondom dichtgelijmd zat.

De simkaart heb ik geprobeerd in een oude telefoon en in een t-mobile 3g usb stick.
Ik zie dat ie online komt op "DATA ONLY vodafone NL"
Maar weet niet welke APN settings ik moet hebben om verbinding te maken verder.

Vodafone Drivexone

Dit is de maker van het apparaatje:
http://www.scopetechnology.com/telematics-devices/mhub-837/
Iemand enig idee hoe ik aan de pinout van de usb kabel kom?

[ Voor 14% gewijzigd door Jimbolino op 12-08-2016 04:06 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Jimbolino schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 01:05:
Heb die van mij zojuist opengemaakt. Het was een flinke klus omdat ie rondom dichtgelijmd zat.

De simkaart heb ik geprobeerd in een oude telefoon en in een t-mobile 3g usb stick.
Ik zie dat ie online komt op "DATA ONLY vodafone NL"
Maar weet niet welke APN settings ik moet hebben om verbinding te maken verder.

[afbeelding]

Dit is de maker van het apparaatje:
http://www.scopetechnology.com/telematics-devices/mhub-837/
Iemand enig idee hoe ik aan de pinout van de usb kabel kom?
Mooi om een keer de binnenkant te zien :) ik ben benieuwd of je eruit komt met de APN settings. Ik hou het iig even in de gaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

Neem aan het niet gewoon office.vodafone.nl is? Er zit ook niet een standard serial inferface in dat kastje? Hij zou middels USB en Serial aan te sluiten moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 02-05 11:44

Jimbolino

troep.com

Anoniem: 105569 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:48:
Neem aan het niet gewoon office.vodafone.nl is? Er zit ook niet een standard serial inferface in dat kastje? Hij zou middels USB en Serial aan te sluiten moeten zijn.
office.vodafone.nl / live.vodafone.com / m2m.global.vodafone.nl etc, allemaal al geprobeerd maar krijg geen verbinding.

Dus als iemand de pin-out weet van die 10 pins connector aan de zijkant...
Connector zit achter een klepje, wat je zelf makkelijk kunt open maken (moet wel de sticker een klein stukje los.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:50
Ik heb de Drivexone ook besteld, voor €49 Euro een goede deal. Mbv tips op dit forum maar gelijk de OBD losgekoppeld en moelijker bereikbaar gemaakt. Nu nog even een oplossing verzinnen voor de garage, de splitter heb ik besteld maar die moet wel moeilijk bereikbaar zijn. Ik heb een alarm af fabriek, die je via de OBD zo uit kan zetten (en daarna een nieuwe sleuten programmeren)....je zou verwachten dat als het alarm erop staat dat dan de OBD functies disabled worden....of denk ik nu te simpel?

Het lijkt me wel dat Vodafone deze service niet oneindig blijft leveren. Heeft iemand gevonden tot wanneer de service actief blijft? Zonder die Xone service heb je er weinig aan lijkt me.

[ Voor 13% gewijzigd door wildcheese op 13-08-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:21
[...]

Ik heb op Aliexpress een vrouwtje OBD2 stekker besteld en volgens de pinout moet op pin 4 en 5 min/ground aangesloten worden en op pin 16 de accuspanning. Alleen geeft ie geen kik als ik de spanning aansluit. Als ik hem in de auto aansluit gaat er een gele led knipperen... Ik ben dus even los en heb zeker wat over het hoofd gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Zijn er toevallig mensen die de app nog een beetje actief gebruiken?

Gisteravond was ik eens door mijn ritten aan het bladeren (om even zakelijk of privé te taggen), maar het is niet vooruit te branden. Bij het wisselen van dag duurt het soms tientallen seconden voor de data van de nieuw geselecteerde dag zichtbaar is.

Verder lijkt er ook op 10 en 11 juli geen data geregistreerd te zijn (10 juli zou nog kunnen (zondag), maar 11 juli staat er 1 rit; van werk naar huis (terwijl ik toch ook op mijn werk gekomen moet zijn :)).

Zo traag als ik het oa gisteren ervaren heb (en ook van de week meermaals) maakt het echt tegen het onbruikbare aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Laatst online: 12:29
Er zit een locatieservice achter die de gps-posities omzet naar adressen + huisnrs die de vertraging vermoedelijk voorzaakt. Hier kwam ik bij het aanspreken van de api zonder datumfilter ook al achter :)

Denk dat er niet veel aan zal veranderen, eigenlijk zouden ze de gevonden adressen moeten cachen (wie zegt dat GPS-coord A volgend jaar nog steeds adres B is?) maar de ontwikkeling zal wel zijn stilgelegd.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

wildcheese schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 21:11:
Ik heb de Drivexone ook besteld, voor €49 Euro een goede deal. Mbv tips op dit forum maar gelijk de OBD losgekoppeld en moelijker bereikbaar gemaakt. Nu nog even een oplossing verzinnen voor de garage, de splitter heb ik besteld maar die moet wel moeilijk bereikbaar zijn. Ik heb een alarm af fabriek, die je via de OBD zo uit kan zetten (en daarna een nieuwe sleuten programmeren)....je zou verwachten dat als het alarm erop staat dat dan de OBD functies disabled worden....of denk ik nu te simpel?

Het lijkt me wel dat Vodafone deze service niet oneindig blijft leveren. Heeft iemand gevonden tot wanneer de service actief blijft? Zonder die Xone service heb je er weinig aan lijkt me.
Waar heb jij hem voor die prijs besteld? Ik ben begin dit jaar in discussie geweest over het verlopen aanbod en kreeg uiteindelijk 0 op mijn rekest. Echter zouden ze me op de hoogte houden als hij weer in de aanbieding was. Mag toch hopen dat ik het nu niet weer gemist heb..... :-(

**Edit** link gevonden en natuurlijk weer uitverkocht. Wordt weer mailen met Vodafone, ze zouden me hierover op de hoogte houden. Zwaar teleurstellend..... :')

[ Voor 6% gewijzigd door thunder8 op 20-09-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
fredkroket schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:44:
Zijn er toevallig mensen die de app nog een beetje actief gebruiken?

Gisteravond was ik eens door mijn ritten aan het bladeren (om even zakelijk of privé te taggen), maar het is niet vooruit te branden. Bij het wisselen van dag duurt het soms tientallen seconden voor de data van de nieuw geselecteerde dag zichtbaar is.

Verder lijkt er ook op 10 en 11 juli geen data geregistreerd te zijn (10 juli zou nog kunnen (zondag), maar 11 juli staat er 1 rit; van werk naar huis (terwijl ik toch ook op mijn werk gekomen moet zijn :)).

Zo traag als ik het oa gisteren ervaren heb (en ook van de week meermaals) maakt het echt tegen het onbruikbare aan.
om mezelf maar eens te quoten.

Op 28 oktober heb ik 3 privé ritten gedaan.

1 Huis - Alblasserdam
2 Alblasserdam - Den Bosch
3 Den Bosch - Huis

Rit 1 en 3 staan keurig in het overzicht, rit 2 is niet terug te vinden in de app.

Naast dat hij erg traag is, is het gewoon niet betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:34
Klopt het dat de app niet werkt?
Ik heb hem in mijn auto hangen, vooral om een idee te krijgen hoeveel ik (prive) rij.
Maar de app kan de server niet bereiken?

Hebben ze de stekker er al uit getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
badnews.nl schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:51:
Klopt het dat de app niet werkt?
Ik heb hem in mijn auto hangen, vooral om een idee te krijgen hoeveel ik (prive) rij.
Maar de app kan de server niet bereiken?

Hebben ze de stekker er al uit getrokken?
hier hetzelfde probleem....Als ze nu de stekker eruit getrokken hebben zou wel echt slecht zijn, dan stuur ik hem terug onder garantie, hij doet het tenslotte niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Hij stuurt nog wel trouw meldingen "Auto in beweging" en "Auto gestopt" meldingen.

Dus iets werkt er nog wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
fredkroket schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:07:
Hij stuurt nog wel trouw meldingen "Auto in beweging" en "Auto gestopt" meldingen.

Dus iets werkt er nog wel ;).
Hier hetzelfde. Heb vodafone gemailed maar nog geen antwoord gekregen. Gaat idd terug onder garantie als ze er de stekker uitgetrokken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 625111

Hier ook niks meer. Vrees dat ze er nu echt mee gestopt zijn. Bij mij gaat hij zeker terug, heb er 79 euro voor betaald.

• weertenaar
Anoniem: 625111 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:53:
Hier ook niks meer. Vrees dat ze er nu echt mee gestopt zijn. Bij mij gaat hij zeker terug, heb er 79 euro voor betaald.
Ik vind het maar vaag...zonder melding ermee stoppen? Zou toch raar zijn als je die dingen tot een paar weken geleden kon kopen, dat ze er nu al mee stoppen?
Ik hoop dat het er tijdelijk even uitligt.

Ook lekker als je dit ding voor je administratie gebruikt bij je bedrijf en het er ineens mee stopt....

sterker nog..het lijkt nog steeds te koop te zijn....

[ Voor 8% gewijzigd door weertenaar op 17-11-2016 08:57 ]

• wildcheese
ik heb ze gemaild en ze gaven aan dat het een storing was. De app lijkt nu weer te werken, al duurt het opstarten erg lang. Wel erg amateuristisch dat het zo lang heeft moeten duren...

/edit: de ritten zijn bij mij wel gewoon geregistreerd

/edit2: krijg net een mail van Vodafone plaza:
Goed nieuws! De drivexone dienst is weer beschikbaar en u kunt via de app weer terecht bij onder andere uw trips. Mocht het nog niet werken, probeer dan even opnieuw in te loggen of de telefoon opnieuw op te starten.

[ Voor 50% gewijzigd door wildcheese op 17-11-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkforsoad
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:02
sterker nog..het lijkt nog steeds te koop te zijn....
Op dit moment krijg je in het bestelproces helaas de melding dat de Drivexone niet beschikbaar is in Nederland. Pas na het invullen van creditcard-details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Wat is de minimum duur van het abonnement? Ik heb twee extra data simkaarten bij VF bij mijn telefoonabonnement. Beetje zonde om dan 3 euro per maand te betalen voor het extra abonnement. Vodafone gebeld; de medewerker had nog nooit van het product gehoord en adviseert mij om naar een VF-winkel te gaan :X

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-02 15:58
Ik krijg zojuist een mailtje dat Vodafone definitief gaat stoppen met drivexone.
Vodafone drivexone stopt 19 april
Beste drivexone gebruiker,

We hopen dat je drivexone met plezier hebt gebruikt. Zoals je weet, zijn we vorig jaar officieel gestopt met de verkoop en support van drivexone. Je kon onze dienst daarom gratis blijven gebruiken.

Drivexone stopt definitief op 19 april
Nu hebben we besloten om de dienst in z’n geheel te stoppen op 19 april 2017. Dat vinden we toch best jammer. En veel van onze gebruikers natuurlijk ook. Daarom wijzen we je graag op een nieuw alternatief.

Een slim, nieuw alternatief
Samen met een nieuwe partner, introduceert Vodafone binnenkort een nieuw, innovatief product. Als trouwe gebruiker van drivexone krijg je straks een mooie introductiekorting op deze slimme, nieuwe dienst. Daar vertelt Vodafone je binnenkort meer over.

Exporteer je trips vóór 18 april
Je kunt nog tot 18 april 2017 gebruik maken van de gratis drivexone dienst. Mocht je nog trips willen exporteren, doe dit dan voor 18 april.

We hopen dat je veel plezier hebt gehad van drivexone en dat we je in de toekomst mogen verwelkomen als gebruiker van een van onze diensten.

Met vriendelijke groet,

Jouw drivexone team
Jammer, ik vond het wel lekker goedkoop zo zonder maandelijkse kosten... Overigens waarschuwde mijn auto zelf mij dat de accuspanning laag was (tijd voor een nieuwe accu dus), de drivexone bleef stil. Mogelijk is de drempelspanning voor de drivexone lager.

Ik ben wel benieuwd wat de nieuwe dienst gaat worden.
En of de drivexone kastje te herprogrammeren is...

[ Voor 0% gewijzigd door wurtel op 15-03-2017 13:49 . Reden: gekwoot mailtje had foute regelafbrekingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:34
Ik vraag me ook af, als gebruiker, of er 'korting' is voor huidige klanten.
Ik gebruik nu de unit in mijn (oudere) auto, en dit is zoals @wurtel meldt een goedkope oplossing zonder maandelijkse kosten. Nu zullen we mogelijk opnieuw een kastje moeten kopen, en waarschijnlijk daarop weer maandelijkse kosten.
Ik heb het alternatief ook nog niet gezien.. weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Als je de apps ziet, is er wel een connected dienst met wat meer opties in de UK. Echter zijn de maandelijkse kosten ook een heel stuk hoger. (Vodafone Connected Car)

http://automotive.vodafon...nnected-car-app--web.aspx

Ben blij dat ik de DriveXOne uiteindelijk gratis heb gehad na veel zeuren. Maar laatste 2 maand geen push meldingen meer ontvangen, dus zat eraan te komen dat het op zijn eind liep.

Zal mij benieuwen wat het aanbod gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
Ik heb idd ook bericht gekregen. Vind dat wel bizar snel, temeer daar ik contact heb gehad met de helpdesk en daar werd gezegd dat de services toch nog wel 1-2 jaar doorlopen. Naïef zijnde ging ik uit van 2 jaar dan. Niet van de 8 maanden die nu de services hebben gedraaid.

Ik heb daarover met Vodafone gemailed. Aangezien het platform in de UK draait lijkt me niet dat ze het langer aan laten staan. Maar goed wie niet probeert. En als ze het niet langer aanhouden wil ik het aankoop bedrag terug.

Daarnaast als Vodafoon zomaar een service kan stopzetten, binnen 4 weken. Vraag me af ik daar dan nog wel een opvolger wil aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
wildcheese schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 09:37:
Ik heb idd ook bericht gekregen. Vind dat wel bizar snel, temeer daar ik contact heb gehad met de helpdesk en daar werd gezegd dat de services toch nog wel 1-2 jaar doorlopen. Naïef zijnde ging ik uit van 2 jaar dan. Niet van de 8 maanden die nu de services hebben gedraaid.

Ik heb daarover met Vodafone gemailed. Aangezien het platform in de UK draait lijkt me niet dat ze het langer aan laten staan. Maar goed wie niet probeert. En als ze het niet langer aanhouden wil ik het aankoop bedrag terug.

Daarnaast als Vodafoon zomaar een service kan stopzetten, binnen 4 weken. Vraag me af ik daar dan nog wel een opvolger wil aanschaffen
Ik heb hem ook vorig jaar gekocht en vraag me eigenlijk af...ik zit nu binnen de 2 jaar met een apparaat dat het niet meer doet, kan ik het terugsturen onder garantie?
Dat hij het niet meer doet omdat de dienst niet meer bestaat maakt me niet uit, ik zie alleen dat hij geen verbinding heeft...
Ik had idd ook verwacht dat ze toch minstens tot 2 jaar na verkoop van het laatste apparaat zouden stoppen met de dienst.

[ Voor 60% gewijzigd door weertenaar op 22-03-2017 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcheese
Ik heb de volgende aanbieding gekregen:
Wij vinden het ook jammer dat de drivexone dienst stopt. We hebben vorig jaar mei onder andere via een nieuwsbrief aangegeven dat de dienst inderdaad overging naar een gratis variant daar er werd gewerkt aan een nieuw (betaald) product. Daarom vonden wij het niet reëel maandelijkse kosten in rekening te brengen. Daarnaast stond op de website van Vodafone Plaza stond onder andere bij de kosten aangegeven dat deze dienst nu gratis was omdat er wordt gewerkt aan een nieuw (betaald) product. We begrijpen dat dit vervelend is en zijn daarom ook bezig met een mooie introductie-korting voor een nieuw innovatief product.
Begrijpelijk van uw aanname m.b.t. de hardware. Helaas werkt de hardware wel maar kunt u niets uitlezen via de app/software die er op draait. Sommige techneuten willen bijvoorbeeld kijken of ze hun eigen software erop kunnen laten draaien.

Qua restitutie heb ik overlegd met onze Legal afdeling. Daar u gebruik heeft kunnen maken van de drivexone dienst (en apparaat) kunnen wij u vanuit coulance een restitutie tegemoet komen van 50% van de aanschafprijs van de drivexone.

Om dit in te regelen behoort u het apparaat terug te sturen zodat we op basis van het intakeproces het bedrag kunnen overmaken. Beschikt u nog over het retourformulier? Ik heb ’t i.i.g. als bijlage toegevoegd.
Ik vraag me af wie die 'techneuten' zijn, heb tot nu toe niets gevonden. Ik ga m maar terug sturen, voor €25 in ieder geval 8 maanden de dienst kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Jammer dat we nu nog steeds geen nieuwe aanbieding hebben gekregen. Dienst doet het trouwens nog wel momenteel, kan nog steeds zien waar me auto staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyle4all
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-10-2023
Vreemd dat we inderdaad niets meer hebben gehoord van die mooie nieuw aanbieding.
De reizen worden nu al niet meer bijgehouden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
wildcheese schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:18:
Ik heb de volgende aanbieding gekregen:

[...]

Ik vraag me af wie die 'techneuten' zijn, heb tot nu toe niets gevonden. Ik ga m maar terug sturen, voor €25 in ieder geval 8 maanden de dienst kunnen gebruiken
Ik ga ze ook maar een mail sturen, dat ding ligt hier nu waardeloos in de kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildcheese
Jammer dat er nog steeds geen fatsoenlijk alternatief is voor de DriveXone. Ik heb besloten om er zelf maar een te maken: goedkope OBD2 tracker van Aliexpress gecombineerd met Traccar op een Raspberry PI thuis.

DriveXone werkte makkelijker, maar deze komt in de buurt en is dus een prima alternatief. Een sim only van Simpel erbij van €2,50 voor 250Mb zijn de enige maand kosten dus prima te doen.
Pagina: 1