Ik wil graag een 27" 4K monitor met IPS-paneel, waarvoor er nu een paar betaalbare opties zijn. Als ik in de Pricewatch vergelijk vallen me de Dell 2715Q en de LG 27MU67 op. Uitgaande van de specs lijkt de LG de betere optie: 10-bit kleur (Dell: 8-bit), hdmi 2.0 (Dell: hdmi 1.4), reactietijd: 5ms (Dell: 9ms). Bovendien is de LG op dit moment €100 goedkoper. Alleen de helderheid van de Dell is beter: 350cd/m² (LG: 300 cd/m²).
Maar als ik kijk naar de hoeveelheid en de toon van de reviews, lijkt de Dell veel populairder. Ik heb het gevoel dat ik iets mis - als de specs kloppen zou de LG toch een veel betere deal moeten zijn? Is er iemand die beide schermen heeft gezien (of die ze allebei heeft overwogen) die hier iets over kan zeggen?
Maar als ik kijk naar de hoeveelheid en de toon van de reviews, lijkt de Dell veel populairder. Ik heb het gevoel dat ik iets mis - als de specs kloppen zou de LG toch een veel betere deal moeten zijn? Is er iemand die beide schermen heeft gezien (of die ze allebei heeft overwogen) die hier iets over kan zeggen?