Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfuse
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 13:23
Ik wil graag een 27" 4K monitor met IPS-paneel, waarvoor er nu een paar betaalbare opties zijn. Als ik in de Pricewatch vergelijk vallen me de Dell 2715Q en de LG 27MU67 op. Uitgaande van de specs lijkt de LG de betere optie: 10-bit kleur (Dell: 8-bit), hdmi 2.0 (Dell: hdmi 1.4), reactietijd: 5ms (Dell: 9ms). Bovendien is de LG op dit moment €100 goedkoper. Alleen de helderheid van de Dell is beter: 350cd/m² (LG: 300 cd/m²).

Maar als ik kijk naar de hoeveelheid en de toon van de reviews, lijkt de Dell veel populairder. Ik heb het gevoel dat ik iets mis - als de specs kloppen zou de LG toch een veel betere deal moeten zijn? Is er iemand die beide schermen heeft gezien (of die ze allebei heeft overwogen) die hier iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 14:09
Goede vraag! Op specs wint de LG inderdaad: http://tweakers.net/pricewatch/compare/426931;449070/. Er moet dus iets belangrijks zijn dat ontbreekt in deze vergelijking.

Ik stelde een vrijwel identieke vraag, en nu ik er over uit ben dat ik toch een 27" wil is hij zelfs volstrekt uniek: Welke 4k-monitor te kiezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36
Ik zat tussen precies dezelfde monitoren te twijfelen, maar toen ik gisteren bij de Mediamarkt de LG zag staan kon ik die dankzij de 'BTW weg er mee'-actie meenemen voor 437 euro, wat goedkoper is dan de ~490 euro die het scherm zou kosten via de Pricewatch :Y)

Gisteravond aangesloten en mee gespeeld en ik ben er erg tevreden mee. De LG heeft ook Freesync, waardoor je je bij dips in de framerate tijdens het gamen geen tearing te zien krijgt.

Dell heeft wel een reputatie voor het bouwen van prima monitoren voor een schappelijke prijs. LG is (voor mij iig) een onbekende speler.

[ Voor 7% gewijzigd door Rafe op 01-02-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfuse
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 13:23
Bedankt voor de reacties!

Is er iemand die beide monitors in actie heeft gezien en iets kan zeggen over de beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik heb ook erg lang getwijfeld welke 4k monitor ik zou kopen.
Heb veel research werk verricht voordat ik overging tot de koop waarbij ik de LG ook heb overwogen om te kopen zeker gezien de specs.
Maar ik heb begrepen dat de panels van de Dell 2715Q en de LG 27MU67 identiek zijn aan elkaar.
Dell koopt de panels in bij LG, net zoals overigens veel fabrikanten dat bij elkaar doen.

Toch heb ik gekozen voor de Dell omdat deze beter in de fabriek zou zijn gekalibreerd. (kalibratierapport wordt toegevoegd bij elk scherm)
Ook de keus voor de onderdelen en de assemblage daarvan zijn naar mijn mening beter doordacht.
Dat zie je ook terug bij bijv. Apple in samenhang met het design.
Daarnaast speelt de synergie tussen hardware en software ook een rol, en naar mijn mening denkt Dell hier (ook) beter over na, wat ze dus onderscheidend in deze markt maakt, zeker gezien de populariteit van hun monitoren, maar ook bij hun andere producten.
Dat is waarschijnlijk ook hun strategie.
Laat je niet alleen leiden door de prijs, maar durf iets verder te kijken.
En, beknibbel ook niet op de videokaart die de hele zaak moet aansturen.
Dat koppeltje moet het goed met elkaar kunnen vinden, voor nu, en in de toekomst.

[ Voor 10% gewijzigd door gromit77 op 05-02-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-06 14:09
gromit77 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:44:
Daarnaast speelt de synergie tussen hardware en software ook een rol, en naar mijn mening denkt Dell hier (ook) beter over na, wat ze dus onderscheidend in deze markt maakt, zeker gezien de populariteit van hun monitoren, maar ook bij hun andere producten.
Dat is waarschijnlijk ook hun strategie.
Laat je niet alleen leiden door de prijs, maar durf iets verder te kijken.
En, beknibbel ook niet op de videokaart die de hele zaak moet aansturen.
Dat koppeltje moet het goed met elkaar kunnen vinden, voor nu, en in de toekomst.
Wat bedoel je met synergie tussen hard- en software? Voor mijn beeldscherm heb ik maar weinig software nodig. Liever niet zelfs: meestal is de software van hardwareleveranciers net zo goed als een biefstuk van de visboer. Schoenmaker, blijft bij je leest.

offtopic:
Overigens hoeft niet elke zin op een nieuwe regel. Het leest nogal vervelend en browsers kunnen regels afbreken prima zelf.

[ Voor 44% gewijzigd door StephanVierkant op 08-02-2016 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
StephanVierkant schreef op maandag 08 februari 2016 @ 14:17:
[...]

Wat bedoel je met synergie tussen hard- en software? Voor mijn beeldscherm heb ik maar weinig software nodig. Liever niet zelfs: meestal is de software van hardwareleveranciers net zo goed als een biefstuk van de visboer. Schoenmaker, blijft bij je leest.

offtopic:
Overigens hoeft niet elke zin op een nieuwe regel. Het leest nogal vervelend en browsers kunnen regels afbreken prima zelf.
Zoals ik al schreef zijn de panels tussen de Dell en de LG identiek, maar de keus van de componenten welke het panel moeten aansturen en ondersteunen met een stukje software code (drivers al dan niet in een chip gebakken) zijn van wezenlijk belang om het beeld goed op jou netvlies te kunnen produceren.
En die samenwerking tussen die componenten werken, zeker gezien de populariteit van de Dell monitoren, blijkbaar goed samen. M.a.w. Dell houdt zich bij hun leest, en doen waar ze goed in zijn.
Tijdens mijn zoektocht naar een 4k monitor heb ik wel wat schermpjes bekeken, maar er is momenteel maar 1 die volgens mij ver boven de rest uitstijgt.

Ook heb ik nog de 5k van Dell overwogen, maar de visuele tests konden mij niet overtuigen. Op papier heeft die LG betere specs, maar dat zegt voor mij niet alles.
Het enige verschil is dat de Dell P2715Q een mat scherm heeft t.o.v. 5k.
De beslissing om voor de Dell te gaan heb ik gemaakt met mijn gevoel (ogen) i.p.v. mijn ratio.
Nu maanden later ben ik steeds meer gaan houden van dit scherm, geen seconde spijt gehad van mijn aankoop, en ben ik gaan snappen waarom Dell monitor bezitters zo lyrisch kunnen zijn over zoiets simpels als een monitor en daaraan verknocht zijn geraakt gaandeweg het gebruik.
Ogenschijnlijk is de Dell P2715Q een gewone monitor, zeker als hij uitstaat. Maar zodra je hem aan het werk ziet, schiet je met enige regelmaat in de verbazing en kom je er achter dat je iets bijzonder op je bureau hebt staan wat het computerplezier naar een hoger niveau tilt.
Het zit hem in de totale beleving, en daar draagt deze Dell voor mij een groot steentje aan bij.

[ Voor 50% gewijzigd door gromit77 op 10-02-2016 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70599

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 70599 op 05-06-2016 09:41 ]

Pagina: 1