Samsung UE40JU6000W of Philips 40PUK6400/12

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelmous
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05-2024
Hi,

Ik heb SAMSUNG UE40JU6000W of PHILIPS 40PUK6400/12 gevonden bij MM. een is 400 euro en de ander 500 euro. verschil van 100 euro. terwijl de specs nagenoeg gelijk zijn. Wat is het verschil?

Andere vraag: Beide zijn smart tv. ik ben daar niet zo mee bekend. een is Android TV en andere is Tizen Smart TV. Wat is het verschil? en hoe bedien je beiden? met de afstandbediening? Want mijn smartphones zijn wel allemaal apple... kan dat samen met android tv???

Wie kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij hebben beide TVs een 50hz paneel. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. (anders zou ik adviseren voor een met 100hz).
Zelf nooit zo'n philips fan geweest. Dus zal eerder de Samsung aanbevelen.

Smart TV is gewoon een platform van de TV om applicaties te draaien. Waar dat bij een computer bv Windows is. Heb je op TV gebied ook een aantal spelers. Samsung heeft zijn eigen OS dat Tizen heet.
Sony en Philips gebruiken Android als OS.

Dit staat los van wat voor telefoon je hebt. Je bedient de TV gewoon met een afstandsbediening.
Maar met een Android TV en een Android telefoon kan je wel gebruik maken van de Casting (dus netflix starten op je telefoon en casten naar de TV) (volgens mij werkt dit niet met apple, maar je kan ook naar chromecast kijken als je dat wilt). Ook kan het natuurlijk zijn dat je een app gekocht hebt voor je telefoon, die ook op een TV werkt. Die hoef je dan niet meer te kopen.

Maar de standaard apps als Netflix zitten op alle Smart TV omgevingen.

Met deze 2 tv's zou ik voor de samsung kiezen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
40"tv aanschaffen PUK6400 goede aanschaf?

Ik zou overigens geen van beiden kiezen. Op papier lijkt het heel wat, in de praktijk presteert het maar matig. Een goede 100Hz LCD-televisie met een FHD-paneel zal beter presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelmous
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05-2024
/Wat is het verschil tussen een 100hz panel en een 50hz panel?
wat merk ik daarvan tijdens films kijken bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Dimens schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:47:
40"tv aanschaffen PUK6400 goede aanschaf?

Ik zou overigens geen van beiden kiezen. Op papier lijkt het heel wat, in de praktijk presteert het maar matig.
Dat is wel wat kort door de bocht hoor, ik bezit de Philips tv, en daar komt gewoon heel mooi beeld vanaf, zeker, er is beter beeld, maar om het matig te noemen voor deze prijs; nee, dat kan gewoon niet. Natuurlijk heeft de tv beperkingen, natuurlijk is er veel beter beeld beschikbaar, maar dat alles gaat wel samen met de prijs. De philips tv is een 100Hz paneel volgens mij, aangezien ik mn pc op 60Hz kan zetten.

Met updates zijn al heel wat bugs opgelost, app aanbod is wat minder dan ik dacht, maar dat gebruik ik toch niet.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
appelmous schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 18:30:
/Wat is het verschil tussen een 100hz panel en een 50hz panel?
wat merk ik daarvan tijdens films kijken bv?
Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates
pwillemske schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 19:43:
[...]

Dat is wel wat kort door de bocht hoor, ik bezit de Philips tv, en daar komt gewoon heel mooi beeld vanaf, zeker, er is beter beeld, maar om het matig te noemen voor deze prijs; nee, dat kan gewoon niet. Natuurlijk heeft de tv beperkingen, natuurlijk is er veel beter beeld beschikbaar, maar dat alles gaat wel samen met de prijs. De philips tv is een 100Hz paneel volgens mij, aangezien ik mn pc op 60Hz kan zetten.

Met updates zijn al heel wat bugs opgelost, app aanbod is wat minder dan ik dacht, maar dat gebruik ik toch niet.
Of jij het beeld van jouw televisie mooi vindt is natuurlijk maar subjectief en vermoedelijk met weinig referentiemateriaal. Objectief gezien is het nog maar de vraag of het toestel goed presteert. Helaas is er weinig over het toestel te vinden met betrekking tot de hardware. Zo spreken reviews wel over het beeldinterpolatie-algoritme, maar een slechte bewegingsresolutie. Kans is er dus dat het toestel gewoon een 50Hz paneel heeft en een vorm van beelinterpolatie uitvoert - wat Philips in het verleden vaker heeft gedaan in de series 5000 en 6000. De prijs doet ook vermoeden dat het om slechts 50Hz gaat. Iets wat overigens 60Hz is, maar zo wordt dat hier in Nederland niet genoemd.

De Samsung JU6000 is per definitie af te raden. Je kunt beter een J6200 100Hz FHD-televisie kopen dan een 50Hz UHD-televisie. Uitgebreide uitleg hier: Dimens in "(U)HD TV voor woonkamer"
Pagina: 1