40"tv aanschaffen PUK6400 goede aanschaf?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-07 20:19
Ik zoek een?
40" tv

Wat is je budget?
Rond de 400 euro (liever niet meer)

heb een Denon AVR-x520bt (deze onderstuent ook 4k)
de receiver zorgt dus voor het geluid. ook heb ik alle input apparaten daar op aangesloten en gaat het beeld signaal van de Denon naar de tv dus.
aan gesloten aparaten:
horizon box ziggo (vermoedelijk volgend jaar glasvezel)
rasberry pi 2 (met kodi)

Wat kijk ik er mee?
films met kodi, gewoon tv, een ook volg ik f1 via ziggo sport

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Philips 40PUK6400 Zwart met de btw actie van mediamarkt zal hij 479-17%= 397,- euro uitkomen

Welke vragen heb je hier nog over?
nu heb ik al op het forum gezocht naar deze tv en ook de reviews bekeken. echter zijn de meningen nog al verdeeld over deze tv.

mijn vraag is dan ook wat raden jullie aan voor mij om wel voor deze tv te gaan of niet?

Beste antwoord (via hjvg op 26-01-2016 18:47)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, dit is natuurlijk een vrij zinloos topic. Check:
Samsung J6200 of Philips Puk6400
Philips 55PUK6400 of toch iets anders.
Philips 50PUK6400 of Sony 50W828b
En natuurlijk reviews: Philips PUK6400: betaalbare uhdtv met beperkingen

Het is een misschien een aardig model maar absoluut geen topper. Maar dat kun je ook niet verwachten voor die prijs. Verder is het natuurlijk uiterst discutabel wat de meerwaarde van 4K is op een 40 inch televisie. Je zal zo'n beetje met je neus tegen het scherm aan moeten gaan zitten.

Zoals je zelf al zegt, de meningen zijn verdeeld. Alleen jij kan kiezen wat voor jou belangrijk is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Tja, dit is natuurlijk een vrij zinloos topic. Check:
Samsung J6200 of Philips Puk6400
Philips 55PUK6400 of toch iets anders.
Philips 50PUK6400 of Sony 50W828b
En natuurlijk reviews: Philips PUK6400: betaalbare uhdtv met beperkingen

Het is een misschien een aardig model maar absoluut geen topper. Maar dat kun je ook niet verwachten voor die prijs. Verder is het natuurlijk uiterst discutabel wat de meerwaarde van 4K is op een 40 inch televisie. Je zal zo'n beetje met je neus tegen het scherm aan moeten gaan zitten.

Zoals je zelf al zegt, de meningen zijn verdeeld. Alleen jij kan kiezen wat voor jou belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
de review van tweakers had ik over het hoofd gezien en heb ik nu dus ook eens even gelezen.

morgen als de btw actie is begonen maar eens kijken in de mediamarkt naar deze tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 21:13
hjvg schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 18:48:
de review van tweakers had ik over het hoofd gezien en heb ik nu dus ook eens even gelezen.

morgen als de btw actie is begonen maar eens kijken in de mediamarkt naar deze tv
Deze is mij ook opgevallen.

Vraagje is het noodzakelijk om hdmi 2.0 kabels te kopen voor mijn Ziggo TV box (geen horizon box) en mijn PS 4?

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Mouse_NL schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:16:
[...]

Deze is mij ook opgevallen.

Vraagje is het noodzakelijk om hdmi 2.0 kabels te kopen voor mijn Ziggo TV box (geen horizon box) en mijn PS 4?
om eerlijk te zijn had ik nog nooit van hdmi 2.0 kabels gehoord. maar een kleine zoek tocht op internet kwam ik het volgende tegen:
Mocht je een tv, receiver of Blu-ray speler met HDMI 2.0 kopen dan bestaat de kans dat je een HDMI 2.0 kabel geadviseerd wordt. Dit is echter puur marketing want een dergelijke kabel bestaat niet. Je hoeft je kabels niet de upgraden wanneer je nieuwe apparatuur met HDMI 2.0 aanschaft, elke High Speed HDMI kabel moet perfect om kunnen gaan met de nieuwe standaard.
bron: https://www.homecinemamag...bels-moet-ze-kopen-onzin/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
hjvg schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:28:
[...]

om eerlijk te zijn had ik nog nooit van hdmi 2.0 kabels gehoord. maar een kleine zoek tocht op internet kwam ik het volgende tegen:

[...]

bron: https://www.homecinemamag...bels-moet-ze-kopen-onzin/
Volgens mij was dat een bericht van 27 september 2013 of zo toen Ultra HD net op de markt kwam. Dat artikel heb ik ook gelezen. Inmiddels zijn we 2,5 jaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
En dan nog is het volkomen onzin want zowel je PS4 als Ziggo box doen niets met 4K. Maar dit is volledig off-topic dus laten we het hier bij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
S1NN3D schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:00:
En dan nog is het volkomen onzin want zowel je PS4 als Ziggo box doen niets met 4K. Maar dit is volledig off-topic dus laten we het hier bij laten.
Helemaal gelijk. Maar die TV lijkt mij wel wat. Voor een 4 K zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Dat is natuurlijk voor iedereen een persoonlijke afweging. In mijn ogen is het een matige tv, heeft 4K geen meerwaarde en kun je dergelijke budgetmodellen beter vermijden. Maar ik hoef niet te kiezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
S1NN3D schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:10:
Dat is natuurlijk voor iedereen een persoonlijke afweging. In mijn ogen is het een matige tv, heeft 4K geen meerwaarde en kun je dergelijke budgetmodellen beter vermijden. Maar ik hoef niet te kiezen. ;)
Wat mij opviel is dat de TV meer heeft dan 4K. En ik wou nu iets grotrs dan 32 inch voor op de zolder dus viel mijn oog hierop. En er zijn nog wat meer plus punten voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Mouse_NL schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:16:
[...]

Wat mij opviel is dat de TV meer heeft dan 4K. En ik wou nu iets grotrs dan 32 inch voor op de zolder dus viel mijn oog hierop. En er zijn nog wat meer plus punten voor mij.
Er zit echt een heel groot minpunt aan, de input lag. En gezien je reactie met betrekking tot de PlayStation 4 die je erop aan wil sluiten, is het dus zeker geen aanrader maar meer een afrader.

Veel pluspunten heeft het toestel niet, op pluspunten na die je bij andere toestellen ook zult vinden maar over het algemeen beter presteren. Jammer dat Tweakers het beeldinterpolatie-algoritme niet test, al is te verwachten dat deze maar matig zal presteren gezien het beeldinterpolatie-algoritme van Philips in de lagere klasse nooit echt goed is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bdubz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-04-2023
S1NN3D schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:10:
Moet toch wel aangeven na nader onderzoek te hebben gedaan dat er wel degelijk 4K opties zitten die werken (na bepaalde firmware updates) alleen met zo'n kleine TV merk je alleen echt verschil als je er dus maximaal 1m50 vandaan zit...al zit je zelf 2+ meter van de TV dan heeft de 4K inderdaad al snel geen meerwaarde.

Prijs vs. kwaliteit verhouding gezien (na het lezen ook van de officiele tweakers review) zit je hier erg goed en met de MM BTW actie die om 18:00 begint kan je deze TV voor nog geen 400,- euro aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Bdubz schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:25:
[...]

Moet toch wel aangeven na nader onderzoek te hebben gedaan dat er wel degelijk 4K opties zitten die werken (na bepaalde firmware updates) alleen met zo'n kleine TV merk je alleen echt verschil als je er dus maximaal 1m50 vandaan zit...al zit je zelf 2+ meter van de TV dan heeft de 4K inderdaad al snel geen meerwaarde.

Prijs vs. kwaliteit verhouding gezien (na het lezen ook van de officiele tweakers review) zit je hier erg goed en met de MM BTW actie die om 18:00 begint kan je deze TV voor nog geen 400,- euro aanschaffen.
Ik zit binnen de 1,5 meter range. Ik ga slaap er nog een nachtje over en dan beslis ik of ik hem haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:47
Maar besef wel dat Philips niet meer is als vroeger.
Software is totale bagger.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Tommie12 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:41:
Maar besef wel dat Philips niet meer is als vroeger.
Software is totale bagger.
Gekocht, We zullen het zien. Netflix Kodi zijn een welkome aanvulling. Maar zeker ook een wat groter scherm wat ik nu heb. Die gaat nu naar de slaapkamer daar dan ook eindelijk een plat scherm.

=============

19:13 Tv is in trek want is nu uitverkocht bij de Media Markt.

[ Voor 36% gewijzigd door Mouse_NL op 28-01-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bdubz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-04-2023
Inderdaad!

Ik heb hem ook en ben er tot op heden nog wel tevreden over. Ben mezelf even op den duur aan het verdiepen in de opties. Alleen is het voor mij niet duidelijk of je nu een instelling moet wijzigen om 1080p content permanent te upscalen.

@Mouse_NL Heb jij al een optie gevonden hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Bdubz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:36:
Inderdaad!

Ik heb hem ook en ben er tot op heden nog wel tevreden over. Ben mezelf even op den duur aan het verdiepen in de opties. Alleen is het voor mij niet duidelijk of je nu een instelling moet wijzigen om 1080p content permanent te upscalen.

@Mouse_NL Heb jij al een optie gevonden hiervoor?
Ik moet hem nog binnenkrijgen. Ik heb onder een review gelezen dat het upscaleen automatisch gaat. Je moet op de i drukken. Voor Netflix moet je je abbo aanpassen naar 4 schermen UHD.

En via de media markt site kan je de digitale handleiding downloaden. wellicht dat daar meer in staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Mouse_NL op 30-01-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fromholland
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-08-2023
ik heb deze tv gekocht, nu een week thuis..
'Natural Motion' bug zoals beschreven in de tweakers review lijkt te zijn opgelost.

Heb wel serieuze problemen met Netflix.
De ene dag werkt het prima, andere dag helemaal niet en moet ik de tv weer terugzetten naar factory instellingen waarna het weer (even) opgelost lijkt te zijn.
Problemen:
* stemmen klinken opeens heel donker/laag, terwijl de audio wel synchroon loopt.
* hoor een ruis

Philips support reageert wel snel, maar de oplossingen die ze bieden zijn:
* internet cache wissen, tv terugzetten naar fabrieksinstellingen.. en wijzen naar netflix dat het een probleem is in de netflix app.. Erg vervelend. Philips denkt dat het iets te maken heeft met de bandbreedte, en gaf ook als advies om de afspeel resolutie lager te zetten (ik heb een 4k abonnement om 4k te kunnen kijken op mijn 4k tv :-)

ik kom van een 720p panasonic plasma uit 2008, en twijfel nog enorm of deze teruggaat naar de MM of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Niet twijfelen, direct terug.

Nu zijn ze behulpzaam, maar als de 2 weken voorbij zijn, dan zit je in de "garantieperiode", en dan zal het minder worden.

Netflix moet het gewoon doen, zonder prullen en zonder resetten. Zeker geluid dat niet goed loopt duidt op software problemen die Philips niet snel in orde krijgt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fromholland
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-08-2023
Tommie12 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:25:
Niet twijfelen, direct terug.

Nu zijn ze behulpzaam, maar als de 2 weken voorbij zijn, dan zit je in de "garantieperiode", en dan zal het minder worden.

Netflix moet het gewoon doen, zonder prullen en zonder resetten. Zeker geluid dat niet goed loopt duidt op software problemen die Philips niet snel in orde krijgt...
Ik heb hem inderdaad teruggebracht en heb nu gekozen voor een Sony KD-43X8309C. Wat een verademing. Betere kijkhoek, Netflix die gewoon werkt zonder problemen, meteen al prima beeld instellingen. Weer blij!
Wel duurder dan de Philips, maar VEEL fijner. Mijn advies: mijden die Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Proficiat met je beslissing!
De enige juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Laatst online: 14-07 19:54
Zo wilde ik de 50" kopen, maar toch de 50w755 maar gedaan voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
ik heb de tv wel gekocht en hij bevalt mij super. beeld kwaliteit vind ik (zeer) goed in ieder geval beter dan mijn oude tv had. ik stel misschien niet al te hoge eisen.
maar goed zoals ook aan het begin in dit topic is gezegd bekijk hem en zie als het goed genoeg is voor jou
Pagina: 1