Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• KeizerMint
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-05-2021
Beste Tweakers,

Mijn huidige abo loopt af en ik zoek nu een nieuwe telefoon in combinatie met een goed abonnement. Mijn huidige telefoon is de Motorola Moto G 2014. Ik zou graag een een abonnement vinden voor 1 jaar eventueel 2 als het een hele goede aanbieding is. Ik gebruik niet te veel internet, voornamelijk whats app en email checken en voor het zwaardere werk gebruik ik de wifi.

Ik zoek een?
Ik zoek een goede nieuwe telefoon waar ik zeker een jaar of twee mee kan doen. Het hoeft niet het beste van het beste te zijn maar gewoon een goed werkende telefoon.

Wat is je budget?
Ik wil liever niet te veel uitgeven, mijn huidige telefoon kreeg ik gratis in combinatie met mijn abo. Ik zoek een soort gelijke actie, eventueel een klein beetje meer betalen voor een hele goede telefoon.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Geen echte specifieke eisen, zal gewoon gebruikt worden voor het "gebruikelijke.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben zelf tevreden geweest over mijn samsung telefoons maar de motorola was ook niet verkeerd. Ik heb geen grote voorkeur voor bepaalde merken.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vind het lastig te verschillende telefoons in combinatie met abonnementen te vergelijk, als iemand mij hierbij zou kunnen helpen zou ik dat zeer op prijs stellen. Als je jullie nog meer informatie willen of als ik wat vergeten ben te vermelden hoor ik het graag.

Alvast bedankt! :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

DarkSide

theres no place like ::1

wat voor abbo heb je nu en bij wie.
Krijg je daar geen "mooi" aanbod om je abbo te verlengen?

Een budget als ik wil liever niet te veel uitgeven is beetje moeilijk. Voor de een is 50,- p/m niet te veel.
Voor de ander is 25,- p/m al te veel.

met alleen WA en email zal je geen GB's gebruiken. Maar misschien handig om toch aan te geven wat je nu verbruikt. En misschien is het daarom handig om te kijken naar sim only met een laag MB (500 bv).
En dan zelf een telefoon uitzoeken (One plus x bv).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• KeizerMint
Ik heb nu een abbo bij Vodafone, ik geloof, 200 mb/min/mb in een.
Qua budget zou ik zeggen dat alles boven de 20 euro "te veel" zou zijn.

Hoe werkt een sim only in vergelijking met een abbo?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

DarkSide

theres no place like ::1

sim only is lager qua maandkosten. Vooral handig als je al tevreden bent over je telefoon.

Verder is het volgens mij voor onder de 20 lastig als je ook nog gratis een telefoon wilt.
Zie wel de moto g laatste versie. Dan heb je een iets snellere telefoon (SD410 tov 400).
en zijn de maandkosten rond de 20.

Als je zelf een telefoon koopt kan je makkelijk een sim only nemen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• KeizerMint
Bedankt, dan ga ik daar sowieso naar kijken.
Misschien dat ik toevallig nog een keer ergens een goede aanbieding tegenkom.

• Chemie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-05 10:31
Simpel, T-Mobile netwerk, heeft nog steeds de aanbieding €10 pm voor onbeperkt bellen/smsen en 1GB, zit je wel 2 jaar vast.

T-Mobile:
Stel samen en stel bij is altijd online met beperkte internetsnelheid, onbeperkt smsen. Hierbij heb je de mogelijkheid om geen belbundel te nemen, 120 minuten of onbeperkt. Daarnaast is dit altijd maandelijks aanpasbaar. Hiermee kan je gewoon whatsappen en e-mails checken, zonder daar een internet voor aan te schaffen, en dat onbeperkt. Daarnaast via studentmobiel een toestel bij T-Mobile met Stel Samen en Stel Bij. De reden waarom ik studentmobiel aankaart om je toestel bij te bestellen is omdat deze vaak het goedkoopste is.
Tip: Mogelijk is de Samsung Galaxy A5 2016 bij studentmobiel iets voor je. €8 per maand voor het toestel
of een stapje lager met de Samsung Galaxy A3 2016, €5 per maand voor het toestel, zit je wel in een wat lager segment en in mijn ogen is de €3 per maand het wel waard als "upgrade".

Basis Sim only, lagere bedragen, geen onbeperkt internet/sms, maandelijks omhoog en omlaag maar nooit lager dan je bundel die je afgesloten hebt als eerste. Ik zou als ik jou was gezien je gebruik dan een 150 minuten basis abonnement afsluiten. Deze kan je namelijk maandelijks mooi aanpassen en 150 minuten lijk je genoeg aan te hebben. Mocht je internet willen kan je dit altijd binnen een maand aanzetten, maar mocht je dit niet willen kan je het ook uit zetten, indien je internet meteen afsluit op het begin kan je dit niet uitzetten.

Of Vodafone bellen en vragen of ze een leuke aanbieding hebben voor je.
Hiervoor bel je 1201, Keuze 4, Keuze 3
Het volgende topic geeft hier wat meer inzicht in: Het Vodafone bestaande abonnementen & verlengingstopic.

Als laatste zou je nog kunnen kijken bij Simyo, KPN Netwerk. Zij hebben redelijk prijzen voor sim only, maandelijks aanpasbaar. Echter zijn ze wel redelijk prijzig als je elke maand gewoon bel en internet bundel wilt, dan zou ik voor T-Mobile basis gaan.

Succes en mocht je nog vragen hebben gewoon stellen.

Edit: Grote update met wat extra informatie.

[ Voor 80% gewijzigd door Chemie op 01-02-2016 15:26 ]

Pagina: 1