Zoeken, met geen resultaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:26
Nou wil ik het nog niet meteen een bug noemen, maar gek vind ik dit wel:

In "Het grote BMW-topic #13" zocht ik naar het woord 'gebaren'. (linkje naar zoek-URL)

En dan komt de website terug met exact twee resultaat-posts met beide 'geen matches'. En die snap ik niet. Waarom krijg ik die resultaten dan, waarom deze twee? Logischer lijkt mij om compleet geen resultaten terug te geven. Of wees consequent en geef ALLE posts terug zonder match.

Ofwel, hoe zit dit? Of zijn dit soms alle posts in dit topic waar alle letters van het woord 'gebaren' ergens in voorkomen?

Alle reacties

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik krijg gewoon 4 posts die letterlijk matchen?

Intentionally left blank

• vanaalten
Ik (nu) ook, maar dan wel met precies de posts die er rond of na die tijd bijgekomen zijn.

Maar behoorlijk vergelijkbaar, zoeken naar hetzelfde woord 'gebaren' in een ander groot topic: link.

Levert mij drie resultaten met alledrie 'geen matches':
Zoeken naar 'gebaren', met geen matches
... geef dan gewoon GEEN resultaten terug.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt op iets van 'stemming' ('gebreken' matched ook op 'gebrek' bijvoorbeeld), maar ik denk dat alleen onze search-goeroe ACM hier een antwoord op kan vinden :P

Intentionally left blank

• vanaalten
Ah, m'n vraag is doorgezet naar vierdelijns-support. :) d:)b

Overigens, 'gebreken' match met 'gebrek', maar m'n zoekwoord was 'gebaren'. Dan zie ik hooguit dat, in bijvoorbeeld het tweede zoekresultaat van Sissors, mijn 'gebaren' een beetje matcht met 'geen' - maar meer dan twee letters overeenkomsten zie ik zo snel niet.

Ach, het is verder geen groot drama of zo, maar ben wel nieuwsgierig wat er achter zit om deze drie posts als resultaten terug te geven.

[ Voor 76% gewijzigd door vanaalten op 01-02-2016 20:42 ]