bombadil schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:38:
[...]
Heb je hier ervaring mee? Ik bedoel gebruikt origineel is al wat ouder en kan heel duur zijn om te repareren Bovendien is de techniek ook flink vooruitgegaan.
Goed aftermarket spul kan zomaar een betere oplossing zijn voor oudere modellen denk ik.
Goed 3rd party spul zou mooi zijn idd, maar het meeste is goedkope troep uit China die net niet past en een slecht lichtbeeld oplevert. Daarbij zie je het ook meteen dat het niet origineel is. Een gebruikte unit zou idd wat ouder zijn, maar de rest van de auto is dat ook
Ik heb het zelf eens gedaan bij een E46, het is basically plug and play + een beetje coding

Wat pas lastig was, was de koplamsproeiers retrofitten

vanaalten schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:05:
Ik ben geen BMW eigenaar, dus geen vaste bezoeker van dit topic, maar desondanks een vraag:
zijn er hier mensen die een nieuwe 7-serie hebben, specifiek met
gebaren-bediening voor telefoon en dergelijke? Ben benieuwd naar hoe mensen dat in de praktijk ervaren.
Ik heb er zelf helaas geen, maar op m'n werk hebben we er wel een paar
Het werkt goed, hij herkent de
gebaren eigenlijk altijd wel, maar er zit een kleine delay tussen het gebaar geven en merken dat er iets verandert, bij het drukken van een knopje op bijv. het stuur weet je door de haptische feedback meteen dat je het goed hebt gedaan. Daardoor is dat meestal toch de snelste en makkelijkste manier. Maar het blijft een leuke feature die andere mensen in de auto doet verbazen

En de gesture control features zullen nog flink uitgebreid worden in toekomstige modellen, ook buiten entertainment gebied