Het grote BMW-topic #13 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:
  • 760.108 views

Onderwerpen

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-02 18:05
Matched: gebaren
Ik ben geen BMW eigenaar, dus geen vaste bezoeker van dit topic, maar desondanks een vraag:
zijn er hier mensen die een nieuwe 7-serie hebben, specifiek met gebaren-bediening voor telefoon en dergelijke? Ben benieuwd naar hoe mensen dat in de praktijk ervaren.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

bombadil schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:38:
[...]

Heb je hier ervaring mee? Ik bedoel gebruikt origineel is al wat ouder en kan heel duur zijn om te repareren Bovendien is de techniek ook flink vooruitgegaan. Goed aftermarket spul kan zomaar een betere oplossing zijn voor oudere modellen denk ik.
Goed 3rd party spul zou mooi zijn idd, maar het meeste is goedkope troep uit China die net niet past en een slecht lichtbeeld oplevert. Daarbij zie je het ook meteen dat het niet origineel is. Een gebruikte unit zou idd wat ouder zijn, maar de rest van de auto is dat ook ;)
Ik heb het zelf eens gedaan bij een E46, het is basically plug and play + een beetje coding :) Wat pas lastig was, was de koplamsproeiers retrofitten :X
vanaalten schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:05:
Ik ben geen BMW eigenaar, dus geen vaste bezoeker van dit topic, maar desondanks een vraag:
zijn er hier mensen die een nieuwe 7-serie hebben, specifiek met gebaren-bediening voor telefoon en dergelijke? Ben benieuwd naar hoe mensen dat in de praktijk ervaren.
Ik heb er zelf helaas geen, maar op m'n werk hebben we er wel een paar :+
Het werkt goed, hij herkent de gebaren eigenlijk altijd wel, maar er zit een kleine delay tussen het gebaar geven en merken dat er iets verandert, bij het drukken van een knopje op bijv. het stuur weet je door de haptische feedback meteen dat je het goed hebt gedaan. Daardoor is dat meestal toch de snelste en makkelijkste manier. Maar het blijft een leuke feature die andere mensen in de auto doet verbazen :p En de gesture control features zullen nog flink uitgebreid worden in toekomstige modellen, ook buiten entertainment gebied :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-02 18:05
fsfikke schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:08:
Ik heb er zelf helaas geen, maar op m'n werk hebben we er wel een paar :+
Het werkt goed, hij herkent de gebaren eigenlijk altijd wel, maar er zit een kleine delay tussen het gebaar geven en merken dat er iets verandert, bij het drukken van een knopje op bijv. het stuur weet je door de haptische feedback meteen dat je het goed hebt gedaan. Daardoor is dat meestal toch de snelste en makkelijkste manier. Maar het blijft een leuke feature die andere mensen in de auto doet verbazen :p En de gesture control features zullen nog flink uitgebreid worden in toekomstige modellen, ook buiten entertainment gebied :)
Thanks, het is inderdaad dat soort feedback waar ik naar zoek!
Mochten er mensen zijn met meer ervaringen, dan hoor ik het graag!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-02 17:38
vanaalten schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:05:
Net als iemand hierboven ook al een paar keer op m'n werk (toch leuk, bijbaantje bij BMW :9 ) ermee gereden en deel zijn ervaring. Het is een leuke gimmick, maar meer eigenlijk niet. In je eigen auto kan je blind toch altijd wel alle knoppen vinden die je tijdens het rijden nodig hebt (gelukkig bij BMW nog allemaal echte knoppen, probeer maar eens tijdens het rijden in een nieuwe Renault of Citroën even de temperatuur wat kouder te doen of radio harder.... |:( ).

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:41
robpol schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:03:
Daarna gebaarde er nog een andere auto naar me die dacht dat er iets kapot was aan m'n auto :'(
Hoe kun je zoiets 'gebaren' dan?

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-02 01:35
Het Fantoom schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:25:
[...]

Hoe kun je zoiets 'gebaren' dan?
Hij kwam naast me rijden, keek me aan en wees naar de achterkant van m'n auto of zo. Hij reed achter die Mercedes en had het dus ook duidelijk gezien. Eigenlijk wel vreemd dat de auto niet aangeeft dat ie gaat regenereren, want ik schrok er in eerste instantie best wel van. Je denkt op zo'n moment meteen dat je motor in de soep loopt. Helemaal omdat ik de week ervoor zelf m'n waterpomp en thermostaat preventief had vervangen. Dat is toch wel m'n ergste angst, om in het buitenland met pech te komen staan. Gelukkig niks aan de hand en ruim op tijd op ons vakantieadres aangekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Spollie op 17-07-2017 21:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.