wat voor Harman Kardon versterker bij speakerset HKTS9??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 730169

Topicstarter
Ik heb een speakerset van Harman Kardon, de HKTS 9. Hiervoor ben ik op zoek naar een goede bijpassende versterker, ook van het merk Harman Kardon.
Welke wordt geadviseerd? En waar moet ik op letten om het uiterste uit de speakers te kunnen halen?

Budget zit ik te denken rond de € 300. Graag dus aanbieding.

Ik ga het gebruiken om muziek te luisteren, films te kijken en PS4.
Apple tv moet erop kunnen.

Ik heb zelf gevonden bijvoorbeeld de AVR151 of AVR161.
Wat precies de verschillen zijn weet ik niet. Wat raden jullie aan?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 09:47

DarkSide

theres no place like ::1

Uiterste uit speakers is misschien niet waar je op moet focussen.
Maar wat voor aansluitingen heb je nodig, nu en evt in de toekomst (denk bv aan 4k/UHD BR's).
En wil je misschien eventueel ook later misschien ook andere speakers aansluiten.

Het verschil tussen de AVR151 en 161 kan je ook opzoeken (google en/of website fabrikant).
Dan kan je bepalen of de 161 de extra centjes waard zijn. (volgens mij zijn ze nieuw duurder dan je budget).
Dus misschien ook kijken naar 2e hands modellen (voor 300,- kan je dan zeer leuk spul halen).
En moet het echt perse HK zijn? yamaha/onkyo/marantz hebben ook leuke instappers.
Waarbij Onkyo vaak veel biedt voor het geld

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aansluitingen vooral HDMI, zoals gezegd apple tv, PS4 en eventueel nog 1 of 2 HDMI over kan geen kwaad.

Ik snap uiteraard dat ik de verschillen op kan zoeken. Deze zie ik ook maar dan is mijn vraag wat houdt dit precies in? Verschil is o.a. 375 Watt en 425 Watt, 75 watt per kanaal of 85 watt per kanaal.

Wat houdt verder een MHL aansluiting in?

Kortom is ik vraag me dan ook af is een AVR151 dan te licht voor de speakerset HKTS 9?

Ik wel wel graag HK merk versterker om mooi een geheel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19
Dat verschil in vermogen ga je niet merken, tenzij je vaak het volume maximaal zet. Dus daar hoef je niet naar te kijken. Kijk naar de verschillende features die beide versterkers bieden en kies degene die het minst kost en aan jouw eisen voldoet. Harman Kardon is niet vies van nietszeggende specs promoten alsof ze onmisbaar zijn zie ik nu.

Het kostte mij letterlijk 5 seconden om te achterhalen wat MHL inhoudt en ik typ niet eens zo snel. Als ik het kan, kan jij het ook. Tip; http://www.google.com <- zoekmachine

Zet je je volume dus wel vaak maximaal dan ga je beter voor de 161. De speakers vragen volgens de fabrikant een max vermogen van 80 watt. Wanneer de versterker dat niet kan leveren (in geval van de 151), krijg je vervorming en dan kun je je speakers beschadigen.

Nou is het maar de vraag of de versterker wel echt 75 of 85 watt per kanaal zal leveren. Schijnbaar zijn de meeste fabrikanten hier niet helemaal eerlijk in doordat ze de test bijvoorbeeld doen door maar 1 kanaal te belasten en die waarde op te geven als ware het voor alle kanalen.

[ Voor 48% gewijzigd door LA-384 op 29-01-2016 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

HK leverde vroeger altijd wel een net vermogen af volgens mij. Maar vermogen hoef je je niet zoveel zorgen over te maken. 50w is al meer dan voldoende voor de gemiddelde kamer met normale volumes. Je gaat echt je versterker niet voluit zetten.
Dus gewoon kijken naar de aansluitingen en de rest van de mogelijkheden. Evt rekening houdend met wat je binnen de levensduur van je.versterker nog wilt doen.
Beide hebben volgens mij 'slechts' HDMI 1.4.
Dus UHD BR's zal je niet kunnen aansluiten. Mocht je volgend jaar een 4k TV e.d willen kopen.
Verder, behalve dat je speakers van HK zijn , is er geen specifieke reden om ook de versterker van HK te nemen. Het is (neem ik aan) dat jr geen cd/dvd speler van HK hebt die dezelfde designtaal heeft. Dit kan je zoektocht verruimen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank jullie wel voor de reacties. Ik denk dat het toch de AVR161 moet worden.

Deze heeft ook hdmi 2.0. Kan dit wel met een 4k televisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Anoniem: 730169 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:05:
Dank jullie wel voor de reacties. Ik denk dat het toch de AVR161 moet worden.

Deze heeft ook hdmi 2.0. Kan dit wel met een 4k televisie?
Voor 4k op 60fps heb je HDMI 2.0 nodig.
Maar let op. Als je straks 4k blurays gaat afspelen heb je ook hdcp 2.2 nodig. Ik zie dit niet terug in de specs. Veel versterkers voor 2015 hebben wel HDMI 2.0 maar dus geen hdcp 2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het moet dan gewoon de AVR 161(s) worden dat is duidelijk. Nu verschillen de prijzen van deze versterker heel erg op internet.
Waar bestellen jullie deze artikelen, bijvoorbeeld met aanbieding of outlet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De 161S dus. En niet de 161, een model uit 2013. Klein verschil in typenummer maar let daar op.
Anoniem: 730169 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:44:
Waar bestellen jullie deze artikelen, bijvoorbeeld met aanbieding of outlet?
Kom, dit topic blijft zo verstoken van enig niveau of eigen inzet. Net zoals de meest vragen, kun je dit toch wel zelf uitvogelen. Hint: pricewatch: Harman Kardon AVR 161S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan ik ook een AVR 171S aansluiten op de set HKTS 9?

Of is deze dan weer niet geschikt ivm het meer vermogen wat deze heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Check [FAQ] Audio. Dan weet je voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is de AVR171s geworden. Vanmiddag aangeschaft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vraag me nog steeds af waarom het perse een HK receiver moest worden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Past mooi bij het geheel vind ik. Speakerset van HK daar hoort een versterker van HK bij vind ik.
Pagina: 1