Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem.
Het systeem wil ik vooral gaan gebruiken om als nas te gebruiken en om een plex server te runnen die 1080p moet kunnen transcoden naar mijn telefoon en chromecast.
Het downloaden wil ik gaan door middel van sonar en deluge.
Ik ben van plan om hem te runnen op een Linux distributie, waarschijnlijk mint. Ik heb ook gelezen over freenas en dergelijke systemen maar ik heb hier nog geen ervaring mee, mocht dit vele malen handiger zijn dan ben ik bereid om me hier in te verdiepen. Ik twijfel hierover vanwege het feit dat ik hem misschien ook wil gebruiken als thuis pc, maar dit is niet de hoofdreden aangezien ik een i5 laptop heb.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer om te gaan zitten rond een prijs van 300 euro, alles wat goedkoper kan is mooi meegenomen maar ik prefereer wel Intel over AMD
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is de lijst die ik tot nu toe heb samengesteld. Ik ga proberen de onderdelen tweedehands te krijgen als dit me veel zou schelen.
Ik ben van plan om te beginnen met een harde schijf van 2 tb en een ssd voor het OS. Ik denk dat 120gb wel genoeg moet zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Buiten de Intel processor, heb ik geen voorkeuren voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag willen dat de nas niet te groot is en zuinig is. Ook is niet te veel geluid mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop advies te krijgen over de aankopen die ik moet doen.
Een blik op de build en of het eventueel goedkoper kan. En of de build toereikend is voor mijn doeleinden.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem.
Het systeem wil ik vooral gaan gebruiken om als nas te gebruiken en om een plex server te runnen die 1080p moet kunnen transcoden naar mijn telefoon en chromecast.
Het downloaden wil ik gaan door middel van sonar en deluge.
Ik ben van plan om hem te runnen op een Linux distributie, waarschijnlijk mint. Ik heb ook gelezen over freenas en dergelijke systemen maar ik heb hier nog geen ervaring mee, mocht dit vele malen handiger zijn dan ben ik bereid om me hier in te verdiepen. Ik twijfel hierover vanwege het feit dat ik hem misschien ook wil gebruiken als thuis pc, maar dit is niet de hoofdreden aangezien ik een i5 laptop heb.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer om te gaan zitten rond een prijs van 300 euro, alles wat goedkoper kan is mooi meegenomen maar ik prefereer wel Intel over AMD
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is de lijst die ik tot nu toe heb samengesteld. Ik ga proberen de onderdelen tweedehands te krijgen als dit me veel zou schelen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3-4150 Boxed | € 116,99 | € 116,99 |
1 | Cooler Master Elite 130 | € 41,95 | € 41,95 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 38,- | € 38,- |
1 | be quiet! System Power 7 300W | € 33,95 | € 33,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 230,89 |
Ik ben van plan om te beginnen met een harde schijf van 2 tb en een ssd voor het OS. Ik denk dat 120gb wel genoeg moet zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Buiten de Intel processor, heb ik geen voorkeuren voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag willen dat de nas niet te groot is en zuinig is. Ook is niet te veel geluid mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop advies te krijgen over de aankopen die ik moet doen.
Een blik op de build en of het eventueel goedkoper kan. En of de build toereikend is voor mijn doeleinden.