Beste mede-tweakers,
Momenteel gebruiken wij SBS 2008 als DC en exchange.
Echter komt er een keer de tijd om te upgraden. En dat gaat binnen microsoft niet meer aangezien ze de SBS stop hebben gezet. Daardoor is SBS2008 de laatste goed werkende versie.
Maar.. deze ondersteund oa Outlook 2016 niet.
Nu zoek ik, bij voorkeur gratis, een open source oplossing hiervoor.
Wat moet het systeem kunnen?
Domain controller voor Windows 7 en Windows 10
Mail, agenda, contactpersonen. Met mogelijkheid om agenda te delen en vergaderingen te starten en beschikbaarheid te zien.
Bij voorkeur met ondersteuning voor Outlook. Of een erg goed werkende web-interface.
Eigen SSL certificaat (van Comodo)
IPv6
Wat heb ik al geprobeerd:
Zentyal, deed eigenlijk alles in één keer goed, maar IPv6 zit er niet in en een eigen certificaat valt ook niet te importeren. Daarnaast is het forum bij hun (en hier) behoorlijk dood.
ClearOS, UCS en Nethserver geprobeert. Niet echt onder de indruk. oa een matige interface en geen intergratie met outlook.
Welk kant en klaar pakket kan ik overwegen?
Of hoe kan ik zelf een server samenstellen? (samba4 met openchange ofzo?)
EDIT:
Het betreft gebruik binnen een bedrijf met ongeveer 25 medewerkers.
Momenteel gebruiken wij SBS 2008 als DC en exchange.
Echter komt er een keer de tijd om te upgraden. En dat gaat binnen microsoft niet meer aangezien ze de SBS stop hebben gezet. Daardoor is SBS2008 de laatste goed werkende versie.
Maar.. deze ondersteund oa Outlook 2016 niet.
Nu zoek ik, bij voorkeur gratis, een open source oplossing hiervoor.
Wat moet het systeem kunnen?
Domain controller voor Windows 7 en Windows 10
Mail, agenda, contactpersonen. Met mogelijkheid om agenda te delen en vergaderingen te starten en beschikbaarheid te zien.
Bij voorkeur met ondersteuning voor Outlook. Of een erg goed werkende web-interface.
Eigen SSL certificaat (van Comodo)
IPv6
Wat heb ik al geprobeerd:
Zentyal, deed eigenlijk alles in één keer goed, maar IPv6 zit er niet in en een eigen certificaat valt ook niet te importeren. Daarnaast is het forum bij hun (en hier) behoorlijk dood.
ClearOS, UCS en Nethserver geprobeert. Niet echt onder de indruk. oa een matige interface en geen intergratie met outlook.
Welk kant en klaar pakket kan ik overwegen?
Of hoe kan ik zelf een server samenstellen? (samba4 met openchange ofzo?)
EDIT:
Het betreft gebruik binnen een bedrijf met ongeveer 25 medewerkers.
[ Voor 3% gewijzigd door HellStorm666 op 29-01-2016 15:06 ]
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1