Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn zoon van 11j houdt van gamen en wil een desktop. Ik wil hem een goede configuratie geven waar hij 6 jaar mee verder kan zonder opnieuw te moeten investeren. Hij speelt nu nog veel minecraft, maar eenmaal uit de lagere school zal dat wel veranderen. Ik zoek een pc met pontentieel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van +700€, (zonder videokaart, monitor) daarna kan er stelselmatig dingen bijkomen zoals videokaart, extra RAM, tweede monitor ...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee, ik laat me leiden door de website http://pc-samenstellen.nl/
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil vooral geen fout keuze maken zonder nutteloze dingen aan te kopen.
Ik investeer liever +50€ nu, dan dat hij binnen 2 jaar een nieuwe toren wil..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hier heb ik niet genoeg ervaring mee om eisen te stellen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik wil vooral dat zijn voeding sterk genoeg is en zijn processor + moederbord goed gekozen. De rest kan altijd beter.
Ga je overklokken?
Nee, dat kan hij dan later zelf beslissen.
550 Watt Corsair voeding
AMD Vishera FX-6300, Six Core
Standaard geluidskaart
Standaard geheugen 8GB DDR3
1Gbit netwerkkaart
240GB SSD Crucial BX200
MSI 970 Gaming
Cooler Master Hyper 103
AMD Radeon R7 370 2GB
Sharkoon VG5-W - Blauw
Wat verwacht je van ons?
algemeen advies of alles netjes samen kan werken.
1/moederbord kan ook ASUS Sabertooth 990FX R2.0 [+ € 70,00]
2/processor kan ook AMD Vishera FX-8320, Eight-Core [+ € 40,00]
3/geluidskaart kan hij later zelf kopen wanneer hij zijn monitor kiest (nu nog op oude monitor)
4/Ik kwam MAX 850w aan verbruik, moet je dan een 850w voeding, of kan het lager?
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn zoon van 11j houdt van gamen en wil een desktop. Ik wil hem een goede configuratie geven waar hij 6 jaar mee verder kan zonder opnieuw te moeten investeren. Hij speelt nu nog veel minecraft, maar eenmaal uit de lagere school zal dat wel veranderen. Ik zoek een pc met pontentieel.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van +700€, (zonder videokaart, monitor) daarna kan er stelselmatig dingen bijkomen zoals videokaart, extra RAM, tweede monitor ...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee, ik laat me leiden door de website http://pc-samenstellen.nl/
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil vooral geen fout keuze maken zonder nutteloze dingen aan te kopen.
Ik investeer liever +50€ nu, dan dat hij binnen 2 jaar een nieuwe toren wil..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Hier heb ik niet genoeg ervaring mee om eisen te stellen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik wil vooral dat zijn voeding sterk genoeg is en zijn processor + moederbord goed gekozen. De rest kan altijd beter.
Ga je overklokken?
Nee, dat kan hij dan later zelf beslissen.
550 Watt Corsair voeding
AMD Vishera FX-6300, Six Core
Standaard geluidskaart
Standaard geheugen 8GB DDR3
1Gbit netwerkkaart
240GB SSD Crucial BX200
MSI 970 Gaming
Cooler Master Hyper 103
AMD Radeon R7 370 2GB
Sharkoon VG5-W - Blauw
Wat verwacht je van ons?
algemeen advies of alles netjes samen kan werken.
1/moederbord kan ook ASUS Sabertooth 990FX R2.0 [+ € 70,00]
2/processor kan ook AMD Vishera FX-8320, Eight-Core [+ € 40,00]
3/geluidskaart kan hij later zelf kopen wanneer hij zijn monitor kiest (nu nog op oude monitor)
4/Ik kwam MAX 850w aan verbruik, moet je dan een 850w voeding, of kan het lager?
[ Voor 14% gewijzigd door maxibaut op 29-01-2016 10:25 ]