Werk-PC voor vader € 350 - 450

Pagina: 1
Acties:

• Kaypresident
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:34
Hallo allemaal,

Ik zou graag wat advies willen over een systeem die ik wil gaan bouwen voor mijn vader.
Hij kwam vandaag met een vraag of ik een nieuw systeem voor hem wilde bouwen, omdat zijn oude pc zo traag als maar wat is en hij functioneert niet meer goed. Deze computer is ook 7 jaar oud.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Het systeem zal gebruikt worden voor alledaagse doelen. Zoals surfen op het internet. Offertes maken in Word. Soms moet hij ook in Excel wat bestanden maken. Tevens moet hij vaak PDF's openen. Zijn mail bekijken. En muziek beluisteren. Hij wilt graag een systeem wat snel werkt en stil is. Sowieso komt er een SSD in het nieuwe systeem. Ook wilt hij een behuizing van een kleiner formaat.

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Het nieuwe systeem zal hoofdzakelijk gebruik gaan worden voor offertes te maken, mails te lezen en te beantwoorden en op het web te surfen. Als software gebruikt hij alleen Office. Af en toe moet hij ook PDF's uitprinten en inlezen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Hij heeft geen exacte prijs gezegd, maar ik denk dat rond de € 350-€ 450 voldoende zal zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ja, een monitor 22'' (Acer, deze is via VGA aangesloten.)
Draadloos toetsenbord en muis.
Voor de rest niets.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Hij zal geen videokaart nodig hebben in het nieuwe systeem, omdat hij geen spelletjes speelt en geen grafische zware programma's draait.
Een SSD is een must. En dat het systeem stil is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Graag als CPU een van Intel.
GPU is niet nodig.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Eigenlijk niet veel bepaalde eisen. De behuizing moet wel een klein formaat hebben. En dat het een stil systeem is.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Als het systeem snel genoeg is en alles weer naar behoren werk, is hij al tevreden!

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik zou graag willen vragen aan jullie welke behuizing het beste zou passen bij dit systeem.
Ik kom er zelf niet uit. Hij heeft zelf aangegeven dat hij een "kleinere" kast wou.
Nou zag ik al een aantal behuizingen van BitFenix langskomen.
Tevens is deze gekozen CPU in mijn lijstje genoeg om de komende 5 jaar deze programma's moeiteloos te gaan draaien?

Mijn lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4500 Boxed€ 88,80€ 88,80
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 52,95€ 52,95
1BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart€ 62,95€ 62,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 38,95€ 38,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 33,95€ 33,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 362,51

Alvast bedankt voor de hulp! :*)

Verwijderd

Dat is een systeem wat goed zal voldoen voor je vader. Zelf zou ik er een betere voeding in steken die ook de C6/C7 powerstates ondersteunt pricewatch: Seasonic G-series 360 watt om stabiliteitsisseus te voorkomen. Voeding advies en informatie topic - Deel 32

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:15
Mooi systeem! De ssd maakt het helemaal af.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:18

P_Tingen

omdat het KAN

Mooi systeem denk ik. Als je nog kleiner wil zou je naar een Nuc / Brixx / Zotac kunnen kijken.

... en gaat over tot de orde van de dag

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-12 15:47
Nuc (i3) is een no-brainer. Energiezuinig (5-15watt), stil en snel.

• Kaypresident
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:08:
Dat is een systeem wat goed zal voldoen voor je vader. Zelf zou ik er een betere voeding in steken die ook de C6/C7 powerstates ondersteunt pricewatch: Seasonic G-series 360 watt om stabiliteitsisseus te voorkomen. Voeding advies en informatie topic - Deel 32
Bedankt! Is die voeding beter ten opzichte van de voeding die ik heb overgenomen van de BBG?
Ik ben zelf nog het twijfelen welke behuizing ik zou kiezen. En ik denk dat een I3 van Skylake ook niet veel meer prestatiewinst gaat opleveren, neem ik aan?
Puddi Puddin schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:42:
Mooi systeem! De ssd maakt het helemaal af.
Bedankt!
P_Tingen schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:27:
Mooi systeem denk ik. Als je nog kleiner wil zou je naar een Nuc / Brixx / Zotac kunnen kijken.
Thanks! Ik heb inderdaad ook naar de Nuc's gekeken, maar ik denk dat dit systeem meer bang for the buck geeft dan de Nuc's.
BramV schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:59:
Nuc (i3) is een no-brainer. Energiezuinig (5-15watt), stil en snel.
Ik heb naar de Nuc's gekeken, maar ik denk dat bovenstaand systeem meer waar bied voor zijn geld dan de Nuc's. Het energiezuiniger gedeelte maakt niet zoveel uit, ik denk dat bovenstaand systeem energiezuinig genoeg al is.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:25

Esumontere

Floep, banaan.

Kaypresident schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:44:

Thanks! Ik heb inderdaad ook naar de Nuc's gekeken, maar ik denk dat dit systeem meer bang for the buck geeft dan de Nuc's.

[...]

Ik heb naar de Nuc's gekeken, maar ik denk dat bovenstaand systeem meer waar bied voor zijn geld dan de Nuc's. Het energiezuiniger gedeelte maakt niet zoveel uit, ik denk dat bovenstaand systeem energiezuinig genoeg al is.
Hoezo meer bang for buck? Een i3/i5 NUC is echt wel sneller dan de pentium die je er nu in prikt, en het enige wat je in een NUC erbij hoeft te prikken is een SSD en wat RAM-geheugen. Met een pricewatch: Intel NUC NUC6i3SYH, generieke DDR4 reepjes en een SSD ben je dan voor 400 euro klaar en heb je een systeem dat stukken sneller is dan het systeem dat jij voorstelt.

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:33
Is dat wel zo Esumontere? Die 6100U is (zoals de naam al doet vermoeden) een energiezuinige processor, waar de Pentium die de TS voorstelt dat niet is. Ik heb ze even naast elkaar gelegd hier: http://cpubenchmark.net/c...php?cmp[]=2660&cmp[]=2623 en hier komt de Pentium dus duidelijk naar voren als winnaar. Nu is deze benchmark natuurlijk niet alleszeggend, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of het daadwerkelijk zo is.

[ Voor 1% gewijzigd door friggler op 28-01-2016 09:55 . Reden: Typo ]

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-12 15:47
@friggler: De vader kan dat nooit echt beoordelen. Maar die krijgt zeker een systeem dat sowieso al veel sneller is dan de 7 jaar oude pc...

@Kaypresident een grotere kast, een 'mindere proc' en meer energieverbruik ik zou wel eens weten wat de meer bang-for-buc is... Ik weet zeker dat je vader in ieder geval voor de NUC zou kiezen. Hij betaald waarschijnlijk ook de energierekening?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
Als alternatieve kast zou ik je nog willen wijzen op de cooler master silencio 352: erg stille case en wordt goed beoordeeld.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:18

P_Tingen

omdat het KAN

Esumontere schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:47:
[...]
Hoezo meer bang for buck? Een i3/i5 NUC is echt wel sneller dan de pentium die je er nu in prikt, en het enige wat je in een NUC erbij hoeft te prikken is een SSD en wat RAM-geheugen. Met een pricewatch: Intel NUC NUC6i3SYH, generieke DDR4 reepjes en een SSD ben je dan voor 400 euro klaar en heb je een systeem dat stukken sneller is dan het systeem dat jij voorstelt.
Ja, hoezo meer bang for the buck? Het hangt er vanaf wat je onder je 'BANG' verstaat. Als dat is dat je een klein formaat behuizing wil hebben die er ook nog eens goed uitziet, levert een NUC wel degelijk veel BANG. Je kunt alleen naar prestaties kijken maar als uiterlijk meespeelt in je eisen moet je dat ook mee laten wegen in de bang/buck verhouding.

... en gaat over tot de orde van de dag

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:25

Esumontere

Floep, banaan.

friggler schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:52:
Is dat wel zo Esumontere? Die 6100U is (zoals de naam al doet vermoeden) een energiezuinige processor, waar de Pentium die de TS voorstelt dat niet is. Ik heb ze even naast elkaar gelegd hier: http://cpubenchmark.net/c...php?cmp[]=2660&cmp[]=2623 en hier komt de Pentium dus duidelijk naar voren als winnaar. Nu is deze benchmark natuurlijk niet alleszeggend, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of het daadwerkelijk zo is.
Nee, mijn fout, sorry. De Pentium lijkt inderdaad sneller te zijn (ook bij andere benchmarks).

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

het valt mij op dat er eigenlijk niet of nauwelijks over de zombi modus gesproken wordt. vinden we die zo slecht of is de gemiddelde tweaker meer into online knallen?

just wondering

EDIT: woops sorry op verkeerde tabblad lopen typen, bericht mag verwijderd worden sorry hiervoor, kan gebeuren 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door PaRaDoX4 op 28-01-2016 15:37 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37
Ik zou graag willen vragen aan jullie welke behuizing het beste zou passen bij dit systeem.
Ik kom er zelf niet uit. Hij heeft zelf aangegeven dat hij een "kleinere" kast wou.
Nou zag ik al een aantal behuizingen van BitFenix langskomen.
Die bitfenix vind ik met 30 liter nog behoorlijk groot, als je graag een klein systeem wilt zou ik voor mITX gaan.
Je betaald iets meer voor het moederbord http://tweakers.net/categ...7jbEKKN38sDLmra35Uy3PzLXu maar je hele systeem wordt er een stuk kleiner door.
Als behuizing kan je bijvoorbeeld kiezen voor de pricewatch: Cooler Master Elite 110 of pricewatch: Silverstone Sugo Series 13 (plastic front panel met nep aluminium... als je voor een traditionele voeding kiest of de pricewatch: Antec ISK 110 Vesa die een ingebouwde mini voeding heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door Rrob op 28-01-2016 15:59 ]

• Kaypresident
BramV schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:17:
@friggler: De vader kan dat nooit echt beoordelen. Maar die krijgt zeker een systeem dat sowieso al veel sneller is dan de 7 jaar oude pc...

@Kaypresident een grotere kast, een 'mindere proc' en meer energieverbruik ik zou wel eens weten wat de meer bang-for-buc is... Ik weet zeker dat je vader in ieder geval voor de NUC zou kiezen. Hij betaald waarschijnlijk ook de energierekening?
Dankjewel voor je input, maar ik zou liever zelf een systeem in elkaar willen zetten dan een kant en klare NUC.
Ardjee schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:20:
Als alternatieve kast zou ik je nog willen wijzen op de cooler master silencio 352: erg stille case en wordt goed beoordeeld.
Naar die kast had ik ook gekeken, maar ik wil eigenlijk nog een kleiner formaat!
P_Tingen schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:23:
[...]

Ja, hoezo meer bang for the buck? Het hangt er vanaf wat je onder je 'BANG' verstaat. Als dat is dat je een klein formaat behuizing wil hebben die er ook nog eens goed uitziet, levert een NUC wel degelijk veel BANG. Je kunt alleen naar prestaties kijken maar als uiterlijk meespeelt in je eisen moet je dat ook mee laten wegen in de bang/buck verhouding.
Ik bedoelde het bang for buck prinipe niet in die context, maar meer dat je met bovenstaande eisen dit makkelijk met een Pentium processor ook haalt! Tevens vind ik die behuizing ook niet mooi.
Rrob schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:53:
[...]

Die bitfenix vind ik met 30 liter nog behoorlijk groot, als je graag een klein systeem wilt zou ik voor mITX gaan.
Je betaald iets meer voor het moederbord http://tweakers.net/categ...7jbEKKN38sDLmra35Uy3PzLXu maar je hele systeem wordt er een stuk kleiner door.
Als behuizing kan je bijvoorbeeld kiezen voor de pricewatch: Cooler Master Elite 110 of pricewatch: Silverstone Sugo Series 13 (plastic front panel met nep aluminium... als je voor een traditionele voeding kiest of de pricewatch: Antec ISK 110 Vesa die een ingebouwde mini voeding heeft.
Thanks Rrob! Ik zal zeker er naar kijken!. Op het oog ziet de Silverstone behuizing er behoorlijk mooi uit! :)

EDIT1:

Ik heb nu onderstaand lijstje. Moet hier nog iets aan worden aangepast?
Twijfel zelf alleen nog over het moederbord.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H110I Pro€ 77,40€ 77,40
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 79,90€ 79,90
1Seasonic G-series 360 watt€ 55,95€ 55,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 425,91

[ Voor 28% gewijzigd door Kaypresident op 30-01-2016 13:11 ]

• Kaypresident
Onderstaand lijstje goed genoeg zo om te gaan bestellen?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 425,91

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:40
Kaypresident schreef op zondag 31 januari 2016 @ 00:20:
Onderstaand lijstje goed genoeg zo om te gaan bestellen?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 425,91
Vergeet niet om de kosten voor een Windows licentie er ook nog bij te tellen! ;) Maar wellicht kan jouw vader die zakelijk wel goedkoop ergens kopen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan zou ik toch echt die NUC nemen. Amper performance verschil maar qua formaat een enorm stuk kleiner. Veel makkelijker weg te werken of ergens achter te hangen. Waarom dan nog zelf iets bouwen? Zou die keuze op z'n minst aan je pa voorleggen. Dat jij iets niet mooi vind of iets niet wilt is niet heel relevant, het gaat er om wat je pa wilt.

Heeft die monitor wel een digitale aansluiting?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Kaypresident
Tsurany schreef op zondag 31 januari 2016 @ 01:59:
Dan zou ik toch echt die NUC nemen. Amper performance verschil maar qua formaat een enorm stuk kleiner. Veel makkelijker weg te werken of ergens achter te hangen. Waarom dan nog zelf iets bouwen? Zou die keuze op z'n minst aan je pa voorleggen. Dat jij iets niet mooi vind of iets niet wilt is niet heel relevant, het gaat er om wat je pa wilt.

Heeft die monitor wel een digitale aansluiting?
Inderdaad qua formaat is de NUC nog een stukje kleiner. Sowieso wordt deze pc nergens achter gehangen. Staat gewoon naast zijn bureau. Waarom zelf bouwen? Omdat je dan zelfvoldoening krijgt als je zelf de PC in elkaar zet! ;)
Ik heb de keuze inderdaad aan hem voorgelegd, en hij was zelf ook niet zo gecharmeerd van de NUC. En de monitor heeft inderdaad een digitale aansluiting. Waarschijnlijk koop ik een HDMI>VGA kabel.

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Je zou ook nog naar een barebone kunnen kijken. Dit zijn in principe kastjes met een moederbord en voeding erin en in de meeste past gewoon een volledige processor. De msi probox is dan bijv. een hele mooie. pricewatch: MSI ProBox23 (001BEU)

Bespaard je 80 euro die je vervolgens in bijv. een i3 kan steken of een Windows licentie.

[ Voor 12% gewijzigd door rickbovenkamp op 31-01-2016 11:06 ]

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:18
Ik zou voor een low-end i3 gaan, de Pentium's zijn toch echt ondergemiddeld, zelfs voor kantoorspul.

Verwijderd

SampleUser schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:14:
Ik zou voor een low-end i3 gaan, de Pentium's zijn toch echt ondergemiddeld, zelfs voor kantoorspul.
Op welke feiten is die conclusie gebaseerd?

• Kaypresident
rickbovenkamp schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:05:
Je zou ook nog naar een barebone kunnen kijken. Dit zijn in principe kastjes met een moederbord en voeding erin en in de meeste past gewoon een volledige processor. De msi probox is dan bijv. een hele mooie. pricewatch: MSI ProBox23 (001BEU)

Bespaard je 80 euro die je vervolgens in bijv. een i3 kan steken of een Windows licentie.
Naar de barebones heb ik ook al gekeken. Maar dan heb je voor bijna hetzelfde geld het systeem wat ik al had geselecteerd. Of die i3 nou zoveel meer gaat bieden dan de Pentium 4500 die ik heb gekozen denk ik niet. Zeer zeker voor de taken die mijn vader gaat uitvoeren op de computer. In de BBG wordt ook voor een Pentium 4500 gekozen. En als ik naar de scores tussen een I3 en de Pentium bekijkt, zijn deze marginaal.

http://cpubenchmark.net/c...php?cmp[]=2617&cmp[]=2630
SampleUser schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:14:
Hoezo dat dan? Onderstaande link laat mij toch wat anders zien. Ik denk dat de Pentium niet voor niets is gekozen in de BBG.

http://cpubenchmark.net/c...php?cmp[]=2617&cmp[]=2630

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 16:38

bille

Don't call me Buff

Wat dacht je van een 2e hands laptop? Heeft wel wat voordeel ten aanzien van mobiliteit en je hebt geen los toetsenbord / scherm etc in de woonkamer oid staan.

Zoiets bijv: V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad T530 (N1E7ZMB).

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• SampleUser
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:30:
[...]

Op welke feiten is die conclusie gebaseerd?
Persoonlijke ervaring. We hadden een weddenschap: 1 Pentium vs 1 i3. Uiteindelijk was de i3 een paar tientjes duurder, maar de UI was - in Windows en Linux - minder stroperig.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SampleUser schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:32:
[...]

Persoonlijke ervaring. We hadden een weddenschap: 1 Pentium vs 1 i3. Uiteindelijk was de i3 een paar tientjes duurder, maar de UI was - in Windows en Linux - minder stroperig.
Oftewel dat gaat dus nergens over.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• SampleUser
Tsurany schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:34:
[...]

Oftewel dat gaat dus nergens over.
Waarom zou het nergens over gaan? We hadden gewoon precies dezelfde machine onder precies dezelfde situaties...

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Er kan dan uiteraard ook gewoon een Pentium in de probox gezet worden en dan ben je 80 euro goedkoper uit voor dezelfde prestaties en heb je een kleiner kastje.

Blijf je bij de originele zelfbouw dan zou ik er wel een cooler bij kopen zodat het systeem ook echt stil is.

[ Voor 26% gewijzigd door rickbovenkamp op 31-01-2016 11:53 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SampleUser schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:37:
[...]

Waarom zou het nergens over gaan? We hadden gewoon precies dezelfde machine onder precies dezelfde situaties...
Omdat het een enkele vergelijking is, zonder harde cijfers en je niet eens aan geeft welke exacte CPU's gebruikt zijn. Wat moet iemand daar nu mee?

Enige verschil is dat in de i3 6100u een Intel 530 zit en in de G4500 een Intel 520. De Intel 530 is een klein stukje sneller dus dat kan verschil opleveren. De vraag is echter in hoeverre het merkbaar is.
Kaypresident schreef op zondag 31 januari 2016 @ 10:59:
Inderdaad qua formaat is de NUC nog een stukje kleiner. Sowieso wordt deze pc nergens achter gehangen. Staat gewoon naast zijn bureau. Waarom zelf bouwen? Omdat je dan zelfvoldoening krijgt als je zelf de PC in elkaar zet! ;)
Wat heeft je pa aan die voldoening?
Ik heb de keuze inderdaad aan hem voorgelegd, en hij was zelf ook niet zo gecharmeerd van de NUC. En de monitor heeft inderdaad een digitale aansluiting. Waarschijnlijk koop ik een HDMI>VGA kabel.
Waarom was hij er niet van gecharmeerd? Ik kan me niet voorstellen dat je liever een systeem hebt dat vele malen groter is en niet beter presteert.
Een HDMI naar VGA kabel bestaat niet, je moet dan een digitaal signaal naar een analoog signaal gaan omzetten dus op z'n minst een converter gebruiken. Dan kan je beter de digitale aansluiting op de monitor gebruiken.

• Kaypresident
Tsurany schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:55:

[...]

Wat heeft je pa aan die voldoening?

[...]

Waarom was hij er niet van gecharmeerd? Ik kan me niet voorstellen dat je liever een systeem hebt dat vele malen groter is en niet beter presteert.
Een HDMI naar VGA kabel bestaat niet, je moet dan een digitaal signaal naar een analoog signaal gaan omzetten dus op z'n minst een converter gebruiken. Dan kan je beter de digitale aansluiting op de monitor gebruiken.
Nou, omdat het leuker is als je eigen zoon het systeem in elkaar zet. Of snap jij dat niet?

Omdat hij de behuizing die ik voorstelde (Node 304) een zeer mooie en chique kast vond. Vele malen groter is ook weer overdreven. Als je al ziet waar hij van afkomt, is de behuizing die ik voorstelde al een grote verbetering. Beide systemen presteren identiek. En als je in de NUC ook nog de SSD+RAM moet inzetten ben je nagenoeg hetzelfde kwijt. Ik bedoelde inderdaad een converter, maar ik kan in principe ook het moederbord nog veranderen met een die wel VGA aansluiting heeft.

Zoals dit moederbord: pricewatch: Asus H110I-PLUS

[ Voor 13% gewijzigd door Kaypresident op 31-01-2016 12:42 ]

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37
Volgens mij heb je een mooi systeem samengesteld voor je vader, en als hij die (dure) kast mooi vindt: het is zijn geld ;)
Heeft de monitor van je vader ook een andere ingang dan vga? Zo ja dan zou ik die andere ingang gebruiken en zo nee dan zou ik dat asus mobo met vga uitgang nemen.
edit>
En de monitor heeft inderdaad een digitale aansluiting. Waarschijnlijk koop ik een HDMI>VGA kabel.
HUH? als de monitor een digitale aansluiting heeft waarom ga je dan klooien met gekke kabels of adapters?
Gewoon een moederbord uitzoeken met de juiste digitale uitgang en een nieuwe kabel (digitaal - digitaal) kopen!
Welke digitale ingang heeft die monitor?

[ Voor 40% gewijzigd door Rrob op 31-01-2016 13:18 ]

• Kaypresident
Rrob schreef op zondag 31 januari 2016 @ 13:12:
Volgens mij heb je een mooi systeem samengesteld voor je vader, en als hij die (dure) kast mooi vindt: het is zijn geld ;)
Heeft de monitor van je vader ook een andere ingang dan vga? Zo ja dan zou ik die andere ingang gebruiken en zo nee dan zou ik dat asus mobo met vga uitgang nemen.
edit>

[...]

HUH? als de monitor een digitale aansluiting heeft waarom ga je dan klooien met gekke kabels of adapters?
Gewoon een moederbord uitzoeken met de juiste digitale uitgang en een nieuwe kabel (digitaal - digitaal) kopen!
Welke digitale ingang heeft die monitor?
Alleen VGA.
Deze monitor heeft hij:
pricewatch: Acer P221W Zwart :|

Dus gewoon onderstaand lijst met het asus mobo bestellen? _/-\o_

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus H110I-PLUS€ 80,-€ 80,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 428,51

• Kaypresident
Lijstje is besteld! Topic kan gesloten worden!

• Ayyylias
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:18
hoi, als het nog in het budget past, kijk eens naar een I3 4330 en anders naar een I3 4130, deze kan ik echt aanraden en zullen ook eens mooi wat meer rekenkracht achter het systeem openen (snelle computers voor iedereen :D ) de I3 4130 zit geloof ik rond de 120 euro en de I3 4330 rond de 150 euro, als het mogelijk is zal het er een zeer snel systeem van maken (dat je vader over 3 jaar niet toe is aan een nieuwe ;). )

zeer mooi systeem verder :)
Pagina: 1