Toon posts:

Alarmering nieuwe notificaties blijft actief

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds deze week heb ik last van notificaties die actief blijven zonder dat er nieuwe reacties zijn. Rechtsboven is bij het belletje te zien of je een notificatie hebt of niet. Indien dat het geval is wordt de bel geel en is er een cijfer te zien. Sinds een week is op deze bel klikken en zo het menu openen niet meer voldoende om de alarmering te verwijderen. Deze blijft actief alsof er weer een nieuw bericht is. In sommige gevallen is klikken op de daadwerkelijke specifieke notificatie in het menu genoeg, maar momenteel helpt zelfs dat niet. Ik kan drie keer via de notificatie naar de forumpost gaan en nog het bericht krijgen dat er een nieuwe notificatie is. Zo streeft het systeem zijn doel een beetje voorbij :)

Getest in de meest recente versie van Firefox, Chrome en Internet Explorer 11 op Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nu dat de alarmering die blijft hangen van een verplaatst topic komt, wellicht heeft dat ermee te maken. Dat je de post echter specifiek geopend moet hebben om de andere alarmeringen (die dan wel verdwijnen) te verwijderen is echter ook vrij onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

En als je de link om alles gelezen te markeren gebruikt op https://secure.tweakers.net/my.tnet/notifications/ ?

Het blijft een bug natuurlijk, maar wellicht werkt dat als workaround (ik neem aan dat op het icoontje klikken voor de notificatie ook niet werkt).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:44

InFamous

excommunicado

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad ontdekt dat dat wel werkt. Die heb ik inmiddels twee keer gebruikt vanavond.
crisp schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:08:
Het blijft een bug natuurlijk, maar wellicht werkt dat als workaround (ik neem aan dat op het icoontje klikken voor de notificatie ook niet werkt).
Is het een bug of een feature dat de notificatie alleen verwijderd wordt als je daadwerkelijk op dat specifieke bericht klikt? Ik meen dat dat eerst anders was - het vermoeit in ieder geval vrij snel. Zeker als je een topic al open hebt staan en daar nieuwe posts vanzelf te zien krijgt is het een vrij overbodige handeling.

Ideaal voor mij zou het zijn als de actieve notificaties vanzelf dismissed worden zodra je op het notificatie-icoontje klikt.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het was inderdaad zo dat bij het openen alles als gelezen werd gemarkeerd. Dat is met de laatste release gewijzigd. Het enige dat nog mist is een 'alles gelezen' link in de popup zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 27-01-2016 21:08 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De URL in de notificaties is ook anders zie ik. Hierdoor krijg je niet de 'bezochte url' kleur bij de link die je eerder wel had. Is er een reden voor waarom dat is verandert? Zit er nu met die URL de actie achter dat de notificatie als gelezen gemarkeerd wordt?

Zijdelings gerelateerd, je moet echt op het icoontje klikken om 'm als gelezen te markeren. Zit je er 1 pixel naast, dan open je de link achter de notificatie. Is het niet handiger om het hele deel waar het icoontje in staat de actie 'gelezen' te laten uitvoeren? Dus dit hele stuk code:
code:
1
<span class="sprite notificationType comment" title="Markeer als ongelezen" data-notification-id=""></span>

met de ruimte die 't inneemt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:22:
De URL in de notificaties is ook anders zie ik. Hierdoor krijg je niet de 'bezochte url' kleur bij de link die je eerder wel had. Is er een reden voor waarom dat is verandert? Zit er nu met die URL de actie achter dat de notificatie als gelezen gemarkeerd wordt?
Semi-gerelateerd: ik heb het idee dat ik soms een paar keer moet klikken voordat het menu opent. Het is lastig op afroep te reproduceren, maar gebeurt regelmatig.
crisp schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:08:
Het was inderdaad zo dat bij het openen alles als gelezen werd gemarkeerd. Dat is met de laatste release gewijzigd. Het enige dat nog mist is een 'alles gelezen' link in de popup zelf.
Dat al de helft schelen :Y Komt daar een toggle of vinkje in de settings voor?

Kan je de wijziging motiveren? Over zo'n specifieke aanpassing is ongetwijfeld nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat het niet meer automatisch als gelezen gemarkeerd wordt is een verzoek van de community. Er wordt vaak even snel gekeken wat er is als iemand de FP leest, maar niet de tijd heeft om 't forum te openen. Als je dan het forum opent, heb je geen indicatie meer waar er gereageerd was tenzij je 't ballonnetje weer aanklikt. Zonder visuele herinnering doe je 't in principe niet. Vandaar dat het nu handmatig als gelezen gemarkeerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:26:
Dat het niet meer automatisch als gelezen gemarkeerd wordt is een verzoek van de community.
Ah, nu mogen jullie dus de ander helft van de community te woord staan :+ Komt hier een toggle/vinkje voor?

Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/workflow.png

P.s. kunnen jullie posts quoten? Dan krijg ik namelijk netjes notificaties. Het valt me nu pas op dat de crew dat consistent niet doet :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29

MsG

Forumzwerver

Quoten doe je normaal gesproken ook alleen als er nog een reactie tussen staat, als je het laatste bericht hebt quote ik nooit, anders wordt het wel heel bewerkelijk.

Overigens hier op inhakend, als je een vergelijklijst hebt, wordt dat op responsive ook de hele tijd als nieuwe melding gezien, ook al heb je ze al een week geleden in een vergelijking gegooid. Is dat by design?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 21:01
[b][message=45673809,noline]
Overigens hier op inhakend, als je een vergelijklijst hebt, wordt dat op responsive ook de hele tijd als nieuwe melding gezien, ook al heb je ze al een week geleden in een vergelijking gegooid. Is dat by design?
Het gedrag is identiek aan de desktop. Hij geeft altijd de inhoud weer van je vergelijkmandje. Indien de items nieuw zijn is de ballon geel, anders is hij grijs. Net als op de desktop. Het is dus geen nieuwe melding maar een "oude" indicatie. Dit is by design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:55:
Quoten doe je normaal gesproken ook alleen als er nog een reactie tussen staat, als je het laatste bericht hebt quote ik nooit, anders wordt het wel heel bewerkelijk.
Dat was zo, maar met de komst van notificaties heeft quoten nu een tweeledig nut. Het is dat ik dit topic in de gaten houd, maar anders moet ik het maar net in de lijst tegenkomen. Op die manier mis je gegarandeerd het nodige. Ik kom dan ook vaker weken later oude posts tegen waar blijkbaar op gereageerd was zonder quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:08:
[...]

Dat was zo, maar met de komst van notificaties heeft quoten nu een tweeledig nut. Het is dat ik dit topic in de gaten houd, maar anders moet ik het maar net in de lijst tegenkomen. Op die manier mis je gegarandeerd het nodige. Ik kom dan ook vaker weken later oude posts tegen waar blijkbaar op gereageerd was zonder quote.
Quote-notificatie is ook nog maar het halve verhaal; uiteindelijk moet het mogelijk worden je op elk topic te 'abonneren' zodat je altijd een notificatie krijgt van een nieuwe reactie.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:05:
Quote-notificatie is ook nog maar het halve verhaal; uiteindelijk moet het mogelijk worden je op elk topic te 'abonneren' zodat je altijd een notificatie krijgt van een nieuwe reactie.
Interessant, maar ook goed om te weten dat het allemaal in wording is. Ik wacht af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb even een ticket aangemaakt om een 'alles gelezen' link aan de popup toe te voegen. In ieder geval voor de volgende iteratie, maar hopelijk vinden we daarvoor nog wat tijd...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Weet je ook of die knop bovenaan of onderaan de lijst komt? Het liefst zie ik 'm namelijk bovenaan komen, zodat je zo min mogelijk met de muis heen en weer aan het schuiven bent. Een knopje naast de tekst "Notificaties" bijvoorbeeld zou netjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:14:
Weet je ook of die knop bovenaan of onderaan de lijst komt? Het liefst zie ik 'm namelijk bovenaan komen, zodat je zo min mogelijk met de muis heen en weer aan het schuiven bent. Een knopje naast de tekst "Notificaties" bijvoorbeeld zou netjes zijn.
Dat lijkt mij zelf ook de meest logische plek. Grootste probleem is nog wel het verzinnen van een korte beschrijving :p

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Notificatiebelletje met een 0 erin zoals we nu hebben om aan te geven dat er x nieuwe notificaties zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Inspector schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:03:
[...]

Het gedrag is identiek aan de desktop. Hij geeft altijd de inhoud weer van je vergelijkmandje. Indien de items nieuw zijn is de ballon geel, anders is hij grijs. Net als op de desktop. Het is dus geen nieuwe melding maar een "oude" indicatie. Dit is by design :)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PLQJbeF.jpg

Dit is wat ik bedoel: de ballon geeft 4 nieuwe items aan, maar als je dan naar het menu gaat is het maar 1 nieuw ding en 3 vergelijk-items. Verwarrend in mijn ogen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat komt omdat de opmaak de volgorde pakt van "geen", "vergelijking" en "notificatie". Dat wordt bij elkaar opgeteld en krijgt zodoende de stijl van de laatste die geldig is. Er zijn tenslotte 4 items bij jou. Het is geel vanwege de notificatie.

Er is niet veel aan te doen zonder het onnodig onoverzichtelijk te maken of heel rommelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ja ik vind het vrij onnodig dat die producten in de vergelijking überhaupt mee worden geteld, dan moet je actief de hele tijd je vergelijkingen weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Om hier even op terug te komen, de notificatie komt ook puur als je geen "echte" notificatie hebt, maar alleen vergelijkingen. Ik ben hier even verder gegaan: Kleurverschil notificatie icoontjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:24

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Waarom worden notificaties bij DM's wél gereset na het openen van het wolkje, maar notificaties van quotes niet wanneer je de bel openklikt?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Angeloonie schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:25:
Waarom worden notificaties bij DM's wél gereset na het openen van het wolkje, maar notificaties van quotes niet wanneer je de bel openklikt?
DM 'notificaties' worden niet gereset bij het openen van het uitklapmenu. Die worden pas gereset als je op de pagina van die DM zelf komt.

Wat dat betreft werken de 'gewone' notificaties (onder de bel) wel net even anders. Die resetten niet als je op de pagina komt die de 'trigger' was. Die moet je dus echt vanuit het menu aanklikken of daar op gelezen zetten.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:24

Angeloonie

Cheeseburger Addict

crisp schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:30:
[...]

DM 'notificaties' worden niet gereset bij het openen van het uitklapmenu. Die worden pas gereset als je op de pagina van die DM zelf komt.
Ik zou zweren dat dat net wel zo was :P Maar misschien ben ik dan zo vastgeroest in het wegwerken van die notificatie dat ik het niet eens meer merk :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Pagina: 1