Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
https://niels.nu
Hydra schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:27:
Het is niet duidelijk of je een 2e gesprek hebt gehad en/of je het over secundaire voorwaarden hebt gehad. Hoe dan ook was het afzeggen van de andere mensen of te wel erg voorbarig of gewoon een leugen om jou het idee te geven dat er meer kapers op de kust zijn.
Ik zou als ik jou was gewoon laten weten dat je het eens bent met je primaire voorwaarden maar dat je het nog over randzaken (thuiswerken, werken in de trein, etc.) wil hebben. Of het voor jou belangrijk is, is echt iets dat je zelf moet beslissen. Ik vind 2 uur reistijd zelf echt enorm veel. Dat geeft je circa 4 uurtjes per dag om andere dingen te doen.
Ook daarna niet trouwens. Je hebt niet voor niets een proefperiode. Die geldt 2 kanten op.Invisible_man schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:49:
Je hebt nog niets getekend, dus misschien niet zo netjes om nu af te zeggen, maar je bent ze simpelweg nog niets verplicht. En als je nu nog met vragen komt zullen ze dat heus wel snappen en als ze dat niet doen kan je ook vraagtekens bij die club zetten.
Ja, ook nog inderdaad.Hydra schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:10:
[...]
Ook daarna niet trouwens. Je hebt niet voor niets een proefperiode. Die geldt 2 kanten op.
Proeftijd is volgens mij meestal niet bij 'n half jaar contract (toch? of is dat sinds de wijzigingen van vorig jaar anders?)Hydra schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:10:
[...]
Ook daarna niet trouwens. Je hebt niet voor niets een proefperiode. Die geldt 2 kanten op.
Oh ja, right. Heb je een goed punt.anboni schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:14:
Proeftijd is volgens mij meestal niet bij 'n half jaar contract (toch? of is dat sinds de wijzigingen van vorig jaar anders?)
Thanks!Invisible_man schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:49:
Je hebt nog niets getekend, dus misschien niet zo netjes om nu af te zeggen, maar je bent ze simpelweg nog niets verplicht. En als je nu nog met vragen komt zullen ze dat heus wel snappen en als ze dat niet doen kan je ook vraagtekens bij die club zetten.
Gewoon opbellen met de vragen waar jij nog mee zit dus! Je praat hier wel over iets waar je de komende maanden het merendeel van je tijd aan gaat spenderen. Dat hoeft echt niet over één nacht ijs.
Ga het eens opzoeken.anboni schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:14:
[...]
Proeftijd is volgens mij meestal niet bij 'n half jaar contract (toch? of is dat sinds de wijzigingen van vorig jaar anders?)
@TS: je kunt het zeker ter sprake brengen, misschien krijg je nog wat leuks voor elkaar. Aan de andere kant, het is je eerste baan en het is (vooralsnog, misschien zit er nog wel mogelijkheid voor verlenging in?) voor maar 6 maanden, dus misschien moet je er ook weer niet al te zwaar aan tillen. Als aan het eind van die 6 maanden verlenging ter sprake komt, kun je altijd nog gaan onderhandelen.
Het is inderdaad een enkele reis.emnich schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:04:
Als die anderhalf tot twee uur een enkele reis is dan zou ik het absoluut afraden. Dat gaat je enorm opbreken tenzij je er een kamer kan vinden (en door de week geen sociale activiteiten hebt).
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
GlowMouse schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:49:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
De recruiter denkt dat ik met alles akkoord bent gegaan. Hij zal dus niet blij zijn om te horen dat ik toch mijn twijfels heb.Scr33x0r schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:29:
In mijn ervaring kan je al je vragen/eisen gewoon via de recruiter spelen, die helpt als het goed is daarbij en kan je evt ook vertellen wat wel en niet reëel is..
In ieder geval succes!
Thanks, ga zeker eens kijken in het topic.fsfikke schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:37:
Laat je vooral niet onder druk zetten. Natuurlijk lijkt het de kans van je leven nu je je eerste aanbod gekregen hebt. Maar er zijn genoeg kansen voor goede PHP-devers (zie bijv. [PHP] Goede backend developers, hoe vind je die?)
Je bent ze nog niks schuldig, zij hebben interesse getoond, dus de functie lijkt je leuk, nu gaat het over de andere punten die ook belangrijk zijn. Aangezien het salaris schijnbaar onder het gemiddelde is mogen ze op andere punten wel wat flexibiliteit tonen
Shadowhawk00 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:39:
fsfikke dat hangt heel erg af van de regio waarin je woont, voor elke vacature zijn er 10 recruiters bezig en als je niet in de randstad woont of wilt werken is de helft van de vacatures gewoon al niet meer relevant.
Maar 2 uur met de trein kan je niet gewoon met de auto gaan dan? Dat scheelt zeker in het zuiden meestal 1.5 uur enkele reis.
[ Voor 13% gewijzigd door Bigs op 27-01-2016 20:15 ]
Je zit niet aan ze vast, je hebt nu nog niets getekend. Overigens heb je bij een contract van zes maanden tegenwoordig geen proeftijd meer.HollowGamer schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:20:
Members only:
HollowGamer schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:06:
Members only:
Zie mijn eerder gedachtes over vervoersmiddelen, maar je krijgt hier een kans geboden. Ik zou het niet zomaar afslaan omdat je zo dol bent op de trein.Vind het erg moeilijk, vrienden & familie vinden dat ik de baan moet aannemen, ik twijfel over de afstand.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023
Dat is dan 15 tot 20 uur per week! Als je geen hobies of sociaal leven hebt, ach waarom niet, maar anders zou ik het persoonlijk niet doen.
[ Voor 25% gewijzigd door mannowlahn op 28-01-2016 10:16 ]
Dus geven heel veel bedrijven een eerste contract van 7 maanden, met proeftijd. Dat mag dan weer wel.anboni schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:14:
[...]
@TS: je kunt het zeker ter sprake brengen, misschien krijg je nog wat leuks voor elkaar. Aan de andere kant, het is je eerste baan en het is (vooralsnog, misschien zit er nog wel mogelijkheid voor verlenging in?) voor maar 6 maanden, dus misschien moet je er ook weer niet al te zwaar aan tillen. Als aan het eind van die 6 maanden verlenging ter sprake komt, kun je altijd nog gaan onderhandelen.
Recruiters zijn vrij 'agressief' en ruim denkend, heb maar door hem laten leiden, wat nu achteraf niet echt slim van mij is geweest.gr8-jen schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:21:
Als ik het zo zie heb je een bedrijf die mensen wil binnen halen op een wat minder mooie manier en een recruiter die jou aandroeg ondanks de 2 uur reistijd.
Het is niet netjes van het bedrijf om je te vragen te tekenen bij het tweede gesprek maar ik heb ook al meegemaakt dat ze het contract klaar hadden liggen bij mijn sollicitatie. Tot nu toe kreeg ik meer respect van een bedrijf als ik zelf een beetje tegengas gaf dus je kan je twijfels ook gebruiken om er meer uit te slepen tijdens onderhandelingen. Toentertijd ook 100 euro hoger bruto loon eruit gekregen als ik het aanbod 2 dagen alsnog zou accepteren.
Het bedrijf zelf heeft aangegeven mensen te hebben weggestuurd. Dit ik vind ik hard te geloven want 5 jaar terug werd ik nog door 2 verschillende recruiters bij hetzelfde bedrijf aangeboden (Een recruiter had mijn CV verstuurd zonder het eerst te vragen.....) En tegenwoordig is het alleen maar gekker geworden.
- Je kan proberen 50 euro meer eruit uit te halen
- Of betere pensioenskosten verdeling (als ze dat aanbieden)
- flexibele tijden heb je minder aan als het al een lange tijd duurt om op je werk te komen maar je kan wel kijken of het handig uitkomt voor jou.
- etc.
Aangezien het contract maar voor een half jaar is zou ik dit als een kans gebruiken om te proeven hoe het is om in een andere regio te beginnen en een opstapje te krijgen voor een beter salaris. Het staat zoveel beter op je CV als je werk hebt en als je over 3 maanden besluit om ergens anders te gaan solliciteren heb je makkelijker iets te eisen: Je werkt al en ze moeten iets aandragen om je "over te halen".
Succes nog met het maken van je keuze.
Heb al volledig OV, krijg ook iets van vergoeding met de auto (maar minimaal).Hydra schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:02:
50 euro per maand ter compensatie van 2 uur reistijd enkele reis?
Ik sport graag (heb dat ook nodig), dat zou er dan simpelweg niet (meer) in zitten.muffstuff schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:15:
[...]
Dat is dan 15 tot 20 uur per week! Als je geen hobies of sociaal leven hebt, ach waarom niet, maar anders zou ik het persoonlijk niet doen.
Maar als je thuis woont is het misschiene en goede redne om eens te kijken naar een eigen plek in de buurt van die baan, mist dat een leuke omgeving is. Eerste paar maanden valt dan wel te overzien.
Auto kan optie zijn, maar meestal staan er files, en kom je dan weer gestressed aan/thuis.lubbertkramer schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:23:
Toevallig zag ik dit topic en had ik net dit bericht gelezen over iemand die al 30 jaar lang 4-5 uur met de trein moet reizen (woon-werk) -> http://www.metronieuws.nl...-in-de-trein-30-jaar-lang
Maar inhoudelijk zou ik zeggen al pak je het maar voor tijdelijk aan om de cirkel te doorbreken en vanuit die baan verder te zoeken, een halfjaar is te overzien als ze meegaan in je voorwaarden van thuiswerken.
En hoe zit het met de optie auto, twee uur met de trein duurt vaak minder lang met de auto, hoelang is dat rijden dan? Daarnaast ben je eigen baas, minder afhankelijk van verstoringen en als je flexibel mag werken rij je buiten de file's om (zelf ook een uur reistijd (a6/a27) maar begin om 0700 en zwaai om 1530 weer af om de file's te vermijden wat die reistijd ook een uur enkele reis laat blijven)
Kan ik meenemen, thanks.JBrennan schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:04:
[...]
Dus geven heel veel bedrijven een eerste contract van 7 maanden, met proeftijd. Dat mag dan weer wel.
https://www.rijksoverheid...elang-duurt-een-proeftijd
sven240 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:29:
Als je nou eens alle + en - punten aan de kant zet en terug gaat naar je gevoel over deze keuze....
Vaak weet je onbewust het antwoord al.
Uur reistijd is niet vreemd in het bedrijfsleven, als je dan flexibel mag werken zoals ik ook in mijn voorbeeld aangaf (Mijn reis met de auto: 0600 rijden -> 0700 beginnen 1530 terug ->1630 thuis | 100 km, uur reistijd buiten de spits om (A6 Urk/Noordoostpolder - Almere -> A27 Almere - Nieuwegein en terug) maar dat zou je dan moeten bespreken of flexibel beginnen een optie is.HollowGamer schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:26:
Auto kan optie zijn, maar meestal staan er files, en kom je dan weer gestressed aan/thuis.
Rijd dan een uur.
Dat is inderdaad hoe ik het ook voor ogen zie.lubbertkramer schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:48:
[...]
Uur reistijd is niet vreemd in het bedrijfsleven, als je dan flexibel mag werken zoals ik ook in mijn voorbeeld aangaf (Mijn reis met de auto: 0600 rijden -> 0700 beginnen 1530 terug ->1630 thuis | 100 km, uur reistijd buiten de spits om (A6 Urk/Noordoostpolder - Almere -> A27 Almere - Nieuwegein en terug) maar dat zou je dan moeten bespreken of flexibel beginnen een optie is.
Maar als je zo twijfelt zou ik in ieder geval vrijdag het gesprek aanpakken als een onderhandeling ipv het tekenen, dit ook gewoon kenbaar maken bij de recruiter. Zolang je niets getekend hebt zit je niet aan het contract vast (tenzij je een contract met de recruiter hebt afgesloten (boeven zijn het))
Mondeling toegezegd hebben terwijl de voorwaarden nog niet uit onderhandeld zijn zegt nog niets, het niet eens zijn met de voorwaarden is gegronde reden om de aanbieding af te slaan al heb je mondeling toegezegd het te willen doen (of als je zelfs al gezegd hebt ik doe het mits de voorwaarden naar mijn inzicht goed zijn)HollowGamer schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:56:
[...]
Dat is inderdaad hoe ik het ook voor ogen zie.
Ik vind het bijvoorbeeld geen probleem om 4 dagen op locatie te werken, één dag thuis.
Members only:
[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 28-01-2016 14:25 ]
Als je een auto moet kopen dat is het haast goedkoper om gewoon 2 uurtjes per dag minder te werken. Zeker als de reiskosten vergoeding minimaal is.mentalozzie schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:27:
Mocht je trouwens een rijbewijs hebben is het wellicht een idee om een leaseauto te vragen, of zelf een auto te kopen. Wellicht scheelt dit ook wat reistijd?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Heb zelf een auto, die zou het moeten redden van A naar B (en terug).mentalozzie schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:27:
Mocht je trouwens een rijbewijs hebben is het wellicht een idee om een leaseauto te vragen, of zelf een auto te kopen. Wellicht scheelt dit ook wat reistijd?
Ik ga het er morgen over hebben.LordSinclair schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:40:
[...]
Als je een auto moet kopen dat is het haast goedkoper om gewoon 2 uurtjes per dag minder te werken. Zeker als de reiskosten vergoeding minimaal is.
[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 28-01-2016 14:50 ]
Dat zou ook nog kunnen, scooter ervaring heb ik al.Blue-eagle schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:50:
Koop een motorrijbewijs + motorVeel leuker, files kan je tussendoor rijden, je kan bij verkeerslichten makkelijk naar voren rijden, etc. In de wintermaanden kan je altijd nog met OV gaan natuurlijk.
Thanks Zebby.Zebby schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:08:
Even een heel algemene melding - als je er geen goed gevoel bij hebt, NIET DOEN. Al is het maar voor 6 maanden, ze zijn je zo aan het pushen, als ze je echt willen hebben (en ook voor langer termijn) zouden ze de tijd voor je nemen. Daarbij, een onder gemiddeld salaris en 1,5/2 uur reistijd? Ik zou daar voor passen. Kijk rustig verder, ga eventueel temp werk doen als je echt bezig wilt zijn of bouw een portfolio/volg wat online cursussen en ga gelijk voor de goede keuze.
[ Voor 19% gewijzigd door nubcaek op 29-01-2016 11:29 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
nubcaek schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:29:
Hebben ze je niks anders / extra aangeboden, buiten de bedenktermijn? Thuis werken? Aanvullende arbeidsvoorwaarden? Salarisverhoging?
Het is geen HBO functie, dat staat er niet tussen.Ardana schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:41:
Ben ik nou de enige die vind dat TS dit gewoon moet aannemen?
* hij zit al een jaar werkloos thuis als jong persoon. Hoe langer je thuis zit, hoe moeilijker het wordt om een baan te krijgen.
* hij krijgt een baan die hij leuk vindt en die objectief gezien een geweldige kans is (HBO als MBO'er)
* hij woont nog thuis, dus hoeft geen boodschappen te doen, te koken, af te wassen, schoon te maken etc. etc.
TS, m.i. ben je behoorlijk dom bezig als je dit laat schieten.
[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 29-01-2016 16:43 ]
Ik had even gemist dat hij al een jaar thuis zit, in dat geval heb je helemaal gelijk!Ardana schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:41:
Ben ik nou de enige die vind dat TS dit gewoon moet aannemen?
* hij zit al een jaar werkloos thuis als jong persoon. Hoe langer je thuis zit, hoe moeilijker het wordt om een baan te krijgen.
* hij krijgt een baan die hij leuk vindt en die objectief gezien een geweldige kans is (HBO als MBO'er)
* hij woont nog thuis, dus hoeft geen boodschappen te doen, te koken, af te wassen, schoon te maken etc. etc.
TS, m.i. ben je behoorlijk dom bezig als je dit laat schieten.
emnich schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:01:
[...]
Ik had even gemist dat hij al een jaar thuis zit, in dat geval heb je helemaal gelijk!
Ik vind het sterk van je dat je een stapje terug doet en er nog even rustig over nadenkt. Mijn contract tekenen ging met de woorden "we vinden het lollig als je vandaag ff tekent, dus teken maar gewoon". Uiteindelijk geen ramp ofzo, maar er een dagje extra over nadenken of dit echt is wat je wilt kan geen kwaad.HollowGamer schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 17:07:
[...]
Members only:
nubcaek schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:08:
[...]
Ik vind het sterk van je dat je een stapje terug doet en er nog even rustig over nadenkt. Mijn contract tekenen ging met de woorden "we vinden het lollig als je vandaag ff tekent, dus teken maar gewoon". Uiteindelijk geen ramp ofzo, maar er een dagje extra over nadenken of dit echt is wat je wilt kan geen kwaad.
Je kan het echter ook gewoon als investeren in jezelf zien. PHP developers schijnen zeer gewild te zijn.. dus wat beter dan ff jaartje knallen en ervaring op doen.. om vervolgens elders te gaan werken en/of te verhuizen?
Daarbij, die reistijd kan je inperken door, zoals al eerder aangegeven, buiten de files om te reizen met de auto.
Al met al, met de info die ik gelezen heb, lijkt het mij geen slecht plan.
Jongen, het gaat om 6 f*cking maanden. Die tijd is zó om! Groei een ruggegraat, grow some balls.HollowGamer schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:41:
Members only:
[ Voor 21% gewijzigd door Ardana op 30-01-2016 03:59 ]
Thanks voor de input!Ardana schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 03:53:
[...]
Jongen, het gaat om 6 f*cking maanden. Die tijd is zó om! Groei een ruggegraat, grow some balls.
6 uur op, half 7 weg, half 9 op je werk.
5 uur naar huis, 7 uur thuis. half 8 klaar met eten en klaar om te sporten/relaxen/whatever.
Dan heb je 2,5 uur per dag, plus je hele weekend om te sporten/relaxen/whatever.
Je bent jong, het is je eerste baan (na een jaar her en der 'n beetje gewerkt te hebben), het is een baan die je uitdaging, kansen en mogelijkheden bied.
WTF wil je? Dat de ideale baan je aangeboden wordt op een gouden presenteerblaadje?
Of heb je écht een reden waarom je méér nodig hebt dan die 2,5 uur per dag? Kijk, als je een handicap, stoornis of compleet huishouden met gezin hebt, dan snap ik goed dat je er niet op zit te wachten.
Nu ben je jong, je hebt geen overige verplichtingen, je hebt nog draagkracht en tijd. Gá ervoor!
En stel, je kan het écht niet. Na 3 maanden sta je jankend op, en kom je jankend thuis. Prima, dan overleg je met je werkgever over beëindiging arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden. Dat kan nl. op élk gewenst moment. En zij zitten er niet op te wachten om je nog 3 maanden verplicht door te betalen terwijl jij ziek en overspannen thuis zit.
Maar dan kun je in ieder geval zeggen: ik heb het geprobeerd.
(Let wel: ik wil niemand een burn-out in praten! Maar van je eerste baantje krijg je écht niet binnen 6 maanden een burn-out, niet als de baan inderdaad zo leuk is als je denkt. Je moet ten alle tijden goed voor jezelf zorgen, maar als ik iemand zie die zo'n kans krijg, zo jong is, en zo weinig verplichtingen heeft, dan vind ik 't écht van de zotte als dat wordt afgeslagen omdat het een beetje zwaar zou zijn).
Maar wellicht andere tip: ik heb 8 maanden in een hotel gezeten, omdat, na mijn 9,45 urige werkdag, ik 2,5 uur enkele reis zou moeten reizen (en dan ga je, met huishouden/koken/eten/8 uur slapen écht tekort uren in 'n dag hebben, laat staan tijd om te relaxen). Nu is 8 maanden hotel ook geen pretje, maar wellicht af en toe wel een optie om in ieder geval die reistijd niet te hebben.
Maar basis-tip: probeer het gewoon. Wat heb je te verliezen?
[ Voor 12% gewijzigd door HollowGamer op 01-02-2016 19:53 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Ernemmer op 30-01-2016 11:34 ]
Twee sollicitaties niet goed afronden is echt het einde van de wereld niet. Ik ken er die er 50+ op hadden zitten voordat ze werden aangenomen. Even uithuilen en klaar. En n.a.v. "er maar mee kap", geen gekke dingen doen. Zoek wat vrienden en familie op zometeen.HollowGamer schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:14:
Members only:
Good taste is for people who can’t afford sapphires
HollowGamer schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:14:
Members only:
Dat lijkt me idd ook, en dat ook meteen de reden waarom bedrijven liever iemand zien van 25 die al wat heeft meegemaakt. Die schrikken zich niet een hoedje zodra er iets gebeurt wat ze nog niet kennen. Daar loop je nu een beetje tegen aan. Maar dat is helemaal niet gek, dat proces van solliciteren en met recruiters praten kan best intimiderend zijn.Ardana schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 17:13:
Members only:
Je hebt slechts een aantal sollicitaties gedaan en je bent al 3x op gesprek mogen komen lees ik. 1x heb je al een contract aangeboden gekregen. Er zijn mensen die 50 sollicitaties per dag sturen en nog niet eens uitgenodigd worden voor een gesprek.HollowGamer schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:14:
Members only:
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq