Nieuwe website, hoe kom ik (hoog) in de ranking?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn al tig topics, boeken en blogpost verschenen maar toch mis ik een duidelijke werkwijze hoe websitemakers te werk gaan wanneer ze een nieuwe website lanceren om ervoor te zorgen dat ze hoog in de ranking komen. Als simpel voorbeeld, je bouwt een simpele website voor een beginnende freelancer die daarop zijn diensten wil aanbieden, vanzelfsprekend wordt deze niet gevonden wanneer je op google zoekt. Op dat moment begint het proces van ervoor te zorgen dat je een hoge ranking krijgt. Hoe gaan jullie te werk?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paulr84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:55
Google search console geeft tips. Zie ook https://support.google.co...7?hl=nl&ref_topic=3309300 (en de stappen voor een Google-vriendelijke site, daarin staan meer concrete -technische- richtlijnen)

Edit: Zie ook dit topic

[ Voor 18% gewijzigd door paulr84 op 27-01-2016 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan sowieso een aantal dagen kosten voordat hij in Google wordt opgenomen. Dat gebeurt praktisch vanzelf, heb geduld en alles komt goed. Vooral geen rare tools gebruiken om dit te bespoedigen.

En voor die hoge ranking:
Dit is afhankelijk van veel verschillende factoren. Ik geef je een paar tips:

Zorg voor goede content. Goede leesbare heldere tekst waar een bezoeker wat aan heeft. Google vindt dit met de dag belangrijker. En gebruik de juiste woorden. En plaatsnamen, ook belangrijk.

Zorg dat de site technisch goed in elkaar zit. Geen fouten. Gebruik h1 h2 etc. Alt tags bij afbeeldingen. URLs met mooie benamingen etc. Geen 404's etc.

Snelheid! Het is niet leuk voor een bezoeker om een trage site te bezoeken. Dat vindt Google ook. Zorg dat die lekker snel laadt.

Kijk ook goed naar de link van bovenstaande poster. Dan komt het helemaal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Keyword onderzoek -> Goede content (laten) schrijven -> website (laten) bouwen -> SEO tools installeren -> Content plaatsen op website op SEO friendly wijzen -> voor de rest kun je me inhuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:11
Er zijn heel veel zaken die van belang zijn SEO: friendly urls, meta tags, sitemaps etc.
Maar het belangrijkste blijft nog altijd goede content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Audiowaste schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:41:
Maar het belangrijkste blijft nog altijd goede content.
Dat. En backlinks (sites* die naar jouw site linken). Dat heb ik hier nog niemand (expliciet) zien vermelden.

* En dan niet van die linkfarms waar je 1001 links inkoopt voor een kwartje :X Maar kwalitatieve en goede sites met zélf een goeie / hoge ranking.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 27-01-2016 15:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

RobIII schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:08:
[...]

Dat. En backlinks (sites* die naar jouw site linken). Dat heb ik hier nog niemand (expliciet) zien vermelden.

* En dan niet van die linkfarms waar je 1001 links inkoopt voor een kwartje :X Maar kwalitatieve en goede sites met zélf een goeie / hoge ranking.
Tweakers staat redelijk hoog genoteerd, als je nou je website in je handtekening zet. Zou dit dan helpen met de zoekresultaten op Google. Gewoon uit pure nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
garriej schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:14:
[...]

Tweakers staat redelijk hoog genoteerd, als je nou je website in je handtekening zet. Zou dit dan helpen met de zoekresultaten op Google. Gewoon uit pure nieuwsgierigheid.
Check mijn sig voor de gein eens:

HTML:
1
<a href="http://riii.me/huistekoop" rel="external nofollow" target="_blank">Wonen in Gemert?</a>

Zie je die nofollow? ;) Die staat er met een reden (en ik heb er die niet in gezet voor de duidelijkheid :P ). Dus nee, dat gaat niet bepaald helpen.
How does Google handle nofollowed links?

In general, we don't follow them. This means that Google does not transfer PageRank or anchor text across these links. Essentially, using nofollow causes us to drop the target links from our overall graph of the web. However, the target pages may still appear in our index if other sites link to them without using nofollow, or if the URLs are submitted to Google in a Sitemap. Also, it's important to note that other search engines may handle nofollow in slightly different ways.

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 27-01-2016 15:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:21

MsG

Forumzwerver

Alle links die je zelf genereert in dat soort plekken hebben een nofollow, waardoor je als website zegt dat Google daar geen waarde aan toe moet kennen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:11
RobIII schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:08:
[...]

Klopt, maar dat heb ik bewust niet genoemd omdat je daar niet heel veel invloed op hebt.
Je kan gaan bedelen voor backlinking bij sites, maar ze moeten er zelf ook voordeel bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:19
Maak gebruik van de Google Webmaster tools. Daarmee kan je controleren of je website in orde is. Dit is ook heel belangrijk voor Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Backlinks, hoog scorende gerenommeerde sites die een url naar je site laten plaatsen. Kost dat niet veel geld? Of je moet bekende Nederlander zijn, of in het nieuws komen, ook gratis reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:24:
Backlinks, hoog scorende gerenommeerde sites die een url naar je site laten plaatsen. Kost dat niet veel geld? Of je moet bekende Nederlander zijn, of in het nieuws komen, ook gratis reclame.
Voor niets gaat de zon op ;)

De korte samenvatting is dat je aandacht moet creëren. Dat kan door toffe content of tools bijvoorbeeld. Die moet je aanjagen via kanalen als social. Als men het dan interessant vindt zal men vaker komen, zich inschrijven op je nieuwsbrief, abonneren op je facebook kanaal, enz. Door zo een groep volgers te creëren zul je steeds bekender worden en ook spontaan meer natuurlijke inkomende links genereren.

Maar vergis je niet: dat kost reteveel tijd, maanden tot jaren. Eventueel kun je dat verkorten door geld tegen wat online-advertising aan te smijten, maar dat geld is er vaak in het begin niet.

En als ik je zo hoor over een site voor een beginnende freelancer: laat die eerst maar gaan werken. Die zal voornamelijk opdrachten krijgen via zijn netwerk of freelance-opdracht-bemiddel-sites. Met deze werkzaamheden kan hij zijn netwerk vergroten en gaan werken aan de bekendheid van zijn site/persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kun je überhaupt een ranking kopen? Ik hoor veel websitebouwers die ervoor kiezen om bijv. Adwords af te nemen maar volgens mij draagt dat helemaal niet bij aan een hogere ranking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:42:
Kun je überhaupt een ranking kopen?
Als je het al kan (er zijn vast wat louche toko's) dan wil je het niet. Zodra google erachter komt trappen ze je tot je blauw ziet.

Wat ik vooral in je topic terug "voel" is dat je (voor weinig (geld / moeite / werk)) zo hoog mogelijk wil scoren. Well, I've got news for you: dat wil iedereen ;) En er kan er toch écht maar 1 bovenaan staan en 10 op de eerste pagina ;) Guess wie google gaat belonen met die plek(ken) ;)

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 27-01-2016 15:50 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ranking 'kopen" komt meestal neer op dat ze SEA (search engine advertising) bedoelen en is niks meer dan geld uitgeven om bovenaan te komen maar dat beinvloed verder je normale scores niet dus het is n beetje een misleidende term.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:03
En nu alles bij elkaar; de grootste factoren voor succes van een website in de zoekmachines. Elk van deze stappen kun je zelf doen als je de kennis, kunde en tijd ervoor hebt, maar je kunt ook alles uitbesteden aan één of meer partijen.

Binnen de site zelf
  1. Zoekwoordenonderzoek: Bepaal waar je op gevonden wilt worden en welke zoektermen je doelgroep gebruikt.
  2. Schrijf goede content op basis van dat onderzoek, waarmee je je doelgroep informeert, verrast, inspireert en aanzet tot actie. Zorg dat je de vraag van de zoeker beter beantwoordt dan je concurrenten doen. Schrijf niet meer en niet minder dan nodig is; meer content is niet altijd beter. Link naar relevante pagina's binnen en buiten je eigen site en structureer de content met tussenkoppen, opsommingen, enz.
  3. Ontwerp en ontwikkeling: Zet de website technisch netjes op, met oog voor SEO (nette html, meta-omschrijvingen, reponsive, xml sitemaps, voorkom dubbele content, handel 404's netjes af, voorkom smerige trucjes want die werken niet).
  4. Laadtijd: Hou dit kort door o.a. afbeeldingen te optimaliseren, zo weinig mogelijk javascript, geen Flash, geen overdaad aan video's en afbeeldingen, compressie, goede hosting, eventueel caching. Gebruik GTMetrix om te zien hoe ver je bent.
  5. Meld de site aan bij Google, Bing en kornuiten voor indexering.
  6. Werk de website regelmatig bij met nieuws, betere content e.d. De "versheid" van een pagina is een SEO-factor.
Buiten de site om
  1. Zoek naar manieren om inkomende links te vergaren vanaf websites die relevantie en gezag hebben binnen je sector en doelgroep en zelf een hoge Page Rank hebben. Dit kan door een persbericht te sturen naar relevante nieuwssites, door gastartikelen te schrijven op andere websites, door bloggers uit te nodigen om eens langs te komen en iets te schrijven, door je netwerk aan te spreken en vooral: door je site dusdanig waardevol te maken dat anderen er over willen schrijven en ernaar willen linken. Dit hoeft niet allemaal op dag 1; het is zelfs beter als dit mettertijd organisch groeit.
  2. Hou mensen op de hoogte van je site en je product / dienst via sociale media, met hier en daar een link naar de site. Link ook vanuit je site naar de sociale media die je gebruikt. Je eigen vermeldingen op social media doen niet enorm veel voor je vindbaarheid, maar indirect werkt het vaak wel positief: Als anderen je Facebook-posts delen kunnen daar wel waardevolle links uitkomen, en het vergroot sowieso je bereik en populariteit.
Betaalde opties
Als het ondanks bovenstaande niet lukt om hoog te komen in de rankings op de gekozen zoektermen, dan kun je ervoor kiezen om betaald te adverteren via bijvoorbeeld AdWords of Facebook om zo alsnog een stroom bezoekers te trekken. Dit helpt je organische vindbaarheid niet in directe zin, maar het kan wel zijn dat de advertenties succesvol zijn in het creëren van herhaalbezoeken en merkbekendheid, wat op langere termijn positief kan zijn voor je organische vindbaarheid.

Over elk van deze punten valt veel meer te vertellen (Google is je vriend; dit artikel is bijv. erg sterk), en de details doen ertoe. Er is geen gemakkelijke weg: het kost tijd en / of geld, plus toewijding en creativiteit. Doe alleen zelf wat je beheerst en laat de rest over aan andere professionals. Ten slotte: Het kopen van inkomende links of sociale media-volgers is een zeer slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cartman! schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:53:
Ranking 'kopen" komt meestal neer op dat ze SEA (search engine advertising) bedoelen en is niks meer dan geld uitgeven om bovenaan te komen maar dat beinvloed verder je normale scores niet dus het is n beetje een misleidende term.
Inderdaad, een andere manier zou nog zijn om externe websites te betalen om op hun site te adverteren en een link te plaatsen. Als je dat vaak genoeg doet bouw je wel een ranking op. Stel je betaald de telegraaf oid, ze maken een mooi verhaaltje en plaatsen dat op hun site is dat effectiever dan het plaatsen van banners of adwords.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 02:29:
[...]
Inderdaad, een andere manier zou nog zijn om externe websites te betalen om op hun site te adverteren en een link te plaatsen. Als je dat vaak genoeg doet bouw je wel een ranking op. Stel je betaald de telegraaf oid, ze maken een mooi verhaaltje en plaatsen dat op hun site is dat effectiever dan het plaatsen van banners of adwords.
Toevallig help ik de telegraaf en aanverwante labels met hun SEO, en dat soort verzoeken komen regelmatig binnen. Voornamelijk van grote concerns die bepaalde merken willen boosten.

Dus ja, indirect zijn rankings wel te koop, als je budget groot genoeg is kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Vergeet niet eigenlijk al standaard de website in HTTPS te zetten. Ook dat helpt.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@gitaarwerk. Daar zijn de geleerden het nog niet helemaal over eens. Heb het nog niet gemeten, maar ik hoor dat het nog geen grote invloed heeft op de rankings in Google.

Het is natuurlijk wel dat het bij een webshop of andere website met betaalmogelijkheden een must is en voor andere websites een extra zekerheid voor de bezoekers (versleuteld verkeer), maar of het gros van de internettende Nederlanders weet waar het groene slotje voor is? Ik vraag het me af.

De drempel voor een SSL certificaat wordt wel steeds lager met initiatieven als Let's Encrypt. Er zijn al hosters die het (gratis) aanbieden in hun Direct Admin omgeving. In 2 of 3 klikken heb je een SSL certificaat op je hosting omgeving. Goede zaak denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2016 19:53 . Reden: Correctie meervoudsvorm gebruiken... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Je hebt niet alleen goede content nodig, maar ook een goede content opbouw. Gebruik de html-tags op een juiste manier.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:42:
Kun je überhaupt een ranking kopen? Ik hoor veel websitebouwers die ervoor kiezen om bijv. Adwords af te nemen maar volgens mij draagt dat helemaal niet bij aan een hogere ranking.
AdWords draagt niet bij aan een hogere ranking. Maar veel mensen hebben slecht door wat bij Google echte zoekresultaten zijn en de (daarboven geplaatste) AdWords reclames. Je kunt dus zeker opvallen bij je doelpubliek middels AdWords en zo klanten binnenhalen, terwijl je gelijktijdig aan een hogere echte ranking werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gitaarwerk schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:09:
Vergeet niet eigenlijk al standaard de website in HTTPS te zetten. Ook dat helpt.
Op dit moment heb je nog een streepje voor inderdaad, al is het een kwestie van tijd voordat elke website standaard voorzien is van https.
HuHu schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:13:
[...]

AdWords draagt niet bij aan een hogere ranking. Maar veel mensen hebben slecht door wat bij Google echte zoekresultaten zijn en de (daarboven geplaatste) AdWords reclames. Je kunt dus zeker opvallen bij je doelpubliek middels AdWords en zo klanten binnenhalen, terwijl je gelijktijdig aan een hogere echte ranking werkt.
Dat is inderdaad een misverstand dat websitebouwers soms denken dat je met adwords een ranking koopt. Voor een goede ranking ben je als ik het goed begrijp vooral afhankelijk van andere websites die een link naar je nieuwe website plaatsen?

Adwords kan in het begin wel helpen maar een beetje tweaker weet de echte resultaten wel van ads te onderscheiden. Is het niet zo dat veel adblockers dit ook wegfilteren?

Eigenlijk is deze vorm van adverteren ook maar een doekje voor het bloeden, als je abonnement afloopt zit je alsnog op hetzelfde ranking niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 23:47:
[...]
Op dit moment heb je nog een streepje voor inderdaad, al is het een kwestie van tijd voordat elke website standaard voorzien is van https.
Het is lastiger dan gedacht. Een let's encrypt is niet echt overal een oplossing voor. Er zijn een hoop dingen die meespelen met encryptie. Zeker wanneer het meerdere domeinen betreft ;-)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En toch heb ik het gevoel dat we [SEO] Tips & Trucs een beetje aan 't samenvatten / herhalen zijn hier :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onthoud 4 hoofdregels om kans te maken hoog re ranken in zoekmachine's zoals Google;

1. Content = king!
Schrijf regelmatige vernieuwende en relevante content en publiceer dit in (blog) vorm op je website.

2. "In-Page" optimalisatie
Zorg voor degelijke code en META titles en omschrijvingen, zodat Google duidelijk weet hoe je eigen website te indexeren.

3. Backlinks
Inkomende links vanuit andere websites (hierboven reeds beschreven)

4. Social Media
Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram, desnoods Whatsapp.
Wat kan ik over bovenstaande nog meer zeggen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kafka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:18
Goede (originele) content is het alleralleralleraller belangrijkst. Als je die hebt dan komt de rest vanzelf.
Dan maken die h1 h2 tags geen bal uit.
Pagina: 1