WD MYCloud niet zichtbaar in Verkenner

Pagina: 1
Acties:
  • 19.881 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo1968
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 21:49
Ik heb al een tijdje een WD MyCloud Mirror en deze werkt perfect.
Enige probleem is dat hij dan wel, dan niet zichtbaar (en dus benaderbaar) is in Windows Verkenner onder Netwerk. Dat wil zeggen: niet direct in de tree onder het pictogram netwerk.

Als ik op het netwerkpictogram klik zie ik wel onder "opslag" de MyCloudMirror staan, maar als ik daarop klik, opent hij de WD op de site 192.168.2.1. Dat is echter niet de bedoedeling.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat hij continu zichtbaar is in de Verkenner?
Heb meerdere PC's en op de ene is hij wel zichtbaar en op de andere niet...?
Kan het zijn dat hij maar op1 PC in het netwerk zichtbaar is?

[ Voor 32% gewijzigd door jeronimo1968 op 27-01-2016 13:09 ]

Beste antwoord (via rens-br op 13-02-2018 09:30)

• Hatsekiedee
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik reageer nog maar even op dit draadje omdat ik pas recent de oplossing vond.. Ik heb ook een WDMYCLOUDMIRROR. Ik kon hem wel zien via Verkenner\deze pc, maar kon er geen driveletter aan toe voegen. Na de volgende instellingen op de Mycloud lukte het wel:
- ga naar instellingen, Netwerk, Windows instellingen. Zet de lokale masterbrowser op AAN, zet het SMB protocol op SMB1 en zet de LLTD aan. Succes!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:05
Heb hetzelfde probleem. Kijk maar o.a. NAS niet zichtbaar in ' Netwerk'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo1968
Hoi,

Heb het geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Zal wel aan Win 10 liggen.

Toch bedankt voor de tip...

Gr.

Jeroen

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hatsekiedee
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik reageer nog maar even op dit draadje omdat ik pas recent de oplossing vond.. Ik heb ook een WDMYCLOUDMIRROR. Ik kon hem wel zien via Verkenner\deze pc, maar kon er geen driveletter aan toe voegen. Na de volgende instellingen op de Mycloud lukte het wel:
- ga naar instellingen, Netwerk, Windows instellingen. Zet de lokale masterbrowser op AAN, zet het SMB protocol op SMB1 en zet de LLTD aan. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 15:41

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ook al is dit een topic uit een ver verleden: Als er hogere versies zijn van SMB is het beter om die te kiezen. Voor de veiligheid en voor de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter vd Kaaij
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-11-2018
Ik heb mijn PC deze week voorzien van een verse installatie windows 10, en mijn NAS de WDMycloud Mirror 3TB was niet te zien in de verkenner onder Netwerk.
Ook mijn gedeelte map van windows was niet te zien.
De werkgroep naam van mijn PC en de NAS waren het zelfde, printer delen was goed ingesteld en alles bleef onzichtbaar.
Ook met het synchroniseer programma "Superfilesynchroniser" die ik gebruik, kon ik de NAS niet benaderen.
Alleen met het WD appje kon ik op openen klikken en kreeg ik een nieuwscherm van de verkenner waar de WDMyCloud Mirror netjes onder netwerk zichtbaar was.
Sluit je dit scherm en open je de verkenner opnieuw op de normale manier was hij weer onzichtbaar.
Ik heb al de hints hierboven doorlopen maar niets mocht baten.
Tot slot heb ik het hele netwerk uitgezet de WDMycloud Mirror uit, PC uit ,mijn internet hub uit, en het Ziggo modem uit.
Alles weer in goede volgorde gestart en "Voila" alles werkt weer als vanouds.
Hoe simpel kan het zijn, ik wilde mijn ervaring en meer dan een dag zoeken toch even met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo1968
Bedankt voor je reactie.
Bij mij werkt inmiddels ook alles weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbax
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 01-04-2023
Peter vd Kaaij schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:03:
Ik heb mijn PC deze week voorzien van een verse installatie windows 10, en mijn NAS de WDMycloud Mirror 3TB was niet te zien in de verkenner onder Netwerk.
Ook mijn gedeelte map van windows was niet te zien.
De werkgroep naam van mijn PC en de NAS waren het zelfde, printer delen was goed ingesteld en alles bleef onzichtbaar.
Ook met het synchroniseer programma "Superfilesynchroniser" die ik gebruik, kon ik de NAS niet benaderen.
Alleen met het WD appje kon ik op openen klikken en kreeg ik een nieuwscherm van de verkenner waar de WDMyCloud Mirror netjes onder netwerk zichtbaar was.
Sluit je dit scherm en open je de verkenner opnieuw op de normale manier was hij weer onzichtbaar.
Ik heb al de hints hierboven doorlopen maar niets mocht baten.
Tot slot heb ik het hele netwerk uitgezet de WDMycloud Mirror uit, PC uit ,mijn internet hub uit, en het Ziggo modem uit.
Alles weer in goede volgorde gestart en "Voila" alles werkt weer als vanouds.
Hoe simpel kan het zijn, ik wilde mijn ervaring en meer dan een dag zoeken toch even met jullie delen.
*knip*. Dit voegt echt niks toe.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 04-02-2019 21:45 ]

De meeste computerfora zijn keien in het niet geven van antwoorden...

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.