Folder uit het niets verdwenen op externe HDD.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:44

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
Een bekende van mij probeerde een bestand (.mkv) te kopiëren naar een externe WD My Passport HDD.
Daar kwam een schrijffout die een error gaf. Tot zover geen probleem. Schijf ontkoppeld en weer terug erin gestopt (usb poort) maar toen bleek een grote folder met foto's weg te zijn. Die stond er even daarvoor nog wel, maar nu issie foets. Aangesloten op een Macbook om te kijken of die ze wel weergaf maar helaas.

De schijf is geformatteerd als exFAT (gebruik op Windows / OSX). Welke opties zijn er om dit te fixen? Ik heb zelf geen Windows machine thuis staan dus ik kan er niet direct een 'Windows' oplossing voor vinden. Bij OSX is mijn kennis niet afdoende. In het verleden heb ik een soortgelijk probleem eens gehad met een externe schijf die ik gebruikte voor films/series in combinatie met een Mede8er Mediaplayer. In Windows (schijfcontrole/foutcontrole o.i.d.) heb ik toen de schijf laten checken en toen was mijn folder weer benaderbaar. Die tip heb ik nu doorgegeven maar die bracht geen oplossing.

Zijn er speciale tools (OSX/Windows) die dit eventueel goed kunnen checken? Ik heb er wel wat gevonden via Google maar ik heb van de helft niet het idee dat het daadwerkelijk iets gaat doen. Zijn er wellicht andere stappen die ik nog kan proberen?

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:20
exfat doet geen journalling, heb je 'veilig' de usb stekker er uitgetrokken ?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
DukeBox schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:31:
exfat doet geen journalling, heb je 'veilig' de usb stekker er uitgetrokken ?
Nee dat is niet gebeurd. Daarna wel (toen ik hem zelf testte en zocht).

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:20
Dan houdt het op.. mogelijk kun je met recovery tools nog e.e.a. vinden. Daar is een thematopic voor mocht je die nog niet gevonden hebben: Thematopic: Datarecovery

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Topicstarter
DukeBox schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:37:
Dan houdt het op.. mogelijk kun je met recovery tools nog e.e.a. vinden. Daar is een thematopic voor mocht je die nog niet gevonden hebben: Thematopic: Datarecovery
Deels helaas wel hartstikke ancient ;). I've seen it before.