Ik ben voor mijzelf een projectje begonnen. Het komt er kort op neer dat ik bezig ben met een formulier waar personen gegevens kunnen invullen over een hoeveelheid troepen, van tribalwars, en deze hoeveelheid wordt dan inclusief gebruikersnaam opgeslagen in een database. Het probleem is echter dat ik het totaal aantal troepen van alle gebruikers bij elkaar opgeteld wil zijn en dat gegeven dan outputten in een html tabel. Het is me nu wel gelukt om een totaal van troepen per gebruiker weer te geven, maar het lukt me niet om dat van alle gebruikers in totaal te doen.
Dit is de code die ik nu gebruik:
Dit is de code die ik nu gebruik:
PHP: test.php
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| $mysqli = new mysqli($servername, $username, $password, $db); if ($mysqli->connect_errno) { printf("Connect failed: %s\n", $mysqli->connect_error); exit(); } $query = "SELECT * FROM Troepen"; if ($result = $mysqli->query($query)) { echo "<table border=1 width=70% bgcolor=white>"; echo "<tr>"; echo "<th> Speler</th>"; echo "<th> Aanvallend</th>"; echo "<th> Verdedigend</th>"; echo "<th> Totaal</th>"; echo "</tr>"; while ($row = $result->fetch_assoc()) { $username = $row["username"]; $aanvallend = $row["bijlvechter"] + $row["cavalerist"] + $row["boogschutter_te_paard"] + $row["ram"] + $row["katapult"]; $verdedigend = $row["speervechter"] + $row["zwaardvechter"] + $row["boogschutter"] + $row["gepantserde_cavalerist"]; $totaal = $aanvallend + $verdedigend; echo "<tr>"; echo "<td> $username</td>"; echo "<td> $aanvallend </td>"; echo "<td> $verdedigend </td>"; echo "<td> $totaal </td>"; echo "</tr>"; ob_flush(); flush(); } echo "</table>"; $result->free(); } $mysqli->close(); |
[ Voor 47% gewijzigd door CIAagentB op 26-01-2016 22:15 ]