Na verschillende topics gelezen te hebben ben ik er nog niet helemaal uit. Omdat er bij de verschillende topics leuke alternatieven worden gegeven, wil ik toch gebruik maken van jullie kennis (als ik zo vrij mag zijn).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt vooral gebruikt voor surfen, Word, Excel, Powerpoint, af en toe een nieuw spel (hoeft niet op hoogste instellingen), en web ontwikkeling (php, javascript e.d.). In ieder geval veel programma's tegelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit met een maximum van 550 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja zeker, zie huidige setup:
Hiervan wil ik dus de voeding, videokaart, HD mee nemen. Daarnaast heb ik een cooler liggen die ik wil gaan gebruiken: Cooler Master Nepton 140XL
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor het mainbord wil ik eigenlijk een MSI, overige componenten geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Doordat het systeem grotendeels als huis, tuin en keuken machine wordt gebruikt moet deze stil zijn. Stroomverbruik is wel iets waar ik rekening mee wil houden.
Ga je overklokken?
Met dit in het achterhoofd heb ik wel verschillende componenten uitgezocht. Denk hierbij aan cooler, behuizing, mainbord. Maar ik zal zeker niet de grens opzoeken.
Wat verwacht je van ons?
Is het systeem een goede investering, is iets overkill of misschien te weinig. Gezien ik geen ervaring heb met overklokken zie ik misschien nog wat over het hoofd?
Huidig voorstel:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt vooral gebruikt voor surfen, Word, Excel, Powerpoint, af en toe een nieuw spel (hoeft niet op hoogste instellingen), en web ontwikkeling (php, javascript e.d.). In ieder geval veel programma's tegelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit met een maximum van 550 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja zeker, zie huidige setup:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 945 (C3, 95W) Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI 790XT-G45 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX750TI-OC-2GD5 | € 156,01 | € 156,01 |
| 1 | Iiyama ProLite E2473HDS-B1 Zilver | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Comfort Keyboard K290 (Qwerty, Int'l EN) | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Logitech MX518 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 700W | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 84,91 | € 84,91 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 353,82 | |
Hiervan wil ik dus de voeding, videokaart, HD mee nemen. Daarnaast heb ik een cooler liggen die ik wil gaan gebruiken: Cooler Master Nepton 140XL
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor het mainbord wil ik eigenlijk een MSI, overige componenten geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Doordat het systeem grotendeels als huis, tuin en keuken machine wordt gebruikt moet deze stil zijn. Stroomverbruik is wel iets waar ik rekening mee wil houden.
Ga je overklokken?
Met dit in het achterhoofd heb ik wel verschillende componenten uitgezocht. Denk hierbij aan cooler, behuizing, mainbord. Maar ik zal zeker niet de grens opzoeken.
Wat verwacht je van ons?
Is het systeem een goede investering, is iets overkill of misschien te weinig. Gezien ik geen ervaring heb met overklokken zie ik misschien nog wat over het hoofd?
Huidig voorstel:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 213,90 | € 213,90 |
| 1 | MSI Z170A GAMING M3 | € 141,95 | € 141,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16 | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 527,80 | |
[ Voor 17% gewijzigd door FantaX op 25-01-2016 17:34 ]