Toon posts:

Een nieuwe receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2018 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11
Als je geen budget hebt, zou ik dit links laten liggen. Dit is leuk voor iemand die krap bij kas zit en toch persé een surround set wil hebben. Het zal best acceptabel klinken, maar er is zoveel beters te krijgen voor meer. Daarom is een harde bovengrens qua budget wel handig.

Voor €1000,- tot €1500,- ben je helemaal klaar, daaronder zul je op kwaliteit of speakeraantal moeten inleveren.

[ Voor 17% gewijzigd door LA-384 op 24-01-2016 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdM
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp is dit eerst een vraag advertentie geweest?

Of heb je dat nog niet geprobeerd?

Misschien zijn er wel tweakers die er 1tje thuis hebben staan, en die ervan af willen.
Zou gewoon een vraag advertentie plaatsen met de reciever die je nodig heb.
Ook weten ze wel waar je hem eventueel wel vandaan kan halen/of kopen.
Dat laten ze wel weten in dm/mail of als je je reacties aan staan via de reacties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:59
Voor een echte 5.1 setup met goede speakers / receiver ben je toch minimaal het volgende kwijt (nieuwkoop):
- Receiver €400,-
- Speakers 5x €150,-
- Subwoofer €200,-

Dat is dan toch al gauw €1350,-

Ik was begonnen met een Logitech Z5400 en daar heb ik qua films en gaming veel van genoten. Later deze aan mijn vader gegeven en zit nu op een set zoals hierboven. Vooral voor muziek klinkt dit zoveel beter. Wel kan ik eerlijk zeggen dat film kijken bij mn pa op de oude Z5400 nog steeds een leuk spectakel is. Als muziek niet boeiend is kan je mogelijk prima uit de voeten met iets vergelijkbaars zoals waarschijnlijk die Yamaha.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Begin eerst eens met inventariseren waar we antwoord op moeten geven:

- hoeveel HDMI inputs wil je op je receiver hebben en welke specificatie moeten ze hebben?
- hoeveel andere inputs zoals SPDIF etc?
- hoeveel vierkante & kubieke meter is je kamer?
- moeten de speakers wireless zijn of ga je alles bekabelen (kabels kunnen ook duuuur zijn)?
- stel een budget en ga daar niet overheen!

Zoals hierboven gezegd: het kan in de kosten lopen. Kijk in de basis eens naar pricewatch: Yamaha RX-V379 Zwart en als speakerset bijvoorbeeld http://tweakers.net/produ...ustics-2000i-cinema-pack/ Ondanks dat laatstgenoemde geen prijs heeft, zou je in totaal net rond de 1000 Euro moeten komen.

Recentelijk heb ik zelf een nieuwe 5.1 set moeten aanschaffen; als basis had ik al een Onkyo 5-serie en heb toen in de sale voor 850Euro een Teufel speakerset kunnen regelen. Maar dat gaat wel over een huiskamer met kijk-oppervlak van 30 vierkante meter. En dan nog vergaat horen & zien je als je enigszins het volume openzet.

Als alternatief kan je natuurlijk ook op zoek naar een betere receiver en dan een hele mooie 2.0 speakerset aansluiten. Met goede drivers & crossover, haal je daar ook voldoende bass uit om de buren van 3 huizen verderop nog lastig te vallen. Ja, je mist dan het 5.1 gevoel maar als jouw kamer nu 3 bij 4 meter is, weet ik sowieso niet of je echt een enorm verschil gaat horen.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 24-01-2016 09:51 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:42
als het dan al niks mag kosten zijn dit volgens mij nog best leuke setjes:

http://www.bol.com/nl/p/o...t-zwart/9000000012378987/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:20:
Aangezien HDMI al optisch is vermoed ik geen extra optische aansluiting nodig te hebben.
Sinds wanneer is HDMI optisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NL_Scratch schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:29:
als het dan al niks mag kosten zijn dit volgens mij nog best leuke setjes:

http://www.bol.com/nl/p/o...t-zwart/9000000012378987/
Ik heb niet gezegd dat het niets mag kosten, ik zou wel wat de kosten willen drukken als u me begrijpt.
downtime schreef op zondag 24 januari 2016 @ 13:33:
[...]

Sinds wanneer is HDMI optisch?
Sinds ik amper er iets van ken .. Als het niet zo is mag u me er altijd op wijzen en uitleggen hoe het wel in zijn werk gaat. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:01:
[...]
Sinds ik amper er iets van ken .. Als het niet zo is mag u me er altijd op wijzen en uitleggen hoe het wel in zijn werk gaat. _/-\o_
Hint: zo werkt het niet geheel hier op Tweakers. Als je apparatuur wil aanschaffen en dan niet weet (of wil Googlen) welke inputs en welke outputs je hebt, wil hebben of mogelijk over een jaar wil gaan gebruiken, dan wordt het wel heel lastig om een gedegen antwoord te geven.

Zo zag ik net dat je recentelijk meerdere topics al open had, waar anderen al vergelijkbare vragen hebben gesteld over vermogen, budget, etc. maar ook daar kan ik weinig verdere informatie uit halen waardoor dit topic een beter idee lijkt te worden.

Ik ben er ook nog steeds niet uit of je wel/niet een multiroom setup nodig gaat hebben en in hoeverre dat allemaal binnen een bepaald budget mag vallen. Zo geeft NL_Scratch in "Een nieuwe receiver" een setje van een paar grijpstuivers en je zegt daarna dat het wel iets mag kosten maar je wil wel de kosten drukken. Als 500 Euro al teveel is, dan gaan we een uitdaging hebben zoals FeaR in "Speakers + receiver voor kamer" aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:19
Je zou eens kunnen kijken naar:

http://www.teufelaudio.nl...round-5.1-set-p13214.html (zijn vandaag nog in de aanbieding en als je je aanmeld voor de nieuwsbrief krijg je nog eens 20 euro korting).

in combinatie met

pricewatch: Yamaha RX-V379 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:42
rolandmegens schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:14:
Je zou eens kunnen kijken naar:

http://www.teufelaudio.nl...round-5.1-set-p13214.html (zijn vandaag nog in de aanbieding en als je je aanmeld voor de nieuwsbrief krijg je nog eens 20 euro korting).

in combinatie met

pricewatch: Yamaha RX-V379 Zwart
Dat setje speelt zo goed als alle setjes (klein of groot) in een vergelijkbare prijsklasse weg.
Prijs prestatie is volgens velen ongekend!

Tevens kun je ook kijken naar:

http://www.teufelaudio.nl...5-mk3-5.1-set-p13800.html

bovenstaande setje in combinatie met een onkyo/yamaha versterker is een leuke instap model die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

NL_Scratch schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:51:
[...]

http://www.teufelaudio.nl...5-mk3-5.1-set-p13800.html

bovenstaande setje in combinatie met een onkyo/yamaha versterker is een leuke instap model die
Dat setje is enigszins verkeerd afgesteld op elkaar; de sub is echt ontzettend overheersend qua grootte & vermogen. Kan het weten aangezien Nieuwe 5.0 set gezocht bestaat en ik daar voor de Ultima 40 heb gekozen en de sub echt ontzettend laag staat ingesteld.

Zoals in mijn topic ook al wordt aangegeven; de gewone 40Mk2 maken samen al voldoende geluid om de aanschaf van de bijbehorende sub niet te rechtvaardigen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik vind dit een wat apart topic. Er wordt niet echt een budget gesteld en de zelf gevonden optie is een budget 5.1 setje. Ik zou je adviseren om eerst eens voor jezelf helder te maken wat je precies wil hebben en wat het mag kosten. Neem dan eens wat soortgelijke topics door op het forum en Google is natuurlijk ook je beste vriend. Op die manier kun je beter geinformeerd te werk gaan want op deze manier is het topic in mijn ogen vrij richtingsloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Begin maar eerst hier, met lezen. Mocht je nog vragen, dan trap je dit topic omhoog.

[ Voor 18% gewijzigd door Lip op 25-01-2016 10:13 . Reden: url aangepast ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06

FeaR

In GoT we trust

MAX3400 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 15:20:
[...]
Dat setje is enigszins verkeerd afgesteld op elkaar; de sub is echt ontzettend overheersend qua grootte & vermogen.
Dat die subwoofer overheersend is is inherent aan de opbouw van de set: kleine speakers die pas bij 150 Hz beginnen. De subwoofer moet alles daaronder opvangen waar je normaal op een crossover van 60-80 Hz zit met mogelijk uitschieters naar 100 Hz voor nog kleinere speakers. Daarboven wil je niet komen omdat tonen dan plaatsbaar worden op gehoor en het geheel onnatuurlijk gaat klinken. Elke set met behoorlijk kleine speakers dan wel speakers met een niet ver doorlopend bereik hebben dit probleem. Alternatief is om de subwoofer minder ver naar boven door te laten lopen maar dan krijg je weer een gat in het bereik.
Zoals in mijn topic ook al wordt aangegeven; de gewone 40Mk2 maken samen al voldoende geluid om de aanschaf van de bijbehorende sub niet te rechtvaardigen ;)
Dat is eerder omdat de bijgeleverde subwoofer niet heel veel toevoegt qua vergroting van het bereik. 38 Hz op -3 dB is niet heel laag voor een 10" gepoort model van deze grootte. De subwoofer zal meer output leveren dan de speakers, maar daar blijft het bij. Elke set heeft baat bij een goede subwoofer. Echter kost een goede subwoofer toch al snel minimaal de helft van de gehele Teufel Ultima 40 5.1 set.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om er nog eens op terug te komen. (Mijn excuses voor het ongemak!) Heb enige research gedaan de afgelopen dagen en deze leek me momenteel het beste que prijs/kwaliteit. Is dit ook zo? Of zit ik weer helemaal verkeerd…

https://hificorner.nl/hif...IqtuzN3Z3B_5egaAq0y8P8HAQ

Qua boxen zal ik nog even zoeken + sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11
Je hebt nog steeds geen budget/richtprijs aangegeven... "Geen budget, maar wel niet teveel" zegt ons niets.
Mijn advies; pas je eerste bericht even aan met de info die je eerder gaf qua eisen en met de kennis die je hebt opgedaan. Geef een budget of harde bovengrens met getallen. Welke maat speakers mogen het zijn; satelliet, boekenplank, zuilen, soundbar.

Als je daar allemaal antwoord op weet te geven in je eerste bericht, dan zul je het advies krijgen de goedkoopste receiver te nemen die aan jouw eisen voldoet (wel van de gesettelde merken als Denon, Onkyo, Nad, Marantz, e.a.) en in de winkel te gaan luisteren naar speakers die passen binnen het gestelde budget. Iemand zal dan nog opmerken dat een goede subwoofer een groot deel van het budget zal opslokken en dat deze in het begin minder gemist zal worden bij zuilspeakers. Vervolgens melden een paar personen dat je satelliet speakers beter kunt vermijden, omdat ze buiten het formaat alleen maar nadelen kennen. En de laatste reactie zal gaan over teufel welke leuke speakers heeft die je enkele weken op proef mag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

slechts enkele...
KEF, PSB, NHT, Mission, Tannoy, Diva, Polk, B&W, Energy, Paradigm, M&K, Infinity, Mirage, Monitor, Jamo, Axiom, nOrh, Dahlquist, Sound Dynamics, Acoustic Research, Phase Technology, Definitive Technology, Wharfdale, Boston Acoustics, en Klipsch

en ver weg blijven van:
BOSE

Happy Hunting :P

Edit: Met dat budget zou ik zelf 2e hands gaan kijken, dat heb ik zelf destijds ook gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Lip op 30-01-2016 00:31 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2018 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Receivers hebben geen groot aandeel, in de geluidsweergave en de belevenis hiervan. Luidsprekers, de positie en de akoestiek van de luisterruimte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:30:
Heb enkele reviews gelezen over de receiver voor het aankopen en de meningen waren verdeeld. Zou graag eens jullie mening over de receiver horen. Het gaat om de onkyo tx-nr646.
Ik heb werkelijk geen enkel idee hoe jij je inkopen doet. Je hebt geen budget, leest je niet in, koopt iets om daar naderhand ervaringen over te willen horen...
Ga je straks ook nog speakers aanschaffen om er daarna achter te komen dat ze niet in je woonkamer passen?

Verder ontopic over speakers: ga luisteren. Ik weet dat Dali een mooie, redelijk betaalbare speakerset heeft (misschien toch iets te duur https://www.hifiklubben.n...nsor-5.1-luidspreker-set/), waar ik voornamelijk goede berichten over lees. Maar alles staat of valt met zelf luisteren. en neem dan misschien met het luisteren je reciever mee, omdaar de set op aan te sluiten. Beter voorbereidt kan het haast niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BvZwolle schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 01:34:
[...]
Beter voorbereidt kan het haast niet.
Neem dan in je 'voorbereiding' meteen mee dat "voorbereidt" vanwege logische grammaticale omstandigheden hier niet met "dt" wordt geschreven. ;)

Het is geen ramp, maar voor je het weet kom je met het verkeerde thuis. :+
Pagina: 1