Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Nomad schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:07:
[...]

Ik heb wel kaartjes bij mij die je mag bekijken, maar ik denk dat de specs je normaal gesproken al wel genoeg zeggen.
Maar ik heb:
16GB Sandisk Ultra 30MB/s
32GB Sandisk Extreme Pro 95MB/s
64GB Sandisk Extreme 45MB/s
Die zitten standaard in de tas, dus die zijn sowieso aanwezig mocht je het willen testen.
Maar nogmaals, ik denk dat je met wat online lezen qua specs je eigenlijk de keuze wel kan maken.
Thanks, maar waarschijnlijk ga ik inderdaad niet zo lang kunnen wachten. Het was meer vanwege de weinig aanwezige testen, in vergelijk met andere hardware bijvoorbeeld, dat ik me afvroeg of je tegenwoordig nog ergens specifiek op kon letten om het makkelijker te maken. De specs geven veelal de maximum te behalen snelheden weer, wat ze in de praktijk lang niet altijd halen.

Het zal allemaal ook wel niet heel veel uitmaken, want uiteindelijk is dit een beetje in hetzelfde principe als, de beste kaart is degene die je bij hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:14

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Sppak schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:44:
[...]

Thanks, maar waarschijnlijk ga ik inderdaad niet zo lang kunnen wachten. Het was meer vanwege de weinig aanwezige testen, in vergelijk met andere hardware bijvoorbeeld, dat ik me afvroeg of je tegenwoordig nog ergens specifiek op kon letten om het makkelijker te maken. De specs geven veelal de maximum te behalen snelheden weer, wat ze in de praktijk lang niet altijd halen.

Het zal allemaal ook wel niet heel veel uitmaken, want uiteindelijk is dit een beetje in hetzelfde principe als, de beste kaart is degene die je bij hebt. ;)
Neus hier eens, dat zou wel een goede start kunnen zijn voor je:
http://www.robgalbraith.c...e9ec1.html?cid=6007-12451

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:25

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
Thanks. Die had ik beide nog niet gevonden, daar kan ik inderdaad iets mee. Wat me alleen nog steeds niet helemaal duidelijk is, is of er nu wezenlijk verschil in snelheid zit tussen de micro en normale varianten. Ik geef de voorkeur aan micro kaartjes, zodat ik ze flexibeler kan inzetten.

Als ik sommige varianten naast elkaar zet, dan lijken de micro's een fractie langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:51

mrc4nl

Procrastinatie expert

Sppak schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 21:01:
Thanks. Die had ik beide nog niet gevonden, daar kan ik inderdaad iets mee. Wat me alleen nog steeds niet helemaal duidelijk is, is of er nu wezenlijk verschil in snelheid zit tussen de micro en normale varianten. Ik geef de voorkeur aan micro kaartjes, zodat ik ze flexibeler kan inzetten.

Als ik sommige varianten naast elkaar zet, dan lijken de micro's een fractie langzamer.
Micro raak je sneller kwijt en je hebt iedere keer een adapter nodig voor in je camera.
Maar goed ik ben ook wel eens een full size sd kaart met vakantiefoto' s kwijtgeraakt toen ik weer thuis kwam
als jij een micro-sd flexibeler kan gebruiken kan ik mij daar best wat bij voorstellen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Al Tweakers die hun gear hebben klaar gezet? Ben wel benieuwd. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Klaargezet nog wel... Het duurt nog een week.
Heeft er iemand een tilt/shift lens die ik zou kunnen uitproberen? Heb er ooit weleens mee gespeeld, maar niet echt gebruikt voor foto's.
Ik neem waarschijnlijk mijn holy trinity mee (21,50,100) en als iemand iets uit mijn signature wil uitproberen, dan neem ik dat ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Universal Creations schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:58:
Heeft er iemand een tilt/shift lens die ik zou kunnen uitproberen? Heb er ooit weleens mee gespeeld, maar niet echt gebruikt voor foto's.
Ik neem waarschijnlijk mijn holy trinity mee (21,50,100) en als iemand iets uit mijn signature wil uitproberen, dan neem ik dat ook mee.
Ik had de 17mm T/S, maar alweer verkocht. Daar had ik ook nog wel wat langer / meer mee willen spelen achteraf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou ja, de vorige keer waren er mensen die een heel overlevingspakket mee wilden nemen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:40
Gonadan schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:29:
Al Tweakers die hun gear hebben klaar gezet? Ben wel benieuwd. :P
Uhh..nee. Maar ik denk dat de D3 mee gaat en de kleine Sigma met een statiefje. D2H gaat er helaas niet meer bij passen ben ik bang, sorry M4rc!

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

citruspers schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:24:
[...]

Uhh..nee. Maar ik denk dat de D3 mee gaat en de kleine Sigma met een statiefje. D2H gaat er helaas niet meer bij passen ben ik bang, sorry M4rc!
En zelfs mijn naam nog verkeerd gespeld }:|

Heeft iemand anders een camera voor mij met Nikon Mount die ik mag lenen? :)
mag dus ook een a7 met adapter zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 20-02-2016 11:42 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
mrc4nl schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:27:
[...]

En zelfs mijn naam nog verkeerd gespeld }:|

Heeft iemand anders een camera voor mij met Nikon Mount die ik mag lenen? :)
mag dus ook een a7 met adapter zijn.
Maar je laat elke meeting zien hoe lomp je omgaat met je spullen, dat is toch niet echt een uitnodiging om dingen aan je uit te lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Nomad schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:50:
[...]

Maar je laat elke meeting zien hoe lomp je omgaat met je spullen, dat is toch niet echt een uitnodiging om dingen aan je uit te lenen.
Vandaar de D2H :+

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Voor de tweakers die hem niet helemaal snappen: hierbij een actuele foto van m'n D2H

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KrjbAd2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Grappig plaatje of niet, kan je het mensen kwalijk nemen dat ze niet vooraan staan qua uitlenen van gear? Mensen hebben voor serieus geld materiaal gekocht en hopen daar jaren plezier van te hebben. De gemiddelde levensduur van jouw spullen zijn significant korter.

Post dan in ieder geval hier een berichtje dat je snapt dat het kostbare spullen zijn van mensen die er zuinig op zijn en dat jij er ook minstens zo zuinig mee om zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Nomad schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:41:
[...]
Grappig plaatje of niet, kan je het mensen kwalijk nemen dat ze niet vooraan staan qua uitlenen van gear? Mensen hebben voor serieus geld materiaal gekocht en hopen daar jaren plezier van te hebben. De gemiddelde levensduur van jouw spullen zijn significant korter.

Post dan in ieder geval hier een berichtje dat je snapt dat het kostbare spullen zijn van mensen die er zuinig op zijn en dat jij er ook minstens zo zuinig mee om zal gaan.
Ik heb wel vaker spullen even mogen gebruiken op meetings en ben daar (naar mijn mening) uiteraard voorzichtig mee omgegaan.
Voorbeelden:
100MP van UC,
200-400 f4 van Orion84
Sony a7 van Bean77
Sony A7s van robbertvw
Nikon 400mm f4.5 van robbertvw
1d3s + 35 f1.4 van ventieldopje.
Tamron 90mm f2.8 van PdeBie

En ben dat ook komende meeting ook keer weer van plan. Natuurlijk snap ik dat ik zuinig moet zijn op andermans spullen. Voorzichtig hanteren, niet hard neerzetten op tafels en niet los in een tas vervoeren. 100% garantie kan ik niet geven, maar ook jij hebt per ongeluk wel eens een lens+camera total loss gemaakt, al was dat niet op een meeting.

Dat je vind dat de levensduur van mijn spullen aanzienlijk korter is, vind ik niet echt gefundeerd.
Mijn gx7 doet het nog altijd, net als mijn Sigma 60,Panasonic 15 en mijn Nikon 105. Ze zijn wel eens op de grond gevallen, en hebben duidelijke gebruikssporen en krassen op de behuizing maar ze doen het nog allemaal.

Er zijn 2 gevallen waarin gear het niet meer deed bij mij
Mijn gf3 deed het niet meer nadat ik het ir filter een keer had verwijderd (=hele camera open maken)
En ik ben zelf zo dom geweest de lcd kabel van mijn gf6 te scheuren bij het openmaken van de camera, hij maakt nu nog wel gewoon foto's. Dat zijn echt de enige 2 gevallen van gear die kapot is of het niet meer 100% doet.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483607

Ik kan misschien de 17mm wel regelen. Maat van mij heeft er 1. Hoor wel even bij hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Anoniem: 483607 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:24:
Ik kan misschien de 17mm wel regelen. Maat van mij heeft er 1. Hoor wel even bij hem :)
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Anoniem: 483607 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:24:
[...]

Ik voel een groepsfoto opkomen waar we in een lange rij achter elkaar kunnen staan en alles scherp is! :>

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ventieldopje schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:00:
[...]

Ik voel een groepsfoto opkomen waar we in een lange rij achter elkaar kunnen staan en alles scherp is! :>
Ik zat meer te denken aan een miniatuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Ook vet :+ Ben benieuwd hoe snel dat effect al zichtbaar wordt.

Ben een rare vogel maar stiekem vind ik de oeroude TS-E 45mm en TS-E 90mm nog steeds woest interessant om portretten mee te kunnen schieten. Tweedehands heb ik ze nog niet echt gevonden behalve op Ebay waar ze ook nog rustig $1200 zijn. Met de huidige koers en import kosten die je gaat hebben sta ik nog niet echt te springen. Wellicht als Canon over een paar jaar deze pareltjes nieuw leven in blaast.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ventieldopje schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 19:10:
Ook vet :+ Ben benieuwd hoe snel dat effect al zichtbaar wordt.

Ben een rare vogel maar stiekem vind ik de oeroude TS-E 45mm en TS-E 90mm nog steeds woest interessant om portretten mee te kunnen schieten. Tweedehands heb ik ze nog niet echt gevonden behalve op Ebay waar ze ook nog rustig $1200 zijn. Met de huidige koers en import kosten die je gaat hebben sta ik nog niet echt te springen. Wellicht als Canon over een paar jaar deze pareltjes nieuw leven in blaast.
Gewoon een mooie Mamiya 80/1.9 kopen en op een Mirex T/S adapter plaatsen. Zo kun je makkelijk meerdere T/S-lenzen creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Of een TC kopen, hoef ook niet veel te kosten en kan je veel meer mee dan met een T/S lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
lateef schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 20:32:
Of een TC kopen, hoef ook niet veel te kosten en kan je veel meer mee dan met een T/S lens.
Eens, ik heb veel lol gehad van de TC :). En het bereik is zoveel groter met een TC dan met een T/S lens. Ik heb eerste met een TC gewerkt voordat ik ooit met T/S ging werken en mijn eerste T/S ervaring was dan ook een beetje een tegenvaller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Huh, ik mis even hoe een TC hier kan helpen. Dat geeft een effect en controle over hoe de DoF door het beeld loopt, niet zo zeer hoe dun die DoF is.

Na even verder ebayen zag ik de TS-E 90mm ook al voor $650 staan, dat is prima te doen :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Ventieldopje schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:07:
Huh, ik mis even hoe een TC hier kan helpen. Dat geeft een effect en controle over hoe de DoF door het beeld loopt, niet zo zeer hoe dun die DoF is.
Huh, ik mis de strekking van deze reactie volgens mij. Het lijkt je woest interessant om portretten met een T/S te schieten, dat is het natuurlijk ook, maar een TC biedt veel meer en kost een fractie van een T/S, lijkt me dus een uitstekend alternatief. Ik begrijp niet wat een TC niet kan wat een T/S wel kan…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Ik snap de verwarring wel :P
Wij, Lateef en ik, praten over een TC als in een technische camera (4x5)
Hij, Ventieldopje, denkt dat wij het hebben over een teleconverter.

Am I right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Ah so, als dat het is, begrijp ik de verwarring inderdaad ook. Doelde inderdaad op een technische camera en niet op een teleconverter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Ah right, dat is het 'em ja :+ Hoewel een technische camera goedkoper is hou ik het liever bij 1 camera, sleur me nu al de pleuris :Y)

$650 kan ik nog wel missen als het me echt bevalt maar ik wil het eerst wel een paar keer proberen.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
lateef schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 20:32:
En wat kosten de foto's per stuk? En zo goedkoop is een nette 4x5" setup nu ook weer niet. Erg tof om te hebben en mee te kunnen werken, lijkt mij, maar goedkoop is anders. Geef mij dan maar gewoon een T/S met rotatie op een digitale kleinbeeld camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:20
Als mooi weer is kom ik ook wel even langs op de fiets :)
Al vind ik de kampina & oisterwijkse vennen mooier vooral in de ochtend en avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Universal Creations schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:35:
[...]

En wat kosten de foto's per stuk? En zo goedkoop is een nette 4x5" setup nu ook weer niet. Erg tof om te hebben en mee te kunnen werken, lijkt mij, maar goedkoop is anders. Geef mij dan maar gewoon een T/S met rotatie op een digitale kleinbeeld camera.
Wisselt nogal wat je betaald voor 4x5 film. Ik schoot tri-x 320, zit rond de 2 euro per film/sheet/shot. Maar andere films kunnen significant duurder zijn nog wel.
En ontwikkelen betaal je ongeveer 6 euro per shot voor zie ik bij Nivo-Schweitzer in Amsterdam (daar liet ik het ontwikkelen in mijn Foac periode). Al met al kijk je toch wel richting de 10 euro per shot.
Edit: zelf ontwikkelen is dus zeker de moeite waard bij 4x5 en goed te doen ook

[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 20-02-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het weer lijkt wel de goede kant op te gaan komend weekend. Al is vorige keer wel gebleken dat het geen vereiste is. Ik mis alleen wel wat weathersealing. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
Tijd om een hotshoe adapter op een mini paraplu te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pff ik moet even kijken of ik het ga halen. Als ik het ga halen, wil iemand dan zo goed zijn om mij na de meet in de buurt van het OV neer te zetten? (den bosch ofzo).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Goed punt, ik ging er eigenlijk vanuit dat het met het OV wel bereikbaar zou zijn.
Is er iemand die vanuit Culemborg of Utrecht gaat en nog een plekje over heeft? Of anders iemand die bij het dichtstbijzijnde station nog plek heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Boudewijn schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:52:
wil iemand dan zo goed zijn om mij na de meet in de buurt van het OV neer te zetten? (den bosch ofzo).
Ik wil je dan wel op Den Bosch CS droppen, heb ik gelijk een mooi excuus om Bossche bollen te halen voor het thuisfront :P

Dit ligt ook nog eens op de route naar huis (Doetinchem) dus als iemand nog vervoer zoekt op die route....

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Moet je bij de groot zijn, schuin tegenover het station. Episch lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
The_Cyberspace schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:25:
[...]

Ik wil je dan wel op Den Bosch CS droppen, heb ik gelijk een mooi excuus om Bossche bollen te halen voor het thuisfront :P

Dit ligt ook nog eens op de route naar huis (Doetinchem) dus als iemand nog vervoer zoekt op die route....
Wauw, zowaar mensen uit de achterhoek! :9

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Boudewijn schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:32:
Moet je bij de groot zijn, schuin tegenover het station. Episch lekker.
I know, daar gaan ze ook gehaald worden. Ben daar wel vaker geweest ;)
Ventieldopje schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:32:
[...]
Wauw, zowaar mensen uit de achterhoek! :9
Jaja, en het word m`n 1e tweakers uitje dus ben benieuwd! :)

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
The_Cyberspace schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:36:
[...]

I know, daar gaan ze ook gehaald worden. Ben daar wel vaker geweest ;)

[...]

Kun je vast iedereen leren kennen :+ Oh, al staan hier alleen de namen niet bij, nouja dat is dan een verrassing!

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8536/8685580467_7b328be79c_z.jpg

Verzamel: Meeting dierentuin Emmen, 2015
[Verzamel] FV Meeting Burgers Zoo 2013

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Namen onthoud ik nie heel snel helaas aangezien ik een enorme held ben met namen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
The_Cyberspace schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:19:
Namen onthoud ik nie heel snel helaas aangezien ik een enorme held ben met namen :+
Als je de modjes maar kent :+ O-)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die zijn rood. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-06 22:10

Bravo

Second Best

citruspers schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:21:
Goed punt, ik ging er eigenlijk vanuit dat het met het OV wel bereikbaar zou zijn.
Is er iemand die vanuit Culemborg of Utrecht gaat en nog een plekje over heeft? Of anders iemand die bij het dichtstbijzijnde station nog plek heeft? :)
Ik rij vanuit Hilversum en heb tot nu toe nog volop plek. Zal ik je in Culemborg oppikken? Als er meer geinteresseerden zijn hoor ik het wel.
The_Cyberspace schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:36:
Het is ook mijn eerste tweakers-meeting, ben ook erg benieuwd!

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:05

Grozno

acts without consequence!

Topicstarter
Het komt waarschijnlijk neer op een kudde flauwe humor met camera's :P

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Bravo schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:41:
[...]

Ik rij vanuit Hilversum en heb tot nu toe nog volop plek. Zal ik je in Culemborg oppikken? Als er meer geinteresseerden zijn hoor ik het wel.

[...]

Het is ook mijn eerste tweakers-meeting, ben ook erg benieuwd!
Als je wil, graag! Ik stuur je zo een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Universal Creations schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:35:
[...]

Voor €300 koop je een mooie, complete, set. Kleurenfilm is prijzig, maar zwartwit kan je al voor nog geen euro per film kopen, inclusief zelf ontwikkelen kom je op een euro per negatief. Door de manier van werken is de succesrate veel groter dan bij digitaal. Wil je je negatieven digitaal verwerken, koop je voor €150 een goede tweedehands scanner. Een vergelijkbare investering zal je moeten doen als je natte prints wilt maken. Weeg je dat op tegen de kosten van een goede tweedehands T/S lens, kan je zo'n 750 foto's maken. Dat is een immens aantal voor een technische camera.

Natuurlijk kan het ook met een T/S lens op een kleinbeeld digitale camera, maar de effecten en de controle over je scherpte en scherptediepte zijn met een TC veel groter. Het is niet voor iedereen weggelegd, maar ik denk dat het best bij de stijl van Ventieldopje past. Als ik eerlijk ben, begrijp ik niet dat niet veel meer mensen, met name gevorderde amateurs, voor een TC kiezen, voor de kosten hoef je het niet te laten en het is een methode waarop je je echt kan onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Je kunt ook een balg systeem aan een kleinbeeld camera hangen, waardoor je dezelfde mogelijkheden hebt als met een analoge TC. Zie ook dit topic: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1414540
De reden waarom amateurs er niet voor kiezen, is het gedoe met zelf ontwikkelen. Dat zou mij enorm tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Universal Creations schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:02:
Je kunt ook een balg systeem aan een kleinbeeld camera hangen, waardoor je dezelfde mogelijkheden hebt als met een analoge TC. Zie ook dit topic: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1414540
De reden waarom amateurs er niet voor kiezen, is het gedoe met zelf ontwikkelen. Dat zou mij enorm tegenhouden.
Toch, je moet eens 4x5 geschoten hebben om definitief te zeggen of je het beeld gaaf vind of niet. Scherpte verloop naar onscherpte is ook anders vind ik. Of het ingescand ook meer detail oplevert laat ik in het midden, vast afhankelijk van je scan/film en wat niet meer. Maar als ik nu nog een keer een dagje een TC zou kunnen lenen van iemand uit de buurt, zou ik het graag doen. En ik denk ook dat Ventieldopje het zou waarderen in zijn shoots, die toch vrij statisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nomad schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:12:
Toch, je moet eens 4x5 geschoten hebben om definitief te zeggen of je het beeld gaaf vind of niet. Scherpte verloop naar onscherpte is ook anders vind ik. Of het ingescand ook meer detail oplevert laat ik in het midden, vast afhankelijk van je scan/film en wat niet meer. Maar als ik nu nog een keer een dagje een TC zou kunnen lenen van iemand uit de buurt, zou ik het graag doen. En ik denk ook dat Ventieldopje het zou waarderen in zijn shoots, die toch vrij statisch zijn.
Natuurlijk kun je gave dingen doen, maar het hoeft dus niet per se met 4x5" analoog, maar kan ook met 35mm digitaal en een balgsysteem wat dezelfde vrijheidsgraden heeft als bij een TC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Universal Creations schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:16:
[...]

Natuurlijk kun je gave dingen doen, maar het hoeft dus niet per se met 4x5" analoog, maar kan ook met 35mm digitaal en een balgsysteem wat dezelfde vrijheidsgraden heeft als bij een TC.
Niet dat het hier niet geheel offtopic is, maar ik mag dat :+, ik denk dat je eens 4x5 moet schieten met een TC om te bepalen of dat ook hetzelfde is. Theorie is leuk, maar ik denk niet dat je het beeld zo makkelijk na kan maken wat je met een TC kan doen.
Daarnaast projecteert een lens op TC best een groter beeld dan nodig is, daarom kan je ook zo ruim met een TC werken zonder zwarte hoeken (worden wel donkerder en je hebt zeker wel verlies, maar niet onwerkbaar). Die marge weet ik niet of dat er is bij 35mm en een balg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nomad schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:20:
Niet dat het hier niet geheel offtopic is, maar ik mag dat :+, ik denk dat je eens 4x5 moet schieten met een TC om te bepalen of dat ook hetzelfde is. Theorie is leuk, maar ik denk niet dat je het beeld zo makkelijk na kan maken wat je met een TC kan doen.
Daarnaast projecteert een lens op TC best een groter beeld dan nodig is, daarom kan je ook zo ruim met een TC werken zonder zwarte hoeken (worden wel donkerder en je hebt zeker wel verlies, maar niet onwerkbaar). Die marge weet ik niet of dat er is bij 35mm en een balg.
Wat kan een TC meer dan dit ding kan:
Afbeeldingslocatie: http://www.fredmiranda.com/forum/ufiles/71/1259271.jpg
En natuurlijk gebruik je op een balg of T/S adapter een lens met een grotere beeldcirkel, zoals een middenformaat lens, dat spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
lateef schreef op maandag 22 februari 2016 @ 16:42:
[...]

Voor €300 koop je een mooie, complete, set. Kleurenfilm is prijzig, maar zwartwit kan je al voor nog geen euro per film kopen, inclusief zelf ontwikkelen kom je op een euro per negatief. Door de manier van werken is de succesrate veel groter dan bij digitaal. Wil je je negatieven digitaal verwerken, koop je voor €150 een goede tweedehands scanner. Een vergelijkbare investering zal je moeten doen als je natte prints wilt maken. Weeg je dat op tegen de kosten van een goede tweedehands T/S lens, kan je zo'n 750 foto's maken. Dat is een immens aantal voor een technische camera.

Natuurlijk kan het ook met een T/S lens op een kleinbeeld digitale camera, maar de effecten en de controle over je scherpte en scherptediepte zijn met een TC veel groter. Het is niet voor iedereen weggelegd, maar ik denk dat het best bij de stijl van Ventieldopje past. Als ik eerlijk ben, begrijp ik niet dat niet veel meer mensen, met name gevorderde amateurs, voor een TC kiezen, voor de kosten hoef je het niet te laten en het is een methode waarop je je echt kan onderscheiden.
Ik doe bijna (of ja eigenlijk helemaal) niks in zwart-wit en wil dat ook niet gaan doen. Ik hou het ook liever digitaal want zoals ik al eerder zei, ik sleur me nu al de pleuris, laat staan met een TC!

Een T/S is voor mij overduidelijk een betere keuze en ook een waar ik voor ga. Maar een balg met middenformaat lens zou voor anderen misschien ook een optie kunnen zijn inderdaad.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Het is dat ik zo gehecht ben aan mijn Agfa Record I, anders had ik al lang de balg/lens-assembly er af gesloopt en een Nikon mount aan vast geplakt.

Dat, plus het feit dat ik zo'n lensbaby composer heb gehad waar ik echt geen hol aan vond. Kreeg er vooral hoofdpijn van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Universal Creations schreef op maandag 22 februari 2016 @ 17:30:
[...]

Wat kan een TC meer dan dit ding kan:
[afbeelding]
En natuurlijk gebruik je op een balg of T/S adapter een lens met een grotere beeldcirkel, zoals een middenformaat lens, dat spreekt voor zich.
Het is een dooddoener, ik weet het, maar je zou het toch echt eens zelf gebruikt moeten hebben om het verschil te zien. In theorie scheelt het niet zo veel, al is het verloop van scherp naar onscherp echt anders en zijn de mogelijkheden om te tilten en te shiften wat beperker dan met een TC (al kan je je afvragen hoe vaak je dat hele bereik gebruikt met een TC), maar de praktijk is echt anders.

Zelf ontwikkelen is natuurlijk iets meer werk dan een kaart in je computer/cardreader steken, maar het is ook weer niet onoverkomelijk veel gedoe. Zeker voor hobby vind ik het wel lonen, je hebt een redelijk uniek beeld, je hebt relatief weinig kosten en het is gewoon mooi om gedaan te hebben en geeft je heel veel inzichten in de technische kant van de fotografie. Ik begrijp dat niet iedereen daar zin in heeft, maar als ik heel eerlijk ben, begrijp ik niet dat er maar zo weinig mensen zijn die er zin in hebben.

Overigens was mijn eerste argument voor een technische camera dat het (veel) goedkoper is dan een T/S lens, het alternatief dat je nu voorstelt is véél duurder dan een T/S lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Niet online

the_cyberspace

Grozno schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:07:
Het komt waarschijnlijk neer op een kudde flauwe humor met camera's :P
Daar pas ik wel tussen dus dat komt goed :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
lateef schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:54:
[...]

Het is een dooddoener, ik weet het, maar je zou het toch echt eens zelf gebruikt moeten hebben om het verschil te zien. In theorie scheelt het niet zo veel, al is het verloop van scherp naar onscherp echt anders en zijn de mogelijkheden om te tilten en te shiften wat beperker dan met een TC (al kan je je afvragen hoe vaak je dat hele bereik gebruikt met een TC), maar de praktijk is echt anders.

Zelf ontwikkelen is natuurlijk iets meer werk dan een kaart in je computer/cardreader steken, maar het is ook weer niet onoverkomelijk veel gedoe. Zeker voor hobby vind ik het wel lonen, je hebt een redelijk uniek beeld, je hebt relatief weinig kosten en het is gewoon mooi om gedaan te hebben en geeft je heel veel inzichten in de technische kant van de fotografie. Ik begrijp dat niet iedereen daar zin in heeft, maar als ik heel eerlijk ben, begrijp ik niet dat er maar zo weinig mensen zijn die er zin in hebben.

Overigens was mijn eerste argument voor een technische camera dat het (veel) goedkoper is dan een T/S lens, het alternatief dat je nu voorstelt is véél duurder dan een T/S lens.
Daar verkijk je je toch wel op, het bewerken van digitale foto's kost minstens zo veel tijd ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
lateef schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:54:
Het verloop van scherpte naar onscherpte, afgezien van het verschuiven van het scherptevlak, is een lenseigenschap net zoals de bokeh en niet gerelateerd aan een grotere sensor/film. Maar daar hebben we het al eens een paar jaar terug over gehad in het fullframe voor(oor)delen topic. Maar vertel gerust wat dan anders is in de praktijk. Of doel je op het verschil in scherptediepte? Daar kan een voordeel zitten als je met een 35mm camera en balg kiest voor een grootformaat lens. Dan heb je dezelfde lens voor een kleinere sensor zitten. Je kunt echter ook kiezen voor een middenformaat lens die lichtsterker is, maar gemaakt voor een grotere registerafstand, zodat de balg er nog tussen past.
Keuzes. Als je het zelf wil doen, moet je ook zorgen voor een juiste plek, juiste spullen, chemicaliën die niet gratis zijn en ook niet zomaar door de gootsteen mogen. Het kan best een leuke bezigheid zijn, maar ik ben blij dat ik gewoon digitaal kan werken.
Als je alles optelt wat je nodig hebt, dan is een technische camera echt niet zo goedkoop. En jij zegt dat de film €1 per opname is, maar dan nog de spullen om te ontwikkelen en dat is nog maar zwart/wit. Ik zie de wereld in kleur en wil dan ook graag fotograferen in kleur. Soms is z/w mooier, maar ventieldopje en ik geven daar duidelijk niet de voorkeur aan.
Als je al een digitale camera hebt, zoals nu het geval is, dan heb je enkel de balg nodig. De lens kost niets extra t.o.v. een technische camera, want daar heb je ook een lens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Best een stukje rijden nog zie ik. Kom je dit keer wel op de fiets dopje? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Universal Creations schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:05:
[...]

Het verloop van scherpte naar onscherpte, afgezien van het verschuiven van het scherptevlak, is een lenseigenschap net zoals de bokeh en niet gerelateerd aan een grotere sensor/film. Maar daar hebben we het al eens een paar jaar terug over gehad in het fullframe voor(oor)delen topic.
Bij een equivalent beeld inderdaad, maar maar waarom een andere camera gebruiken wanneer je een equivalent beeld wilt hebben. Met een TC kan je een beeld creëren wat met kleinbeeld (of kleiner) niet tot nauwelijks mogelijk is.
[...]
maar ik ben blij dat ik gewoon digitaal kan werken.
vooral digitaal blijven werken dan, mijn berichten waren niet specifiek op jou bedoelt - ik denk overigens wel dat het goed bij de fotografie van Ventieldopje zou passen, maar hij wilt er ook niet aan, vooral niet doen dan. Ik wilde alleen aangeven dat een TC een uniek en betaalbaar alternatief is. Ik heb ook aangegeven dat het niet voor iedereen weggelegd is, maar het verbaast me wel dat er tegenwoordig zo weinig mensen zijn die op grootformaat fotograferen. Het is nu zo veel meer toegankelijk dan het ooit is geweest.
[...]
Als je alles optelt wat je nodig hebt, dan is een technische camera echt niet zo goedkoop. En jij zegt dat de film €1 per opname is, maar dan nog de spullen om te ontwikkelen en dat is nog maar zwart/wit.
Die ene euro per opname is inclusief de spullen die nodig zijn om te ontwikkelen. Dat is dan inderdaad wel zwartwit, kleurenfotografie wordt aanmerkelijk duurder.
[...]
Als je al een digitale camera hebt, zoals nu het geval is, dan heb je enkel de balg nodig. De lens kost niets extra t.o.v. een technische camera, want daar heb je ook een lens voor nodig.
Een complete technische camera is natuurlijk inclusief lens. De lenzen die je op een balg schroeft, zijn vaak aanmerkelijk duurder - wanneer je een enigszins fatsoenlijke lens wilt hebben - dan voor een technische camera.

Voor mij hoeft men echt niet en masse aan een TC, maar ik vind het wel een gemiste kans als je het nooit hebt geprobeerd. Het is niet zo moeilijk, het hoeft niet duur te zijn - maar je hebt toch een uitmuntende kwaliteit - en het geeft unieke mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kan die discussie niet in een eigen topic? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gonadan schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:36:
Kan die discussie niet in een eigen topic? :)
We zijn klaar hoor. Tenminste zover ik weet. We hebben allebei onze argumenten aangevoerd en ik heb me door deze discussie wat meer verdiept in de materie. Ik ben er niet van overtuigd om zelf met een TC te gaan spelen op de korte/middellange termijn, maar wie weet ooit als ik later groot ben. Spelen met perspectief en scherptevlak is wel iets wat ik zeer interessant vind, vandaar mijn vraag om een T/S lens waarmee ik wat kan experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Huren? ;)

On topic:
Ga je een route bedenken of zien we het zondag wel gewoon afhankelijk van hoe het is?

[ Voor 84% gewijzigd door Gonadan op 23-02-2016 22:43 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gonadan schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:42:
Huren? ;)

On topic:
Ga je een route bedenken of zien we het zondag wel gewoon afhankelijk van hoe het is?
Ik heb wel wat in mijn hoofd. Maar het hangt ook van het weer af en van wat iedereen wil. Daarnaast kan het best zijn dat we in twee groepen gaan lopen. Dus 1 door het zand en 1 door de bossen om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De groep is inderdaad wel ietsiepietsie groter dan vorige keer. Nu weet ik niet of er nog wild te spotten valt maar het zou mij niets verbazen als de ME even komt kijken of het geen betoging is of zo. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Wild? Nope, niet echt. Verder dan wat vogels en konijnen kom je niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Wild? Wie geeft daar nou om. Ik ben allang tevreden met een paar mooie watervallen die ik long-exposure vast kan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nomad schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:38:
Wild? Wie geeft daar nou om. Ik ben allang tevreden met een paar mooie watervallen die ik long-exposure vast kan leggen.
Ik wil wel even ......
Ok laten we het netjes houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Universal Creations schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:43:
[...]

Ik wil wel even ......
Ok laten we het netjes houden...
Ik schiet meestal long exposures van 10 minuten......you were saying? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Universal Creations schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:25:
Wild? Nope, niet echt. Verder dan wat vogels en konijnen kom je niet ;)
Er schijnt ergens een behoorlijke groep ransuilen te zitten. Alleen weet ik niet precies waar (de waarnemingen op waarneming.nl zijn bewust vervaagd, om verstoring door hordes fotografen te voorkomen).
En ree-wild en vossen moeten er ook wel rondlopen, maar daar ga je overdag waarschijnlijk niks van zien (en die zullen ook meer aan de randen van het gebied zitten dan midden in de verstuiving).
Nomad schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:38:
In een zandverstuiving? Succes met zoeken :P

Ondanks dat het bij me om de hoek is, ben ik er deze keer helaas niet bij. Had al andere plannen :)

Veel plezier allemaal!

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:57
Orion84 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:52:

Er schijnt ergens een behoorlijke groep ransuilen te zitten.
Komen die niet de 28e rond een uur of 11 naar de Loonse Hoek? :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik wilde al zeggen, is een Rans-uil een bijnaam voor tweakers die watervallen creeeren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Is er eigenlijk meer te fotograferen dan zand? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Marjolein gaat ook mee :+ :Y)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gonadan schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:50:
Is er eigenlijk meer te fotograferen dan zand? :+
:F
€50 per foto?

[ Voor 32% gewijzigd door Universal Creations op 24-02-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Ik zal nog geen uitspraken doen over een tarief, daar kunnen we het op de meeting vast wel over eens worden :Y)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ze kan even niet meelezen zeker? :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
Zijn er nog mensen die carpoolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Er zijn al een aantal mensen geweest die afspraken hebben gemaakt. Ik denk dat als je op zoek naar een plekje of een lift bent je even aan moet geven waar je vandaan komt of welke stations jouw mogelijkheden zijn. Mocht iemand dan een plekje hebben dan zullen ze dat wel melden. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Topicstarter
Mijn auto zit al vol, mocht je uit regio Groningen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Grozno schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:47:
Mijn auto zit al vol, mocht je uit regio Groningen komen...
Neem je die maat van je (Marcel?) ook weer mee?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi balen.. Het is nog wat twijfelachtig of ik een auto kan fixen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Anoniem: 483607 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:32:
Mooi balen.. Het is nog wat twijfelachtig of ik een auto kan fixen. :/
Misschien dat je met iemand mee kunt rijden? Weet niet waar je vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Universal Creations schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 18:37:
[...]

Misschien dat je met iemand mee kunt rijden? Weet niet waar je vandaan komt.
Leeuwarden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Hoort dat nog bij Nederland? :X Nee grapje :Y) Volgens mij komen er een paar mensen uit Groningen als ik me niet vergis? Misschien dat je met die mensen mee kan rijden?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ventieldopje schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:03:
[...]

Hoort dat nog bij Nederland? :X Nee grapje :Y) Volgens mij komen er een paar mensen uit Groningen als ik me niet vergis? Misschien dat je met die mensen mee kan rijden?
haha dat vraag ik mij ook wel eens af :9
Mocht het niet lukken met de auto zou dat niet verkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
Vervoer is bij mij geen probleem, was meer een interesse vraag. Ik kom uit regio Venlo, dus als daar nog iemand zonder vervoer zit, dan zijn er opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Topicstarter
Gonadan schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:51:
[...]

Neem je die maat van je (Marcel?) ook weer mee?
Marcel inderdaad. Misschien wel, maar ik weet nog niet of hij tijd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:49
Anoniem: 483607 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:07:
[...]

haha dat vraag ik mij ook wel eens af :9
Mocht het niet lukken met de auto zou dat niet verkeerd zijn.
T'is dat ik andere zaken te doen heb zondag, anders had je mee kunnen rijden (vanuit Lwd).

*iets met blij maken en een dood musje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cedras schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:38:
[...]

T'is dat ik andere zaken te doen heb zondag, anders had je mee kunnen rijden (vanuit Lwd).

*iets met blij maken en een dood musje*
Super :+

Ik heb zojuist m'n ouders zo ver gekregen dat ze de fiets pakken. Het is dus geregeld d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik was van plan om met de fiets* te komen, ben ik wel ff 3.5 uur onderweg, maar ach, moet kunnen toch?

*=en en de trein natuurlijk

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarjoleinR
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 01-06 10:55
Gonadan schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 14:03:
Ze kan even niet meelezen zeker? :Y)
Zeker kan ik wel meelezen :)

Canon 5DII + 5DIII | Canon M50 | | 24mm f/1.4 art | 35mm f/1.4 | 50mm f/1.4 art | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.8 | 85mm f/1.2 | 100mm f/2.8 Macro | 70-200 f/2.8 II IS | 3 Legged Thing "Jack"

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ik kom zondag ook :)
Ik heb mij echter sinds mijn vakantie in koude oorden niet meer geschoren. En ik heb kom met een rode camera. Dus ik ben een soort hipster-wannabe. :P

En je zal je zondag misschien afvragen "wat doet die gek met een rode speelgoed camera??". Daarom even een uitleg; ik heb dat ding voor de grap gekocht omdat deze zo goedkoop was. Waarschijnlijk wilde niemand het kopen vanwege de kleur. Maar het blijkt echter een verdomd leuke/handige camera te zijn waar verrassend goede foto's uit komen.

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Vishari Beduk schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 23:10:
Ik kom zondag ook :)
Ik heb mij echter sinds mijn vakantie in koude oorden niet meer geschoren. En ik heb kom met een rode camera. Dus ik ben een soort hipster-wannabe. :P

En je zal je zondag misschien afvragen "wat doet die gek met een rode speelgoed camera??". Daarom even een uitleg; ik heb dat ding voor de grap gekocht omdat deze zo goedkoop was. Waarschijnlijk wilde niemand het kopen vanwege de kleur. Maar het blijkt echter een verdomd leuke/handige camera te zijn waar verrassend goede foto's uit komen.
je mag mijn 15mm wel lenen als je dat wil. Past denk ik prima op die rode camera

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 12:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Beetje afhankelijk van het weer ben ik er waarschijnlijk al een stuk vroeger. Om ff wat foto's zonder al te veel mensen te kunnen maken. Het wordt een mooie dag, dus het zal ook druk worden. De laatste keer dat ik er was moest ik flink met PS aan de slag om al die 'toeristen' weg te klonen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PowerUp
  • Laatst online: 12:38
Voor de mensen die het snel koud hebben: er staat zondag een stevige noordooster waardoor de gevoelstemperatuur een stuk lager is dan het maximum van 7 graden. Iets van muts en handschoenen kunnen van pas komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou Frank, maar ff een dikkere jas regelen dit keer? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik kom vanuit Den Haag, kan ik evt met iemand meerijden? Ik kan met de trein overal komen , gratis OV, dus een detour is voor mij geen issue. Twijfel wel nog of ik kom, heb net 5 dagen in bed gelegen. Op de terugweg ga ik mischien even langs mijn ouders, maar als ik heen en terug kan hoor ik dat ook graag :).

Pagina: 1 2 3 4 Laatste