Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Een Calliandra Californica (wikipedia)

Calliandra Californica by Maarten de Boer, on Flickr

Wall by Maarten de Boer, on Flickr
[ Voor 9% gewijzigd door Ventieldopje op 29-04-2013 16:35 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
En dan nog is mijn enige foto van voor de meeting.

Blowfish? by NickD90, on Flickr

Lonely by NickD90, on Flickr

Spotfin Lionfish (Pterois antennata) by NickD90, on Flickr

Jachtluipaard met snack (konijn) by NickD90, on Flickr

Goudenjakhals by NickD90, on Flickr
1. Meest geslaagde foto van mijn kant (klik voor 2048, want 4000px mag niet van google

2. "What are you looking at?":

3. Hoe dezelfde onderwerpen toch hele andere plaatjes kunnen geven:

4. Op mijn scherm zie ik ze beter dan irl, lang leve iso 3200 :

5. Angry bird:

Bij deze mijn serie. No 1 is (iets) gecropt en een beetje bijgewerkt, de rest is rechtstreeks uit de camera.
1: Jaguar aan het brullen (of was het gapen)

IMG_0127 by Tim Bots, on Flickr
2: Gier

IMG_0155 by Tim Bots, on Flickr
3: Secretarisvogel

IMG_0168 by Tim Bots, on Flickr
4: Papegaai (gok ik)misschien moet ik op het 2e gezicht toch iets doen aan dat takje op de voorgrond

IMG_0198 by Tim Bots, on Flickr
5: Capibara

IMG_0268 by Tim Bots, on Flickr
Voor de high-res kun je een DM sturen
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots
[ Voor 24% gewijzigd door mrc4nl op 28-04-2013 13:50 ]
ora et labora

Flappie moordenaar (#2)

Flappie moordenaar (#3)

Zitten en vooral niet bewegen

Altijd challenging door dubbel (versterkt) glas heen schieten met krassen reflecties en zo

Jammer van het hek op de achtergrond....

Je zal maar zo'n bek hebben....

De EXIF informatie is in alle foto's aanwezig (voor de geinteresseerden).
Meer meuk @ HERE
[ Voor 19% gewijzigd door BlaTieBla op 29-04-2013 18:20 ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Spreading my wings

20130427 Burgers Zoo by Reinier79, on Flickr
Strenge blik

20130427 Burgers Zoo by Reinier79, on Flickr
Rode Lynx:

Krabben en haar verliezen!

Jachtluipaard:

Onbekende vogels (kep niet op het bordje gekeken).

Watervalletje:

PowerUp (denk ik?)

Leevmeister:

RubenCS:

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Danku. Handheld 70mm f/4, iso200, 1/15secDonnie schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 17:34:
Erg geslaagde pics Deathchant. De waterval is ook goed gelukt
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
@Ventieldopje: grappig om naar de dierentuin te gaan en dan terug te komen met een foto van een gebouw
@BlaTieBla: die gier is goed gelukt, de tijger een beetje flets
@Deathchant: jouw foto's vind ik de mooiste hier, vooral die jij van PowerUp en Leevmeister hebt genomen zijn erg artistiek (maar die van RubenCS doet afbreuk aan je serie)
mijn selectie (ISO800 85mm f/4.5, behalve de gier op ISO100)

weet het niet meer
Jouw vogelfoto's mogen er dan ook wel zijn hoor! Ook op iso800
Lekkere kleurtjes
Dat niemand een foto gemaakt heeft van de gorillababy die een paar dagen eerder geboren was
This footer is intentionally left blank
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Hierbij mijn beste foto van de gorilla (link only)
[ Voor 0% gewijzigd door Tim_bots op 06-05-2013 08:12 . Reden: typo ]
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots
En toch had je volgens mij de meeste gear bij jeVentieldopje schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:29:
@Vishari, ik mag datHeb absoluut niks met dierentuin dieren en heb er al helemaal de gear er niet voor haha
Ook nog maar een paar plaatjes van mij dan maar:

Zie ik daar een Nikon?! by Sjekster, on Flickr

Birdie 1 by Sjekster, on Flickr

Birdie 2 by Sjekster, on Flickr

Longtail Orangefeather by Sjekster, on Flickr

El Loro Loco by Sjekster, on Flickr

Gelukkig kijkt hij niet boos... by Sjekster, on Flickr

Plant ding by Sjekster, on Flickr

"Wat kijk je, grijze dakduif?!" by Sjekster, on Flickr
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
nee, ik heb werkelijk geen idee.
ora et labora
Lijkt erg op de bloem die ik op de foto heb gezet (link), als het de zelfde is dan Calliandra Californica (wikipedia)Sjekster schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:46:
Ja, een of andere boom / struik in de desert. Zat afgeladen met die rode bloemen.
www.maartendeboer.net
Vogel 4: Schamalijster, Copsychus malabaricus, Shama
This footer is intentionally left blank
Een kleine greep uit mijn set op flickr.

1. Hagedis door Arnold Metselaar, op Flickr.
Met dank aan Zartok.

2. Giraffen bij het water door Arnold Metselaar, op Flickr.

3. Dikhoornschaap door Arnold Metselaar, op Flickr.
Ik moest voor deze foto een beetje langs andere tweakers heen fotograferen, maar ik geloof niet dat de foto er slechter van is geworden.
EDIT: 70mm?? Waar stond je dan? Die giraffen stonden voor m'n gevoel 1km weg!
[ Voor 19% gewijzigd door Sjekster op 21-05-2013 23:18 ]
Nog even wat commentaar op de andere foto's.
Ventieldopje, mooie dromerige foto van een Calliandra Californica, en een abstracte foto van een muur met structuur.
Rubencs, het vogeltje staat er mooi op, volgens mij is het een vrouwtje van de ultramarijnbisschop (Passerina brissonii).
NickH, Mooie aquariumfoto's, het jachtluipaard had iets meer naar de camera mogen kijken, maar dat heb je niet in de hand. De gouden jakhals kijkt wel mooi in de camera.
Zartok, fijne platen, iso3200 en f/1.8 doen het goed in het aquarium. Voor de ultramarijnbisschop (5) was 85mm een beetje aan de korte kant.
Tim_bots, het bijna onvermijdelijke gaas doet een beetje afbreuk aan 1-3, verder wel mooie foto's. De gier lijkt zijn keel te willen schrapen.
mrc4nl, de Calliandra Californica staat er netjes op.
Blatiebla, Mooie platen maar om die gier nou Flappie moordenaar te noemen, terwijl juist het jachtluipaard met een konijn in de bek is gespot...
RAM1979, de vogels staan er klein op, het moment bij de rode ibis is wel goed gekozen.
Deathchant, mooie foto's. Bij de onbekende vogels herken ik volgens mij de rode ibis (Eudocimus ruber) en de waaierduif (Goura victoria).
Vishari Beduk, de laatste twee foto's spreken mij het meest aan, glanzende ogen die je een beetje aankijken.
Sjekster, mooi jachtluipaard, en als ie inderdaad de voorkeur geeft aan Nikon dan heeft ie nog smaak ook. Mooie vogelfoto's ook. Het 'plant ding' (Calliandra Californica) hebben anderen er netter op gekregen.
Universal Creations, bij het @bloemetje van de zijkant vind ik de achtergrond erg leeg, maar dat heeft natuurlijk ook wel weer wat. Het @bloemetje van de voorkant vind ik mooier met iets meer DOF.