Beste Tweakers,
Ik zal hier eerst even heel kort introduceren. Mijn vriendin maakt graag muziek (zingt) en wil hiervoor een computer hebben om zo nu en dan (laten we zeggen één maal per week) wat in te zingen, te bewerken met wat beeld en vervolgens eventueel te uploaden naar YouTube. Dus wat inzingen, deuntje erachter zetten en de beelden van de webcam erbij.
Het zingen en opnemen hiervan deed/doet ze altijd met haar vader op een mac en nu wil ze voor zichzelf een windows pc (vooral vanwege de prijs) om dit hobbymatig zelf te kunnen doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Computer is bedoeld om de muziek op te nemen, te bewerken en dit dan tot een filmpje te maken. In het How to become a Producer topic wordt gesuggereerd om verschillende software te testen om te kijken wat het best bij je past, dit moet ze dus nog gaan ondervinden na het bouwen van de nieuwe pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het is niet de bedoeling dat het een super professioneel systeem wordt. Laten we zeggen dat er een budget is van €750,- (minder is altijd beter). Zie hier onder welke componenten ik voor dit bedrag wil hebben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor dit budget wil ik een:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf ervaring met het bouwen van game pc's, daar weet ik ook precies wat ik wil en moet hebben. Hier tast ik nog een beetje in het duister wat ik nou eigenlijk nodig heb. Is deze processor geschikt voor wat ik wil doen? Heb ik een separate geluidskaart nodig? Heeft een videokaart toegevoegde waarde voor dit systeem?
Ik zal hier eerst even heel kort introduceren. Mijn vriendin maakt graag muziek (zingt) en wil hiervoor een computer hebben om zo nu en dan (laten we zeggen één maal per week) wat in te zingen, te bewerken met wat beeld en vervolgens eventueel te uploaden naar YouTube. Dus wat inzingen, deuntje erachter zetten en de beelden van de webcam erbij.
Het zingen en opnemen hiervan deed/doet ze altijd met haar vader op een mac en nu wil ze voor zichzelf een windows pc (vooral vanwege de prijs) om dit hobbymatig zelf te kunnen doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Computer is bedoeld om de muziek op te nemen, te bewerken en dit dan tot een filmpje te maken. In het How to become a Producer topic wordt gesuggereerd om verschillende software te testen om te kijken wat het best bij je past, dit moet ze dus nog gaan ondervinden na het bouwen van de nieuwe pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het is niet de bedoeling dat het een super professioneel systeem wordt. Laten we zeggen dat er een budget is van €750,- (minder is altijd beter). Zie hier onder welke componenten ik voor dit bedrag wil hebben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor dit budget wil ik een:
- Moederbord, mATX 244×244 formaat vanwege de kast die ik zelf maak.
- CPU, ik weet niet goed wat voor processor voor deze doeleinden zal volstaan? i3, i5, i7 of iets heel anders?
- RAM, mijn gevoel zegt 16gb, maar wellicht dat 8 hier ook prima volstaat?
- SSD, ongeveer 250gb zal voldoende zijn voor het besturingssysteem, en programma's om muziek op te kunnen nemen en verwerken. Dit is niet bedoeld voor opslag van het werk dat gaat naar een externe harde schijf.
- Voeding, hier hoef ik eigenlijk niet echt iets over te weten.
- Geluidskaart, heb ik een geluidskaart nodig of zal die in het moederbord volstaan?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf ervaring met het bouwen van game pc's, daar weet ik ook precies wat ik wil en moet hebben. Hier tast ik nog een beetje in het duister wat ik nou eigenlijk nodig heb. Is deze processor geschikt voor wat ik wil doen? Heb ik een separate geluidskaart nodig? Heeft een videokaart toegevoegde waarde voor dit systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 191,95 | € 191,95 |
| 1 | ASRock B150M Combo-G | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Asus Xonar DGX | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR21N15/8 | € 36,91 | € 36,91 |
| 1 | Corsair CX430M | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 64,90 | € 64,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 467,61 | |
[ Voor 32% gewijzigd door Jeroen P op 23-01-2016 15:54 ]