Nieuwe Thuisbioscoop budget 10k

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454178

Topicstarter
Wie ok wie kan me helpen in deze wereld met teveel aanbod.?

Een kleine toelichting, ik heb een nieuw huisje gekocht in het midden van het land, nu heeft de vorige bewoner daar een kelder onder gemaakt van ongeveer 55 m2 verdeeld over twee ruimtes waarvan een van 6x 5 meter.

Aangezien de plaats niet helemaal naar mijn zin was, heb ik onder grote druk me toch laten overhalen om naar deze kindvriendelijke buurt zonder kroegen te vestigen.

Na een aantal maanden is de irritatiefactor behoorlijk toegenomen en wordt het tijd voor revanche, dus alle schoenen en jurkjes van mijn vrouw op marktplaats gezet en binnen mum van tijd 7500 harde eurootjes.

Dus ik naar HI klubben en daar hebben ze met het volgende geadviseerd,
epson tw6600 W
projecta scherm akoestisch scherm 3 meter breed 1,79 hoog
daarachter drie inbouw boxen van b&w cinema 7 (oude liefde b&w)
om toch een beetje het gevoel te krijgen dat je er echt een beetje "in" zit 4 extra speakertjes b&w cm664 voor de surroundgeluid.
Om het speelgoed aan te sturen dacht ik aan de Marantz sr7009 volgens internet prima apparaat en gezien de opvolger een zacht prijsje van €825 inmiddels aangeschaft.
Een subje b&w Asw610

Kan iemand mij vertellen wat Rieel is voor een korting als je bovenstaand afneemt ?

Aangezien ik in mijn vrijgezellige verleden, na het stappen thuis mijn eigen feestje bouwde, waarbij het volume de intensive genotvreugde verhoogde, maar niet bij de buurvrouw, heb ik besloten de ruimte van een box in box systeem te maken.

Inmiddels heb ik daarvoor een bedrijf gevonden die dat kamertje geluiddicht maakt.

daarnaast dacht ik aan een PlayStation voor mijn zoontje van 5, en moet ik nog een blu-ray spelertje?
ik heb al play's 5 door het huis dus dacht er ook maar een sonos connect moest komen ?

Nu moet ik nog wat domotica komen, ben gek op gadget spulletjes, indirecte verlichting, gordijnen, beamer extra te regelen en niet 7 afstandbedieníngen te hebben.Heeft iemand goede ideeën?

Inmiddels heb ik een meubelmaker die alles gaat maken, echter ik moet wel tekeningen áanleveren, weet iemand een makkelijk programmaatje om dit te maken, mijn tekenkunsten is van een niveau van 5 jarige, dus een programmaatje maakt het voor hem leesbaar/uitvoerbaar.

Hoe gaat dat met de akoestisch systeem, extra wanden, absorberende platen ect, zijn er mensen die je daarbij kan helpen ?

Zoals je hebt vernomen ik ben echt een digibeet op hifi niveau en kan alle hulp gebruiken ......

hieronder een foto hoe ik het zou willen ....

http://www.cc-dimension.com/3d-nieuw...e-uitvoering./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:17
Je link werkt niet, maar dit zal het zijn denk ik
Thuisbioscoop-van-3D-naar-uiteindelijke-uitvoering

Hoewel 10k een zeer mooi budget is, kost dat voorbeeld wel wat meer lijkt mij. Sowieso zou ik de aankleding minder belangrijk vinden dan het geluid.

Om aan te kunnen geven wat een mooie korting is, is het handig om te weten wat de totale winkelprijs is.

Daarnaast zou je speakers ook moeten gaan beluisteren, zeker bij een dergelijk budget. Je kunt je wel door iemand laten adviseren, maar dan weet je niet of het ook jouw smaak is. Voor je het weet zit je met een systeem wat het telkens "net niet" is.

Met dit budget loont het mogelijk ook om naar een dolby atmos/dts-x systeem te werken (7.1.4/7.2.4). Tenzij je hoofdzakelijk muziek gaat luisteren, dan zou ik het bij 5.2 laten en dat extra geld in de front speakers steken.

Wel zou ik 2 subs nemen, dat heeft redelijk wat voordelen, maar de opstelling kan wat lastig zijn. Wellicht kies je ook beter voor een sub met wat meer adem. Die b&w gaat tot 27hz (-3dB), is op zich niet slecht, maar er is beter te krijgen voor dat geld (svs of BK bijvoorbeeld). Daarnaast; met een dergelijk budget zou je er ook wat meer aan uit kunnen geven, zeker wanneer je toch kiest voor 1 sub (svs pb13 ultra?).

Een makkelijk progje om modellen te maken is google sketchup.

Als je niet weet wat je doet, zou ik het door een bedrijf laten aansluiten/bouwen. Kamer akkoustiek is een vervelend euvel, waarbij je zeer veel tijd moet besteden om het goed te krijgen. In elk geval als je niet de kennis hebt. Iets in dit topic zegt mij dat je dat niet gaat/kan/wil doen en dan gaat het je erg tegenvallen navenant hetgeen je er aan hebt uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 22:34

Mystikal

It never hurts to help!

Interessant topic! ik heb 5 jaar geleden dezelfde actief ondernomen. ik was een stuk minder kwijt, ben ook geen audiofiel, wel een liefhebber. Ik zou er sowieso een pc aan hangen, zodat je met Mediaportal een mooie interface krijgt van al je content. Een nas is dan ook ideaal.

Die beamer is meer dan prima in een donkere ruimte. Ik heb zelf de Tw3200 en die voldoet al jaren.

Zie ook mijn sig voor mijn topic wat ik destijds heb aangemaakt. Daar staat veel info in en wat foto's voor een sfeerimpressie.

Ik ben er nog steeds erg tevreden mee en ben blij dat ik het gedaan heb.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 15:23
Wel erg makkelijk om op deze manier een topic te starten. Dan kun je je beter laten voorlichten in een speciaalzaak. Ook lijkt je budget me erg krap voor al je wensen. Ik zou zeggen hak je wensen in specifieke onderwerpen (audio, beeld, domotica, inrichting etc) en ga je per onderwerp inlezen en laten informeren. Staat hier op het forum erg veel en op het htforum ook een stortvloed aan thuisbioscopen.

there's no tweak without the tweaker