Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Nyltje
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-11 22:51
Ik zoek een?
Smartphone.

Wat is je budget?
Rond de €200.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil graag een toestel dat niet vast loopt en een goede camera heeft. Apps zo snel mogelijk opstarten. Ook wil ik een telefoon die een qua accu een dag mee gaat. De schermresolutie maakt me niks uit, ik zie weinig verschil.
Belangrijkheid:
1. Goede kwaliteit (goed touchscreen kan tegen een stootje)(ik neem sowieso een hoesje) (ik ga hem 2/3 jaar gebruiken)
2. Niet vast lopen
3. Goede camera
4. Groot scherm (rond de 5")
5. Snel apps openen
6. Goede accu
7. Android

Wat heb je zelf al gevonden?
Het merk maakt me niks uit als hij maar hij maar aan de eisen voldoet. Zelf heb ik de Sony M4 en de Huawei P8 Lite gevonden, wat vinden jullie daarvan?

Welke vragen heb je hier nog over?
Graag wil ik weten welke telefoon jullie mij aanraden, en of de M4 of P8 Lite een goede keuze zou zijn. Ik zal de telefoon waarschijnlijk zo'n 2 á 3 jaar gebruiken.

Een telefoon die wat over het budget mag er bij worden gezet, misschien zou ik die nog kunnen overwegen.
Ik denk dat ik alle info heb gegeven, zo niet stel een vraag.

Nyltje

[ Voor 4% gewijzigd door Nyltje op 23-01-2016 11:20 . Reden: Extra info ]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:39
Wat zijn de redenen om voor de Sony M4 of Huawei P8 Lite te gaan voor jou, wat trekt je aan in deze toestellen, want als ik in de pricewatch filter op toestellen tot 200 Euro is de keuze best groot?

Mijn advies als je er langer mee wil doen, is minimaal 2 Gb intern geheugen en 16 Gb opslag. Dan komt de selectie in de pricewatch als volgt er uit te zien:
http://tweakers.net/categ...EDc1AojpKuSATlQyNLMCKamsB

Dan valt de Sony af, en blijft de Huawei over.
Ik zou de Wileyfox Switft ook nog bekijken als ik jou was, die heeft ook een betere prijs en vergelijkbare specs als de P8 Lite.
pricewatch: WileyFox Swift

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:00

Zenix

BOE!

Heb je al gekeken naar de Xiaomi Redmi Note 3 Of de Xiaomi Redmi 3 die eraan komt? Voldoen aan je eisen.

• Nyltje
Na heel wat vergelijken zit ik sterk te twijfelen tussen de Willeyfox Swift, de Xiaomi Redmi Note 3 en de Oneplus X. Ik weet niet goed de verschillen en in video's wordt dat ook niet heel erg duidelijk.

• Zenix

Zenix

BOE!

Nyltje schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 15:18:
Na heel wat vergelijken zit ik sterk te twijfelen tussen de Willeyfox Swift, de Xiaomi Redmi Note 3 en de Oneplus X. Ik weet niet goed de verschillen en in video's wordt dat ook niet heel erg duidelijk.
Ik zou in het Redmi Note 3 topic kijken. Er komt ook een nieuwe Redmi Note 3 met een snapdragon 650 die een wat hogere performance heeft dan de gewone Redmi Note 3 nieuws: Xiaomi maakt Redmi Note 3-variant met Snapdragon 650-soc
[Xiaomi Redmi Note 3] Ervaringen en Discussie

Niet alle 4G banden worden standaard ondersteund door de Xiaomi, omdat het een telefoon gericht op de Chinese markt. Je zou dus even moeten kiezen welke 4G banden je provider heeft. Daarnaast krijg je Xiaomi goede ROM updates en ook in het Nederlands via http://xiaomi.eu/community/ Er worden meestal wekelijks updates uitgebracht. Accessoires zijn goed verkrijgbaar via Banggood en aliexpres hoesjes kosten meestal een euro of twee en een tempered class screen protector heb je ook wel voor 1,50.

De Oneplus X is ook zeer mooie telefoon, maar wel een stukje duurder.

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 23-01-2016 16:22 ]

• Nyltje
[b]theduke1989 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 07:33:
Dual Netcom ondersteunt twee Chinese providers: China Mobile en China Unicom.
Deze telefoon zal altijd een MediaTek processor bevatten.
Serienummers: tot op heden onbekend
2G GSM met banden/frequenties: 2/3/8 = 1900/1800/900
3G WCDMA (inclusief TD-SCDMA) met banden/frequenties: 1/2/5/8 = 2100/1900/850/900
4G LTE-FDD (inclusief LTE-TDD) met banden/frequenties: 1/3/7 = 2100/1800/2600

Full Netcom ondersteunt drie Chinese providers: China Mobile, China Unicom en China Telecom
Deze telefoon zal altijd een Qualcomm processor bevatten.
Serienummers: tot op heden onbekend
2G GSM (inclusief CDMA) met banden/frequenties: 2/3/8 =
3G WCDMA (inclusief TD-SCDMA en CDMA2000) met banden/frequenties: 1/2/5/8 =
4G LTE-FDD (inclusief LTE-TDD) met banden/frequenties: 1/3/7 =

Beide varianten zijn geschikt voor Europese GSM netwerken. 4G zal niet voor alle netwerken geschikt zijn. Het feit dat 3G op 850 en 900MHz zit, wil niet zeggen dat dezelfde range gebruikt kan worden voor 4G. Het netwerk moet geschikt gemaakt zijn in de hardware. Softwarematig unlocken van een frequentie is niet mogelijk.

Is de telefoon geschikt voor ons netwerk?
• De telefoon is geschikt voor alle 3G netwerken in de Benelux
3G Netwerk: WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
• Zoek contact met je provider om te achterhalen of 4G wordt ondersteund via deze netwerken:
4G Netwerk: FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz
Ik heb dit doorgelezen, (en heel het bericht) maar ik begrijp het nog niet helemaal met die netwerken en band.

Ik neem hoog waarschijnlijk Ben, er is ook een kleine kans dat het Hollands nieuwe wordt. Wat wordt en nou dan dus support en wat niet? Het is me niet echt duidelijk.

Verwijderd

Ik zou je de Asus Zenfone2 aanraden. Voor EUR200,- is die wel uit China te halen.
Ik heb hem bij gearbest vandaan. Echt een aanrader qua prestaties en camera.

• Zenix

Zenix

BOE!

Ben gebruikt T-Mobile netwerk waarbij de meeste masten op 1800MHz (oftwel band 3) zitten. Deze frequentie wordt ondersteund door de Redmi Note 3. Als je de Redmi Note 3 wilt moet je dus ook de LTE-FDD versie hebben.

• Nyltje
@rob Er zijn veel versies van die Asus, welke bedoel jij?

@Zenix Bedankt!

Verwijderd

Nyltje: de Asus Zenfone 2 ZE551ML met 4 GB RAM en 32 GB ROM.

• Nyltje
Na heel erg veel research ga ik voor de pricewatch: Honor 7 16GB Grijs. Nu denken jullie waarschijnlijk: Dat is veel meer dan je budget. Dat klopt, maar i.c.m. een abonnement is de telefoon slechts 249 euro en 7,50 per maand aan het 500mb 100sms/bel abonnement. Zou ik sim only nemen en het toestel los kopen dan is het abonnement nog steeds 7,50 maar het toestel veel duurder. (ik wou sowieso ook een data en belminuten)

Ik heb trouwens voor de Honor 7 gekozen omdat:
Een goede voor en achtercamera heeft. Stabilisatie, dual flash light en front cam flash.
De accu lang meegaat.
Prestaties erg goed zijn voor de prijs.

Als extra heeft hij dan ook nog:
Een vingerscanner die goed werkt. Je kan zelfs de telefoon besturen met de scanner.
Knoppen rond het toestel voor quick launch.

Telefoons die ook zag, maar het dus niet zijn geworden zijn:
Moto X Play, Moto G3 (2015), Huawai G Play Mini, Galaxy J5, Nexus 5X 32gb, P8, Xperia M5 en de Galaxy A7.

Ik wil jullie bedanken voor het helpen en voor de info, mochten jullie nog opmerkingen hebben over de keuze zeg het dan.

Nyltje :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nyltje op 30-01-2016 05:33 ]

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Mag ik je nog een keer wijzen op de P8 Lite? Heb hem zelf gekocht omdat Wehkamp deze momenteel erg scherp aanbied. Met cashback zit je dan op 128 euro.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Nyltje
Honor 7 vs P8 Lite.. Hmm, Vooral omdat de P8 Lite geen stabilisatie heeft neem ik 'm niet. Met mijn oude telefoon (Nokia Lumia 620) heb ik hier zo veel problemen mee gehad.
Pagina: 1