Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GC-Martijn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-12-2018
Ik ben een beetje aan het rondkijken hoe ik 'goedkoop' (1200,-) een mooie platenspeler setup kan maken.

Liefst ben ik met 500,- klaar... schijnbaar is dit nieuw niet mogelijk als je toch iets van goed geluid wilt.

Voordat ik in de winkel ga luisteren wil ik eerst kijken wat mogelijk is en ook mooi eruit ziet, het oog wil ook wat... het staat immers in de woonkamer en vind dat ook belangrijk.

Vandaar dat ik begin met de speakers, ik kom dan uit op witte bookshelf speakers.
BOWERS & WILKINS686 S2 Compacte luidspreker 500,-

Vervolgens kom ik op deze budget maar via whathifi als goed bevonden platenspeler.
Pro-ject Essential II (wit of grijs) 260,-

Maar dan...
Het liefst was ik dan klaar, alleen er moet nog een apparaat tussen om het ook te kunnen bedienen met een afstandsbediening met harder en zachter, en dat het geluid ook versterkt gaat worden.

Wat zijn de opties ?
- simpele versterker a 300,-

a.) Cambridge audio Topaz AM10
b.) http://www.miesaudio.com/...i100-integrated-amplifier
(nergens te beluisteren)

Of is er een oplossing die nog goedkoper is en qua geluid niet veel verschil maakt.
Bijv. een gelijkende platenspeler waarop de speakers wel direct aangesloten kunnen worden ??

Bedankt voor de info

// - bla la

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:15

Bestla

M/M -> V/F

GC-Martijn schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:31:
Ik ben een beetje aan het rondkijken hoe ik 'goedkoop' (1200,-) een mooie platenspeler setup kan maken.

Liefst ben ik met 500,- klaar... schijnbaar is dit nieuw niet mogelijk als je toch iets van goed geluid wilt.
Of is er een oplossing die nog goedkoper is en qua geluid niet veel verschil maakt.
Bijv. een gelijkende platenspeler waarop de speakers wel direct aangesloten kunnen worden ??

Bedankt voor de info
Die bestaan volgens mij niet. Tenminste niet in de kwaliteit die je wilt. Staar je niet blind op die Pro Ject spelers. Er is voor dat geld kwalitatief beter spul te koop op marktplaats. Of je moet echt van het design van een Pro Ject houden.

Die MIES is een mooi ding.

Ga voor speakers luisteren, maar staar je niet blind op het geluid in de winkel. Speakers kunnen thuis plotseling heel anders klinken. Vraag dus of je de speakers op proef thuis mag beluisteren.
Ik zou hier het meeste budget in steken.

Succes :)

Kijk eens in het oergezellige Vinyltopic :) Hier zit veel kennis over spelers en wat goed is en wat niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Bestla op 24-01-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 23:07
GC-Martijn schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:31:

Voordat ik in de winkel ga luisteren wil ik eerst kijken wat mogelijk is en ook mooi eruit ziet, het oog wil ook wat... het staat immers in de woonkamer en vind dat ook belangrijk.

Vandaar dat ik begin met de speakers, ik kom dan uit op witte bookshelf speakers.
BOWERS & WILKINS686 S2 Compacte luidspreker 500,-

Vervolgens kom ik op deze budget maar via whathifi als goed bevonden platenspeler.
Pro-ject Essential II (wit of grijs) 260,-

Maar dan...
Het liefst was ik dan klaar, alleen er moet nog een apparaat tussen om het ook te kunnen bedienen met een afstandsbediening met harder en zachter, en dat het geluid ook versterkt gaat worden.

Wat zijn de opties ?
- simpele versterker a 300,-

a.) Cambridge audio Topaz AM10
b.) http://www.miesaudio.com/...i100-integrated-amplifier
(nergens te beluisteren)

Bedankt voor de info
Lees net je topic ...... heb je inmiddels een keuze gemaakt? Ik sta nml voor min of meer dezelfde keus (Zelfde speakers en draaitafel). Ik wil graag iets hebben dat net wat beter is dan instap. Maar het moet er ook goed uitzien in de woonkamer ...... wat betekend dat het liefst wit zou moeten worden. Strak en minimalistisch, dat is meer mijn stijl. Alleen nog niet uit over de versterker ...... ik weet dat het primair gaat om het geluid ... maar het oog wil ook wat en zo'n lelijk zwart bakbeest vindt ik niks ... ;)

• GC-Martijn
Nog niks, ik wacht tot ik meer munten heb.

Dan ga ik denk ik voor de cambride audio cx60 of cx80, zonder platenspeler aansluiting.
Echter is de basis dan goed en toekomst bestendig.

Vervolgens een extra platenspeler ding tussen de cx60 en platenspeler van cambridge.

En nu is deze uitgekomen, maar weet nog niet hoeveel deze kost
http://www.whathifi.com/n...nd-new-planar-3-turntable

Ik heb ook nog geen haast, dus misschien komt ondertussen iets anders uit.

// - bla la

• Ewjr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-06 22:29
De cxa 60 heb ik sinds 3 maanden staan. Deze stuurt twee cm5s2 aan. Het geluid is is uitstekend, maar ga vooral zelf luisteren.

Verder moet je rekening houden dat je een bron (tuner, cd speler o.i.d.) moet aansluiten op de cxa 60 voordat er muziek uit komt

• GC-Martijn
Tegen die tijd ga ik zeker eerst luisteren.
Vraag me alleen af of 60w ruim voldoende is, of toch 80.

De huiskamer is vrij groot, maar ik wil ook eigenlijk niet dat het volume hard staat.

// - bla la

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
het vermogen van de versterker moet vooral goed passen bij de speakers. Als de versterker te licht is heeft hij te weinig vermogen om de speakers en vooral het laag goed aan te sturen ook bij een laag volume. Maar gezien de boekenplank speakers zal 30w al voldoende kunnen zijn. Let hier wel goed op hoe het vermogen aangegeven wordt piek of continu vermogen is een groot verschil. Een winkel kan je adviseren en luister het bij voorkeur ook als set.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 11:51
Svennos1 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:04:
[...]

Lees net je topic ...... heb je inmiddels een keuze gemaakt? Ik sta nml voor min of meer dezelfde keus (Zelfde speakers en draaitafel). Ik wil graag iets hebben dat net wat beter is dan instap. Maar het moet er ook goed uitzien in de woonkamer ...... wat betekend dat het liefst wit zou moeten worden. Strak en minimalistisch, dat is meer mijn stijl. Alleen nog niet uit over de versterker ...... ik weet dat het primair gaat om het geluid ... maar het oog wil ook wat en zo'n lelijk zwart bakbeest vindt ik niks ... ;)
Rega RP3 in wit... of even wachten op de nieuwe Planer 3 of three of weetikveel hoe ze dat ding gaan noemen. RP3 kost 850 met element.

Of Edwards Audio TT1 mk2 in wit. Die kost 389 of 399 met element.

Dan zit je qua geluid goed, beter dan instap ;-) Wel hebben ze (iedere goede platenspeler) nog een losse voorversterker nodig.
Pagina: 1