Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman023
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-08 05:15
Hallo Tweakers!!

Ik ben hier op het forum ook bezig met een buildlog: [CiP] Wall-Mounted game PC

Dit is de voeding die ik gebruik: pricewatch: Sharkoon WPM600
Nu lijkt het mij mooi om deze voeding te gaan sleeven. Dit heb ik zelf nog nooit gedaan maar lijkt me wel echt heel mooi en leuk om te doen. Het lijkt mij het gaafst om dit met rood en zwart te doen. Nu heb ik even zitten kijken op het internet en de prijzen vallen tegen... Nu heb ik even op Aliexpress gekeken en dit is wat ik vond: http://www.aliexpress.com...-Sleeving/1958276181.html (ook in rood verkrijgbaar)

Is deze sleeve geschikt voor het sleeven van mijn voeding? is 2mm groot genoeg of moet ik 3mm kopen?

Groeten,
Jandeman023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 21:46
Hi Jandeman,

Hier wordt meestal paracord voor gebruikt, dan knopen ze het elastiek aan de kabels en trekken ze zo de kabels door de omhulsel van het elastiek.
Ik heb in 2014 deze gekocht (al die tijd er niet aan toe gekomen om mijn PC te sleeven):
http://www.ebay.com/itm/N...650519537?var=&hash=item0
Kost echt helemaal niks, 30 meter voor ca. 4 euro met verzenden.

Groeten,
Chris

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman023
Chrisz schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:20:
Hi Jandeman,

Hier wordt meestal paracord voor gebruikt, dan knopen ze het elastiek aan de kabels en trekken ze zo de kabels door de omhulsel van het elastiek.
Ik heb in 2014 deze gekocht (al die tijd er niet aan toe gekomen om mijn PC te sleeven):
http://www.ebay.com/itm/N...650519537?var=&hash=item0
Kost echt helemaal niks, 30 meter voor ca. 4 euro met verzenden.

Groeten,
Chris
Hallo Chris,

Dit is zeker veel goedkoper. Zijn die witte touwtjes het elastiek wat u bedoelt? Dus daar knoop ik dan de kabel aan en dan trek ik hem er zo doorheen?

Is er nog een tool nodig om de pin uit de connector te halen? Ik heb dit namelijk wel gezien in meerdere youtube tutorials.

Groeten,
Jandeman023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
Beste Jandeman,

Dat klopt! Zelf heb ik het nog niet gedaan, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen hoe het precies in zijn werk gaat, wel heb ik alvorens dit te bestellen goed op internet gekeken wat ik nodig had en hoe het moest. Maar voor 4€ kan je het natuurlijk gewoon proberen!

In principe kan het ook zonder tool, het is alleen iets lastiger. Zie ook de volgende site: http://linustechtips.com/...ns-without-special-tools/

Groeten,
Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman023
Chrisz schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:37:
Beste Jandeman,

Dat klopt! Zelf heb ik het nog niet gedaan, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen hoe het precies in zijn werk gaat, wel heb ik alvorens dit te bestellen goed op internet gekeken wat ik nodig had en hoe het moest. Maar voor 4€ kan je het natuurlijk gewoon proberen!

In principe kan het ook zonder tool, het is alleen iets lastiger. Zie ook de volgende site: http://linustechtips.com/...ns-without-special-tools/

Groeten,
Chris
Beste Chris,

Bedankt voor de tutorial, dit ga ik zeker even proberen. Heb ik nog speciale krimpkousen nodig? Ik heb op youtube gezien dat ze een soort krimpkous gebruiken die ze er later er weer af halen en dat dan de sleede gesmolten is en strak om de kabel geklemd zit. Dan zie je later geen krimpkous meer zitten. (vind ik wel mooier :P )

Groeten,
Jan Overbeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
Beste Jan,

Wat je ook kan doen is de sleeving helemaal doorduwen, zodat je het gerafelde niet meer ziet. Dit zie je ook bij veel builds en vind ik persoonlijk mooier. Maar dit is natuurlijk volledig smaak.

Anders wordt het inderdaad een krimpkous eroverheen, maar hier heb ik me niet in verdiept of er speciale stevigere krimpkousen voor zijn. Als je dit wenst zou je denk ik even verder moeten snuffelen op het net over de mogelijkheden.

Groeten,
Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-08 14:19

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Er wordt niet altijd paracord voor gebruikt. Er zijn veel merken sleeving. Naast paracord heb je ook PET sleeving en dat is van je link. Maar tussen verschillende fabrikanten PET zitten gigantische kwaliteitverschillen. En dan bedoel ik kleur maar ook voornamelijk de dekking. Mindere sleeving zie je gewoon het draad doorheen.

Paracord heeft bijna altijd wel goede dekking, maar ik vind het echt zo irritant sleeven. Duurt het nog langer. Als ik je een tip mag geven dan zou ik het houden bij de geteste typen. Maar het is jouw portemonnaie.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-07 23:17
Hou er rekening mee dat de pinnetjes in je sleeve gaan haken als je ze gaat sleeven. Persoonlijk heb ik een modulaire voeding gekozen en ga daar complete kabels zelf voor maken. Ook zodat ze netter in de kast zitten.

Probleem alleen dan is dat je de kosten omhoog gooit door de connectoren en de het montage draad te moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-08 14:19

Hukkel80

Dutch Lion Customising

kalekat schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:44:
Hou er rekening mee dat de pinnetjes in je sleeve gaan haken als je ze gaat sleeven.
Dat is het ergste bij paracord. Bij PET kun je een reguliere ATX pin er doorheen duwen zonder dat hij vast komt te zitten.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman023
Hukkel80 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:39:
[...]

Dat is het ergste bij paracord. Bij PET kun je een reguliere ATX pin er doorheen duwen zonder dat hij vast komt te zitten.
kalekat schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:44:
Hou er rekening mee dat de pinnetjes in je sleeve gaan haken als je ze gaat sleeven. Persoonlijk heb ik een modulaire voeding gekozen en ga daar complete kabels zelf voor maken. Ook zodat ze netter in de kast zitten.

Probleem alleen dan is dat je de kosten omhoog gooit door de connectoren en de het montage draad te moeten kopen.
Beste Kalekat en Hukkel,

Over als ik nou gewoon een klein stukje electra tape of ducktape over de connector doe dan heb ik toch geen probleem met het er over heen schuiven? Daarbij lijkt mij de matte look van Paracord mooier dan het glimmen van PET (Volgens mij is PET meer pastic en paracord meer stof achtig)

Groeten,
Jandeman023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

jandeman023 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:15:
Hallo Tweakers!!

Ik ben hier op het forum ook bezig met een buildlog: [CiP] Wall-Mounted game PC

Dit is de voeding die ik gebruik: pricewatch: Sharkoon WPM600
Nu lijkt het mij mooi om deze voeding te gaan sleeven. Dit heb ik zelf nog nooit gedaan maar lijkt me wel echt heel mooi en leuk om te doen. Het lijkt mij het gaafst om dit met rood en zwart te doen. Nu heb ik even zitten kijken op het internet en de prijzen vallen tegen... Nu heb ik even op Aliexpress gekeken en dit is wat ik vond: http://www.aliexpress.com...-Sleeving/1958276181.html (ook in rood verkrijgbaar)

Is deze sleeve geschikt voor het sleeven van mijn voeding? is 2mm groot genoeg of moet ik 3mm kopen?

Groeten,
Jandeman023
Zoals bij zoveel dingen in het leven, goedkoop is vaak duurkoop. Er is een reden waarom dit zo goedkoop is, en hoogst waarschijnlijk is dat in dit geval de dekking van de sleeve. Bij goedkope sleeving is de dekking vaak minder goed (wat hukkel ook al aankaartte.) Waardoor je de kabels erdoorheen ziet. En dat is niet zo mooi als je rode sleeving hebt waar je bijvoorbeeld een gele kabel in ziet zitten. Er is een reden waarom de meest gebruikte sleeving een stuk duurder is.

Paracord is een goed goedkoop alternatief. zoals je zelf al zag inderdaad minder plastic en een hele hoge dekking. Het nadeel is dat je de pinnen moet afschermen als je ze erdoor haalt, anders blijven ze hangen. en dat het lastig kan zijn om de kabels vast te zetten. (zelf gebruik ik de methode met een krimpkousje op het einde, die verwarmen zodat de paracord om de pin smelt, en dan de krimpkous verwijderen)

Dat gezegd. is een simpele oplossing zoals een sleeved extension set niet een idee?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman023
Meelobee schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:59:
[...]

Zoals bij zoveel dingen in het leven, goedkoop is vaak duurkoop. Er is een reden waarom dit zo goedkoop is, en hoogst waarschijnlijk is dat in dit geval de dekking van de sleeve. Bij goedkope sleeving is de dekking vaak minder goed (wat hukkel ook al aankaartte.) Waardoor je de kabels erdoorheen ziet. En dat is niet zo mooi als je rode sleeving hebt waar je bijvoorbeeld een gele kabel in ziet zitten. Er is een reden waarom de meest gebruikte sleeving een stuk duurder is.

Paracord is een goed goedkoop alternatief. zoals je zelf al zag inderdaad minder plastic en een hele hoge dekking. Het nadeel is dat je de pinnen moet afschermen als je ze erdoor haalt, anders blijven ze hangen. en dat het lastig kan zijn om de kabels vast te zetten. (zelf gebruik ik de methode met een krimpkousje op het einde, die verwarmen zodat de paracord om de pin smelt, en dan de krimpkous verwijderen)

Dat gezegd. is een simpele oplossing zoals een sleeved extension set niet een idee?
Beste Meelobee,
volgens mij is een sleeved extension set zeker geen goedkopen oplossing als ik zo naar de prijzen kijk. Zoals ik het zo zie heeft Paracord een prima dekking. Enorm bedankt voor je tip over de krimpkous. Ik neem aan dat u deze krimpkous niet opnieuw kan gebruiken en steeds een nieuw stukje neemt? De prijzen van krimpkous zijn niet extreem veel maar dan weet ik in ieder geval dat ik nieuwe moet kopen.
ps. Echt hele mooie en strakke builds op uw website!!!

@Chris U heeft de Paracord gekocht van die eBay link. Heeft deze een goeden dekking of kunt u de kabel door de sleeve heen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Ik heb afgelopen zomer geprobeerd om de kabels te sleeven. Helaas is dit veel lastiger dan je denkt dat het is. Ik heb zelf paracord gebruikt, maar wel hier uit Nederland, omdat ik gewoon zeker wilde zijn van een goede kwaliteit. Bij http://www.paracord.nl/ kan je fantastisch spul kopen en er zijn kleuren in overvloed! Je moet gaan voor paracord 550, die past het best om de kabels van je voeding.

Daarnaast, zoek echt een goed tooltje voor die pinnen. zelf heb ik de http://www.highflow.nl/mo...ron-modding-tool-kit.html gehaald die het een stuk makkelijker werken maakt.

Verkijk je er niet op. het is lastiger dan je denkt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman023
PAHvandam schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:29:
Ik heb afgelopen zomer geprobeerd om de kabels te sleeven. Helaas is dit veel lastiger dan je denkt dat het is. Ik heb zelf paracord gebruikt, maar wel hier uit Nederland, omdat ik gewoon zeker wilde zijn van een goede kwaliteit. Bij http://www.paracord.nl/ kan je fantastisch spul kopen en er zijn kleuren in overvloed! Je moet gaan voor paracord 550, die past het best om de kabels van je voeding.

Daarnaast, zoek echt een goed tooltje voor die pinnen. zelf heb ik de http://www.highflow.nl/mo...ron-modding-tool-kit.html gehaald die het een stuk makkelijker werken maakt.

Verkijk je er niet op. het is lastiger dan je denkt.
Bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad even zitten kijken op http://www.paracord.nl/ en dit ziet er goed uit. Het liefst wil ik rood en zwart combineren en via de link van Chris moet je dan meteen 60 meter kopen. Dit is misschien een beetje overkill. Via http://www.paracord.nl/ kan ik gewoon 2x 15 meter kopen. 15 Meter zwart en 15 meter rood en voor maar een kleine euro meer. En de voordelen daarvan zijn dat het binnen 1 of 2 werkdagen binnen is en waarschijnlijk ook betere kwaliteit. Dus ik denk dat ik ook bij http://www.paracord.nl/ ga bestellen.

Groeten,
Jandeman023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenfoolen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07-05-2023
Hier is een link naar een tutorial voor Custom kabels maken niet alleen het sleeven dus. Hier wordt het sleeven wel in voor gedaan, met goede tips waar je op moet letten etc. Ook staan er links naar het gereedschap en materiaal. Dit zijn wel allemaal amerikaanse sites maar ik weet dat highflow ook gereedschappen verkoopt voor sleeving. Of je hier iets aan hebt weet ik niet maar zelf vind ik hem een uitstekende modder die altijd alleen maar gaat voor de hoogst mogelijke kwaliteit dus daar zit je bij hem wel goed mee ;)

i5 6600k @ 4.6 GHz // WF 980 ti G1 // Asus Z170-A // Enthoo Evolv atx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
jandeman023 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:26:
[...]

@Chris U heeft de Paracord gekocht van die eBay link. Heeft deze een goeden dekking of kunt u de kabel door de sleeve heen zien?
Ik heb 1x blauw 30 meter en 1x zwart 30 meter gekocht, de dekking is prima, ziet er goed uit. Je ziet daar het witte elastiek niet doorheen hoor! En vergis je niet, als je elk kabeltje apart gaat sleeven ga je er snel doorheen. Een paar metertjes extra hebben is nooit weg. Voor die 4 euro kan je het ook gewoon proberen!

Bij Paracord.nl ben je al 7,50 ex verzendkosten kwijt voor 15 meter. Enige is wel dat deze inderdaad de volgende dag meestal binnen zijn. Dus als je haast hebt adviseer ik je inderdaad bij Paracord.nl te bestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Chrisz op 22-01-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandeman023
Chrisz schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:07:
[...]

Ik heb 1x blauw 30 meter en 1x zwart 30 meter gekocht, de dekking is prima, ziet er goed uit. Je ziet daar het witte elastiek niet doorheen hoor! En vergis je niet, als je elk kabeltje apart gaat sleeven ga je er snel doorheen. Een paar metertjes extra hebben is nooit weg. Voor die 4 euro kan je het ook gewoon proberen!

Bij Paracord.nl ben je al 7,50 ex verzendkosten kwijt voor 15 meter. Enige is wel dat deze inderdaad de volgende dag meestal binnen zijn. Dus als je haast hebt adviseer ik je inderdaad bij Paracord.nl te bestellen.
Via http://paracordshop.nl heb ik het uiteindelijk gekocht. Was ongeveer 12 euro kwijt voor 15 meter zwart en 15 meter rood. Over 2 dagen is het binnen.

Bedankt voor al jullie tips!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Groeten,
Jandeman023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Laatst online: 08-09 08:32

MarvinJames

Theatermaker

Goedemorgen allen,

Ikwil binnenkort ook sleeving beginnen. Nu zie ik de sleeving nu Paracord, maar bij Highflow hebben ze ook (weliswaar duurdere) sleeving. Heeft iemand ervaring met beide? En kan iemand zeggen wat kwalitatief het beste / mooiste is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 11:12

wiLLius

Extreme OC

mdpc-x all the way! Komt vrijwel niks in de buurt qua kwaliteit en looks. Ook een stuk plezanter om mee te werken.

hwbot; wiLLius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02
Mdpc werkt idd perfect, heb er mijn eerste kabels ook mee gesleeved. Staan op YouTube een aantal goeie tutorials. Als je ook kabels op maat maakt is een goeie tang ook een must, is ook bij highflow te krijgen :). En op maat gemaakte heatshrinks :D

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

wiLLius schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:08:
mdpc-x all the way! Komt vrijwel niks in de buurt qua kwaliteit en looks. Ook een stuk plezanter om mee te werken.
Mr-E schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:32:
Mdpc werkt idd perfect, heb er mijn eerste kabels ook mee gesleeved. [...] Als je ook kabels op maat maakt is een goeie tang ook een must, is ook bij highflow te krijgen :). En op maat gemaakte heatshrinks :D
Dat dacht ik dus al. De paracords zijn een goede goedkopere optie, maar het "echte" werk is toch de mdpc-x eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-E
Ik heb nooit anders gebruikt, dus vergelijken kan ik niet... kan alleen beamen dat het gewoon goed werkt. Vorm lijkt goed en na de tutorials te hebben gezien heb ik geen problemen gehad. Dit was mijn resultaat...

First sleeved cables!

Uiteraard ging niet elk kabeltje in 1 keer goed... denk wel een stuk of 5 verprutst... maar dit was met name door het te snel willen vastzetten van de connectors... een tool om de pinnen er uit te halen heb ik van lamptron, ook via HF gehaald... pin er eerst goed in drukken, dan de tool erin, en dan pas de pin er uit trekken... scheelt een hoop frustratie ;)

Heb zelf nog nooit een tool gebroken oOo

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-01 11:12

wiLLius

Extreme OC

Tsux schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:56:
[...]

[...]

Dat dacht ik dus al. De paracords zijn een goede goedkopere optie, maar het "echte" werk is toch de mdpc-x eh?
Het is niet voor niets dat pro-modders in 9 van de 10 builds mdpc-x sleeving gebruiken d:)b

hwbot; wiLLius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Mr-E schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:01:
Ik heb nooit anders gebruikt, dus vergelijken kan ik niet... kan alleen beamen dat het gewoon goed werkt. Vorm lijkt goed en na de tutorials te hebben gezien heb ik geen problemen gehad. Dit was mijn resultaat...
Ziet er lekker uit hoor! Netjes gedaan!

Maar ik wil in ieder geval ook wel serieus te werk gaan en niet eerst weken aanklooien om erachter te komen dat ik eigenlijk betere tools en materialen had moeten kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiLVaH
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-09 15:51
Mr-E schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:01:

[afbeelding]

Uiteraard ging niet elk kabeltje in 1 keer goed... denk wel een stuk of 5 verprutst... maar dit was met name door het te snel willen vastzetten van de connectors... een tool om de pinnen er uit te halen heb ik van lamptron, ook via HF gehaald... pin er eerst goed in drukken, dan de tool erin, en dan pas de pin er uit trekken... scheelt een hoop frustratie ;)

Heb zelf nog nooit een tool gebroken oOo
Van welk merk zijn die klemmetjes om de kabels uit elkaar te halen?
Erg mooi gedaan lijkt een beetje op mijn sleeving:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xdb
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 10:12

xdb

SiLVaH schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:44:
[...]

Van welk merk zijn die klemmetjes om de kabels uit elkaar te halen?
Erg mooi gedaan lijkt een beetje op mijn sleeving:)
Volgens mij komen die van highflow, correct me if I am wrong. Heb ze zelf ook. En highflow laat ze nu in verschillende maten en vormen lasersnijden. Wel nice trouwens qua sleeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
Thnx :*) Highflow idd, de zwarte, past mooi om de sleeves :)

Heb zelf de kleuren van een andere combinatie geleend, diegene had er nog zwart bij op de buitenkanten...

[ Voor 53% gewijzigd door Mr-E op 18-06-2016 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiLVaH
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-09 15:51
xdb schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:53:
[...]

Volgens mij komen die van highflow, correct me if I am wrong. Heb ze zelf ook. En highflow laat ze nu in verschillende maten en vormen lasersnijden. Wel nice trouwens qua sleeving.
Dankje :)
Pagina: 1